DBO zoals het nu is, is als een BigBrother met wat kijkersinvloed dmv Polls, en openheid over de stemmen die binnenkomen (wat erg slim is, want actie roept reactie op, en zo kunnen de diverse achterbannen tegen elkaar opbieden, zodat er veel inkomsten binnen kunnen komen).
En met de mogelijkheid te communiceren met de redactie.
Is het format veranderd?Weet ik eigenlijk niet zo. Die volledige openheid en het totaal niet beïnvloeden van de overlevers is vast niet optimaal, al wordt er vast wel naar gestreefd.
Eigenlijk stoor ik me daar niet zo aan, en de invloed is iig een stuk groter dan bij de vorige RLS`s.
Wat ik wel kwijt wil is:Dat ik een compleet ander verwachtingspatroon van dit programma had.
Ik zat te denken aan een Real Life Game met de bewoners als bestuurbare poppetjes (levende tamagotchi`s).
Maanvis heeft hierover een interessant idee gepost:
The Bunker V2: Ultimate Control and TransparenceEen enorm ControlPanel waarbij je de boodschappen, water, elektriciteit etc kan regelen, en wat constant in werking is (zoiets schijnt slidermechanisme te heten) als basis, spreekt mij zeker aan.
Veel meer, en veel constantere invloed dus.
En daarnaast ook constante Polls, met duidelijkheid wanneer het sluit, wanneer de maatregel ingaat, hoelang de maatregel duurt.
Is dat erg?Ik was allang blij dat er na een jaar weer leuke streams zijn (mensen die zeuren over saaiheid vergeten dat ze in DGK ook vaak de hele middag bij het zwembad lagen, `s avonds een uurtje tv gingen maken, en daarna gingen pitten), dus ik vind de dingen niet zo snel erg.