quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:01 schreef Frey het volgende:Het was ook pijnlijk om te zien hoe Jack over zich heen liet lopen door Charlie. Dat liet zelfs Nick niet toe.
Jack kan gewoon nooit opgevoed zijn door Herman Hogendoorn.
Tja, we blijven in herhaling vallen. Ik heb op MSN geregeld een gesprek met nWo4Life over GTST en we zeggen eigenlijk bijna altijd hetzelfde. De top was gewoon in de jaren 90 en zo goed als toen wordt het nooit meer.
De enige waar ik nog van kan genieten is Ludo, enz.
Ik ben het zo ontzettend eens met Frey, Mike Tuinstra en Heer van Bartolhoven, die allemaal het oude GTST kennen als veel spannender en beter dan het huidige GTST. Het type slechteriken zoals Van Houten, Hafkamp en Hogendoorn was vooral zo berucht omdat het slechteriken waren die ook pretendeerden slechterik te zijn; door gemeen te lachen, boosaardige blikken te werpen en valse streken te leveren, zonder berouw. Dat soort schurken lijkt wellicht onrealistisch, maar is wel spannend om naar te kijken.
Ook ben ik het volledig met Frey eens dat de reacties van mensen zo ontzettend belangrijk zijn om in beeld te brengen. Een schrikreactie of een woedende blik aan het einde van een scene kan zoveel verschil maken. Spanningsopbouw moet gevolgen hebben. Bij die terugkeer van Ludo uit de dood had ik gezichten verwacht die zichtbaar in hun broek zouden schijten van angst. Helaas. Daar moet beter naar worden gekeken.
De huidige Jack is constant zwak, Ludo is overheersend. Nou kan het zijn dat de schrijvers dit expres doen, om ons juist aan de kant van Jack te krijgen, omdat hij eens moet gaan terugslaan. Er is niets zo geweldig dan ergernis en spanning bij de kijker op te wekken en daar zo lang mogelijk over te doen, zodat wanneer Jack dan terugslaat iedereen op het puntje van zijn stoel zit.
Mochten de schrijvers de situatie niet veranderen en Ludo sterker laten blijven, dan raken mensen hun interesse in Jack kwijt en doen ze hem af als zwak of vergeten hem. Net als Mike Tuinstra is het voor oude fans extra frustrerend dat het om een Van Houten/Hogendoorn gaat. Juist van hem verwacht je weer zo'n constatnte tegenstand voor Ludo, zoals in het tijdperk Ludo vs. Dian/Bowien dat Frey beschrijft.
Ik vond Jack wel beter gekleed, afgelopen vrijdag. Eindelijk eens met een stropdas en met die zijden shawl om. Dat oogt serieuzer en doet meer aan Frits en Herman denken. Met die langere haren vond ik Jack wel wat van Frits weg hebben. Nu met de korte haren lijkt hij meer op Herman. Met wat fantasie en aangepaste karaktertrekjes zou Mark van Eeuwen best een goede Van Houten kunnen neerzetten. Ik hoop met de anderen mee dat zijn harde en meedogenloze kant snel uit de hoek zal komen en dat Ludo eens goed op zijn nummer wordt gezet, zonder de desastreuze gevolgen waarbij de rivaliteit alweer meteen kapot is naderhand.
[ Bericht 0% gewijzigd door nWo4Life op 16-05-2009 14:47:37 ]
"Ik vind het niet erg als iets niet makkelijk is, ik win meestal, weet je!"