Durven ze niet te schrijven over de overheid denk ikquote:Op woensdag 20 mei 2009 02:58 schreef Pacmaniac het volgende:
Trouwens waarom misleiding en geen fraude?
Het is werkelijk belachelijk dat de overheid zichzelf een gok-monopolie geeft "om verslaving te voorkomen", en ondertussen misleidende reclame maakt...quote:Op woensdag 20 mei 2009 02:13 schreef Kwamkwammers het volgende:
Goed nieuws, een loterij van de staat die corrupt is, het moet niet gekker worden
Ik voorspel een crisisquote:Op woensdag 20 mei 2009 06:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is werkelijk belachelijk dat de overheid zichzelf een gok-monopolie geeft "om verslaving te voorkomen", en ondertussen misleidende reclame maakt...
En ook de hoeveelheid reclame... als je een tijdje automatisch maandelijks hebt meegespeeld, dan kom je nooit meer van de mailings, promoties en emails af of je tóch niet weer een jaar automatisch wilt gaan meespelen in ruil voor een gratis lot ofzo. Verslaving voorkomen? Laat me niet lachen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 06:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is werkelijk belachelijk dat de overheid zichzelf een gok-monopolie geeft "om verslaving te voorkomen", en ondertussen misleidende reclame maakt...
Hoezo, omdat ie andere 4 delen niet verkocht zijn?quote:Op woensdag 20 mei 2009 07:11 schreef Gia het volgende:
Kan ik hieruit concluderen dat je met een vijfde lot meer kans hebt?
Iddquote:Op woensdag 20 mei 2009 07:13 schreef Flurry het volgende:
[..]
En ook de hoeveelheid reclame... als je een tijdje automatisch maandelijks hebt meegespeeld, dan kom je nooit meer van de mailings, promoties en emails af of je tóch niet weer een jaar automatisch wilt gaan meespelen in ruil voor een gratis lot ofzo. Verslaving voorkomen? Laat me niet lachen.
Huisvrouwenquote:Op woensdag 20 mei 2009 07:11 schreef Gia het volgende:
Kan ik hieruit concluderen dat je met een vijfde lot meer kans hebt?
Omdat er niet gefraudeerd wordt. Er wordt het publiek alleen in reclame-uitingen een ander bedrag aan uitgekeerd prijzengeld voorgespiegeld dan daadwerkelijk is uitgekeerd. Zie het voorbeeld van het 1/5 lot. Als maar 1 van de 5 delen van zo'n lot verkocht zijn, en er valt (zeg) ¤ 100,- op, dan claimt de Staatsloterij kennelijk dat er ¤ 100,- aan prijzengeld is uitgekeerd, terwijl dat in dat geval maar ¤ 20,- is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 02:58 schreef Pacmaniac het volgende:
Trouwens waarom misleiding en geen fraude?
Nee, gezien de hoeveelheid niet uitbetaald geld, lijkt het alsof de grote prijzen vaak op vijfde loten vallen. Of ze nou alle vijf verkocht zijn of niet.quote:Op woensdag 20 mei 2009 07:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoezo, omdat ie andere 4 delen niet verkocht zijn?
Zolang je niet weet wat de verhouding tussen het verkochte aantal hele loten en 1/5 loten is, kun je daar natuurlijk vrij weinig uit concluderen. Daarnaast denk ik niet dat ze zo stom zullen zijn om met de trekking te frauderen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, gezien de hoeveelheid niet uitbetaald geld, lijkt het alsof de grote prijzen vaak op vijfde loten vallen. Of ze nou alle vijf verkocht zijn of niet.
Nee dus. Waarom is dat normaal..? De kans dat je iets wint zal dan altijd hetzelfde blijven, hoeveel loten en ook verkocht worden. Ik vind het een naaistreek dat de staatsloterij een lot mag trekken uit álle loten, ook degene die niet verkocht zijn. Zo kan ik ook een loterij opzetten..quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:50 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Euh, de prijzen vallen op alle mogelijke loten. Niet de verkochte loten. Vrij normaal wmb.
Een miljard loten maken en er elke keer maar 100 verkopenquote:Op woensdag 20 mei 2009 09:57 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Nee dus. Waarom is dat normaal..? De kans dat je iets wint zal dan altijd hetzelfde blijven, hoeveel loten en ook verkocht worden. Ik vind het een naaistreek dat de staatsloterij een lot mag trekken uit álle loten, ook degene die niet verkocht zijn. Zo kan ik ook een loterij opzetten..
Doe je best. Zolang je aangeeft dat je de winnende loten trekt uit alle loten is er niets misleidends aan. En de Staatsloterij heeft nooit anders beweerd. Sterker nog: Uit het feit dat het voorkomt dat de jackpot maandenlang niet valt kun je, mits je een hoger IQ hebt dan een gepelde garnaal, gewoon zelf al tot die conclusie komen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:57 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Nee dus. Waarom is dat normaal..? De kans dat je iets wint zal dan altijd hetzelfde blijven, hoeveel loten en ook verkocht worden. Ik vind het een naaistreek dat de staatsloterij een lot mag trekken uit álle loten, ook degene die niet verkocht zijn. Zo kan ik ook een loterij opzetten..
Ah, maar ze zeiden ook gewoon dat de jackpot niet gevallen is.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:10 schreef Metatron het volgende:
[..]
Doe je best. Zolang je aangeeft dat je de winnende loten trekt uit alle loten is er niets misleidends aan. En de Staatsloterij heeft nooit anders beweerd. Sterker nog: Uit het feit dat het voorkomt dat de jackpot maandenlang niet valt kun je, mits je een hoger IQ hebt dan een gepelde garnaal, gewoon zelf al tot die conclusie komen.
Het klopt wel, maar het suggereert dat mensen ook echt die prijzen winnen.... ik snap ook wel dat de kans dat alle loten die eindigen op een willekeurige cijfercombinatie toevallig allemaal verkocht zijn ongeveer 0 is, maar het gaat erom wat er gesuggereerd wordt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:12 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Klopt precies wat ze daar zeggen. Geen woord over verkocht! Het lot bestaat wel, alleen er is geen eigenaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |