Zeg nooit nooit, liefde overstijgt cultuur/geloof.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat gaat nooit werken, een Nazi zal ook nooit met een jood trouwen.
Dat kan inderdaad, de omgeving zal het echter niet zonder slag of stoot accepterenquote:Op maandag 18 mei 2009 12:51 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit, liefde overstijgt cultuur/geloof.
Geweld tegen de eigen dochter / zus / nicht?quote:Op maandag 18 mei 2009 12:47 schreef Triggershot het volgende:
In mijn (islamitische ) omgeving is een relatie van een moslima met een niet-moslim absolutely not-done en kan in vele gevallen geweld en verstoting met zich mee brengen,
En de minnaar.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:52 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Geweld tegen de eigen dochter / zus / nicht?
In de gevallen die ik ken/heb gehoord trekt men zich niks aan van anderen. En ik geef hun gelijk.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, de omgeving zal het echter niet zonder slag of stoot accepteren
Trek je jezelf er nog steeds niks van aan als je te maken krijgt met grofgeweld?quote:Op maandag 18 mei 2009 12:53 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
In de gevallen die ik ken/heb gehoord trekt men zich niks aan van anderen. En ik geef hun gelijk.
Daar heb je wel een punt. Maar of het hier in Nederland dusdanig ver komt, dat valt te betwijfelen. In hun eigen land zal het ongetwijfeld wel heel ver gaan.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Trek je jezelf er nog steeds niks van aan als je te maken krijgt met geweld?
Same herequote:Op maandag 18 mei 2009 12:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Strikt genomen is mijn vriendin niet religieus en dus geen moslima, maar haar wel islamitische familie kan het prima met mij vinden en ik met hun. Ik ben de afgelopen 5 jaar nog niet geeerwraakt en zij ook niet.
Enig verzoek / suggestie geweest tot bekering tot de Islam? Nou weet ik niet waar jullie relatie staat, maar ik kan me wel voorstellen dat dat zeker op agenda van de familie te vinden is?quote:Op maandag 18 mei 2009 12:54 schreef winkelhaak2002 het volgende:
Ik heb zelf nu enkele maanden een relatie met een Turkse meid in Istanbul (ik ben daar vaak voor mijn werk). Het is gewoon zaak sommige dingen goed vooraf af te spreken, zeker rondom sexualiteit en intimiteit, en je daarna eraan te houden.
Zolang je je daarna gewoon gedraagt en je open opstelt richting familie, overtuigingen en geldende regels, dan is er helemaal niets mis mee in mijn ogen. Ik ben volledig geaccepteerd door de familie, en we kunnen erg goed met elkaar opschieten, ook al is mijn Turks erg slecht, en spreken zij geen Engels.
Dus, samengevat: Het kan wel, maar houd je wel aan de afspraken!
Dat is wel bizar.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:56 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Same hereAlhoewel ik nog wel officieel aan paps moet worden voorgesteld (moeder is Ned.) na ca. 5 jaar
wilde ze niet gewoon de kunst afkijken zodat ze het voortaan zelf kunnen fixen?quote:Op maandag 18 mei 2009 12:55 schreef Salatrel het volgende:
geen relatie maar wel eens gevraagd door een moslima of ik even naar haar computer wilde kijken... die vader en broers hebben er de hele tijd bijgestaan. me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld ondanks dat er verder helemaal geen gevoelens voor elkaar waren.
toen ze het 2 maanden later nog eens vroeg maar tegen haar gezegd dat ze haar laptop maar mee moest nemen naar het werk en dat ik daar wel even zou kijken.
wat een kut familie was dat zeg. (terwijl ze verder best "modern" waren)
Steeds minder vaak bedoel je?quote:Op maandag 18 mei 2009 12:58 schreef TheClown1 het volgende:
Ik zal het proberen zo kort mogelijk te houden. Ik ben zelf ook moslim (niet echt actief, ga niet naar de moskee maar hou wel verder wel aan de regels). Ik kom oorspronkelijk uit Bosnie. Mijn huidige vriendin is ook Bosnisch en moslima maar ze heeft geen hoofddoek op en gaat ook niet naar de moskee.
We hebben vooral veel problemen ondervonden van mijn Turkse, Marokaanse vrienden. Ze vonden het niet goed dat ze geen hoofddoek draagt en andere dingen, die hun vriendinnen wel doen. Ik heb dan ook veel discussies hierover gehad todat ik een bepaald moment er gewoon zat van werd.
Steeds vaker ging ik met hun om vanwege het feit dat ze altijd wel een kritiekpunt hadden op mijn vriendin.
nee dan waren ze wel naast me komen staanquote:Op maandag 18 mei 2009 12:58 schreef Djarum het volgende:
[..]
wilde ze niet gewoon de kunst afkijken zodat ze het voortaan zelf kunnen fixen?
Israelische avatar heeft niet echt wat te betekenen.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:03 schreef DiabloSam het volgende:
@Triggershot: Welke Islamitische omgeving verkeer jij je in? Valt me op dat je een israelische vrouw inclusief israelische vlag als avatar hebt...DiabloSam=confuseD
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah oké duidelijk.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:13 schreef winkelhaak2002 het volgende:
@Triggershot
We hebben het wel gehad over geloof etc, maar de familie vindt het prima als ik me niet bekeer tot de islam. Ze hebben wel gevraagd de regels te respecteren rondom relaties en intimiteit, en dat doe ik dan ook.
quote:Op maandag 18 mei 2009 13:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik ben niet gelovig, maar m'n familie is het wel. Ook al doen ze er niks aan. Mijn ouders willen ook niet dat ik een relatie aan ga. Niet met een Nederlander en ook niet met een Turk. Gewoon helemaal niet. Maar dat gaat ze niet om het geloof, meer om dat ik, en zij zelf, geen "slechte" naam krijg. -zucht-.Het idee van namus / seref bedoel je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2009 13:15:25 ]
ja steeds minder vaak ging ik met hun om. ik kreeg een vraag van mijn collega hier tussendoor waardoor ik de zin in mijn hoofd kwijt was.quote:
Even uit nieuwsgierigheid, geldt dat alleen als een moslima met een niet-moslim gaat, of ook als een moslim met een niet-moslima gaat ?quote:Op maandag 18 mei 2009 12:47 schreef Triggershot het volgende:
In mijn (islamitische ) omgeving is een relatie van een moslima met een niet-moslim absolutely not-done en kan in vele gevallen geweld en verstoting met zich mee brengen, al is het in de meeste gevallen dan wel meer cultureel bepaald.
Ja, dat. (:quote:Op maandag 18 mei 2009 13:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het idee van namus / seref bedoel je?
volgens mij mag de man erop los oefenen hahaquote:Op maandag 18 mei 2009 13:17 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Even uit nieuwsgierigheid, geld dat alleen als een moslima met een niet-moslim gaat, of ook als een moslim met een niet-moslima gaat ?
Als jij een leuke blonde Hollandse boerenmeid aan de haak slaat, worden jullie dan ook in elkaar geslagen ?
Religieus gezien mag beide niet, cultureel gezien domineert de mannelijke superioriteitsgevoelens waar we aan de hand daarvan concluderen dat mannen wel mogen, maar vrouwen niet.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:17 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Even uit nieuwsgierigheid, geld dat alleen als een moslima met een niet-moslim gaat, of ook als een moslim met een niet-moslima gaat ?
Als jij een leuke blonde Hollandse boerenmeid aan de haak slaat, worden jullie dan ook in elkaar geslagen ?
Thanks for sharing that with us.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:24 schreef KudFokker het volgende:
Ik had dit laatst gedroomd (:')) ,dat ik een relatie had met een moslima
In die droom moest ik me steeds bewijzen voor haar vader om geaccepteerd te worden.
Alleen wat ik ook deed, hij bleef me maar een klootzak vinden
Denk dat dit alleen totaal niet reeël is (joh, het is een droom! )
Waarom wel?quote:Op maandag 18 mei 2009 13:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar je hebt er geen probleem er over openlijk te spreken op het forum?
Ik was onder de indruk dat je ouders het niet mogen weten en het met name door toedoen van internet toch een medium kan zijn.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Waarom wel?
Ik heb trouwens wel een vriend nu, sinds Augustus al. Alleen weten mn ouders dat niet.
Hij is ook niet m'n 1e.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |