Daarom is bij de Postbank een combinatie van rekeningnummer te tenaamstelling noodzakelijk voor het laten slagen van een overboeking.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:04 schreef Montov het volgende:
Die vriendin heeft een normale banrekeningnummer nodig, zodat een typo niet mogelijk is dankzij de elfproef. Zo'n controle zit er niet op girorekeningen.
Die gegevens gaat de Postbank/ING niet vrijgeven aan derden.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:01 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
. Ik gok dan ook dat je vriendin even contact moet opnemen met de Postbank/ING.
Vergeet dat maar.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:15 schreef Ladidadida het volgende:
Wordt automatisch teruggestort hoor, als naam van de rekeninghouder en rekeningnummer niet overeenkomen.
helemaal top man! ik zie daarin nog meer links staan die ik maar is ga doornemen haha echt bedanktquote:Op woensdag 20 mei 2009 14:19 schreef Biogarde het volgende:
Geld overgemaakt naar verkeerde rekening, wat nu?
ik weet wie mijn geld heeftquote:We spreken hier over een rechtmatige daad. ''Niet te verwarren met onrechtmatige daad''.
De rechtmatige daad wordt traditioneel onderscheiden in:
- Zaakwaarneming
- Overschuldigde betaling
- Onrechtvaardige verrijking
Daarbij valt TS in de catagorie onverschuldigde betaling.
Vergissingen zijn menselijk, het recht houdt daarmee rekening. U schrijft bijvoorbeeld een bankopdracht uit waarop staat dat 150 euro moet worden overgemaakt naar het rekeningnummer van uw huisarts, terwijl deze niets van u te vorderen heeft. U had echter de bedoeling, het betreffende bedrag naar uw tandarts over te maken. Deze vergissing leidt ertoe dat u overschuldigd aan uw huisarts hebt betaald. In art. 203:6 BW ( burgelijk wetboek ''privaatrecht'' ) staat nu in algemene bewoordingen, dat TS het betreffende bedrag kunt terugvorderen. Met nadruk wijs ik u erop dat er zonder rechtsgrond moet zijn gepresteerd. Doorgaans betekent dit: men heeft betaald zonder dat aan die betaling en overeenkomst ten grondslag lag. Ontstaan van problemen tussen 2 partijen die met elkaar in een rechtsbetrekking staan, dan zijn vorderingen op grond van overschuldigde betaling niet op hun plaats.
Aldus, TS kan gewoon zijn geld terugvorderen
Fijnquote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:38 schreef sjonbeton het volgende:
ff een kick, ik heb dus me geld terug gekregenze belden me zelfs netjes op en zeiden sorry... ik zei dat het mijn fout was en dat zij zich niet hoefden te verontschuldigen
![]()
maar goed, dat was het dus
Gelukkig maar, toffe mensen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:38 schreef sjonbeton het volgende:
ff een kick, ik heb dus me geld terug gekregenze belden me zelfs netjes op en zeiden sorry... ik zei dat het mijn fout was en dat zij zich niet hoefden te verontschuldigen
![]()
maar goed, dat was het dus
zeker wetenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
FijnEn nu alleen internetbankieren laten gebruiken door degene die dat officieel mag he?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |