Dat je lichaam er resistent voor wordt. Als je later dezelfde antibiotica voor iets anders(ernstigers) zou krijgen heb je de kans dat het niet aanslaat.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:43 schreef F04 het volgende:
Wat is eigenlijk het nadeel bij van die lange antibiotica kuren?
Da's niet helemaal waar. Die resistentie zou dan alleen ontstaan voor tetracyclinen (dat is het specifieke soort antibiotica dat je krijgt voorgeschreven bij acné) - niet voor andere soorten antibiotica. En tetracyclinen worden bij mijn weten alleen voorgeschreven voor acné (iemand met meer medische kennis mag me op dit punt verbeteren zo nodig).quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:43 schreef belendel het volgende:
[..]
Dat je lichaam er resistent voor wordt. Als je later dezelfde antibiotica voor iets anders(ernstigers) zou krijgen heb je de kans dat het niet aanslaat.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:43 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
En tetracyclinen worden bij mijn weten alleen voorgeschreven voor acné (iemand met meer medische kennis mag me op dit punt verbeteren zo nodig).
quote:Artsen schrijven het voor bij infecties met bacteriën, zoals huidinfectes (zoals acne en rosacea), blaasontsteking, maag- of darmzweer, acne, rosacea, geslachtsziekten (zoals gonorroe en chlamydia), luchtweginfecties (bijvoorbeeld longontsteking, keelontsteking, middenoorontsteking en bijholteontsteking) en bij malaria.
Ik zei ook als je dezelfde antibiotica krijgt voorgeschreven. Overigens worden tetracycline-antibiotica voor veel meer dan alleen acne voorgeschreven. In de bijsluiter van minocycline staat bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:43 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
Da's niet helemaal waar. Die resistentie zou dan alleen ontstaan voor tetracyclinen (dat is het specifieke soort antibiotica dat je krijgt voorgeschreven bij acné) - niet voor andere soorten antibiotica. En tetracyclinen worden bij mijn weten alleen voorgeschreven voor acné (iemand met meer medische kennis mag me op dit punt verbeteren zo nodig).
Bottom line: je loopt geen gevaar als je een dikke infectie aan je teen hebt en daarvoor antibiotica krijgt, zelfs áls je een resistentie tegen tetracyclinen hebt opgebouwd.
quote:Minocycline behoort tot de tetracycline-antibiotica. Tetracycline-antibiotica werken tegen bacteriële infecties.
Artsen schrijven het voor bij infecties met bacteriën, zoals luchtweginfecties, (longontsteking, acute bronchitis, middenoorontsteking, bijholteontsteking en keelontsteking), blaasontsteking huidinfecties (acne en rosacea), geslachtsziekten (gonorroe en syfillis).
Kijk, da's al een veel genuanceerder verhaal, en daar zal ik dan ook niet zo fel op reagerenquote:Op maandag 29 juni 2009 19:24 schreef vdHoek het volgende:
Ze onderstrepen mijn visie; de visie komt niet tot stand op basis van enkel dit forum/topic. Dat ik het toevallig in dit topic post is meer omdat het toevallig aan de orde kwam en er niet dergelijke andere topics aanwezig zijn.
Ik heb veel over acne gelezen en ook uit het symposium van 2002 komt naar voren dat je antibiotica zo kort mogelijk moet gebruiken (lange tijd = weerstand kortgezegd). Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die slagen met antibiotica, maar het chronische karakter van acne botst simpelweg met het zo kort mogelijk innemen van de antibiotica. Ik vind de focus op antibiotica dan ook te hoog. Kijk nu naar Lastpost; van de 5 middelen zie ik 4x antibiotica waarvan zo'n beetje het gehele spectrum aan orale antibiotica. Waarom wordt die kerel zo lang aan het lijntje gehouden? Oke, Roaccutane is een zwaar middel, maar na 2x antibiotica moet je toch wel de conclusie trekken dat het niet aanslaat.
Antibiotica waar ik wel fan van ben zijn antibiotica i.c.m. benzoylperoxide (Benzaclin/Duac, Benzamycine). De benzoylperoxide zorgt ervoor dat die weerstand niet tot stand kan komen. Dus geheel anti-antibiotica ben ik ook niet.
Door salicylzuur worden die littekens en putjes zeker wel minder zichtbaarquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:43 schreef Arsenius het volgende:
Putjes gaan niet weg van creme, het zijn niet voor niks littekens. Je zult een cosmetische behandeling daarvoor moeten krijgen. Fraxel laser of iets dergelijks. Ik heb zelf ook last van putjes en ongelijkmatige huid.. Maar ik zit er niet zoveel mee. Voor meisjes is het erger dan voor jongens. Beetje ruwe huid is niks mis mee.
Ik heb geen idee, ik ken het niet. Misschien aan je dermatoloog vragen. Is zo'n masker niet heel erg uitdrogend? Dan zou ik het persoonlijk niet doen. Het is bij mij al droog. Er gebeurt al vanalles van binnen. Ik laat de buitenkant nu zoveel mogelijk met rust. Gewoon goede creme en reinigingsproducten?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:50 schreef RianneBoom het volgende:
zijn er mensen hier die tijdens hun roaccutane kuur ook een groene leem masker gebruiken? en is het wel verstandig?
je weet wel die groene leem masker die je bij de tuinen kunt kopen en op je gezicht insmeren, vervolgens 15mins laten inwerken daarna afspoelen met water....
Me too. Flinke kater gehad laatst van 3 of 4 drankjes (jaja dat was ook gewaagdquote:Op woensdag 8 juli 2009 23:08 schreef Dolce. het volgende:
Toen ik nog roa gebruikte, en dan hebben we het over 20 mg per dag, was ik een keer na 2 (mogelijk 3) glaasjes drank al serieus compleet bezopen. Ik herinner me sommige dingen van die avond niet eens meer goed. Was wel een eenmalig incident, gelukkig. Vond het toch niet echt grappig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |