abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69106282

Het is onderhand wel tijd voor een eigen topic voor Edin Dzeko.

Hij speelt op dit moment voor Wolfsburg in de Bundesliga. Maar volgens steeds meer bronnen gaat hij volgend jaar naar een topclub in de Premier League. Onder andere Manchester United, Arsenal, Portsmouth, Blackburn Rovers, Birmingham en Sunderland volgen hem op de voet.

Hij is op dit moment onder andere de topscoorder in de WK kwalificatie reeks en daarnaast de topscoorder in de Bundesliga (Grafite mag dan wel een goal meer hebben, hij heeft zijn plaats te danken aan 6 penalties).

Al met al een fenomeen waar we de komende jaren nog heel wat meer van gaan zien.
quote:
At only 22 years of age, Edin Dzeko is already one of the best strikers in the German Bundesliga and this season has seen him rise up from hot prospect status into a mature player who could play at the highest level.

Dzeko has established himself as one of the most talented young strikers in Europe. The exciting thing about Dzeko is that he is good in almost every possible aspect of the game; He's got the physical presence and height (6.3ft) for a target striker of the highest caliber, plus excellent speed combined with great technique with both feet which makes him dangerous for any defender in the world.

Dzeko was born in Doboj, but during the war years in Bosnia (1992-1995) he moved to Sarajevo with his family. He took his first football steps at FK Zeljeznicar and interestingly, he started his career as a midfielder. In the next couple of years coaches recognized his scoring talent and he was transferred into the central striker position.

One of the most popular Bosnian coaches, Ivica Osim, hailed Dzeko as a “striker of the future.” Osim said: "Dzeko has everything: height, speed, great aerial ability and what is most important, he can play as well with both feet. He is very young and that makes him a striker of the future with a great chance to play for the best clubs in the world."

The Bosnian target striker sharpened his skills playing for Zeljeznicar before he signed for Czech side Teplice, who loaned him in 2005 to minor club Usti, where he had a fairly good season. When he returned to Teplice, Dzeko looked much sharper and he started scoring at a good rate (16 goals in 43 matches), becoming the top scorer and then Player of the Season in 2006/2007.

His excellent performances at Teplice earned Dzeko a move to German side Wolfsburg in the summer of 2007 for a transfer fee of 4 million euros. In June 2007 he made his first appearance for the senior national team of Bosnia, scoring an excellent goal in that game.

Under coach Felix Magath, Dzeko continued improving, and was the best striker in Germany in the first half of the 2007/2008 season. Dzeko finished last season with a tally of eight goals and seven assists, impressive statistics for a first season in the Bundesliga.

Dzeko has made his big leap forward this season. After a solid first half of the season, he started scoring at an incredible rate (10 in 10 at the time of writing) when Wolfsburg finally found their form. His combination with Brazilian striker Grafite is extremely impressive, as they are two massive target strikers who seemingly complete each other.

Dzeko has also scored some beautiful goals for the Bosnian national team lately, claiming three in two games in the recent double header against Belgium and he has a decent chance to play in South Africa in 2010. His international record of nine goals in 15 appearances also adds yet another fine statistic to his CV.

It seems that Dzeko can also fit in to the supporting striker role if needed, as his dribbling skills and speed are impressive. It will come as no surprise that he has already being mentioned as a candidate to replace Carlos Tevez at Manchester United.

If this young striker, the most in form forward in Europe right now, makes use of all his talents, he has the potential to reach the highest level.
pi_69106409
Ajax moet hem halen!

pi_69106490
quote:
Op zondag 17 mei 2009 01:07 schreef TheJanitor het volgende:
Ajax moet hem halen!

Als Marco Dzeko in plaats van Sulejmani had gehaald....

Ajax is op dit moment een stap terug voor Dzeko...
pi_69138232
Vette username.
  Trouwste user 2022 maandag 18 mei 2009 @ 00:45:19 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_69138433
quote:
Op zondag 17 mei 2009 01:07 schreef TheJanitor het volgende:
Ajax moet hem halen!

Ja we kunnen die 25 miljoen wel betalen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 18 mei 2009 @ 00:50:16 #6
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69138499
Die Dzeko en Grafite zijn momenteel echt het dodelijkste duo in Duitsland. Je kan als club beter beide spelers kopen, nog meer garantie voor goals en je hebt een ingespeelde voorhoede.
Straks krijg je hetzelfde als Rebrov en Shevchenko indertijd. De laatstgenoemde heeft een wereldcarriere, Rebrov bleek toch moeilijk te kunnen zonder zijn maatje.
  maandag 18 mei 2009 @ 12:48:11 #7
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69147613
quote:
Problem: Mit jedem Treffer wird er noch interessanter für Europas Top-Klubs. Der Bosnier hat jetzt schon Anfragen von Arsenal, ManU und Milan. Dzeko (kam 2007 für 2,5 Mio aus Teplice, hat Vertrag bis 2011) würde weit über 20 Mio Euro Ablöse kosten.
Voor de mensen die geen duits kunnen lezen. Er is inmidels door Arsenal, Manchester United en AC Milan naar hem geinformeerd. Moet nu minimaal 20 miljoen euro kosten.
Dzeko zegt zelf het meest gecharmeerd te zijn van Milan.
pi_69148416
De diamant van Sarajevo. Ik keek altijd met plezier naar hem als kind op hayat tv. Heerlijk dat hij zoveel goed doets. Overigens informeerde Ajax al voordat hij naar Wolfsburg ging maar de vraagprijs (op dat moment 2.5 miljoen euro) vonden ze te veel.

