Deze maand is een dakbewerkingsbedrijf actief in mijn (huur)appartementencomplex in opdracht van mijn woningstichting. Zij komen de hemelwaterafvoeren en dakgoten vernieuwen. Vrijdag jl. was mijn dak aan de beurt. In de nacht van zaterdag op zondag werd ik wakker omdat mijn matras, dekbed en kussen zeiknat waren en mijn behang is helemaal naar de klote. Ook mijn houten vloer werd nat, mogelijk gaat dit later nog uitzetten.
![]()
![]()
![]()
Ik naar het noodnummer gebeld. Het was intussen eindelijk opgehouden met regenen en de kerel die ik sprak zei dat op buienradar te zien was dat het droog zou blijven en dat ze maandagochtend iemand zouden sturen. Ik vandaag mijn verhaal gedaan en de boel laten zien. De beste man was geschrokken en zei dat zijn collega's prutswerk hadden afgeleverd. Ik heb nu ook een mail naar de woningstichting gestuurd om er werk van te maken.
Morgenochtend komt de chef van het dakbedrijf langs om de schade op te nemen.
Ondertussen ving ik door mijn open raam flarden van een gesprek op tussen 2 werklui:
'' moet je kijken man''
''dat meen je niet?? wat hebben ze gedaan joh?''
''ze hebben alles vast getaped''
''hij loopt van 11 naar 14''
''dit is echt schandalig''
''dit moet je melden''
'''dit gaat over mijn rug heen, he''
''kom hier vanmorgen heen, word ik door die vrouw aangevallen ''(ik en viel wel mee, ik hield me netjes in

)
''ja logisch''
''ja''
hoe kunnen ze nou weggaan vrijdags, als je de goot nog niet eens dicht hebt en dan zo mensen laten zitten''
Ik word zelf ondertussen steeds bozer omdat dit dus schade en overlast is die voorkomen had kunnen worden, maar me nu een slapeloze nacht heeft opgeleverd, schade en een hoop gedoe met iedere ochtend andere mensen over de vloer.
Wat kan ik doen? Wat kan ik verwachten? Wat moet ik niet vergeten?
Ik hoop zelf overigens dit jaar nog te verhuizen en heb geen zin mijn hele kamer opnieuw te behangen, maar heb eigenlijk ook geen zin tegen die ravage aan te kijken.
[ Bericht 1% gewijzigd door Xennia op 18-05-2009 18:53:30 ]