Ik ben geen beginner meer...Ik kan hendig met de gevorderden mee bij onze wintersportreis op school, en ik denk dat ik ook niet slecht kan boarden...quote:Op maandag 20 juli 2009 23:24 schreef saaw het volgende:
Ik vind zelf een boardje dat 22cm korter is dan dat je zelf bent vrij kort hoor.
Als beginner of voor in het park is een kort boardje wel fijn maar voor in de poeder of gewoon op de piste als gevorderde is tot je neus [vanaf de grond dus, met boots aan] imho nogsteeds een goeie indicatie.
Hangt er verder ook nogal vanaf wat voor boardje je koopt, hoe je lichaamsbouw is en wat je er dus mee wilt gaan doen. Vaak staat bij de specs wat nuttige info daarover.
Ik ben dan ook een beginner. Het board komt iets verder dan mijn schouders. Ik denk tot ongeveer mijn kin ofzo. Ik heb een all mountain-freeride board.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:24 schreef saaw het volgende:
Ik vind zelf een boardje dat 22cm korter is dan dat je zelf bent vrij kort hoor.
Als beginner of voor in het park is een kort boardje wel fijn maar voor in de poeder of gewoon op de piste als gevorderde is tot je neus [vanaf de grond dus, met boots aan] imho nogsteeds een goeie indicatie.
Hangt er verder ook nogal vanaf wat voor boardje je koopt, hoe je lichaamsbouw is en wat je er dus mee wilt gaan doen. Vaak staat bij de specs wat nuttige info daarover.
Mmm ok. Nu een goede boardshop vinden in New Jersey/Washington/New York en dan laat ik me daar wel een leuk board adviseren denk ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:17 schreef Rnej het volgende:
tot je neus is tegenwoordig altijd te lang... koop je een stijf board is tot je kin prima, koop je wat speelsers, koop je 't automatisch nog net iets korters omdat een speelser board voor freestyle is en niet voor scheuren, dan heb je niets aan lengte...
maar gewicht is een bepalende factor, lengte niet zozeer... ik ben vrij lang maar weeg meer dan 100 kg, maar ik board op een 1.60 ... en nog een slappe ook... jep, ik moet alle zeilen bijzetten in de poeder en als ik ga racen, maar mijn techniek is er ook naar....
iig: 85 kg is 1m60 wel een goeie indicatie voor een parkplankje en 1m64 freeride lengte..
en ja, die 4 cm maakt verschil...
quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:21 schreef Basje_B het volgende:
Smile! (it's snowboarding)
[ afbeelding ]
In de trend van dit
[ afbeelding ]
tussen de 160 en de 165. 164 zou prima zijn. Redelijk afhankelijk van de stijfheid van het board. Voor piste rijden kun je een aardig stijve plank nemen en dan kun je met iets korter makkelijk weg komen.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:17 schreef Flaccid het volgende:
[..]
85 kilo, 1 meter 90.
Ik rijd vooral op de piste, maar vind het ook leuk om offpiste te rijden.
Voor een alles kunner top boardje. Als je iets meer richting echt all mountain rijden gaat kun je ook de nieuwe Omni gaan. Super all mountain boardje. Niet geschikt voor tricks enzo, maar wel heel lekker om over de berg te knallen en doet het ook erg lekker off piste door een beetje setbackquote:Op maandag 20 juli 2009 14:37 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ok nice. Welk board zou ik nemen? Bataleon goliath schijnt een aardige te zijn...
Bij poeder ligt het heel erg aan het board dat je koopt.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:24 schreef saaw het volgende:
Die is echt koningquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:21 schreef Basje_B het volgende:
Smile! (it's snowboarding)
[ afbeelding ]
In de trend van dit
[ afbeelding ]
Aan de andere kant is de sneeuw in landgraaf echt 10x beter. Wat ik toch het belangrijkste vindquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:10 schreef Pielemuisje het volgende:
rij dan beter meteen door naar bottrop: http://www.alpincenter.com/
all inclusive
all inclusive houdt in:
Entree (toegang tot piste tot 24 uur)
Materiaal (ski's, stokken en schoenen of snowboard en schoenen)
Onbeperkt gebruik van koud/warm buffet van 11:30 – 22:00 uur
Onbeperkt drankjes zoals frisdrank, bier en wijn.
Dagticket
ma-vr
29,90 ¤
Die snap ik ff nietquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:18 schreef Pielemuisje het volgende:
Kom er zojuist achter dat ik een ander probleempje heb...
Ik heb een Misty Hammer board, met 6 schroef gaten aan beide zijdes, waarmee je dus 4 schroeven per binding gebruikt.
Alleen heb ik nu Burton custom bindingen, die zijn ontwikkeld voor 3 schroeven...
Probleem is als ik er 4 in zou doen, mijn teen over het board zou komen, ik moet ze dus iets terug plaatsen..
oplossingen hiervoor?
En je hebt toch een fatsoenlijke lift?quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
Aan de andere kant is de sneeuw in landgraaf echt 10x beter. Wat ik toch het belangrijkste vind
Hammer is geen topmerk. Wel goed genoeg om op te beginnnen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:42 schreef Pielemuisje het volgende:
Dus gewoon even langs gaan voor een base plate met 4 schroeven.
Ik wil mn bindingen iets naar achter plaatsen omdat ik anders met "carven" erg dicht richting de sneeuw kom met mn tenen.
Wist dat het merk Hammer was ja, alleen op het board staat het als Misty hammer.
Fatsoenlijk bord? of niks speciaals, ben nog een beetje een rookie (altijd gehuurd spul gehad)
Maar wel al een aantal jaar ervaring
ohwja dat ookquote:Op donderdag 30 juli 2009 17:10 schreef Flaccid het volgende:
[..]
En je hebt toch een fatsoenlijke lift?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |