abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:53:56 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69191765
De afgelopen week is er nogal een discussie in COS gaande of het format zoals eerst bedacht is nog overeind staat. Hieronder staat het format zoals B&B het voor ogen hadden, de uiteindelijke uitvoering kennen we allemaal.

Staat het format nog zoals bedoeld, of kijken we nu naar iets anders? Let wel, als het format is gewijzigd hoeft dat niet per se ook slecht te zijn, als de massa het nog steeds leuk vind.

Dus de vragen zijn
Is het format veranderd
Zo ja is dat erg?

Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:01:29 #2
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69192063
Mijn mening

Het concept is volledig verandert. De redactie bepaalt grotendeels, de suggestie dat de kijker kan stemmen wordt gewekt met vage polls of polls die zo worden geformuleerd dat er al een uitkomst is. De bewoners moeten niet meer samenwerken maar elkaar tegenwerken. Dit is niet meer zo back 2 basic in mijn ogen.

Is dat erg? Ja en nee, voor mezelf had ik graag wat meer inbreng vand e kijker gewild, maar ik vermaak me er al 22 dagen mee, niet elke dag wel regelmatig.

Nee niet erg voor de makers. Ik zie de massa meegaan in het nieuwe concept, dus blijkbaar werkt dit ook. De vraag is echter of de massa het oude concept ook gewoon leuk had gevonden. Voor TBO2 zou ik toch graag zien dat de kijker echt in control is en dat de controlerende functie van ons serieus wordt genomen. Dat is nu lang niet altijd het geval.

Oja, ik blijf erbij dat als de prijzenpot niet minimaal 10k netto is aan het eind, dat ik dat nog het ergste vind. Beloofd is beloofd, die gasten zitten daar al een maand zonder enig vorm van inkomen terwijl ze wel voor inkomen zorgen!

[ Bericht 7% gewijzigd door Stefan op 19-05-2009 16:17:02 ]
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:14:15 #3
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_69192524
Ik vind het wel meevallen, volgens mij is het concept niet volledig anders dan voorgespiegeld. Het is wel wat minder transparant, er was ons een stream / webcam op de redactie beloofd en die is er niet gekomen. En zoals Danny ook ergens aan gaf, de tussenstand van de duels krijgen we niet te zien.

Maar, desondanks, ik vind het wel een leuk programma, ik heb me prima vermaakt en kijk uit naar Bunker II.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:21:01 #4
252767 Trekpopje
Puppet on a string
pi_69192807
Nope, format is niet erg veranderd. Kan ook niet, want B&B wisten het zelf nog niet duidelijk.

Bart zegt dat de kijker de volledige controle heeft.
Bart zegt dat de kijker de speciale randjes mag bepalen.
Bart zegt dat de massa niet persé gelijk hoeft te hebben.
Bart zegt dat de kijker mede-verantwoordelijk is.

Maar bovenal zegt hij dat de streamer invloed heeft maar niet bepaalt.

En zo loopt het ook....
  † In Memoriam † dinsdag 19 mei 2009 @ 16:28:19 #5
128220 Peter6000
pi_69193125
DBO zoals het nu is, is als een BigBrother met wat kijkersinvloed dmv Polls, en openheid over de stemmen die binnenkomen (wat erg slim is, want actie roept reactie op, en zo kunnen de diverse achterbannen tegen elkaar opbieden, zodat er veel inkomsten binnen kunnen komen).
En met de mogelijkheid te communiceren met de redactie.

Is het format veranderd?

Weet ik eigenlijk niet zo. Die volledige openheid en het totaal niet beïnvloeden van de overlevers is vast niet optimaal, al wordt er vast wel naar gestreefd.
Eigenlijk stoor ik me daar niet zo aan, en de invloed is iig een stuk groter dan bij de vorige RLS`s.

Wat ik wel kwijt wil is:

Dat ik een compleet ander verwachtingspatroon van dit programma had.
Ik zat te denken aan een Real Life Game met de bewoners als bestuurbare poppetjes (levende tamagotchi`s).

Maanvis heeft hierover een interessant idee gepost: The Bunker V2: Ultimate Control and Transparence

Een enorm ControlPanel waarbij je de boodschappen, water, elektriciteit etc kan regelen, en wat constant in werking is (zoiets schijnt slidermechanisme te heten) als basis, spreekt mij zeker aan.
Veel meer, en veel constantere invloed dus.
En daarnaast ook constante Polls, met duidelijkheid wanneer het sluit, wanneer de maatregel ingaat, hoelang de maatregel duurt.

Is dat erg?

Ik was allang blij dat er na een jaar weer leuke streams zijn (mensen die zeuren over saaiheid vergeten dat ze in DGK ook vaak de hele middag bij het zwembad lagen, `s avonds een uurtje tv gingen maken, en daarna gingen pitten), dus ik vind de dingen niet zo snel erg.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:10:19 #6
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69196684
Het concept was en is niet af, hierdoor worden teveel dingen nog ad hoc geregeld. Ze hadden eerst het concept beter uit moeten werken.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_69197164
Hoe het concept ook was en nu is, ik blijf kijken met veel plezier
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:19:32 #8
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_69201385
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:10 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Het concept was en is niet af, hierdoor worden teveel dingen nog ad hoc geregeld. Ze hadden eerst het concept beter uit moeten werken.
Misschien.
Ik ben echter van mening dat een try-out als dit vroeg of laat toch nodig is om tot een definitef concept te komen. Maar dan nóg is het altijd afwachten hoe de bewoners zich gedragen en profileren. Daar kun je oneindig lang over speculeren en proberen op te vangen met uitgewerkte (nood)plannetjes, maar je kunt nu eenmaal niet elke sitauatie en elke persoon compleet schetsen. Bij een programma als dit, waar het de bedoeling is dat de regie niet stuurt, kun je denk ik bijna niet anders dan ad hoc regelen, omdat je eigenlijk altijd slecht voorbereid bent. Als de regie/redactie alles regisseert, zoals bij DGK veel gebeurde, kun je bepaalde situaties (zoals ruzie of verveling) voorkomen, cq erop inspelen of zelfs aansturen.

Natuurlijk kan het altijd beter en hebben ze een hoop geleerd door deze TBO I.

Ik vind wel dat het concept veranderd is tijdens deze TBO. Terecht imo; anders was het zeker met deze groep wel érg saai geworden. Op deze manier blijft het toch boeien.

Ik kijk uit naar TBO II.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:33:43 #9
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69201989
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:19 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Misschien.
Ik ben echter van mening dat een try-out als dit vroeg of laat toch nodig is om tot een definitef concept te komen. Maar dan nóg is het altijd afwachten hoe de bewoners zich gedragen en profileren. Daar kun je oneindig lang over speculeren en proberen op te vangen met uitgewerkte (nood)plannetjes, maar je kunt nu eenmaal niet elke sitauatie en elke persoon compleet schetsen. Bij een programma als dit, waar het de bedoeling is dat de regie niet stuurt, kun je denk ik bijna niet anders dan ad hoc regelen, omdat je eigenlijk altijd slecht voorbereid bent. Als de regie/redactie alles regisseert, zoals bij DGK veel gebeurde, kun je bepaalde situaties (zoals ruzie of verveling) voorkomen, cq erop inspelen of zelfs aansturen.

Natuurlijk kan het altijd beter en hebben ze een hoop geleerd door deze TBO I.

Ik vind wel dat het concept veranderd is tijdens deze TBO. Terecht imo; anders was het zeker met deze groep wel érg saai geworden. Op deze manier blijft het toch boeien.

Ik kijk uit naar TBO II.
Als je een pilot wil doen dan laat je gebruikers daar natuurlijk niet voor betalen. Daarnaast had je een pilot altijd op kleinere schaal moeten doen en had je het vooral niet moeten positioneren als een geweldig vernieuwend concept.

Als organisatie moet je gewoon de kaders schetsen waarbinnen zaken kunnen gebeuren en binnen die kaders kan een kijker ook enige controle uitoefenen. Binnen dit concept waren de kaders niet geschetst en daardoor ontstond veel onduidelijkheid.

Zo moet je bepaalde "opdrachten" klaar hebben die invulling kunnen geven aan het programma. Daarnaast worden normaliter ook altijd verschillende scenario's geschetst. Als je al een aantal opdrachten klaar hebt liggen dan kun je vrij eenvoudig inspelen op ontwikkelingen die zich voordoen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  Admin woensdag 20 mei 2009 @ 22:04:28 #10
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69242259
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:27 schreef Gert het volgende:

Wat is het verhaal van de make up-tas, welk verhaal is waar?
- Er was afgesproken alleen mascara naar beneden te doen. Bram gooide echter de hele toilettas. Daarna heeft iemand van de redactie aan damage control proberen te doen met een verhaaltje..
Het belangrijkste aan het format - openheid en eerlijkheid - is hiermee volledig om zeep.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 20 mei 2009 @ 23:00:19 #11
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69244505
Bart zegt dat de volledige controlerende functie bij de kijker ligt, kijken of wij dezelfde fouten maken als Endemol bij BB1. Maar het is de redactie die dezelfde fouten maakt als bij BB1, niet de kijker. Sterker nog, we hebben een controlerende functie op de redactie maar geen macht iets eraan te veranderen.

Dat was noi juist het unieke aan idee van TBO en ik hoop dat dit tijdens de evaluatie voor TBO2 in ere wordt herstelt.
  Admin woensdag 20 mei 2009 @ 23:01:52 #12
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69244581
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 23:00 schreef Stefan het volgende:
Bart zegt dat de volledige controlerende functie bij de kijker ligt, kijken of wij dezelfde fouten maken als Endemol bij BB1. Maar het is de redactie die dezelfde fouten maakt als bij BB1, niet de kijker. Sterker nog, we hebben een controlerende functie op de redactie maar geen macht iets eraan te veranderen.

Dat was noi juist het unieke aan idee van TBO en ik hoop dat dit tijdens de evaluatie voor TBO2 in ere wordt herstelt.
aangezien het de laatste tijd in dat opzicht RAP bergafwaarts gaat zie ik dat niet snel gebeuren
Zie wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')