abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2009 @ 00:08:29 #1
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_69075977
Ik had echt even geen idee in welk forum dit te posten, dus heb ik het hier maar neergezet

Wie van jullie is bekend met lucid dreaming, en wie kan het?
Lucid dreaming is in principe het volledig bewustzijn in je dromen van de wereld om je heen, en volledige controle over je dromen hebben. Als je lucid bent, kun je bijvoorbeeld midden in een droom bewust na gaan denken hoe je wilt dat je droom verder gaat.

Meer info kun je vinden op http://www.ld4all.com/ (die trouwens een verschrikkelijk mooi uitgewerkt webdesign heeft )

Ikzelf kan al sinds zeer jonge leeftijd mijn eigen dromen onder controle houden, en dit is eigenlijk erg normaal voor me. Ik merk wel dat de laatste tijd mijn controle over mijn dromen steeds minder wordt. Is best wel jammer, het is best leuk als je zelf kunt bepalen waar je over droomt

Dus, vertel over jullie ervaringen hiermee, en of jullie in staat zijn om het te doen.

EDIT: Als dit in de verkeerde sectie staat, verplaats het dan alsjeblieft even, ik had echt geen idee waar het neer te zetten
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_69076198
Iedereen kan het.

Lucide dromen zijn de heerlijkste dromen, omdat je kunt ze sturen. Snoozen, iedere dag van de week. .
pi_69076241
Dacht dat t over natte dromen zou gaan (tja waarom klik je dan?? hihi)

ik onthoud helaas nooit wat van mn dromen, als ik nog iets weet is het direct bij wakker worden al te onsamenhangend om er voor jezelf weer een verhaal van te maken.. maar meestal word ik gewoon ineens weer 'wakker '
pi_69076280
Btw, Joepie, zet gewoon morgen je wekker op de tijd dat je door de weeks op moet en dan lekker blijven liggen en dromen sturen.
pi_69076309
Vind dit best interessant.

Hoorde ook een keer een verhaaltje van een skiër die met een wedstrijd meedeed waar iedereen de dag voor de wedstrijd een paar keer de baan mocht proberen. Toen ging die gast in z'n dromen steeds maar weer die baan op nieuw doen waarna hij de volgende dag won. Mooi verhaal

Maar heb/had jij dan elke droom onder controle of kan je ook gewoon niet ingrijpen zegmaar?

Wordt het dagelijks leven niet anders als je zelf kan dromen wat je wilt? Ik bedoel ik vind slapen best saai nu maar kan me voorstellen dat je dan ineens super veel zin hebt om te gaan slapen.

Rust je nog wel uit als je zelf je dromen aan het besturen bent?

Ik kan overigens niet lucide dromen (ook nooit echt moeite voor gedaan)
  zaterdag 16 mei 2009 @ 00:19:51 #6
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_69076315
Ik heb echt nooit het geduld om dit goed te oefenen

Al zovaak geprobeerd
Jonge, ik bin op de weaze
pi_69076321
Ik heb het heel af en toe, zou het graag vaker willen ga van de zomer maar eens oefenen denk ik.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 00:44:12 #8
183846 joepie91
pi_69077037
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:19 schreef basmens het volgende:
Vind dit best interessant.

Hoorde ook een keer een verhaaltje van een skiër die met een wedstrijd meedeed waar iedereen de dag voor de wedstrijd een paar keer de baan mocht proberen. Toen ging die gast in z'n dromen steeds maar weer die baan op nieuw doen waarna hij de volgende dag won. Mooi verhaal

Maar heb/had jij dan elke droom onder controle of kan je ook gewoon niet ingrijpen zegmaar?

Wordt het dagelijks leven niet anders als je zelf kan dromen wat je wilt? Ik bedoel ik vind slapen best saai nu maar kan me voorstellen dat je dan ineens super veel zin hebt om te gaan slapen.

Rust je nog wel uit als je zelf je dromen aan het besturen bent?

Ik kan overigens niet lucide dromen (ook nooit echt moeite voor gedaan)
Ik merk inderdaad dat ik het helemaal niet erg vind om te gaan slapen. Het is echt heerlijk om lucide te dromen, je kunt je eigen wereldje creeren en als je dat zat bent, haal je je handen er zeg maar vanaf, en dan doet je droom de rest... Echt fantastische dingen kun je zo ervaren. En je kunt ze ook onthouden. Ik ken meerdere mensen die het kunnen, en iedereen vindt het echt fantastisch om te kunnen.
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:19 schreef Breathtaking het volgende:
Ik heb het heel af en toe, zou het graag vaker willen ga van de zomer maar eens oefenen denk ik.
Toepasselijke sig
  zaterdag 16 mei 2009 @ 00:46:11 #9
245323 Foque
El Delicioso
pi_69077096
Dit is de eerste keer dat ik over dit fenomeen lees. Ik droom vrijlwel altijd lucide volgens mij. Zodra ik in een droom Penelope Cruz naast mee zie liggen in bed begin ik toch te twijfelen of ik niet droom. Daarna word ik me er van bewust dat ik droom en kan ik de boel sturen.
Alice came to a fork in the road. "Which road do I take?" she asked.
"Where do you want to go?" responded the Cheshire cat.
"I don't know," Alice answered.
"Then," said the cat, "it doesn't matter."
pi_69077625
Dit is me een enkele keer gelukt, beetje gevlogen etc. Ik wil het nogsteeds een keer trainen maar ik vergeet het almaar. Vraag me ook af of het wel goed is voor je rust, je slaapt toch voornamelijk om even wat rust te nemen en nu ga je je toch op een bepaalde manier inspannen. Maargoed, het zal vast geen kwaad kunnen om het af en toe te doen.

Voor de mensen die het willen leren:
1. Dromen onthouden.(opschrijven werkt misschien bete.r)
2. Dromen leren herkennen.(herkennen dat iets onmogelijk is, hier zijn ook trucjes voor zoals een lichtknopje gebruiken, meestal reageert het licht er niet op.)
3. Eraan gewent raken en dus niet meteen wakker schrikken van enthousiasme.
4. Genieten maar!
pi_69078142
Ik heb een tijd veel geoefend en toen lukte het vaak, inmiddels is het sporadisch omdat ik me er minder mee bezig houd. Wel een leuk fenomeen.
Din jävla kuk!
  zaterdag 16 mei 2009 @ 01:40:43 #12
183846 joepie91
pi_69078157
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:10 schreef ohshi.. het volgende:
Dit is me een enkele keer gelukt, beetje gevlogen etc. Ik wil het nogsteeds een keer trainen maar ik vergeet het almaar. Vraag me ook af of het wel goed is voor je rust, je slaapt toch voornamelijk om even wat rust te nemen en nu ga je je toch op een bepaalde manier inspannen. Maargoed, het zal vast geen kwaad kunnen om het af en toe te doen.

Voor de mensen die het willen leren:
1. Dromen onthouden.(opschrijven werkt misschien bete.r)
2. Dromen leren herkennen.(herkennen dat iets onmogelijk is, hier zijn ook trucjes voor zoals een lichtknopje gebruiken, meestal reageert het licht er niet op.)
3. Eraan gewent raken en dus niet meteen wakker schrikken van enthousiasme.
4. Genieten maar!
Volgens mij is het zelfs bewezen dat je onderbewustzijn gebruiken om te dromen (wat de meeste mensen doen) meer inspanning kost dan je bewustzijn ervoor gebruiken. Staat me zoiets bij.
pi_69078235
Al van kleins af aan kan ik zo nu en dan m'n dromen sturen, maar pas een paar jaar geleden hoorde ik de term lucide dromen voor het eerst. Destijds ben ik er al wat over gaan lezen en heb toen ook een tijd geprobeerd het te trainen, wat op zich ook wel lukte, maar op een gegeven moment is het een beetje verwaterd zeg maar en tegenwoordig droom ik nog maar nauwelijks lucide.

Misschien toch maar weer eens proberen het te trainen, want het is inderdaad wel ontzettend tof. Zeker als je het zo goed onder controle hebt dat je niet meer uit enthousiasme wakker schrikt, op het moment dat je je realiseert dat je lucide droomt en alles kunt sturen.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 01:54:29 #14
132191 -jos-
Money=Power
pi_69078333
Ik heb het vroeger ook gekunt, helaas niet meer was altijd wel erg leuk, inderdaad vliegen enzow
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_69078691
Hoezo konden een aantal users hier lucide dromen hebben maar nu niet meer?

Wat is daar de reden van?

Het is left over sleep, het zijn de kliekjes van je nodige slaap.
pi_69078700
Heb soms periode's met dat ik regelmatig in een droom ineens weet dat ik droom. Ik kan dan nooit lang controle houden maar is wel super vet en raar tegelijk, bijna alle dromen zijn een beetje blurry maar als je weet dat je droomt moet je maar eens proberen ervoor te zorgen dat je alles scherp ziet (gewoon het beeld scherpstellen zeg maar ). Ik heb dit wel eens gedaan, en ik raakte laatste keer dat het me lukte echt ff in de war of het niet echt was, want het is dan net alsof je het daadwerkelijk ziet o.0 echt heel raar als je relatief helder kunt denken in een droom en alles gewoon lijkt te zien
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:10 schreef ohshi.. het volgende:
Hier irriteer ik me zo erg aan he Die irritante lampen die het altijd niet doen of gewoon een vage gloed geven en niet op de knop reageren netzoals computers lol, soms doen ze het en dan krijg je een of ander verrotte besturingssysteem te zien waar je niks mee kunt. En als je ff wegdraait staat er ineens weer andere tekst op het beeldscherm en snap je er niks van en loop je maar weer verder

[ Bericht 3% gewijzigd door area78 op 16-05-2009 02:42:50 ]
pi_69078832
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:35 schreef area78 het volgende:
Hier irriteer ik me zo erg aan he Die irritante lampen die het altijd niet doen of gewoon een vage gloed geven en niet op de knop reageren netzoals computers lol, soms doen ze het en dan krijg je een of ander verrotte besturingssysteem te zien waar je niks mee kunt. En als je ff wegdraait staat er ineens weer andere tekst op het beeldscherm en snap je er niks van en loop je maar weer verder
Haha, dat is toch geweldig? als je een normaal besturingssysteem wilt zien moet je wakker worden en je PC aanzetten. Ga lekker ontdekken met wat voor gekke dingen jouw hersenen aan komen zetten, en het is wel een mooi trucje om je droom mee te herkennen.
pi_69078981
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 02:34 schreef Stali het volgende:
Hoezo konden een aantal users hier lucide dromen hebben maar nu niet meer?

Wat is daar de reden van?
In mijn geval is het precies geweest wat ehqo al zei in post #11: een tijd lang geoefend en er destijds ook in geslaagd om vaker lucide te dromen, maar op een gegeven moment ben je er niet meer zo mee bezig en merk je dus dat je ook veel minder vaak lucide droomt.

Tót je er weer eens een keer wat over leest natuurlijk (zoals nu), en het toch wel weer een goed idee lijkt om het weer eens te gaan oefenen
pi_69079113
Heb eerder me hier heel erg mee bezig gehouden en een aantal goede lucid dromen gehad. Vooral mn laatste was erg tof. Ik kon in 1 keer alle technieken toepassen, zoals ronddraaien en naar je handen kijken om in de droom te blijven. Normaal word ik te enthousiast en daardoor te snel wakker.

Ik heb mezelf inmiddels wel 1000 keer beloofd dat ik het weer ga oppakken, maar ik doe het niet
Dat opschrijven van je dromen als je wakker wordt is gewoon ontzettend kut zoals iedereen hier vast wel kan beamen
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_69081450
Ik heb een keer een barst geslagen in de perceptie, waardoor ik door scherven van realiteit heen stapte als het ware en ze ook kon buigen, net een soort spiegel bijna zoals in de Matrix maar dan gewoon in de lucht. Net alsof ik dimensionale skills had.

Telekinese is ook populair in mijn dromen.
Din jävla kuk!
pi_69081722
Altijd als ik denk dat iets te mooi om waar te zijn is knijp ik mezelf. Het is dan best vaak een droom
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  zaterdag 16 mei 2009 @ 12:49:45 #22
183846 joepie91
pi_69084190
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 10:53 schreef ehqo het volgende:
Ik heb een keer een barst geslagen in de perceptie, waardoor ik door scherven van realiteit heen stapte als het ware en ze ook kon buigen, net een soort spiegel bijna zoals in de Matrix maar dan gewoon in de lucht. Net alsof ik dimensionale skills had.

Telekinese is ook populair in mijn dromen.
pi_69084282
Mij lukte het best vaak, laatste tijd wel iets minder. Maar de beste methode voor mij was om je wekker te zetten op een uur op 5, dan sta je op, na een half uurtje ofzo ga je weer slapen. Dan hoefte ik er verder weinig meer aan te doen en kwam het lucide dromen vanzelf.
Цой жив
pi_69085272
Vitamine b6
  zaterdag 16 mei 2009 @ 13:42:49 #25
249449 Paar
Verstrengeld paar
pi_69085496
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:53 schreef Zwoerd het volgende:
Mij lukte het best vaak, laatste tijd wel iets minder. Maar de beste methode voor mij was om je wekker te zetten op een uur op 5, dan sta je op, na een half uurtje ofzo ga je weer slapen. Dan hoefte ik er verder weinig meer aan te doen en kwam het lucide dromen vanzelf.
Inderdaad, ik heb ze volgens mij alleen als ik net wakker ben geweest. Paar keer meegemaakt, erg vet. Kan me er helaas maar één herinneren. Maar dat was wel gelijk een megadroom. Rijke Paar had allerlei donkere holen in Tilburg opgekocht, en daar feesten georganiseerd. Je kon er zelfs slapen. Ik reed rond in een of ander vaag karretje waarmee ik ook muziek kon maken.
Dichter bij de bundel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')