http://www.greyhound.ca/ is het wel waard om even te bekijken.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:25 schreef fh101 het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om volgend jaar vanaf september een semester in Canada te studeren. Mijn univesiteit heeft een contract met Queen's University, weet iemand daar iets meer van? Dat is in Kingston (ik dacht altijd dat er maar 1 Kingston was, in Jamaica..), iemand die me daar wat meer over kan vertellen?
Hoe zit het met OV in Canada? Ik heb geen rijbewijs en ik zou toch wel graag wat van het land willen zien dan.
Lange busritten zijn natuurlijk sowieso elend, vooral als je lange benen hebt (zoals Flibble...), wat dat betreft is de Greyhound net zo goed/ slecht als ieder ander. Wat ik wel heel prettig vond was dat ze zo vaak rijden en ik eigenlijk niet een keer over heb hoeven stappen. Ik had van tevoren een discovery pass gekocht waarmee ik 2 maanden onbeperkt kon reizen, heel handig. Voor de autoloze toerist is Greyhound zeker een goede optie vind ik.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:12 schreef fh101 het volgende:
Goeie, thanks!
Iemand ervaring met de greyhounds? Zijn dat fijne bussen? Want volgens mij zit je er wel vrij lang in elke keer.
Hoe moeilijk het is om in Canada aan werk te komen hangt onder andere van je studie en je contacten uit. Als je geen baan op je hebt wachten, dan is het moeilijker om het land in te komen. Maar als je voldoende tijd hebt kun je nu al proberen een permanente verblijfsvergunning te krijgen, kijk op www.cic.gc.ca voor de procedures. Maar het kost tijd (en geld) om door de procedures te komen, een werkvergunning is een stuk snellere manier. (Je kan ook altijd een Canadees trouwen en op die manier het land inkomen.quote:
Helemaal mee eens!quote:
quote:Again, no alcohol is sold in grocery stores, convenience stores or private enterprises (with the exeption of wine where you can buy at some 'Vincor' outlets known as Wine Rack or some wineries.
Dat kan zelfs per township verschillen. Dus 't zegt weinig.quote:
Ze hebben dan wel weer drive-through beer stores. Maar de regelgeving verschilt per provincie. In Manitoba is sterke drank alleen bij de staats-monopolist-slijterij te krijgen, maar bier kan ook je bij beer vendors halen. Terwijl in kleine dorpjes de supermarkt/slijter vaak in hetzelfde gebouw zit maar wel met een aparte kassa.quote:
Je kunt ook normaal bier kopen bij de LCBO, maar misschien liep je rechtstreeks naar de Rye. :pquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:38 schreef Professional het volgende:
In de provincie Ontario is het toch zo dat bier alleen verkocht wordt in de zogenaamde Beer Stores? Sterke drank, wijnen en duurdere importbieren krijg je dan weer bij de LCBO.
Tenminste, dit meen ik me te herinneren afgelopen zomer.
Je klaagt over de kou.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 03:23 schreef static het volgende:
Static's belevenissen in Canada, Zuid Afrika, Oostenrijk en China.
Da's inderdaad tijd voor een lange broek. En je jas aan.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 03:42 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Je klaagt over de kou.Wees blij dat je warm zit, hier was de gevoelstemperatuur -40 afgelopen nacht..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |