Mn huisgenoot lacht me uit... Volgens hem is dat niet het goede antwoord...quote:
Dat dus.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:02 schreef Hpzone het volgende:
Kan je geen antwoord op geven, want je weet niet hoe lang het naar huis rijden is?
Dat is dus het punt, dat weet je ook niet, maar toch schijnt ie op te lossen te zijn...quote:Op maandag 18 mei 2009 16:02 schreef Hpzone het volgende:
Kan je geen antwoord op geven, want je weet niet hoe lang het naar huis rijden is?
Yeah dat klopt, maar dan weet je nog steeds niet hoelang zij gelopen heeft. Want je weet alleen maar van het stuk van het huis tot aan de ontmoetingsplek dat dat 10 minuten met de auto is, hoelang het is van de ontmoetingsplek naar het station heb je dan nog steeds niet...quote:Op maandag 18 mei 2009 16:03 schreef SpecialK het volgende:
de auto heeft dus 2x 10 minuten minder af hoeven te leggen.
Dus je huisgenoot gaat lachen als je er WEL uit komtquote:Op maandag 18 mei 2009 15:49 schreef SpankmasterC het volgende:
Ok, een raadsel waar ik echt niet uitkom, en anders gaat mn huisgenoot me uitlachen
Maar waarom dan die 50 minuten?quote:Op maandag 18 mei 2009 16:08 schreef -_Tommy_- het volgende:
Je weet alleen dat die man haar heeft opgepikt 10 minuten rijden van het station... Want inderdaad zoals gezegd 10 minuten heen en dan weer 10 minuten terug (dus dat is je winst van 20 minuten) dus dan zou ze 50 minuten gelopen hebben!
Nou ze ontmoet die man dus op 10 minuten rijden van het station, daar kan die man omdraaien en weer naar huis rijden omdat ze om 5 uur begint te lopen en dan dus 10 minuten voor 6 uur wordt opgepikt kun je concluderen dat ze 50 minuten heeft gelopen!quote:
Omdat de man de tien minuten van en naar het station vanaf het punt waar hij zijn vrouw oppikt nu dus niet hoeft te rijden. Hij is dus 10 minuten van het station af als hij haar oppikt. Normaal gesproken was hij om 18.00 op het station geweest. Hij pikt haar dus om 17.50 op. Als ze om 17.00 is gaan lopen, heeft ze 50 minuten gelopen.quote:
ik weet niet waar je fout gaat, maar je gaat foutquote:Op maandag 18 mei 2009 16:11 schreef Iblis het volgende:
Beredenering: Zeg de afstand van huis naar station is X. De auto, die normaliter met snelheid V reist, doet daar X/V minuten over. De normale thuiskomst is dus 6 + X/V. Vandaag zijn ze 20 minuten (1/3e uur) eerder, dus zijn ze om 6 + X/V - 1/3 thuis.
De vrouw vertrekt om 5 uur, lopende met snelheid W, en legt daarbij al afstand Z af, op het moment dat ze haar man tegenkomt heeft hij al afstand Y afgelegd (X = Y + Z uiteraard). Manlief doet er Y/V over en zij doet er Z/W tijd over.
We weten nu dat:
6 + X/V - 1/3 = 5 + Z/W + Y/V
Ergo:
2/3 + X/V = Z/W + Y/V
Dus:
2/3 + (X - Y)/V = Z/W
X - Y = Z uiteraard, dus:
2/3 + Z/V = Z/W
We weten echter dat Z/V 1/6e moet zijn, want de afstand tot de ontmoetingsplek tot het station is Z (dat heeft de vrouw al lopend afgelegd), en daar pakt hij de 20 minuten winst, normaliter zou het dus 10 minuten rijden zijn.
2/3 + 1/6 = Z/W, dus Z/W = 1/2
De vrouw heeft derhalve de afstand in een half uur afgelegd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, je hebt echt helemaal gelijk, ik was in de war, ik dacht dat die 10 minuten de afstand huis - ontmoetingspunt was, maar het is station - ontmoetingspunt!quote:Op maandag 18 mei 2009 16:13 schreef Caws het volgende:
[..]
Omdat de man de tien minuten van en naar het station vanaf het punt waar hij zijn vrouw oppikt nu dus niet hoeft te rijden. Hij is dus 10 minuten van het station af als hij haar oppikt. Normaal gesproken was hij om 18.00 op het station geweest. Hij pikt haar dus om 17.50 op. Als ze om 17.00 is gaan lopen, heeft ze 50 minuten gelopen.
Dat is altijd goedquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |