waar twijfel je aan?quote:Op maandag 6 december 2010 21:47 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
kickje omdat ik aan het twijfelen ben om agent te worden:P
Ik zou ook wel willen weten hoe uitdagend dit is en wat er allemaal mogelijk is voor de mensen van vwo/gymnasium!quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:55 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Ik ben me nu een beetje aan het orienteren om te bepalen welke studie ik wil gaan volgen (ik ben sinds kort gestopt met mijn studie rechten aan de universiteit in utrecht, te taai, te theoretisch) en ben nu op zoek naar een meer praktijkgerichte (dus wel hbo waarschijnlijk) opleiding omdat dat me meer ligt. Hierbij ben ik ook ook langs de opleidingen aan de politieacademie gekomen en heb dit forum en het vorige deel met veel interesse gelezen, maar ik zou graag weten hoe een doorsnee weekje er tijdens de opleiding uitziet, ik ga binnenkort trouwens ook naar een voorlichting over opleidingen bij de politie.
Ik twijfel trouwens omdat ik met twee vingers in mijn neus Gymnasium gedaan heb en ik dan een hbo opleiding zou gaan volgen(onder mijn niveau dus) en ik naast wat ik op internet heb gelezen niet superveel weet over de opleiding zelf, de verhalen die ik hier en op andere sites heb gelezen spreken me wel erg aan. Ook het feit dat er in de buurt van de achterhoek niet of nauwelijks vacatures zijn helpt niet echt mee.
Maar ik wil graag weten hoe jullie de studie hebben ervaren en hoe een doorsnee week tijdens de opleiding eruit ziet enzo.
dus als ik voor de functie hoofdagent(niveau 4 geloof ik) zou solliciteren, dan zou ik bij voorbaat al eigenlijk geen kans hebben?quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, het is wel de vraag wát je exact zou willen gaan doen. Er zijn (en komen, zo weet ik) in diverse regio's wel weer wat vacatures op niveau 5/6 aan. De opleiding volg je voornamelijk in Apeldoorn (dus óf reistijden óf slaapplaats regelen (wat soms door het korps geregeld kan worden, afhankelijk van het korps). Op een lager niveau neemt men je niet aan (voor als de straat op zou willen, vanwege het feit dat mensen dan afhaken).
Nou, veel districten doen het niet, omdat gebleken is dat mensen met een hogere vooropleiding zich vervelen en de opleiding niet afmaken. Haaglanden is in elk geval een goed voorbeeld.quote:Op woensdag 8 december 2010 08:23 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
dus als ik voor de functie hoofdagent(niveau 4 geloof ik) zou solliciteren, dan zou ik bij voorbaat al eigenlijk geen kans hebben?
dus het kan welquote:Op woensdag 8 december 2010 10:07 schreef Ooi86 het volgende:
Ik ben het er helemaal niet mee eens eigenlijk. Ik heb mijn VWO diploma gehaald en ben daarna de niveau 4 opleiding in gegaan (daar is in A'dam-A'land havo voor nodig). De opleiding zelf was inderdaad vreselijk, maar wat het werk betreft wordt ik genoeg uitgedaagd hoor. Wat het 'probleem' een beetje is bij de politie: je moet een beetje alles zijn; een beetje dokter, een beetje verslavingsdeskundige, een beetje echtscheidingsadvocaat, etc. Zeker als je dan ook nog wat jonger bent (<25) zou ik het niet afraden om eerst een 'lager' niveau gaan doen. Er komt toch best wel veel op je af.
Ik ben zelf nu wel voornemens om wanneer er weer niv 5 plaatsen vrij komen, te solliciteren. Ik hou erg van 'regelen' en ik hoop dat daar wat meer tegen te komen.
Ook dat wisselt (weet ik uit ervaring) per district (ik heb ook niet gezegd dat het niet kan, maar dat je er wél rekening mee moet houden).quote:Op woensdag 8 december 2010 12:22 schreef sproetjes het volgende:
Wat ik tijdens mijn sollicitatie gehoord heb is dat ze voor de functies vanaf hoofdagent toch wel vaak mensen met wat levenservaring zoeken.Leeftijden tijdens de sollicitaties zijn heel gevarieerd.
Nou als je jezelf uit de sollicitatie procedure wilt schrijven dan moet je vooral dit soort antwoorden geven..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
ik moet dus een motivatie schrijven waarom ik onder m'n huidige opleidingsniveau wil leren....
en hoe ik denk het uitdagend te blijven vinden
nou, gewoon, dit is wat ik wilpunt
Wat ik tijdens mijn eigen studieperiode heb ervaren is dat destijds er vooral veel mensen van 24-30 binnen kwamen. Ik was zelf met mijn 18 jaar (een van) de jongste. Echter, momenteel zie ik veel studenten aan het bureau komen die nog vrij jong zijn. Dan heb ik het over 19 - 23 jaar oud. Ik heb zelf een groep studenten begeleid die 20, 26, 30 en 48 (!) jaar oud zijn. Zo zie je maar, het verschilt nogal. Over het algemeen hebben de meeste mensen wel wat voor de Politie gedaan. De een heeft een opleiding gedaan die niet beviel en de ander heeft er al een hele carriere opzitten.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:20 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
dus het kan wel, juist dat van alles wat moeten kunnen spreekt me wel aan, hoe zit het trouwens met de leeftijd van sollicitanten? zijn het vooral jongeren zoals ik, die net hun school hebben afgemaakt of zijn het ook veel ouderen(met alle respect voor de 30+ers:P) die een carrieremove maken. En waar ligt de voorkeur van de politie, als er al sprake van een duidelijke voorkeur is?
Jammer, want werktijden hoeven geen issue te zijn. Er valt heel veel te regelen. Het hangt er ook vanaf op welke afdeling je zit. De ene afdeling is een 24 uurs bedrijf en de andere is open van 9 tot 5.quote:Op woensdag 8 december 2010 13:49 schreef motorbloempje het volgende:
anders kick je even een bijna 2 jaar oude reactie én neem je aan dat ik zoiets in m'n brief zou zetten
De uiteindelijke motivatie is goedgekeurd en ben door de eerste helft van de selectie heen gekomenDaarna na lang dubben er toch uit gestapt, vrijwillig. Werk lijkt me nog steeds helemaal geweldig, alleen de werktijden kon ik me gewoon niet overheen zetten
lastig besluit, maar uiteindelijk wel de goede geweest
Het is volgens mij heel verschillend. Ik heb destijds in januari mijn eerste test gehad en begon in augustus met de opleidingquote:Op zaterdag 11 december 2010 09:39 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
wat is er eigenlijk waar van de slechte communicatie enzo als je je solliciteert? een kennis van mij heeft ook gesolliciteerd, maar bij hem duurde het weken voordat hij bericht kreeg en nog eens dik een maand voor resultaten. Hij is uiteindelijk 9 maanden bezig geweest zonder een definitieve toe- of afwijzing te krijgen, en heeft voor een andere studie gekozen. Is het redelijk 'normaal' dat het zo lang duurt of is dit gewoon een uitzondering?
de mensen met wie ik heb gesproken (en heb ook meegelopen met een agent) vertelden mij allemaal anders, in ieder geval over de werktijden tijdens de opleiding, en dat ging ik gewoon niet trekkenquote:Op woensdag 8 december 2010 17:09 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Jammer, want werktijden hoeven geen issue te zijn. Er valt heel veel te regelen. Het hangt er ook vanaf op welke afdeling je zit. De ene afdeling is een 24 uurs bedrijf en de andere is open van 9 tot 5.
Even bellen met de wervingsafdeling en dan regelen ze dat voor je.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:57 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
is er trouwens een mogelijkheid om een dag mee te lopen bij de opleiding? Ik heb op internet rondgekeken maar daar staan alleen de voorlichtingsavonden en niets over meeloopdagen. Heb ondertussen zelf wel ervaren dat een studie bij een voorlichting super kan lijken maar in het echie toch wel tegenvalt, daarom zou ik eerst liever een dagje meelopen voordat ik de hele procedure in zou gaan....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |