quote:
Dan vinden ze waarschijnlijk vanzelf een andere uitgang en met een beetje pech zit de hele zwerm dan binnen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:37 schreef kirsten. het volgende:
Wij hadden ook een bijenzwerm in het vogelhuisje. M'n pa heeft het gaatje dichtgeplakt met ducktape en een jaartje later weer opengemaakt. Kan je misschien ook wel doen met je keukengat!
En wat is er verder met die eend gebeurd?quote:Op woensdag 20 mei 2009 @ 19:37 schreef kirsten. het volgende:
Wij hadden ook een bijenzwerm in het vogelhuisje. M'n pa heeft het gaatje dichtgeplakt met ducktape en een jaartje later weer opengemaakt. Kan je misschien ook wel doen met je keukengat!
wat denk jequote:Op woensdag 20 mei 2009 19:57 schreef jemoeder125 het volgende:
[..]
En wat is er verder met die eend gebeurd?
Er komt zo een heel verhaal.. Met foto's.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:31 schreef krakkemieke het volgende:
Wanneer komt hij? Of houden jullie de ladder vast?
Komen ze daar niet vandaan dan toevallig? Brrrrquote:Op woensdag 20 mei 2009 20:08 schreef qltel het volgende:
[..]
Best dichtbij, alleen wisten we dat niet..
Als bijen zwermen, komen ze niet uit de tuin van je buren, kan overal vandaan komen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:46 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Komen ze daar niet vandaan dan toevallig? Brrrr.
Ehm... Ze leggen dus eitjes. Komen die dingen dan niet een keer uit?quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:53 schreef krakkemieke het volgende:
Honingbijen zitten niet in de grond. Solitaire bijen wel. Die leven alleen en leggen een paar eitjes. Als het in de grond is hoef je er echt niks aan te doen.
Alle insecten die zich in groepen van meer dan 10 tegelijk ophouden vind ik engquote:Op woensdag 20 mei 2009 20:50 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Als bijen zwermen, komen ze niet uit de tuin van je buren, kan overal vandaan komen.
En het is niet eng, ze zitten op elkaar. Bijen zijn niet eng, ze steken alleen als je ze lastig valt. Wespen zijn vervelender.
In ons geval het telefoonboek. Zoeken naar een Imker en die bellen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:50 schreef Alicey het volgende:
Hoe kom je aan een imker en wat kosten dat soort mannen/vrouwen? In onze tuin lijkt er ook een bijennest in de grond te zitten. Op dit moment is het nog geen probleem, dus er hoeft niet acuut iets aan te gebeuren.
Ja ze komen uit maar dat is echt geen grote zwerm. Daar merk je niks van.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ehm... Ze leggen dus eitjes. Komen die dingen dan niet een keer uit?
Die bij het huis waren waarschijnlijk onderdeel van dit volk. Ze zijn er nu ook niet meer. Waarschijnlijk zochten ze een verblijfplek. begin van de avond heb ik er wel een stuk of 30 doodgeslagen in Christans kamer.quote:
Dat heb ik dus ook.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:56 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Alle insecten die zich in groepen van meer dan 10 tegelijk ophouden vind ik eng.
Klinkt alsof zelfs ik het kan!quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:57 schreef qltel het volgende:
[..]
In ons geval het telefoonboek. Zoeken naar een Imker en die bellen.
Ik merk nu al duidelijk dat er bijen zitten, dus als er dan eitjes uitkomen zou ik vermoeden dat ik dan ook wel wat zou merken, toch?quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:58 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ja ze komen uit maar dat is echt geen grote zwerm. Daar merk je niks van.
En je hoeft het vast niet in het Duits te doen..quote:
Dat scheelt ook weer, zo goed is mijn Duits nl. niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:00 schreef qltel het volgende:
[..]
En je hoeft het vast niet in het Duits te doen..![]()
Zit er veel smaakverschil tussen verse honing en honing uit pot? Het klinkt wel als een smakelijk idee.quote:Intussen weten we wel waar we honing kunnen kopen. We moesten nog wel een week of 2 wachten, dan had hij weer verse. Die ouwe zooi verkocht hij wel aan Duitsers..
Vraag dan wel of het aardbijen kunnen zijn he.quote:
Dat weet ik. Maar wanneer denkt een bij dat hij in gevaar is? Ik kan me voorstellen dat een bij die de grond voelt trillen doordat er ankers worden ingeslagen meent in gevaar te zijn. Hoe zit dat wanneer er op de plek waar de bijen zitten grond/grind/whatever gestort moet worden en je ze niet wilt begraven?quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:01 schreef krakkemieke het volgende:
En voor de mensen die bang zijn van bijen....
Bijen steken nooit zomaar als ze je zien. Een bij in je tuin gaat je echt niet steken. Als een bij je steekt, dan denkt hij dat hij heel erg in gevaar is.
Want steken is hetzelfde als doodgaan voor een bij.
quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:00 schreef qltel het volgende:
[..]
En je hoeft het vast niet in het Duits te doen..![]()
Intussen weten we wel waar we honing kunnen kopen. We moesten nog wel een week of 2 wachten, dan had hij weer verse. Die ouwe zooi verkocht hij wel aan Duitsers..![]()
Mjah, zelfs wikipedia vindt die naam onzin.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:04 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Vraag dan wel of het aardbijen kunnen zijn he.
ROFL, aardbijen......maar het is wel de naam.........
Je bent imker of je bent het niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Tof verslag. Ik had er geen idee van dat die bijen zich zo 'makkelijk' zouden laten vangen in die korf. Dat hij die klont zo'n beetje in de korf kon dumpen, zonder dat ze alle kanten uit vlogen!
Zoiets weet ik dus liever zeker dan dat er opeens een stuk of 30 achter me aan komen ofzo.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:11 schreef krakkemieke het volgende:
Het ligt eraan hoe goed jij kan vertellen waar ze zitten en hoe ze leven. Veel imkers weten ook van andere bijen dan honingbijen.
En als die aard/zandbij de grond voelt trillen, vliegt hij imho liever weg dan aan te vallen.
Hij stopt het ook in potjes hoorquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:02 schreef Alicey het volgende:
Zit er veel smaakverschil tussen verse honing en honing uit pot? Het klinkt wel als een smakelijk idee.
Ja. De bij maakt de honing uit bloesems en andere bloemen. En het verschil tussen die verschillende soorten proef je goed. We hebben toevallig vorig jaar een stuk of 12 soorten geproefd bij een andere imker en de verschillen in smaak zijn echt erg groot. Zo vond Rewimo koolzaadhoning erg lekker en die vond ik dus juist weer niet lekker. En ik vond een andere weer lekker (ik dacht kastanje) en dat was weer niets voor Rewimo.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:02 schreef Alicey het volgende:
Zit er veel smaakverschil tussen verse honing en honing uit pot? Het klinkt wel als een smakelijk idee.
Ze gaan de koningin achterna. Zit die in de korf, dan gaan ze de korf in.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Tof verslag. Ik had er geen idee van dat die bijen zich zo 'makkelijk' zouden laten vangen in die korf. Dat hij die klont zo'n beetje in de korf kon dumpen, zonder dat ze alle kanten uit vlogen!
Njah, ik bedoel meer zo'n potje in de supermarkt waar nog een bunch of E nummers zijn bijgestopt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij stopt het ook in potjes hoorMaar lindenhoning schijnt vers het lekkerst te zijn. En de verse heeft hij over 2 weken.
Interessant, bedanktquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja. De bij maakt de honing uit bloesems en andere bloemen. En het verschil tussen die verschillende soorten proef je goed. We hebben toevallig vorig jaar een stuk of 12 soorten geproefd bij een andere imker en de verschillen in smaak zijn echt erg groot. Zo vond Rewimo koolzaadhoning erg lekker en die vond ik dus juist weer niet lekker. En ik vond een andere weer lekker (ik dacht kastanje) en dat was weer niets voor Rewimo.
Honing uit de winkel mankeert verder niets aan, maar je weet niet welke smaken erin zitten, sowieso zijn dat altijd verschillende soorten door elkaar. En als er dan toevallig nog Chinese honing tussen zit is de kans groot dat je gewoon opgeloste suiker zit te eten..
Tot vorig jaar dacht ik ook honing=honing. Maar da's dus niet zo..quote:
Op zich viel dat wel mee, tot we ze in de muur en in huis zagen. Dat was idd wel ff schrikken, ja.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Mooi verslag zo!
Ik zou me rot schrikken van zo'n zwerm!
Wat dacht je van mij.. Ik stond die trap vast te houden en zag niet eens wat er gebeurde, maar intussen stortten er om me heen wel hele trossen met bijen naar beneden. Kennelijk laten die stomme beesten zich gewoon naar beneden vallen zonder weg te vliegen..quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:01 schreef Rewimo het volgende:
Ik vond het wel even eng toen die man misknipte, toen stortte er een deel van de zwerm naar beneden. En qltel was dan wel ingepakt, maar Christan en ik niet. We zijn toen nog maar even een paar meter extra achteruit gegaan
Ach, die man is er 79 mee geworden. Dus dan zal het wel meevallen..quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:15 schreef Stout het volgende:
impressive !! En Qltel, dat je dat durfde man, dapper hoor
Een stuk aangenamer dan een zwerm wespen iig.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:22 schreef krakkemieke het volgende:
Ophelia, een bijenvolk hoort heel erg bij elkaar. Sterker, ze kunnen niet zonder elkaar en daarom kleven ze aan elkaar als ze zwermen.
De bijen zijn intussen afgevoerd..quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:00 schreef Ca.ra het volgende:
Inderdaad echt mooi met al die foto's erbij. En stoer van qltel ook!
Of je moet het bij een speciaalzaak halen waar hun het inkopen bij een imker zolas wij in de winkel doen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:30 schreef qltel het volgende:
[..]
Honing uit de winkel mankeert verder niets aan, maar je weet niet welke smaken erin zitten, sowieso zijn dat altijd verschillende soorten door elkaar. En als er dan toevallig nog Chinese honing tussen zit is de kans groot dat je gewoon opgeloste suiker zit te eten..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |