Bekend fenomeen. http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysisquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:49 schreef Omniej het volgende:
Crap, afgelopen nacht weer geprobeerd het lucide dromen te oefenen. Deels gelukt, maar het ging mis.
Ik werd 'wakker' en was naar mijn idee ook volledig bewust, maar achteraf bleek ik in mijn droom wakker te zijn geworden. Heb ik wel eens vaker meegemaakt, maar het blijft een redelijk enge ervaring. 't Vreemde is namelijk dat je je dan totaal niet kunt bewegen, alsof je volledig verlamd wakker wordt dus.
Op dat moment dat ik die 'verlamming' constateerde had ik wel meteen door dat ik blijkbaar in mijn droom wakker was geworden, maar ik kon mezelf een aantal seconden lang niet wakker krijgen. Het is echt verdomd irritant om te weten dat je droomt, vervolgens wakker te willen worden maar daar niet in slaagt en dus maar in die droom blijft hangen.
Zijn er meer mensen hier die dit ooit hebben ervaren?
Hmm, dat weet ik eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:56 schreef FFFFFUUUUU- het volgende:
Het is inderdaad denk ik zo dat als je lucide droomt, je minder lichaam minder rust gunt dan wanneer je 'normaal' droomt. Dit omdat je toch bezig bent met bewuste activiteit in de hersenen.
Yep, dat is het inderdaad.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:56 schreef FFFFFUUUUU- het volgende:
Bekend fenomeen. http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
Ik denk dat in lucide dromen net zo goed dingen verwerkt kunnen worden als in normale dromen. In lucide dromen heb je namelijk niet alles onder controle. Ik heb lucide dromen gehad waarbij ik gewoon wat heendeed, maar er wel dingen uit het dagelijks leven voorbij kwamen waar ik overdag aan dacht of over aan het piekeren was. Sommige dingen / situaties/ locaties ontstaan gewoon in je droom, zonder dat je dat zelf wil, en zodoende zal je onderbewustzijn je toch dingen laten verwerken die je overdag niet voor elkaar kreeg.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:02 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hmm, dat weet ik eigenlijk niet.
Volgens mij pakt je lichaam de rust die het nodig heeft sowieso wel. Waarschijnlijk zul je een deel van de nacht 'gewoon' onbewust dromen, en wanneer je lichaam de minimaal vereiste rust heeft gehad, zul je denk ik eerder lucide gaan dromen.
Uiteindelijk zijn dromen toch bedoeld om gebeurtenissen te verwerken, dus ik zou het vreemd vinden als je alléén maar lucide droomt. Het lijkt me niet dat alles dan goed verwerkt kan worden, maar misschien is er iemand die daar wat zinnigers over zou kunnen zeggen.
[..]
Yep, dat is het inderdaad.
Toch een kutgevoel is dat...
Als je een normaal fit ritme hebt komt het toch amper voor dat je eindeloos gaat liggen snoozen?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:56 schreef FFFFFUUUUU- het volgende:
Ik wordt een beetje moe van dat lucide dromen. Heb een aantal jaar geleden er mee geexperimenteerd, en kan nu bijna niet meer 'normaal' (onbewust) dromen. Dit komt mede doordat ik m'n wekker standaard een keer of vijf snooze voordat ik opsta.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:27 schreef FFFFFUUUUU- het volgende:
Misschien een wazig verhaal, maar het punt is: Je kan lucide dromen ook gebruiken om je onderbewustzijn te 'programmeren'.. een soort zelfhypnose.
Als je een normaal ritme hebt inderdaad, maar dat heb ik nietquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:09 schreef Stali het volgende:
[..]
Als je een normaal fit ritme hebt komt het toch amper voor dat je eindeloos gaat liggen snoozen?
True, mijn lucide dromen gaan 90% van de keren over sexquote:Op zondag 17 mei 2009 07:39 schreef Levolution het volgende:
Wat een lulkoek, als jullie allemaal kunnen lucide dromen waarom droomt niemand dan dat ie 5 chicks tegelijk rampetampt? Iemand? Dat is wel het eerste dat ik zou dromen.
leuk he die dromen.quote:Op zondag 17 mei 2009 08:48 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
True, mijn lucide dromen gaan 90% van de keren over sex
quote:Op zondag 17 mei 2009 12:02 schreef hipy123 het volgende:
Hoe kom je als onervaren in z'n droom, wat is de beste techniek?
Er zijn nog wat trucjes die je kan toepassen om ervoor te zorgen dat je tijdens je droom bewust wordt. Bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:10 schreef ohshi.. het volgende:
Voor de mensen die het willen leren:
1. Dromen onthouden.(opschrijven werkt misschien bete.r)
2. Dromen leren herkennen.(herkennen dat iets onmogelijk is, hier zijn ook trucjes voor zoals een lichtknopje gebruiken, meestal reageert het licht er niet op.)
3. Eraan gewent raken en dus niet meteen wakker schrikken van enthousiasme.
4. Genieten maar!
Wie zegt dat dat niet gebeurt dan?quote:Op zondag 17 mei 2009 07:39 schreef Levolution het volgende:
Wat een lulkoek, als jullie allemaal kunnen lucide dromen waarom droomt niemand dan dat ie 5 chicks tegelijk rampetampt? Iemand? Dat is wel het eerste dat ik zou dromen.
Ja, want jij hebt 's nachts als je slaapt wel iets beters te doen wou je zeggen.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:52 schreef emokid het volgende:
Hebben jullie niets beters te doen dat Lucide Dromen? Echt, mensen zijn zo verveeld tegenwoordig.
Lastig hé, als andere mensen wel iets kunnen wat jij niet kuntquote:Op zondag 17 mei 2009 07:39 schreef Levolution het volgende:
Ik houd mij niet bezig met vermaak voor het plebs.quote:Op zondag 17 mei 2009 20:24 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Lastig hé, als andere mensen wel iets kunnen wat jij niet kunt
Ben je niet een beetje aan het spammen? En waarom Mefistoteles en niet Mefistofeles.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:28 schreef Mefistoteles het volgende:
http://www.dream-yoga.org/
Gratis online cursus:
http://gnosticteachings.org/courses/dream-yoga/
Het topic gaat over lucid dreaming en die hele site is gewijd aan lucid dreaming.quote:Op maandag 18 mei 2009 13:37 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ben je niet een beetje aan het spammen? En waarom Mefistoteles en niet Mefistofeles.
Lucide dromen zijn de beste trip die je je maar kunt wensen! Beter dan welke drug dan ook gek!quote:Op zondag 17 mei 2009 12:52 schreef emokid het volgende:
Hebben jullie niets beters te doen dat Lucide Dromen? Echt, mensen zijn zo verveeld tegenwoordig.
Heeft dat er niet mee te maken dat je actief er mee bezig moet blijven, anders verwatert het weer? Dat zal niet voor iedereen gelden (voor sommigen is het heel eenvoudig, een natuurlijke manier van dromen), maar over het algemeen is het geloof ik iets dat je moet trainen en op peil moet houden.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:34 schreef Stali het volgende:
Hoezo konden een aantal users hier lucide dromen hebben maar nu niet meer?
Wat is daar de reden van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |