Gisteren hebben we gewoon gekookte andijvie gegeten met een snufje nootmuskaat. Ik heb de andijvie wel 6x gewassen, veel aarde en beestjes. Durfde het niet rauw te eten, met koken zijn de beestjes die zijn blijven zitten in ieder geval dood.

Lekker ouderwets met een schnitzel en gekookte aardappelen en jus.
Roerbakschotel met Chinese kool, wat peentjes, koolrabi, een ui , blokjes vis en een pot tikka massalasaus. Bij de rijst.
De komkommer gebruikt bij de pasta als courgette. Spekjes uitbakken en uitlekken, komkommer roerbakken en mengen met Boursin, spekjes, beetje citroensap en dille. Door de pasta en daarop wat gerookte zalm en versgemalen zwarte peper.
Maaltijdsalade met de ijsbergsla, tomaten, avocado, hamreepjes en blokjes kaas. Met een honingmosterddressing. En gebakken aardappelpartjes.
Vandaag het recept uitproberen van gekarameliseerde meiraapjes:
1 bos raapjes
40 g boter
1 teentje knoflook
1-2 tl suiker
2 eetlepels gehakte peterselie
peper en zout naar smaak.
Bereidingswijze
Snij de raapjes in plakjes of blokjes. Smelt de boter in een pan, voeg het fijngesneden teentje knoflook en de raapjes toe. Op een laag vuur zachtjes bakken. Na 5 minuten de suiker en een kop water erbij doen en het geheel zachtjes gaarstoven. Als het vocht nog niet geheel verdampt is het vuur op het eind nog even wat hoger zetten, zodat het vocht inkookt. Het suikerboterlaagje gaat dan om de raapjes karameliseren. Op smaak brengen met peper en zout. Schep de peterselie erdoor en serveer.
Dit ga ik eten met kipfilet en gekookte aardappelen.
Morgen weer een nieuw pakket:
Courgette
Asperges
Tuinbonen
Spitskool
Sla
Komkommer
Bonenkruid
Bah, tuinbonen! Zal ik heel dapper zijn en het nog een keer proberen te eten, of maar gelijk achterlaten bij afhaalpunt? Ik krijg deze week ook extra groentes als compensatie voor de slechte groentes van vorige keren. (Hopen maar dat het niet extra tuinbonen zijn.)
En weer eens creatief met sla en komkommer zijn!