abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69159569
Deze maand is een dakbewerkingsbedrijf actief in mijn (huur)appartementencomplex in opdracht van mijn woningstichting. Zij komen de hemelwaterafvoeren en dakgoten vernieuwen. Vrijdag jl. was mijn dak aan de beurt. In de nacht van zaterdag op zondag werd ik wakker omdat mijn matras, dekbed en kussen zeiknat waren en mijn behang is helemaal naar de klote. Ook mijn houten vloer werd nat, mogelijk gaat dit later nog uitzetten.

Ik naar het noodnummer gebeld. Het was intussen eindelijk opgehouden met regenen en de kerel die ik sprak zei dat op buienradar te zien was dat het droog zou blijven en dat ze maandagochtend iemand zouden sturen. Ik vandaag mijn verhaal gedaan en de boel laten zien. De beste man was geschrokken en zei dat zijn collega's prutswerk hadden afgeleverd. Ik heb nu ook een mail naar de woningstichting gestuurd om er werk van te maken.

Morgenochtend komt de chef van het dakbedrijf langs om de schade op te nemen.

Ondertussen ving ik door mijn open raam flarden van een gesprek op tussen 2 werklui:
'' moet je kijken man''
''dat meen je niet?? wat hebben ze gedaan joh?''
''ze hebben alles vast getaped''
''hij loopt van 11 naar 14''
''dit is echt schandalig''
''dit moet je melden''
'''dit gaat over mijn rug heen, he''
''kom hier vanmorgen heen, word ik door die vrouw aangevallen ''(ik en viel wel mee, ik hield me netjes in )
''ja logisch''
''ja''
hoe kunnen ze nou weggaan vrijdags, als je de goot nog niet eens dicht hebt en dan zo mensen laten zitten''

Ik word zelf ondertussen steeds bozer omdat dit dus schade en overlast is die voorkomen had kunnen worden, maar me nu een slapeloze nacht heeft opgeleverd, schade en een hoop gedoe met iedere ochtend andere mensen over de vloer.

Wat kan ik doen? Wat kan ik verwachten? Wat moet ik niet vergeten?
Ik hoop zelf overigens dit jaar nog te verhuizen en heb geen zin mijn hele kamer opnieuw te behangen, maar heb eigenlijk ook geen zin tegen die ravage aan te kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Xennia op 18-05-2009 18:53:30 ]
pi_69159848
ze aansprakelijk stellen voor alle schade die voortvloeit uit deze lekkage, eisen dat er een expert langskomt en dat dan alles hersteld wordt op hun kosten! tevens goed laten kijken naar je matras dat dat niet gaat schimmelen!
pi_69179494
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:56 schreef -_Tommy_- het volgende:
ze aansprakelijk stellen voor alle schade die voortvloeit uit deze lekkage, eisen dat er een expert langskomt en dat dan alles hersteld wordt op hun kosten! tevens goed laten kijken naar je matras dat dat niet gaat schimmelen!
Bedankt. Het water op de matras viel mee, vooral het hoeslaken en de molton waren nat. Er is net een kerel langs geweest en die bood 100 euro. Heb er 150 euro van gemaakt (en dat stop ik in mijn nieuwe huis). Ben nooit zo goed in dat soort dingen. Is dat oke?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 09:49:57 #4
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_69179844
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 09:35 schreef Xennia het volgende:

[..]

Bedankt. Het water op de matras viel mee, vooral het hoeslaken en de molton waren nat. Er is net een kerel langs geweest en die bood 100 euro. Heb er 150 euro van gemaakt (en dat stop ik in mijn nieuwe huis). Ben nooit zo goed in dat soort dingen. Is dat oke?
Ze lachen zich rot denk ik.
150 euro voor alle schade?

Behang: 250,- plus kosten van verwijderen en opnieuw behangen
Houten vloer schuren en lakken/olieën nadat 'ie droog is: 20,- per vierkante meter (en je kan niet een klein stukje doen)

Verder zul je waarschijnlijk je plafond opnieuw moeten witten (is 't een huurwoning? Dan LATEN doen door huisbaas, anders mag je bij oplevering alsnog alles zelf oplossen) en moet je even goed kijken of je matras e.d. nog goed zijn.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_69180071
150 euro? Ik hoop dat je dat nog niet zwart-op-wit hebt gezet, want zo'n schade is veel meer. Je moet niet alleen materiaal rekenen, maar ook arbeid (waarom zou je zelf gaan behangen, het is tenslotte niet jouw fout). Laat maar een schade-expert langskomen!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 10:02:51 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69180204
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 09:35 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik zou het via de verzekering regelen. En niet zomaar akkoord gaan met een schikking.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_69180785
Vergeet de verhuurder niet!
Zij moeten jou een leefbare woning leveren en zij hebben dat bedrijf ingehuurd.
Eis dat zij de schade herstellen.
De kosten mogen zij dan onderling regelen.

En ik zou niet met een schadevergoeding akkoord gaan voordat ik duidelijk heb wat de werkelijke schade is.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 10:26:23 #8
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_69180938
150 euro? hahahahaha
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_69186106
150 euro!? Meen je dat serieus? Die kerel lacht in zijn vuistje.

Het is duidelijk een fout van de dakdekkers, ik had een schade-expert van jouw verzekering laten komen en hem de werkelijke schade op laten nemen. Dat bedrag is vast een veelvoud van 150 euro.

En je weet de totale schade nog niet: wat gaat die vloer doen? Als die eruit moet dan ben je veel meer kwijt dan 150 euro. Is je bed van hout? Houdt ook niet van vocht he? En wanneer wordt het gefixed? Dadelijk heb je de schimmel op de muren staan en moet je de woningbouw nog zo gek krijgen dat te repareren.

150 euro....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 19 mei 2009 @ 13:28:56 #10
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_69187129
Een dakgoot met ducktape repareren, hoe haal je het in je hoofd!

Ts, begrijp wel dat dit topic niet compleet is zonder namen
  dinsdag 19 mei 2009 @ 13:56:05 #11
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_69188066
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:28 schreef Erasmo het volgende:
Voor tijdelijk kan het wel. Beter hadden ze die goot pas deze week vervangen en als je dan toch tape gebruikt, duw het dan goed aan, het is inderdaad erg amateuristisch gedaan allemaal.

Verder vind ik het niet gek dat je schikt, via de verzekering is een hoop gedoe met allerlei afspraken, waar je zo te lezen geen zin in hebt. Het is natuurlijk wel handig als je je woningbouw informeert dat je hebt geschikt voor de persoonlijke schade, maar dat je de schade aan het pand aan hun beoordeling overlaat. Dit kan je gezeik schelen als je de woning verlaat. 150¤ Is niet zo gek, tenzij je vloer wel gaat werken, wat best goed zou kunnen als ik die tweede foto zie. Heb je die vloer gelijk gedroogd toen je de schade constateerde ? En was hij erg nat ?

[ Bericht 36% gewijzigd door Gootsteen op 19-05-2009 14:01:17 ]
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_69188251
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:28 schreef Erasmo het volgende:

Ts, begrijp wel dat dit topic niet compleet is zonder namen
Voor tijdelijk kan het wel!

Maar inderdaad 150¤ is echt 3x niets! Je hebt veel hogere kosten!
pi_69188371
¤150!!!! Hoe stupide ben je om daarmee akkoord te gaan.
Live out of your imagination, not your history.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 mei 2009 @ 14:26:28 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69189013
Ik zou in elk geval laten vastleggen dat die 150 euro verhoogd wordt tot het niveau van de werkelijke kosten als later blijkt dat je aantoonbaar meer schade hebt.

Met 150 euro red je het nooit om alle kosten te dekken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:52:20 #15
82136 Xennia
gekroond
pi_69198179
Waar waren jullie gisteren allemaal toen ik jullie nodig had en ik dit topic opende en vroeg waarop ik moest letten voor die kerel langs kwam?

Ik heb nog niets getekend. Ik moest een briefje sturen met mijn rekeningnummer etc. Ik heb de schade ook per mail gemeld bij de woningbouw. Zij nemen uiterlijk 1 juni contact met me op.

Ik ga over enkele maanden hopelijk verhuizen dus ga de boel niet opnieuw behangen. Het is alleen de muur onder mijn schuine dak. Mijn plafond mankeert dus niets en het schuine dak ook niet. Op het parket lagen geen plassen water of zo, ik heb het met 3 handdoeken gedroogd. Het heeft er niet lang gelegen, want ik werd wakker van de lekkage. Ik denk dus niet dat ik schade heb aan het parket. Het parket heb ik 6 jaar geleden over genomen van de vorige huurster. Het is nog maar de vraag of een volgende huurder het van mij overneemt.
Mijn bed zelf is niet nat geworden. Alleen mijn dekbed, 1 nekkussen en een stukje matras (maar dan vooral de molton en het hoeslaken).
quote:
Het is natuurlijk wel handig als je je woningbouw informeert dat je hebt geschikt voor de persoonlijke schade, maar dat je de schade aan het pand aan hun beoordeling overlaat. Dit kan je gezeik schelen als je de woning verlaat.
Oke, ik denk dat ik nog niet de brief verstuur en het geld laat overmaken en afwacht wat de woningbouw zegt als zij mij bellen.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:56:08 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69198309
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:52 schreef Xennia het volgende:
Waar waren jullie gisteren allemaal toen ik jullie nodig had en ik dit topic opende en vroeg waarop ik moest letten voor die kerel langs kwam?
Sorry hoor TS maar je kan toch zelf ook wel bedenken dat 150 euro de schade niet dekt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 20 mei 2009 @ 03:44:03 #17
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_69213588
Ik weet niet hoe je kamer er van binnen uit ziet en wat voor constructie het is. Maar kans dat het plafond, schuine dak of iets er tussenin gaat schimmelen. In het ergste geval van binnenuit schimmelen moet je ook het plaatmateriaal gaan vervangen. Is het water via een spouw een schuin dak op/in gelopen?

Het behangen, dus, lijm, plaktafel en gereedschap red je misschien net met 150 euro. Echter moet je ook arbeid rekenen. Verzekeringstechnisch mag dit ook als je het zelf doet.

Dat je vloer op ten duur gaat werken door de vocht kan je haast op wachten.

Ik zal sowieso een klusjesman/aannemer naar de situatie laten kijken.

Kosten altijd achteraf claimen!
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  woensdag 20 mei 2009 @ 04:49:37 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_69213668
huurders, stelletje asociaal volk. Alleen aan jezelf denken. Als het een koopwoning was geweesy had je moord en brand geschreeuwd

Denk eens aan de komende bewoners van die woning in plaats van 150 handje contantje te vangen en de rest maar ok vinden omdat je toch over 3 maanden bent
pi_69213690
Xennia, als je een lage schadevergoeding accepteert omdat je de boel toch niet gaat herstellen, beding dan in ieder geval dat de WBV niet alsnog de echte herstelkosten bij jou neerlegt wanneer je de woning verlaat (waarbij je hem normaliter moet opleveren in de oorspronkelijke staat).
pi_69213706
Mag ik met je meeverhuizen, je lijkt me een leuke meid en niet al te duur!
pi_69224665
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 05:13 schreef dvr het volgende:
Xennia, als je een lage schadevergoeding accepteert omdat je de boel toch niet gaat herstellen, beding dan in ieder geval dat de WBV niet alsnog de echte herstelkosten bij jou neerlegt wanneer je de woning verlaat (waarbij je hem normaliter moet opleveren in de oorspronkelijke staat).
Ik word terug gebeld door de woningstichting, ik neem aan dat zij ook een mannetje sturen en zelf ook contact opnemen met het dakbedrijf.
Intussen is mijn parketvloer wel omhoog gekomen, dus zal ook zelf een hogere schade moeten eisen. Ik heb nog niets getekend en ik denk dat de woningbouw wel met mij onder 1 hoedje wil spelen en druk kan uitvoeren, zij zijn tenslotte een grote klant van het dakbedrijf.

Waar doe ik nu goed aan, moet ik die man van het dakbedrijf vast bellen, mailen, schrijven dat de schade toch groter is en ik niet akkoord ga ook al had ik dit mondeling al toegezegd?

En voor de mensen die me proberen af te branden: ik heb zoiets nooit bij de hand gehad en doe ook maar wat ik denk dat juist is hoor.
pi_69226350
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:42 schreef Xennia het volgende:

[..]

En voor de mensen die me proberen af te branden: ik heb zoiets nooit bij de hand gehad en doe ook maar wat ik denk dat juist is hoor.
Ik maakte een grapje
pi_69226436
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:33 schreef SkyChat het volgende:

[..]

Ik maakte een grapje
Om die van jou kon ik ook nog wel lachen
pi_69226547
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:36 schreef Xennia het volgende:

[..]

Eet je me hier op of neem je me mee naar huis?
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:43:10 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_69226626
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:36 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je verzekerd bent? Zij hebben schade experts in huis die de schade voor je kunnen opnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')