Arsenal geďnteresseerd in Dzeko

Ik hoop echt dat hij naar Arsenal gaat.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69151731
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:48 schreef Prosac het volgende:

[..]

Voor de mensen die geen duits kunnen lezen. Er is inmidels door Arsenal, Manchester United en AC Milan naar hem geinformeerd. Moet nu minimaal 20 miljoen euro kosten.
Dzeko zegt zelf het meest gecharmeerd te zijn van Milan.
Als AC Milan daadwerkelijk interesse heeft dan is het bijna zeker dat hij daar heen gaat. Dat heeft hij ook gezegd in een interview met Bild. Al sinds hij jong was is hij een fan van AC Milan, mede omdat zijn idool Shevchenko er speelde.

Dzeko, Grafite en Misimovic zijn een garantie voor succes lijkt het wel.
pi_69151954
die drie heren zijn zo heerlijk op elkaar ingespeeld dat het jammer is om dat trio uit elkaar te halen. hopelijk redt hij het ook zonder Misimovic en Grafite
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69246394
Chelsea heeft concrete interesse. Ze hebben inmiddels al gesprekken gehad met de club en zijn zaakwaarnemer.
pi_69246486
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:48 schreef Prosac het volgende:
Voor de mensen die geen duits kunnen lezen.
Jorien, Paaskonijn en Sezten?
  woensdag 20 mei 2009 @ 23:49:15 #13
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69246619
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 23:46 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld
pi_69246724
op een bekend Ajax forum heb ik hem in januari 2008 al eens getipt als topper. mooi dat dat er nu uit komt
pi_69247649
quote:
Op maandag 18 mei 2009 00:50 schreef Prosac het volgende:
Die Dzeko en Grafite zijn momenteel echt het dodelijkste duo in Duitsland. Je kan als club beter beide spelers kopen, nog meer garantie voor goals en je hebt een ingespeelde voorhoede.
Straks krijg je hetzelfde als Rebrov en Shevchenko indertijd. De laatstgenoemde heeft een wereldcarriere, Rebrov bleek toch moeilijk te kunnen zonder zijn maatje.
Natuurlijk Cole en Yorke ook.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_69247663
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 23:51 schreef DJ_Ryow het volgende:
op een bekend Ajax forum heb ik hem in januari 2008 al eens getipt als topper. mooi dat dat er nu uit komt
op een bekend bosnisch forum werd hij al getipt als een topper toen hij nog voor de beloftenelftal van sarajevo speelde
pi_69252947
Held
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_69265240
quote:
Chelsea wil Dzeko, maar Italiaanse clubs gaan voor
21 mei 2009

Chelsea heeft zijn zinnen gezet op Edin Dzeko, maar de Wolfsburg-spits zelf verkast liever naar Italië. "Ik weet dat Chelsea achter mij aan zit, maar mijn droom is om in Italië te spelen bij AC Milan of Juventus", zegt de goalgetter in The Daily Mirror.

Dzeko is dit seizoen een van de revelaties van de Bundesliga. De 23-jarige Bosniër vond al 25 maal het net voor Wolfsburg, dat komend weekend kampioen kan worden van Duitsland.
pi_69326711
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 23:46 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_69332711
Hij maakt deel uit van de meest productieve tandem in 1 seizoen in de Bundesliga.
pi_69815351
Laatste nieuws:
Verkozen tot de beste speler van de Bundesliga namens de andere spelers.

Hij heeft aangegeven dat hij in principe bij Wolfsburg wil blijven mits zijn salaris er flink op vooruit gaat.
Maar daar kun je grote vraagtekens bij zetten aangezien Adriano Galliani van AC Milaan dit weekend is langs geweest bij hem en zijn zaakwaarnemer. De vraagprijs is inmiddels 30 miljoen euro geworden. Oftewel Kaka wordt eerst verkocht om zodoende nieuwe spelers te kopen.

[ Bericht 14% gewijzigd door 43 op 08-06-2009 02:01:51 ]
  maandag 8 juni 2009 @ 04:28:14 #22
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_69815979
Wat een mooi shirt van Wolfsburg
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_69817258
quote:
Op maandag 8 juni 2009 01:47 schreef 43 het volgende:
Laatste nieuws:
Verkozen tot de beste speler van de Bundesliga namens de andere spelers.

Hij heeft aangegeven dat hij in principe bij Wolfsburg wil blijven mits zijn salaris er flink op vooruit gaat.
Maar daar kun je grote vraagtekens bij zetten aangezien Adriano Galliani van AC Milaan dit weekend is langs geweest bij hem en zijn zaakwaarnemer. De vraagprijs is inmiddels 30 miljoen euro geworden. Oftewel Kaka wordt eerst verkocht om zodoende nieuwe spelers te kopen.
ik gun het hem van harte. genoot altijd van hem bij Zeljo en ook bij wolfsburg.
  maandag 8 juni 2009 @ 12:07:42 #24
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_69821989
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 17:12 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Wolfsburg schijnt al in gesprek te zijn met AC Milan.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_70449757
quote:
Wolfsburg biedt Dzeko flinke salarisverhoging
28 juni 2009

VfL Wolfsburg doet er alles aan om Edin Dzeko te behouden. De Duitse landskampioen heeft de door AC Milan gewilde spits een flinke salarisverhoging in het vooruitzicht gesteld, als hij bijtekent.

Dzeko wil echter het liefst naar Milaan verkassen, maar Wolfsburg is niet van plan de Bosniër te laten gaan. "We hebben grote plannen voor het nieuwe seizoen. We hebben Edin echt nodig", zegt een woordvoerder van de club in Bild.

Dzeko heeft een nieuw vierjarig contract voorgeschoteld gekregen, waarmee hij twee miljoen euro extra kan verdienen. AC Milan hoopt er nog altijd uit te komen met Wolfsburg, al hebben de Rossoneri ook alternatieven.
pi_70453181
quote:
Dzeko blijft met tegenzin aan Wolfsburg verbonden

Geschreven op zondag, 28 juni om 18:36

Edin Dzeko legt zich neer bij een langer verblijf bij VfL Wolfsburg. De aanvaller was bij AC Milan de nummer één kandidaat om de voorhoede te versterken, maar de exorbitante vraagprijs van de Duitse landskampioen heeft ervoor gezorgd dat de hoofdrolspeler de hoop op een transfer naar het San Siro heeft opgegeven. "Ik blijf aan VfL Wolfsburg verbonden, maar ik wil eigenlijk naar AC Milan", stelt de Bosniër.

"Ik ben gebonden aan mijn contract en de club weigert me te laten gaan", vertelt Dzeko in een interview met Sky Italia. "Als speler sta je dan machteloos. Ik heb veel te danken aan deze club maar ik had gehoopt dat zij medewerking zouden verlenen aan mijn wens. Dat is helaas niet het geval. Ik zal in ieder geval alles geven." Het contract van Dzeko bij die Wölfe loopt nog tot de zomer van 2011.

AC Milan maakte er geen geheim van dat Dzeko bovenaan de verlanglijst stond. Pas als zijn komst niet haalbaar zou blijken, zou de Milanese club zich richten op spelers van het kaliber Luis Fabiano (Sevilla) of Klaas-Jan Huntelaar. Wolfsburg vroeg echter naar verluidt minimaal twintig miljoen euro, en was sowieso al in onderhandeling over een nieuw contract. AC Milan wilde niet verder gaan dan twaalf miljoen euro.

Dzeko was afgelopen seizoen een van de revelaties van het Duitse voetbal. Hij maakte 26 doelpunten, twee minder dan zijn collega Grafité. De laatstgenoemde verlengde afgelopen week zijn contract bij de Bundesliga-club, die komend seizoen voor het eerst in haar geschiedenis haar opwachting maakt in de Champions League.
Milan
pi_70454874
Dat kán toch niet waar zijn?
pi_70455020
Altijd zo jammer dat spelers na een heel goed seizoen dan meteen weg willen.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  maandag 4 januari 2010 @ 14:25:51 #29
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_76398167
Wat een held die man.
Ik wou een topic over hem openen.
Tot ik deze had gevonden met de zoek functie.
Waar zou hij heen gaan ?
quote:
Na zijn afzegging van VfB Stuttgart afgelopen zomer is de Bundesliga mogelijk toch het nieuwe werkterrein voor Huntelaar. AC Milan wil de spits volgens l'Equipe bij VfL Wolfsburg aanbieden met de bedoeling Edin Dzeko naar San Siro te halen. De Duitsers zouden er nog 25 miljoen euro bovenop krijgen.

Goede deal voor AC Milan.
En Wolfsburg zet Huntelaar gewoon op de bank en haalt voor die 25 miljoen weer een andere spits.

[ Bericht 68% gewijzigd door Dr.Mikey op 04-01-2010 14:49:16 ]
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:52:15 #30
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100064784
Wat een held ik hoop dat hij niet verpest wordt daar bij City.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')