dat ben je toch ook, je hebt toch het paswoord voor je account (want die is er in principe altijd) met admin rights. Je moet er alleen niet altijd mee willen inloggen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:00 schreef kikoooooo het volgende:
BAAS OVER EIGEN PC
volgens mij gaat het om een thuis pcquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Gewoon zeggen: "Prima, jij krijgt local admin rechten. Maar daarmee verspeel je ook het recht op support door de ICT afdeling. Wat je wilt..."
In dat geval kan de handige buurjongen toch ongeveer hetzelfde zeggen?quote:
of al die computer bladen als PC Active maar daar heb ik het nog nooit in gelezen. Mensen blijven maar aanmodderen zo.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
In dat geval kan de handige buurjongen toch ongeveer hetzelfde zeggen?
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:23 schreef Juicyhil het volgende:
Sorry hoor, maar als ik iets moet testen, dan moet ik het installeren.
Echt niet dat met beperkte rechten ga werken
Wtf?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:04 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
dat ben je toch ook, je hebt toch het paswoord voor je account (want die is er in principe altijd) met admin rights. Je moet er alleen niet altijd mee willen inloggen.
Windows 95 was prima hoorquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:33 schreef wijsneus het volgende:
Laat microsoft potverdorie dan eindelijk eens een fatsoenlijk OS uitbrengen...
sudo bestaat al sinds 1983, sheesh....
ja,quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:27 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wtf?
Dus jij hebt op jouw PC ook één admin- en één useraccount, en je logt altijd met de useraccount in, tenzij je adminrechten nodig hebt want dan ga je speciaal daarvoor even switchen?
Nou oke, maar vertel me dan eens het nut van jouw werkwijze?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:38 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
ja,
ja,
nee dan gebruik ik het run-as venster
(toen ik dat venster nog niet kende was het ook ja en dat was wel onhandig geef ik toe)
je gebruikt het OS zoals het ontworpen is. Bovendien is het veel veiliger voor virusen, malware en weet ik veel hoe het allemaal heet. Ik heb bijvoorbeeld geen virusscanner nodig.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:49 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou oke, maar vertel me dan eens het nut van jouw werkwijze?
Ik bedoel, waarom zou je jezelf bewust beperken in je mogelijkheden? Of je nou van user switcht of run as admin gebruikt, ik blijf het omslachtig vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |