als je niet klaagt gaat de norm ook niet omhoogquote:Op maandag 18 mei 2009 17:29 schreef Verstreujem het volgende:
Terechte klacht. Scholieren kunnen de tijd dat ze zo lopen te zeveren beter besteden aan leren. Dan hóef je ook niet meer te klagen, omdat je dan wél antwoorden weet (iig behoort te weten)
niet een beetje ook, maar echt veeeeeeeeeeel makkelijkerquote:Op maandag 18 mei 2009 17:31 schreef dennisw het volgende:
die van vorig jaar was veul makkelijker![]()
jullie reactie hierop:![]()
maar het was echt zo!
Echwel. Hoe lager het gemiddelde cijfer hoe hoger de norm gaat lijkt mequote:Op maandag 18 mei 2009 17:30 schreef appelsjap het volgende:
[..]
als je niet klaagt gaat de norm ook niet omhoog
Om elke vraag gaan klagen in de hoop dat je dan wel een voldoende kunt behalenquote:Op maandag 18 mei 2009 17:30 schreef appelsjap het volgende:
[..]
als je niet klaagt gaat de norm ook niet omhoog
quote:Op maandag 18 mei 2009 17:29 schreef Verstreujem het volgende:
Terechte klacht. Scholieren kunnen de tijd dat ze zo lopen te zeveren beter besteden aan leren. Dan hóef je ook niet meer te klagen, omdat je dan wél antwoorden weet (iig behoort te weten)
Nee, als het niet terecht was had ik ook geen klacht ingediend. Iedereen die 2008-I en 2009-I heeft gemaakt begrijpt t. Rest heeft geen recht van spreken.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:36 schreef Verstreujem het volgende:
[..]
Om elke vraag gaan klagen in de hoop dat je dan wel een voldoende kunt behalen
Ik kan ook even beide examens opzoeken!quote:Op maandag 18 mei 2009 17:38 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nee, als het niet terecht was had ik ook geen klacht ingediend. Iedereen die 2008-I en 2009-I heeft gemaakt begrijpt t. Rest heeft geen recht van spreken.
De meeste klachten zijn nergens op gebaseerd en zullen ook niet leiden tot een andere norm. Alleen als er echt een fout staat in het examen heb je recht van spreken.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:39 schreef L0t.. het volgende:
Waarom zouden ze niet mogen klagen? Moet je dan altijd alles maar zomaar pikken?Waarom zou je jezelf de kans op normverhoging==beter cijfer onthouden?
Ik kan me van mij examens nog wel herinneren dat er bij sommige vakken heel veel mensen in tijdnood kwamen bijvoorbeeld of dat een vraag onduidelijk was geformuleerd. Daar moet je gewoon over kunnen klagen, ook zodat ze daar volgende jaren rekening mee kunnen houden.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De meeste klachten zijn nergens op gebaseerd en zullen ook niet leiden tot een andere norm. Alleen als er echt een fout staat in het examen heb je recht van spreken.
quote:Op maandag 18 mei 2009 17:46 schreef Eric_Cantona het volgende:
Toen ik eindexamen deed hadden we nog nooit van 't LAKS gehoord, klagen was dus ook niet aan de orde. Stelletje lamlullen en klaagjosti's van tegenwoordig
quote:Door Hans op 18 mei 2009 om 17:42
Beste meneer/mevrouw, Ik heb vandaag het VWO eindexamen Nederlands gehad. Ik ben daar niet geheel positief over. Ten eerste vond ik het zeer opmerkelijk dat het examen bijna alleen bestond uit open vragen. De verhouding open vragen:mulitiple choice van de afgelopen jaren was totaal niet aanwezig in dit examen. Ten tweede was de tekst (vooral in vergelijking met de teksten van de andere examens) zeer moeilijk en lastig te lezen. Ten derde was het tweede punt van de samenvatting erg onduidelijk. Dit lag zowel aan het punt zelf als aan de tekst. Ik hoop dat ik hierbij voldoende duidelijk ben geweest met het geven van mijn mening over dit examen. Groetjes, Hans xxxzotevindenopdelakssitexxx
Hij heeft geen letter teveel geschreven imoquote:Op maandag 18 mei 2009 17:55 schreef Maisnon het volgende:
[..]in de reacties, net of ie een hele brief schrijft.
Kan je wel zo reagerenquote:
Zeker nietquote:Op maandag 18 mei 2009 18:36 schreef LennartCM het volgende:
Terechte klacht.
Het was gewoon een simpel examen. Het waren dan wel meer open vragen, maar ze waren voor mijn gevoel wel makkelijker.
Overmorgen? Hoe krijg je dat voor mekaar?quote:Op maandag 18 mei 2009 19:13 schreef wikwakka2 het volgende:
Meerkeuze vragenDie zijn gemaakt voor basisscholieren.
Verder heb ik overmorgen mijn laatste examen dus heb ik weinig reden tot klagen.
Ik doe de International Baccalaureate en niet het Nederlandse onderwijssysteem.quote:Op maandag 18 mei 2009 19:31 schreef MaatjeTho het volgende:
[..]
Overmorgen? Hoe krijg je dat voor mekaar?
Overigens was Nederlands inderdaad en stuk moeilijker dan de examens van afgelopen jaren die ik heb geoefend, maar vond M&O vele malen langer en lastiger.
oja man jij bent te slim voor vwo stoere jonge ben je zeg. Stakker.quote:
Dat dus.quote:Op maandag 18 mei 2009 19:52 schreef 49euro het volgende:
[..]
oja man jij bent te slim voor vwo stoere jonge ben je zeg. Stakker.
VWO-examens zin gewoon simpel, klaar. Nederlands is begrijpen lezen, aardrijkskunde kan je alles uit de atlas halen, geschiedenis is algemene kennis, engels is begrijpend lezen, alleen economie en wiskunde zijn nog moeilijk.quote:
Heb jij ooit vwo-examen gedaan? ik begin toch echt te twijfelen.quote:Op maandag 18 mei 2009 19:58 schreef Siniti het volgende:
[..]
VWO-examens zin gewoon simpel, klaar. Nederlands is begrijpen lezen, aardrijkskunde kan je alles uit de atlas halen, geschiedenis is algemene kennis, engels is begrijpend lezen, alleen economie en wiskunde zijn nog moeilijk.
Ja, en ik had problemen met economie. De rest was toch echt niet moeilijk.quote:Op maandag 18 mei 2009 20:00 schreef 49euro het volgende:
[..]
Heb jij ooit vwo-examen gedaan? ik begin toch echt te twijfelen.
Wat weet jij dan over het examen van dit jaar? Nederlands was gewoon moeilijker dan andere jaren. Voor de rest ben ik het trouwens wel ongeveer met je eens.quote:Op maandag 18 mei 2009 20:04 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ja, en ik had problemen met economie. De rest was toch echt niet moeilijk.
Niet veel, maar ik heb Nederlands nooit moeilijk gevonden. Ik vind open vragen vaak zelfs prettiger omdat je veel meer kan lullen en met meerkeuze heb je het óf goed óf fout.quote:Op maandag 18 mei 2009 20:07 schreef 49euro het volgende:
[..]
Wat weet jij dan over het examen van dit jaar? Nederlands was gewoon moeilijker dan andere jaren. Voor de rest ben ik het trouwens wel ongeveer met je eens.
Scheikunde, natuurkunde en biologie is zeker ook begrijpend lezenquote:Op maandag 18 mei 2009 20:09 schreef Siniti het volgende:
[..]
Niet veel, maar ik heb Nederlands nooit moeilijk gevonden. Ik vind open vragen vaak zelfs prettiger omdat je veel meer kan lullen en met meerkeuze heb je het óf goed óf fout.
Ik had het makkelijke profiel, die zijn inderdaad ook nog moeilijk. Gaat mij meer om de algemene vakken waar alles of algemene kennis of uit het boek kan halen of begrijpend lezen isquote:Op maandag 18 mei 2009 20:30 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Scheikunde, natuurkunde en biologie is zeker ook begrijpend lezensure.
Nederlands is ook zeker begrijpend lezen, ben ik ook met je eens, maar de vraagstelling en sommige alineas sloegen gewoon nergens op in dit examen, alinea 15:quote:Op maandag 18 mei 2009 20:33 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik had het makkelijke profiel, die zijn inderdaad ook nog moeilijk. Gaat mij meer om de algemene vakken waar alles of algemene kennis of uit het boek kan halen of begrijpend lezen is
quote:Het postmoderne denken is dan
ook niet veel meer dan een herbezinning
op de al te hoge pretenties
van sommige kunstenaars die zich in
de moderne tijd – na de Verlichting –
wel eens de allure van Bijbelse profeten
aanmaten. Na de onttroning van de
godsdienst als ultieme bron van waarheid
zou nu de literatuur de laatste
waarheden moeten openbaren.
Ik vind dat nou geen héél onbegrijpelijke zin ofzoquote:Op maandag 18 mei 2009 20:35 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nederlands is ook zeker begrijpend lezen, ben ik ook met je eens, maar de vraagstelling en sommige alineas sloegen gewoon nergens op in dit examen, alinea 15:
[..]
Wat is er mis met deze alinea?quote:Op maandag 18 mei 2009 20:35 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nederlands is ook zeker begrijpend lezen, ben ik ook met je eens, maar de vraagstelling en sommige alineas sloegen gewoon nergens op in dit examen, alinea 15:
[..]
Het niveau is iig vele male hoger dan vorige examens.quote:
Nou en? Je doet verdomme VWO, het hoogste niveau van Nederland. So what dat het niveau dit jaar hoger was, wen er maar vast aan!quote:Op maandag 18 mei 2009 20:42 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Het niveau is iig vele male hoger dan vorige examens.
quote:Op maandag 18 mei 2009 21:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nou en? Je doet verdomme VWO, het hoogste niveau van Nederland. So what dat het niveau dit jaar hoger was, wen er maar vast aan!
Wat hij zegt.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nou en? Je doet verdomme VWO, het hoogste niveau van Nederland. So what dat het niveau dit jaar hoger was, wen er maar vast aan!
Daarnaast, als het niveau echt hoger is dan vorig jaar krijg je ook een hogere norm. Wij hadden vorig jaar bij Aardrijkskunde een norm van 1.7 ofzo terwijl die toets helemaal niet moeilijk wasquote:Op maandag 18 mei 2009 21:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 mei 2009 21:05 schreef Agorias het volgende:
vraag 2 van m&o was onduidelijk. 3 punten mislopen door vage vraagstelling
.
Mwaa, niet dat ik 'm goed had maar wat is er zo moeilijk aan de vraagstelling dan?quote:De heer Blokker stort jaarlijks ¤ 12.500,- op een spaarrekening waarop 4,25%
samengestelde interest per jaar wordt vergoed. Hij doet dit voor het eerst op
1 januari 2008 en voor het laatst op 1 januari 2013. De interest wordt jaarlijks op
31 december, voor het eerst in 2008, op de spaarrekening bijgeschreven.
3p 1 Bereken de eindwaarde van de stortingen op 1 januari 2015 (zie formuleblad).
Hij wil deze spaarrekening gebruiken om jaarlijks, voor het eerst op
1 januari 2015 en voor het laatst op 1 januari 2025, een uitkering als aanvulling
op zijn pensioen te ontvangen van ¤ 10.000,-.
3p 2 Zijn de stortingen van ¤ 12.500,- groot genoeg om de uitkeringen van
¤ 10.000,- te kunnen ontvangen bij een interestvergoeding van 4,25%
samengestelde interest per jaar? Motiveer het antwoord met een berekening
(zie formuleblad).
Hij heeft vanaf 1 januari 2008 tot 1 januari 2013 jaarlijks 12500 euro gestort op zijn rekening. Hier kreeg hij rente over.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:17 schreef Agorias het volgende:
voor mij staat daar dat hij van 2015 to 2025 10000 euro per jaar gestort gaat krijgen. Dus?
Als in rentenierenquote:Op maandag 18 mei 2009 21:25 schreef Siniti het volgende:
[..]
Hij heeft vanaf 1 januari 2008 tot 1 januari 2013 jaarlijks 12500 euro gestort op zijn rekening. Hier kreeg hij rente over.
Is deze dit gestorte bedrag genoeg om vanaf 2015 tot 2025 10000 euro per jaar gestort te krijgen?
dan heb je de 22e uiterlijk je laatste... aargh jaloers!quote:Op maandag 18 mei 2009 19:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik doe de International Baccalaureate en niet het Nederlandse onderwijssysteem.
Je mag hem met de computer maken omdat je dyslectisch bent om zo vervolgens een 8 op je eindlijst Nederlands te kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:40 schreef MTLGP het volgende:
nou jongens...ik heb wel degelijk iets te zeiken want ik hoorde gisteren dat ze mijn examen zijn kwijtgeraakt!! ik mocht m op de computer maken als dyslect... en nu hebben ze die computer helemaal gewist voordat ze mn examen hadden opgeslagen! had al met t correctievoorschrift bekeken hoe ik t had gedaan...en pessimistisch gerekend had ik al zeker op een 7 uit moeten komen, waarschijnlijk rond de 8... maar holy hell...als ze m niet meer terug kunnen halen ben ik de enige gebeten hond! dan moet ik een her doen!!! wat een fucking onzin!!!! heb nog nooit zo goed iets van nederlands gemaakt en had een gemiddelde van 7,5 kunnen hebben...een 8 op je eindlijst...echt wat ik uberhaupt niet had verwacht...en dan bedenkt een of andere idioot zat ze een computer helemaal moeten formatteren... what the fuck?!
Nee, morgenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:36 schreef MTLGP het volgende:
[..]
dan heb je de 22e uiterlijk je laatste... aargh jaloers!
nee ik niet omdat ik dyslectisch ben, maar omdat ik deels gehandicapt ben en niet lang kan schrijven zonder last te krijgen van mn vingers, handen en polsen...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je mag hem met de computer maken omdat je dyslectisch bent om zo vervolgens een 8 op je eindlijst Nederlands te kunnen krijgen?
Dat is best sneu van de Cito.
Ja en wat dan nog? Alsof dat het criterium is: even moeilijk als vorig jaar.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:31 schreef dennisw het volgende:
die van vorig jaar was veul makkelijker![]()
jullie reactie hierop:![]()
maar het was echt zo!
quote:Op maandag 18 mei 2009 20:35 schreef appelsjap het volgende:
[..]
[..]
Het is niet de school zijn schuld dat jij gehandicapt bentquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:24 schreef MTLGP het volgende:
[..]
nee ik niet omdat ik dyslectisch ben, maar omdat ik deels gehandicapt ben en niet lang kan schrijven zonder last te krijgen van mn vingers, handen en polsen...
maar besides that... de laptop heeft niets te maken met mn cijfer.. ik zou alleen met mn voorspelde cijfer wel een 8 gemiddeld staan...voor t eerst!
dus lijkt het me vreemd dat mij een goed cijfer nu zomaar door de neus kan worden geboord... waarom zijn er alleen voor mij consequenties maar niet voor mijn school? want let's face it... de kans dat ik bij een herexamen een evenhoog cijfer haal is echt vrijwel nihil...(kansberekening...wiskunde...wéér een ander verhaal)
Hoe denk jij dat mijn arm/hand/pols voelt nadat ik 3 uur lang geschreven heb?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:24 schreef MTLGP het volgende:
[..]
nee ik niet omdat ik dyslectisch ben, maar omdat ik deels gehandicapt ben en niet lang kan schrijven zonder last te krijgen van mn vingers, handen en polsen...
maar besides that... de laptop heeft niets te maken met mn cijfer.. ik zou alleen met mn voorspelde cijfer wel een 8 gemiddeld staan...voor t eerst!
dus lijkt het me vreemd dat mij een goed cijfer nu zomaar door de neus kan worden geboord... waarom zijn er alleen voor mij consequenties maar niet voor mijn school? want let's face it... de kans dat ik bij een herexamen een evenhoog cijfer haal is echt vrijwel nihil...(kansberekening...wiskunde...wéér een ander verhaal)
das een ongepaste opmerking...dat zeg ik namelijk ook absoluut niet! het is wel de schuld van mijn school dat mijn examen verdwenen is... als je je leerlingen met computers laat werken moet je er ook goed voor zorgen dat daar niets mis mee gaat... en dat is hun verantwoordelijkheid, niet die van mij! dat zou anders mooi zijn zeg... dan zou elke leerling wel constant zn eigen examen in de gaten moeten houden!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:33 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
Het is niet de school zijn schuld dat jij gehandicapt bent
Het wordt er inderdaad niet makkelijker op, tenzij je MBO gaat doen o.i.d.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alsof je 3u lang schrijftquote:Hoe denk jij dat mijn arm/hand/pols voelt nadat ik 3 uur lang geschreven heb?
Wat een gezeik weer.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:59 schreef Siddartha het volgende:
Ik verheug me er nu al op om morgen, direct na het geschiedenis ce, naar
het laks te bellen met de klacht dat het te makkelijk was.
DAT is pas klagen!
Het zijn waarschijnlijk niet eens oude mensen. Waarschijnlijk zijn het gewoon van die sneue gastjes die net een paar jaar geen scholier meer zijn en die nu lekker kunnen gaan zeiken over hoe slecht de scholieren van 'nu' wel niet zijn en denken dat ze zelf allemaal geweldig waren. Dezelfde soort mensen die op 1 september, als het nieuwe schooljaar begint en ze net in de 2de zitten, de eerste-klassers gaan uitlachen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:47 schreef Roscovitch het volgende:
Wat een ongeloofelijk verbitterde saaie oude mensen zijn jullie zeg. Alles wat 'de jeugd' doet is niet goed in jullie ogen, 'vroeger konden we nog wél werken'![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als jullie hele tentamen vol zat met zinnen zoals die zin die gequote was 1 pagina terug, dan zijn jullie gewoon keihard aan het zeiken, enkel en alleen omdat jullie die norm omhoog willen halenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:43 schreef Pizzabakkertje het volgende:
Willen alle paupers die menen dat onze klachten ongegrond zijn even heul snel deaud gaan![]()
Jullie zijn of beneden het het niveau vwo en weten dus niet waar wij het over hebben, of jullie zijn de leeftijd 40 gepasseerd en moeten toch ergens afreageren aangezien dit bij moeder de vrouw niet kan
Het ging om de vragen, er waren vele meer open vragen dan de voorgaande jaren. Aangezien je NL alleen kan oefenen met oude examens, was de voorbereiding dus niet evenredig met het examen zelf.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:46 schreef Siniti het volgende:
[..]
Als jullie hele tentamen vol zat met zinnen zoals die zin die gequote was 1 pagina terug, dan zijn jullie gewoon keihard aan het zeiken, enkel en alleen omdat jullie die norm omhoog willen halen
Je moet ook niet oefenen voor examens, je moet leren voor examens. Vroegen ze dingen die buiten de stof vielen? Zo nee, niet zeiken.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:56 schreef Pizzabakkertje het volgende:
[..]
Het ging om de vragen, er waren vele meer open vragen dan de voorgaande jaren. Aangezien je NL alleen kan oefenen met oude examens, was de voorbereiding dus niet evenredig met het examen zelf.
Of snap jij dat niet?
Ik snap het gezeik niet. Open vragen zijn vaak makkelijker dan gesloten vragen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:56 schreef Pizzabakkertje het volgende:
[..]
Het ging om de vragen, er waren vele meer open vragen dan de voorgaande jaren. Aangezien je NL alleen kan oefenen met oude examens, was de voorbereiding dus niet evenredig met het examen zelf.
Of snap jij dat niet?
Op het vmbo misschien wel jaquote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:07 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik snap het gezeik niet. Open vragen zijn vaak makkelijker dan gesloten vragen.
Mooi generalisering, maar ik heb vorig jaar het examen vwo gedaan. Ik vond de open vragen een stuk makkelijker dan de gesloten vragen, en waarom?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:09 schreef Pizzabakkertje het volgende:
[..]
Op het vmbo misschien wel ja
En sinds wanneer kan je leren voor tekstverklaren? Jammer, zijn er ook mensen die wel weten waar ze 't over hebben?
Wen er maar vast aan, als je volgend jaar naar een universiteit gaat krijg je waarschijnlijk alleen nog maar open vragen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:09 schreef Pizzabakkertje het volgende:
[..]
Op het vmbo misschien wel ja
En sinds wanneer kan je leren voor tekstverklaren? Jammer, zijn er ook mensen die wel weten waar ze 't over hebben?
[edit] bij open vragen ben je veel kwetsbaarder voor de corrector, een multiplechoice vraag is gewoon goed, punt. Over antwoorden op open vragen kunnen ze gaan zeiken.
Wat voor jou makkelijk gaat hoeft niet voor iedereen makkelijk te zijn.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:12 schreef Siniti het volgende:
[..]
Mooi generalisering, maar ik heb vorig jaar het examen vwo gedaan. Ik vond de open vragen een stuk makkelijker dan de gesloten vragen, en waarom?
Bij open vragen kan je nog een heel stuk lullen over van alles en nog wat en is er altijd wel wat goed, ook zijn de vragen over het algemeen makkelijker dan gesloten vragen waar je antwoord ofwel goed, ofwel fout is.
Ik zeg daarnaast nergens dat je kan leren voor tekstverklaren. Het is begrijpend lezen, wat eigenlijk niet zo moeilijk is.
Voor een VWO-er zou begrijpen lezen niet moeilijk moeten zijn.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat voor jou makkelijk gaat hoeft niet voor iedereen makkelijk te zijn.
Het is niet de school haar] schuld dat jij faalt met Nederlandsquote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:33 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
Het is niet de school zijn schuld dat jij gehandicapt bent
Gewoon de Guardia Civil erop af sturen, probleem opgelost.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:29 schreef Verstreujem het volgende:
Ik houd je eraan!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 18:59 schreef Siddartha het volgende:
Ik verheug me er nu al op om morgen, direct na het geschiedenis ce, naar
het laks te bellen met de klacht dat het te makkelijk was.
DAT is pas klagen!
Als je dat al moeilijk vindt, harden the fuck up.quote:Op maandag 18 mei 2009 20:42 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Het niveau is iig vele male hoger dan vorige examens.
Voor jou geen overbodige luxe inderdaad.quote:Op maandag 18 mei 2009 19:40 schreef Mortaxx het volgende:
ja maar als je veel klaagt wordt de normering versoepelt!![]()
![]()
Idd, iemand voorbeelden wat er nu precies zo 'moeilijk' aan is? Die zin op pagina 1 is gewoon goed te begrijpen ABN hoor...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:46 schreef Siniti het volgende:
[..]
Als jullie hele tentamen vol zat met zinnen zoals die zin die gequote was 1 pagina terug, dan zijn jullie gewoon keihard aan het zeiken, enkel en alleen omdat jullie die norm omhoog willen halen
Amen. Is inderdaad iets waar ik me ook al tijden mateloos aan irriteer.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:21 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het zijn waarschijnlijk niet eens oude mensen. Waarschijnlijk zijn het gewoon van die sneue gastjes die net een paar jaar geen scholier meer zijn en die nu lekker kunnen gaan zeiken over hoe slecht de scholieren van 'nu' wel niet zijn en denken dat ze zelf allemaal geweldig waren. Dezelfde soort mensen die op 1 september, als het nieuwe schooljaar begint en ze net in de 2de zitten, de eerste-klassers gaan uitlachen.
Dit is helaas van alle tijden, toen ik op de basisschool zat had iedereen er een hekel aan als ouderen altijd negatief over 'de jeugd van tegenwoordig' sprak. Nou we waren nog geen 16 of iedereen begon al te zeiken over hoe geweldig de tekenfilms en computerspellen waren toen wij klein waren en hoe kut alles nu is. Ik word daar zo pissig van.
Zo voelde ik me ook toen ik 16 wasquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:07 schreef Bredewout92 het volgende:
Ik doe zelf 5VWO maar als ik naar die examens van vorig jaar kijk en voornamelijk de talen dan ziet het er erg simpel uit
Inderdaad. Wat dat betreft is (was?) het VWO een slechte voorbereiding op het WO. Het enige vak waar je echt wat stof voor moest leren was filosofie (een boek van ca. 300 pagina's per schoolexamen).quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:52 schreef elfzesendertig het volgende:
En toen kwam je op de universiteit en toen moest je elk blok hele boeken uit je hoofd kennen. Kan je lachen joh!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |