abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 20 mei 2009 @ 14:06:04 #51
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_69225472
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:04 schreef Montov het volgende:
Die vriendin heeft een normale banrekeningnummer nodig, zodat een typo niet mogelijk is dankzij de elfproef. Zo'n controle zit er niet op girorekeningen.
Daarom is bij de Postbank een combinatie van rekeningnummer te tenaamstelling noodzakelijk voor het laten slagen van een overboeking.
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:06:49 #52
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_69225507
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:01 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]
. Ik gok dan ook dat je vriendin even contact moet opnemen met de Postbank/ING.
Die gegevens gaat de Postbank/ING niet vrijgeven aan derden.

De rekeninghouder (TS) moet zijn bank (ABN) opdracht geven tot een boekfout/betalingsonderzoek.

De ABN gaat dan contact opnemen met de ING om het geld terug te laten storten, de begunstigde wordt op de hoogte gesteld.

Mocht dat niks opleveren dan kan TS na 2 weken weer contact opnemen met zijn eigen bank (ABN) om te verzoeken de contactgegevens van de begunstigde vrij te geven, zodat hij er zelf achteraan kan gaan.
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:11:11 #53
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_69225633
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:15 schreef Ladidadida het volgende:
Wordt automatisch teruggestort hoor, als naam van de rekeninghouder en rekeningnummer niet overeenkomen.
Vergeet dat maar.
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:19:24 #54
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_69225904
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_69225961
quote:
helemaal top man! ik zie daarin nog meer links staan die ik maar is ga doornemen haha echt bedankt
Op zondag 7 juni 2009 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
Nee, wie post nou z'n prive gegevens op Fok!..
pi_69226142
LS1988 schreef:
quote:
We spreken hier over een rechtmatige daad. ''Niet te verwarren met onrechtmatige daad''.

De rechtmatige daad wordt traditioneel onderscheiden in:
- Zaakwaarneming
- Overschuldigde betaling
- Onrechtvaardige verrijking

Daarbij valt TS in de catagorie onverschuldigde betaling.
Vergissingen zijn menselijk, het recht houdt daarmee rekening. U schrijft bijvoorbeeld een bankopdracht uit waarop staat dat 150 euro moet worden overgemaakt naar het rekeningnummer van uw huisarts, terwijl deze niets van u te vorderen heeft. U had echter de bedoeling, het betreffende bedrag naar uw tandarts over te maken. Deze vergissing leidt ertoe dat u overschuldigd aan uw huisarts hebt betaald. In art. 203:6 BW ( burgelijk wetboek ''privaatrecht'' ) staat nu in algemene bewoordingen, dat TS het betreffende bedrag kunt terugvorderen. Met nadruk wijs ik u erop dat er zonder rechtsgrond moet zijn gepresteerd. Doorgaans betekent dit: men heeft betaald zonder dat aan die betaling en overeenkomst ten grondslag lag. Ontstaan van problemen tussen 2 partijen die met elkaar in een rechtsbetrekking staan, dan zijn vorderingen op grond van overschuldigde betaling niet op hun plaats.

Aldus, TS kan gewoon zijn geld terugvorderen
ik weet wie mijn geld heeft
pi_69229300
Dit fenomeen van vrouwen die alles wat fout kan gaan op een computer ook echt fout laten gaan is toch al járen bekend?
Cool story, Hansel.
pi_69320527
ff een kick, ik heb dus me geld terug gekregen ze belden me zelfs netjes op en zeiden sorry... ik zei dat het mijn fout was en dat zij zich niet hoefden te verontschuldigen maar goed, dat was het dus
pi_69320564
Is ze achterlijk ofzo?
  zaterdag 23 mei 2009 @ 11:41:11 #60
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69320582
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:38 schreef sjonbeton het volgende:
ff een kick, ik heb dus me geld terug gekregen ze belden me zelfs netjes op en zeiden sorry... ik zei dat het mijn fout was en dat zij zich niet hoefden te verontschuldigen maar goed, dat was het dus
Fijn En nu alleen internetbankieren laten gebruiken door degene die dat officieel mag he?!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zaterdag 23 mei 2009 @ 11:42:59 #61
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_69320627
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:38 schreef sjonbeton het volgende:
Gelukkig maar, toffe mensen.
pi_69320629
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:41 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Fijn En nu alleen internetbankieren laten gebruiken door degene die dat officieel mag he?!
zeker weten
pi_69321857
Heeft weinig met computers te maken lijkt me, eerder met de stupiditeit van de vriendin van TS.

Oh, en: geld lenen.
---
pi_69322064
Wel terechte klacht trouwens. Ik heb ook wel eens mailtjes gekregen van maak ff over naar die en die rekening... en dan ging het niet om kinderachtige bedragen. Uurtje later komt een mailtje owh verkeerde rekeningnummer, gebruik deze: ... .

Nu had ik het geld nog niet over gemaakt, maar stel dat dat wel zo was dan was ik het mooi kwijt! Dan zou ik mooi zeggen ik heb het geld overgemaakt zie maar dat je het krijgt, ik heb aan mijn plicht voldaan. Zal ze leren ff 1x hun rekeningnummer na te lezen/ te checken vóórdat je zo'n mailtje verstuurd.
---
pi_69322065
Niet vertellen dat je het geld terug hebt natuurlijk, gratis kleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')