Ik merk inderdaad dat ik het helemaal niet erg vind om te gaan slapen. Het is echt heerlijk om lucide te dromen, je kunt je eigen wereldje creeren en als je dat zat bent, haal je je handen er zeg maar vanaf, en dan doet je droom de rest... Echt fantastische dingen kun je zo ervaren. En je kunt ze ook onthouden. Ik ken meerdere mensen die het kunnen, en iedereen vindt het echt fantastisch om te kunnen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:19 schreef basmens het volgende:
Vind dit best interessant.
Hoorde ook een keer een verhaaltje van een skiër die met een wedstrijd meedeed waar iedereen de dag voor de wedstrijd een paar keer de baan mocht proberen. Toen ging die gast in z'n dromen steeds maar weer die baan op nieuw doen waarna hij de volgende dag won. Mooi verhaal
Maar heb/had jij dan elke droom onder controle of kan je ook gewoon niet ingrijpen zegmaar?
Wordt het dagelijks leven niet anders als je zelf kan dromen wat je wilt? Ik bedoel ik vind slapen best saai nu maar kan me voorstellen dat je dan ineens super veel zin hebt om te gaan slapen.
Rust je nog wel uit als je zelf je dromen aan het besturen bent?
Ik kan overigens niet lucide dromen (ook nooit echt moeite voor gedaan)
Toepasselijke sigquote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:19 schreef Breathtaking het volgende:
Ik heb het heel af en toe, zou het graag vaker willenga van de zomer maar eens oefenen denk ik.
Volgens mij is het zelfs bewezen dat je onderbewustzijn gebruiken om te dromen (wat de meeste mensen doen) meer inspanning kost dan je bewustzijn ervoor gebruiken. Staat me zoiets bij.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:10 schreef ohshi.. het volgende:
Dit is me een enkele keer gelukt, beetje gevlogen etc. Ik wil het nogsteeds een keer trainen maar ik vergeet het almaar. Vraag me ook af of het wel goed is voor je rust, je slaapt toch voornamelijk om even wat rust te nemen en nu ga je je toch op een bepaalde manier inspannen. Maargoed, het zal vast geen kwaad kunnen om het af en toe te doen.
Voor de mensen die het willen leren:
1. Dromen onthouden.(opschrijven werkt misschien bete.r)
2. Dromen leren herkennen.(herkennen dat iets onmogelijk is, hier zijn ook trucjes voor zoals een lichtknopje gebruiken, meestal reageert het licht er niet op.)
3. Eraan gewent raken en dus niet meteen wakker schrikken van enthousiasme.
4. Genieten maar!
Hier irriteer ik me zo erg aan hequote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:10 schreef ohshi.. het volgende:
2. Dromen leren herkennen.(herkennen dat iets onmogelijk is, hier zijn ook trucjes voor zoals een lichtknopje gebruiken, meestal reageert het licht er niet op.)
Haha, dat is toch geweldig?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:35 schreef area78 het volgende:
Hier irriteer ik me zo erg aan heDie irritante lampen die het altijd niet doen of gewoon een vage gloed geven en niet op de knop reageren
netzoals computers lol, soms doen ze het en dan krijg je een of ander verrotte besturingssysteem te zien waar je niks mee kunt. En als je ff wegdraait staat er ineens weer andere tekst op het beeldscherm en snap je er niks van en loop je maar weer verder
In mijn geval is het precies geweest wat ehqo al zei in post #11: een tijd lang geoefend en er destijds ook in geslaagd om vaker lucide te dromen, maar op een gegeven moment ben je er niet meer zo mee bezig en merk je dus dat je ook veel minder vaak lucide droomt.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:34 schreef Stali het volgende:
Hoezo konden een aantal users hier lucide dromen hebben maar nu niet meer?
Wat is daar de reden van?
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:53 schreef ehqo het volgende:
Ik heb een keer een barst geslagen in de perceptie, waardoor ik door scherven van realiteit heen stapte als het ware en ze ook kon buigen, net een soort spiegel bijna zoals in de Matrix maar dan gewoon in de lucht. Net alsof ik dimensionale skills had.
Telekinese is ook populair in mijn dromen.
Inderdaad, ik heb ze volgens mij alleen als ik net wakker ben geweest. Paar keer meegemaakt, erg vet. Kan me er helaas maar één herinneren. Maar dat was wel gelijk een megadroom. Rijke Paar had allerlei donkere holen in Tilburg opgekocht, en daar feesten georganiseerd. Je kon er zelfs slapen. Ik reed rond in een of ander vaag karretje waarmee ik ook muziek kon maken.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:53 schreef Zwoerd het volgende:
Mij lukte het best vaak, laatste tijd wel iets minder. Maar de beste methode voor mij was om je wekker te zetten op een uur op 5, dan sta je op, na een half uurtje ofzo ga je weer slapen. Dan hoefte ik er verder weinig meer aan te doen en kwam het lucide dromen vanzelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |