Ik vind dat, van alle overlevers, Marielin het meest heeft moeten afzien. Of dingen haar expres misgunt werden weet ik natuurlijk niet, maar van alle overlevers heeft zij het vaakst in situaties gezeten die haar negatieve energie opleverden.
Eline haalt haar energie uit aandacht (waaraan geen gebrek, dat moge duidelijk zijn). Jeroen haalde zijn energie uit het uitbuiten van zwakheden van anderen (en werd door opdrachten hierin gesteund door de redactie). Daarnaast heeft hij gedurende de begrafenis van zijn vriend vast wel van iemand gehoord dat Marielin bovenaan stond (Bart zal uit respect voor de overledene en familie heus niet overal bij geweest zijn).
Pim stelt zich neutraal op en wordt op die manier steeds uit de wind gehouden.
Marielin is veel meer op zichzelf aangewezen, lag zelfs een tijdje minder in de groep en haalde haar energie uit sigaretten die haar voortdurend werden ontzegd (en begin nu niet weer over dat ene verwendagje want dat was een opdracht die ze voor de groep uitvoerde). Overigens kwam die net op tijd kwam om haar gezondheid te kunnen garanderen.
Dat gezeik over haar gezeur vind ik verschrikkelijk onnozel en volkomen onterecht. Onder die omstandigheden zouden de meesten van de zanikkers allang vertrokken zijn
Kortom, ik begrijp Danny volledig. Ook ik heb hopen credits aan haar besteed omdat ik nu eenmaal slecht tegen onrechtvaardigheid kan (en Marielin een topwijf vind natuurlijk

).