abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2009 @ 18:07:31 #1
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_69158281
Plemp hier je input voor de eventuele FOK!dracht: Fake Exit

Klopt de timing? Hoe wordt de persoon aangewezen?

Wat zijn de opties? Bart stelde zelfs een echte Exit voor!

Maandag 18-05-2009 16:34 uur

Fake eliminatie

Vanavond zal er een fake eliminatie plaats vinden. Deze mindf*ck heeft betrekking op een ingezonden idee van FOK!

U hoeft dus niet maar mag wel extra stemmen op uw favoriet.

U hoeft zich geen zorgen te maken over de reeds uitgebrachte stemmen, deze blijven staan tot de echte eliminatie.

The Bunker
  maandag 18 mei 2009 @ 18:10:25 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69158389
De bewoners worden 1 voor 1 naar de isoleercel geroepen, aan hen wordt gevraagd wie zij vinden dat eruit moet en waarom. Op zichzelf stemmen is niet de bedoeling.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_69158413
een poll

de overlevers kiezen wie een exit krijgt

of de streamers kiezen een exit
  maandag 18 mei 2009 @ 18:13:02 #4
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_69158467
quote:
Op maandag 18 mei 2009 17:45 schreef Marrije het volgende:

[..]

daarom, laat het de groep zelf bepalen, dan haal je daar al een deel spanning vandaan, als ze er dan eindelijk uit zijn laat je iemand zn tas pakken en als jij beneden komt om degene op te halen dan hoeft ie niet mee.

Het gaat toch meer om het idee dan de daadwerkelijke exit. Tot nu toe wordt degene die exit is gegaan de eerste 2 minuten nog besproken en daarna niet meer dus wat je daar aan sfeer vandaan kunt halen is toch klein. Het gaat puur om de mind fuck en het is daarvoor niet eens echt nodig iemand de trap op te laten lopen. Of dat net wel maar bovenaan de trap zeggen 'ga maar weer terug'.
  One tough cookie maandag 18 mei 2009 @ 18:13:36 #5
169210 liesje1979
pi_69158487
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:10 schreef Maanvis het volgende:
De bewoners worden 1 voor 1 naar de isoleercel geroepen, aan hen wordt gevraagd wie zij vinden dat eruit moet en waarom. Op zichzelf stemmen is niet de bedoeling.
Is het niet leuker als ze elkaar aan moeten kijken, als ze zeggen wie er weg moet?
  maandag 18 mei 2009 @ 18:16:43 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69158583
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:13 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Is het niet leuker als ze elkaar aan moeten kijken, als ze zeggen wie er weg moet?
Dat klopt, maar de redactie is bang dat er dan iemand is die zegt 'ik offer me wel op, ik ga wel' wat op zich een redelijkerwijs aannemelijke gedachte is.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Admin maandag 18 mei 2009 @ 18:20:24 #7
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69158695
zoals het er nu staat is het geen FOK!dracht maar een gewone opdracht volledig bedacht door de redactie (muv de term 'fake-exit'). Duidelijk is dat de animo de opdracht in ere te herstellen grenst aan nul.

Verder blijken wij geen fatsoenlijke opdrachten te kunnen bedenken, aldus bart.
Duswaarom nog moeite doen?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 18 mei 2009 @ 18:20:27 #8
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_69158697
Ik zelf heb moeite met de timing. Moet dit uberhaupt wel? Waarom worden de min en plus stemmen hiervoor gebruikt en geen losse poll? Blijkbaar willen de redactie ze alle 4 er tot donderdag inhouden.

Zelf vind ik dat een gedeelte van de Fok!dracht ook een stuk discussie moet losmaken tussen de overlevers.
Misschien blijft het wel dames tegen heren. En is het gelijk spel. Durft bijvoorbeeld Eline te kiezen tegen Marielin. Is zij dan de volgende. Er zijn genoeg argumenten voor elke deelnemers om te blijven. Wat doen de heren?

Ze kunnen bijvoorbeeld aangeven dat er 30 minuten discussie kan zijn. Wanneer ze er niet uitkomen wordt er gedobbeld oid. Diegene vertrekt dan. Om later terug te keren.

Zelf heb ik er moeite mee dat de min en plus stemmen hiervoor gebruikt wordt. In principe geef je degene die dan exit een voordeel. dat kan niet de bedoeling zijn van het stemmen.
of zelf unaniem beslissen en de ''geelimineerde 2 uur lang weghouden.. iedereen is in de illusie dat diegene weg is en dan na 2 uur weer terug...met luxe bij zich die hij/zij verkrijgt d.m.voorkeursbehandeling= total mindfuck
  Admin maandag 18 mei 2009 @ 18:22:27 #10
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69158770
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:16 schreef Maanvis het volgende:

Dat klopt, maar de redactie is bang dat er dan iemand is die zegt 'ik offer me wel op, ik ga wel' wat op zich een redelijkerwijs aannemelijke gedachte is.
als ze een voor een de isoleer in gaan kan dat niet. Plus kan iemand zich wel opofferen, maar dat verandert niets aan het feit dat degene met de meeste stemmen er alsnog uit moet. Zo'n self-sacrifice haalt dus helemaal niets uit.
maar goed, ik ga er verder weinig moeite in steken. Ze hebben een plan bedacht en bedacht hoe het lijkt alsof de streamer bepaalt. Prima. Hun feestje verder. Ik ga zo lekker een film downloaden.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:23:36 #11
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_69158806
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:20 schreef Danny het volgende:
zoals het er nu staat is het geen FOK!dracht maar een gewone opdracht volledig bedacht door de redactie (muv de term 'fake-exit'). Duidelijk is dat de animo de opdracht in ere te herstellen grenst aan nul.

Verder blijken wij geen fatsoenlijke opdrachten te kunnen bedenken, aldus bart.
Bart vroeg om een soort van eenheid. Hij is bezorgd dat 1 iemand uiteindelijk echt z'n biezen pakt. Wanneer we hem kunnen overtuigen kunnen we deze opdracht meer naar onze hand zetten.

Dus kom maar op ipv de handdoek meteen in de ring te gooien. Fok is toch het discussieforum? Let's try.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:23:46 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69158810
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:20 schreef Danny het volgende:
Noem me naief, maar ik geloof dat Bart wel voor rede vatbaar is als ie dit topic leest.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 18 mei 2009 @ 18:24:00 #13
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_69158816
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:21 schreef Bunker-Renate het volgende:
zet ik hier nog ene keer
of zelf unaniem beslissen en de ''geelimineerde 2 uur lang weghouden.. iedereen is in de illusie dat diegene weg is en dan na 2 uur weer terug...met luxe bij zich die hij/zij verkrijgt d.m.voorkeursbehandeling= total mindfuck
Jaja.. en wéér eentje die zich ego-arrogant vol kan vreten voor nix.. met 3 blije toeschouwers..de énige die zich gefuckt gaat voelen is de "Kijker nót In Control.."
  Admin maandag 18 mei 2009 @ 18:24:21 #14
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69158826
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:20 schreef akveor het volgende:
Ik zelf heb moeite met de timing. Moet dit uberhaupt wel? Waarom worden de min en plus stemmen hiervoor gebruikt en geen losse poll? Blijkbaar willen de redactie ze alle 4 er tot donderdag inhouden.

Zelf vind ik dat een gedeelte van de Fok!dracht ook een stuk discussie moet losmaken tussen de overlevers.
Misschien blijft het wel dames tegen heren. En is het gelijk spel. Durft bijvoorbeeld Eline te kiezen tegen Marielin. Is zij dan de volgende. Er zijn genoeg argumenten voor elke deelnemers om te blijven. Wat doen de heren?

Ze kunnen bijvoorbeeld aangeven dat er 30 minuten discussie kan zijn. Wanneer ze er niet uitkomen wordt er gedobbeld oid. Diegene vertrekt dan. Om later terug te keren.

Zelf heb ik er moeite mee dat de min en plus stemmen hiervoor gebruikt wordt. In principe geef je degene die dan exit een voordeel. dat kan niet de bedoeling zijn van het stemmen.
er zou juist een poll komen, maar dan is de uitkomst vooraf al duidelijk. Plus is er van een mindfuck geen sprake. Het is dan meer een practical joke dan een mindfuck. Laat ze elkaar onderbouwd nomineren. Die met de meeste stemmen moet weg. Eigenlijk was het idee dat openlijk te doen, voor een grotere mindfuck, maar zelfs anoniem in de isoleercel blijkt geen optie.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:27:02 #15
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_69158888
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:22 schreef Danny het volgende:

[..]

als ze een voor een de isoleer in gaan kan dat niet. Plus kan iemand zich wel opofferen, maar dat verandert niets aan het feit dat degene met de meeste stemmen er alsnog uit moet. Zo'n self-sacrifice haalt dus helemaal niets uit.
maar goed, ik ga er verder weinig moeite in steken. Ze hebben een plan bedacht en bedacht hoe het lijkt alsof de streamer bepaalt. Prima. Hun feestje verder. Ik ga zo lekker een film downloaden.
Het grootste probleem is denk ik niet dat er misschien 1 iemand op wil stappen. Het grootste probleem is, denk ik, dat er geen stemmen gegeneerd worden.
Het is ook daarom dat dit niet met een poll gaat. Dat stoot me nog het meest tegen de borst. Het is oneigenlijk gebruik van de manier van stemmen. Waarmee de laagste een lift krijgt. En degene die de meeste stemmen verder wordt benadeeld.
  † In Memoriam † maandag 18 mei 2009 @ 18:27:12 #16
128220 Peter6000
pi_69158895
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:30 schreef Arn0 het volgende:
Tegen de bewoners zeggen dat er weer een fout was met de site, alle stemmen zijn ongeldig, ze moeten zelf kiezen wie er uitgaat, en niet zoals vorige keer keuze tussen 2 maar tussen iedereen. Nadat ze beslist hebben krijgt degene die eruit moet allerlei privileges ipv dat hij weg moet

Goed, geen echte opdracht maarja.
Dit was het oorspronkelijke plan.

De reden om dit niet zo uit te voeren is omdat men bang is dat iemand echt wegloopt (zei Bart in de COS).

Dus toen dacht ik: ze zijn bang voor de inkomstenderving, omdat je als er iemand echt wegloopt, 1 eleminatieronde minder hebt.

Maar toen wees Gert mij erop, dat je door de ¤2.500,- aftrek van het prijzengeld dit inkomstenverlies van credits met gemak opvangt (het zijn 11.000 credits van 22,5 eurocent).

En nu zie ik geen enkele reden meer, het oorspronkelijk plan niet uit te voeren.
pi_69158953
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:24 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Jaja.. en wéér eentje die zich ego-arrogant vol kan vreten voor nix.. met 3 blije toeschouwers..de énige die zich gefuckt gaat voelen is de "Kijker nót In Control.."
juist niet als wij bepalen en wat is er arrogant aan luxe als die je gegunt is? zou jij het laten liggen dan?
  maandag 18 mei 2009 @ 18:30:47 #18
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_69159007
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:24 schreef Danny het volgende:

[..]

er zou juist een poll komen, maar dan is de uitkomst vooraf al duidelijk. Plus is er van een mindfuck geen sprake. Het is dan meer een practical joke dan een mindfuck. Laat ze elkaar onderbouwd nomineren. Die met de meeste stemmen moet weg. Eigenlijk was het idee dat openlijk te doen, voor een grotere mindfuck, maar zelfs anoniem in de isoleercel blijkt geen optie.
Ah in het geval van een poll heb blijf ik nog moeite met de timinghouden. Immers om in deze fase nog iemand te bevoordelen of te benadelen vind ik niet kunnen.

Wat er ook gebeurd de overlevers moeten zelf bepalen wie er gaat of niet. Wil diegene dan toch alsnog vertrekken is het 2500 euro minder tenzij de anderen diegene weer kunnen overhalen. Lijkt mij in dat geval de ultieme mindfuck.
Op maandag 18 mei 2009 18:13 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ze gaan elkaar waarschijnlijk aan twee kanten afluisteren.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:34:46 #20
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_69159125
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:27 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Dit was het oorspronkelijke plan.

De reden om dit niet zo uit te voeren is omdat men bang is dat iemand echt wegloopt (zei Bart in de COS).

Dus toen dacht ik: ze zijn bang voor de inkomstenderving, omdat je als er iemand echt wegloopt, 1 eleminatieronde minder hebt.

Maar toen wees Gert mij erop, dat je door de ¤2.500,- aftrek van het prijzengeld dit inkomstenverlies van credits met gemak opvangt (het zijn 11.000 credits van 22,5 eurocent).

En nu zie ik geen enkele reden meer, het oorspronkelijk plan niet uit te voeren.
Als je het bericht lees van TBO in de OP krijg ik het idee dat het de bedoeling is dat de laagste in stemmen zg Exit moet. Ik heb Bart daar geen uitsluitsel over zien geven. Jij?
In dat geval blijf ik denken dat de fake exit gebruikt wordt om stemmen te generen. Daarbij kan de streamer in deze fase weer iemand bena- of bevoordelen. Dat moet in dit geval overgelaten worden aan de overlevers.
  maandag 18 mei 2009 @ 18:35:44 #21
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_69159169
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:34 schreef Dementor het volgende:

[..]

Kun je aangeven hoe jullie willen bepalen wie fake exit moet?
Op maandag 18 mei 2009 17:52 schreef Rica het volgende:

[..]

Je had ze ook stuk voor stuk in de idoleerkamer kunnen roepen en ze een naam op een briefje laten schrijven (ala exp robinson)

En ze eruit sturen niet over praten met de anderen die nog staan te wachten.

Klaar geen overleg.

En voor het briefjes tellen maak je dan al bekend dat het een fake-exit was en de persoon die het vaakst op de briefjes staat niet exit gaat maar juist verwend wordt.

Nergens risico.
Dit dus...
  maandag 18 mei 2009 @ 18:35:57 #23
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69159177
Ze hebben een prima kant en klare opdracht gekregen. Als daar volgens hen teveel risico aanzit omdat men bang is dat Eline die persoon echt wegloopt dan had men dat met enkele kleine aanpassingen kunnen opvangen. Bijvoorbeeld het onderling overleg er uithalen (ze een voor een in de isoleer roepen) en niemand zeggen dat ze exit gaan maar na de stemmen gelijk de ware toedracht bekend maken.

Dit had men zelf ook wel kunnen bedenken. Een aankondiging op de site doen terwijl (zogenaamd?) de uitvoering nog helemaal bedacht moet worden is heel raar.
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:22 schreef Danny het volgende:

[..]

maar goed, ik ga er verder weinig moeite in steken. Ze hebben een plan bedacht en bedacht hoe het lijkt alsof de streamer bepaalt. Prima. Hun feestje verder.
Die indruk heb ik ook.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  maandag 18 mei 2009 @ 18:36:48 #24
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_69159207
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:10 schreef Maanvis het volgende:
Mee eens en is juist leuk om te horen waarom ze juist vinden etc.etc. kijken wat iedereen over elkaar zegt.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  Admin maandag 18 mei 2009 @ 18:38:30 #25
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69159253
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:34 schreef Dementor het volgende:

[..]

hoe laat komt die poll ook alweer?
en jij of bart nog bedankt voor het verwijderen van de naam FOK! uit het bericht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')