abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69073584

Go on here
Vervolg van Gtst #258 - Maar ik ben haar moeder!
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_69074502
pipo
pi_69075331
Goed, back on laat ik het spits maar afbijten met de stelling: "Jack moet sterker neergezet worden". Kan men van hieruit o.a. weer reageren m.b.t. tot datgene waar vorig topic mee geëindigd is.
pi_69075731
Tja sterker,

ik vind trouwens dat met het karakter wat hij neerzet tot nu toe, zijn uiterlijk meegegaan is (dat is natuurlijk onbedoeld, dat is van het echte leven)
Hij is flink aangekomen in de loop der jaren en zijn ogen staan zo vermoeid.
pi_69076063
Trouwens die homo van het gasbedrijf chanteert Lorena wel.
Maar ik denk dat als hij zijn verhaal veranderd als Lorena niet betaald hij ook een erg groot probleem heeft.
Hij raakt zijn baan kwijt, en hij krijgt problemen met de politie voor liegen

en een nieuwe set. Nina's kamer
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_69076159
Het betreft de acteur maar uiterlijk lijkt nog weleens betrekking te hebben op zijn personage inderdaad. Uiteraard het gevolg van de moordaanslag van Nick. Het lijkt wel dat zodra hij zijn haren weer verliest naar het half kale hij een stuk zwakker is. Absurd misschien maar valt me wel op.
pi_69076820
Ja, het viel me ook op, na de aanslag takelde hij snel af en hij zag er destijds nog vermoeider uit dan nu. Het is nu wat aan het bijtrekken, maar nog kijkt hij alsof het leven uit hem gezogen is. En dat dikkige blijft. Dat zou wel een uber grote passie voor zijn rol zijn
  zaterdag 16 mei 2009 @ 01:24:25 #8
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_69077898
Jack moet zeker sterker neergezet worden. Volgens mij ben ik 1 van de weinigen die de zoektocht episode in dat Schotse kasteel met de nep Frits prima vond, en daarin trad de koele zelfverzekerde Jack op.

Daarna werd het een draak, babysitten op Valentijn en nu is het een slappe vaatdoek die zich geen houding weet te geven rond Janine.

In het algemeen betrap ik me er nu op dat ik me ongemakkelijk bij de serie voel, er is niets leuks aan getouwtrek rond Nina en de betutteling, en de bozigheid... en dat Ronja panisch is dat Sjors verliefd is. Tis inderdaad zoals Vencodark zegt: tis een kleutertje, wat een verschil met toen ze door Jack werd aangenomen..
  zaterdag 16 mei 2009 @ 01:28:13 #9
251975 kissaa
fka: kissa
pi_69077955
Voorspelbaar dat Nina uit haar rolstoel zou flikkeren
pi_69078388
Jack vind ik meer en meer de loser van de serie worden, maar verder heb ik daar geen problemen mee hoor, hij heeft eigenlijk niet echt een rol meer in GTST, dus ik zie niet in waarom hij sterker gemaakt moet worden.

Maar ik geef toe dat het de zoveelste rol is die door GTST in de loop der tijd is verpest. Ander voorbeeld is Ronja, als intelligente, goed gestudeerde, zelfverzekerde jonge vrouw kwam ze GTST binnen en nu is het niets meer dan een onnozele, onzekere, jankpuber die niet eens kan kiezen tussen appelsap en cola als ze in een café zit
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_69079116
Waar maar toch vind ik het merkwaardig van Jack. Ronja is ook raar maar een geheel ander nieuw personage zonder concrete achtergrond. Had een nieuwe Dian kunnen zijn maar bleek het zoveelste domme huppelkutje. Maakt me verder ook niet zoveel uit. Is een van de vele personages die ik negeer.

Dus noem het mijn persoonlijke voorkeur maar van Houten/Hoogendoorn maakte ooit naam als de beruchtste familie van de serie. Frits van Houten en Herman Hoogendoorn waren bloedlinke, evil gevaarlijke figuren die de spanning voor hun rekening namen. Dat zou je terug willen zien in Jack. Hij kwam er nog wel zo veelbelovend in toen hij die foto van Frits op tafel smeet met een mes ernaast. Hoe gaat zo iemand dan in godsnaam van derde generatie van Houten/Hoogendoorn naar karakterloze nobody? You tell me.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 08:03:56 #12
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_69079628
Een saaie tvp... voor een saaie en voorspelbare GTST.
pi_69080019
tvp
  zaterdag 16 mei 2009 @ 09:39:38 #14
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_69080320
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:58 schreef Shreyas het volgende:
Jack vind ik meer en meer de loser van de serie worden, maar verder heb ik daar geen problemen mee hoor, hij heeft eigenlijk niet echt een rol meer in GTST, dus ik zie niet in waarom hij sterker gemaakt moet worden.

Maar ik geef toe dat het de zoveelste rol is die door GTST in de loop der tijd is verpest. Ander voorbeeld is Ronja, als intelligente, goed gestudeerde, zelfverzekerde jonge vrouw kwam ze GTST binnen en nu is het niets meer dan een onnozele, onzekere, jankpuber die niet eens kan kiezen tussen appelsap en cola als ze in een café zit
Conformists will be cast away by the tide of history
pi_69082047
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:36 schreef Julie. het volgende:
Ja, het viel me ook op, na de aanslag takelde hij snel af en hij zag er destijds nog vermoeider uit dan nu. Het is nu wat aan het bijtrekken, maar nog kijkt hij alsof het leven uit hem gezogen is.
Toen kreeg hij in het echte leven een relatie met Lieke van Lexmond
  zaterdag 16 mei 2009 @ 12:01:43 #16
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_69083002
Het was ook pijnlijk om te zien hoe Jack over zich heen liet lopen door Charlie. Dat liet zelfs Nick niet toe.
Jack kan gewoon nooit opgevoed zijn door Herman Hogendoorn.

Tja, we blijven in herhaling vallen. Ik heb op MSN geregeld een gesprek met nWo4Life over GTST en we zeggen eigenlijk bijna altijd hetzelfde. De top was gewoon in de jaren 90 en zo goed als toen wordt het nooit meer.

De enige waar ik nog van kan genieten is Ludo, maar die is dan ook al jaren mijn grote favoriet. Alleen zou ik graag weer eens een echte harde actie van hem willen zien, zoals toen met Huib die zijn eigen graf moest graven. Met René Meijer hadden ze de kans, maar die hebben ze laten lopen. Ze bewezen toen dat ze nog wel degelijk een spannende verhaallijn konden opbouwen, maar het lukt ze niet meer om het tot een ongekend hoogtepunt te tillen met enkele bloedstollende cliffhangers. Iets wat ze tot en met seizoen 15 nog wel lukte.

Na seizoen 15 kwamen er ook nog enkele goede kansen. De ontvoering op de boot bijvoorbeeld. Dat waren 2 erg spannende weken. Maar waar ik mij het meest op verheugde, waren de gezichten van iedereen als Ludo weer opeens voor hun neus stond. Vooral het gezicht van Dian. Maar wat deden ze? Ze lieten Morris gewoon alles aan iedereen vertellen en de verrassing was er helemaal af.
Ook de verhaallijn met Vadim en Joop zat goed in elkaar. Op het eind ging het echter heel erg snel en de ontknoping op het feestje van Nina was wederom erg teleurstellend.

De strijd tussen Frits en Martine, of die tussen Ludo en Dian kwam vele malen tot een hoogtepunt, zonder dat een van de personages de serie verliet. Nu lijkt er helaas pas een hoogtepunt te komen als er daadwerkelijk iemand uitgaat. De strijd tussen Ludo en Martine werd erg lang gerekt en het echte hoogtepunt kwam pas toen Martine eruit ging. Het was een van de beste afleveringen en ik genoot natuurlijk weer erg van Ludo, maar hij zat daarna wel zonder vijand. Dat was niet het geval bij Dian en Bowien die tenminste steeds weer terug konden proberen te slaan. Ik vrees dat het bij Jack ook het geval zal zijn. Er zal pas een echt hoogtepunt komen wanneer Mark van Eeuwen besluit de serie te verlaten. Het zal ongetwijfeld weer prachtige beelden opleveren, maar het gevolg zal dan weer zijn dat Ludo ruzie krijgt met Janine en Nina, dat hij zonder vijand komt te zitten en dat het personage weer lange tijd op een laag pitje komt te staan... Het vaste concept van de laatste jaren...
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 12:54:49 #17
163732 nWo4Life
Herman Hogendoorn
pi_69084325
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:01 schreef Frey het volgende:
Het was ook pijnlijk om te zien hoe Jack over zich heen liet lopen door Charlie. Dat liet zelfs Nick niet toe.
Jack kan gewoon nooit opgevoed zijn door Herman Hogendoorn.

Tja, we blijven in herhaling vallen. Ik heb op MSN geregeld een gesprek met nWo4Life over GTST en we zeggen eigenlijk bijna altijd hetzelfde. De top was gewoon in de jaren 90 en zo goed als toen wordt het nooit meer.

De enige waar ik nog van kan genieten is Ludo, enz.
Ik ben het zo ontzettend eens met Frey, Mike Tuinstra en Heer van Bartolhoven, die allemaal het oude GTST kennen als veel spannender en beter dan het huidige GTST. Het type slechteriken zoals Van Houten, Hafkamp en Hogendoorn was vooral zo berucht omdat het slechteriken waren die ook pretendeerden slechterik te zijn; door gemeen te lachen, boosaardige blikken te werpen en valse streken te leveren, zonder berouw. Dat soort schurken lijkt wellicht onrealistisch, maar is wel spannend om naar te kijken.

Ook ben ik het volledig met Frey eens dat de reacties van mensen zo ontzettend belangrijk zijn om in beeld te brengen. Een schrikreactie of een woedende blik aan het einde van een scene kan zoveel verschil maken. Spanningsopbouw moet gevolgen hebben. Bij die terugkeer van Ludo uit de dood had ik gezichten verwacht die zichtbaar in hun broek zouden schijten van angst. Helaas. Daar moet beter naar worden gekeken.

De huidige Jack is constant zwak, Ludo is overheersend. Nou kan het zijn dat de schrijvers dit expres doen, om ons juist aan de kant van Jack te krijgen, omdat hij eens moet gaan terugslaan. Er is niets zo geweldig dan ergernis en spanning bij de kijker op te wekken en daar zo lang mogelijk over te doen, zodat wanneer Jack dan terugslaat iedereen op het puntje van zijn stoel zit.
Mochten de schrijvers de situatie niet veranderen en Ludo sterker laten blijven, dan raken mensen hun interesse in Jack kwijt en doen ze hem af als zwak of vergeten hem. Net als Mike Tuinstra is het voor oude fans extra frustrerend dat het om een Van Houten/Hogendoorn gaat. Juist van hem verwacht je weer zo'n constatnte tegenstand voor Ludo, zoals in het tijdperk Ludo vs. Dian/Bowien dat Frey beschrijft.

Ik vond Jack wel beter gekleed, afgelopen vrijdag. Eindelijk eens met een stropdas en met die zijden shawl om. Dat oogt serieuzer en doet meer aan Frits en Herman denken. Met die langere haren vond ik Jack wel wat van Frits weg hebben. Nu met de korte haren lijkt hij meer op Herman. Met wat fantasie en aangepaste karaktertrekjes zou Mark van Eeuwen best een goede Van Houten kunnen neerzetten. Ik hoop met de anderen mee dat zijn harde en meedogenloze kant snel uit de hoek zal komen en dat Ludo eens goed op zijn nummer wordt gezet, zonder de desastreuze gevolgen waarbij de rivaliteit alweer meteen kapot is naderhand.

[ Bericht 0% gewijzigd door nWo4Life op 16-05-2009 14:47:37 ]
"Ik vind het niet erg als iets niet makkelijk is, ik win meestal, weet je!"
  zaterdag 16 mei 2009 @ 18:48:56 #18
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_69092742
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 01:28 schreef kissaa het volgende:
Voorspelbaar dat Nina uit haar rolstoel zou flikkeren
ik had gehoopt dat ze door dat glazen deurtje heen zou gaan.

Kan Maxime weer de oermoederkloek gaan uithangen
  zaterdag 16 mei 2009 @ 18:57:01 #19
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_69092919
ook tvp (tijdelijk verlamd personage)
Shuffle up and deal!!!
pi_69093041
Het personage Jack heeft voor mij nog altijd de meeste potentie van de serie als huidige, nieuwe cast. De duistere van Houten/Hoogendoorn zoon die zich op Sanders wreekt in naam van de familie. Potentie zat maar doe er wat mee.

Ik begrijp dat zowel Herman als Frits en Jack alledrie dienen te verschillen van elkaar maar zoals het nu gaat lijkt Jack er niet meer toe te doen. Hij wordt afgedaan als zwak Sanders slachtoffer, één van de vele neutrale personages zijnde die de serie telt. Er is geen weerwoord op Ludo zijn stellen terwijl kenmerkend van Houten vroeger de mooiste zinnetjes klaar had tot actie. Feit is, Jack wordt neergezet als een man van weinig woorden. Hij loopt weg voordat hij denigreert. Jammer want dan mis ik datgene waar vooral Frits en Herman zo in uitblonken. Personages in eerste instantie al teniet doen door ze weg te intimideren met simpel woordspel. Zoals nWo4Life eerder een simpel voorbeeld kans gaf naar Maxime met: "Mooie jurk heb je aan. Staat je goed, rood!" En als Jack dan ook nog helemaal niks onderneemt is het me helemaal niets waarop ik mijn oordeel al snel heb gebaseerd.

Ik heb een van Houten/Hoogendoorn voorkeur maar hou het wel graag eerlijk om nog even terug te komen op datgene dat RogerS aan het einde van het voorgaande topic naar mij stelde. Ludo vind ik ook goed maar van Houten spreekt me persoonlijk beter aan. Daarnaast baseer ik me op de zaken zoals ze zijn, niet zoals ze zouden kunnen zijn. Van daaruit probeer ik kort verbeteringen aan te geven. Het is niet zozeer dat ik vertrouwen in het personage Jack aan het verliezen ben maar meer in hoe de schrijvers hem doen besluiten neer te zetten. Het zoveelste personage verdreven door Ludo Sanders terwijl een Dian of Bowien hem zoveel meer competitie boden. Behoorlijk ironisch als je je bedenkt dat Dian eerder slechts een speeltje van Frits was, Frits heeft haar als het ware gevormt tot de bitch die ze later naar Ludo toe werd. Jack is de zoon, hij zou daar toch iets in zijn genen moeten hebben. Om maar niet te spreken over de opvoeding van Herman. Die typecast ontbreekt vooralsnog. Overigens geloof ik wel in Mark van Eeuwen. Mijn stellen is dan ook naar de schrijvers, niet naar hem.

Van mening ben dat dit gezegd moet worden en wordt er maar niks mee gedaan zal ik mezelf idd. van tijd tot tijd herhalen totdat ik vind dat het genoeg is. Hou je je immers stil en accepteer je alles blindelings zoals het je voorgeschoteld wordt zul je ook zeker nooit wat veranderen. Het is in de beste interesse van de serie en de producers mogen denk ik wel in hun handen knijpen dat we überhaupt nog aanwijzingen geven. We mogen de huidige serie, in mijn persoonlijk geval dan grotendeels hebben afgeschreven, het verleden en dus de vergelijking staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door MikeTuinstra op 16-05-2009 20:12:04 ]
  zaterdag 16 mei 2009 @ 20:16:22 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_69095167
tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 22:39:25 #22
123170 alors
zlata1234
pi_69100930
Ach nu komt er vast weer een lijn waarin Ludo Jack helemaal bangmaakt, het zal ook eens andersom zijn zeg
Bij Jack wacht ik bijna op het moment dat hij gaat huilen. Wanneer gaan ze hem nou eens een echte Van Houten laten zijn?

Ik heb het al vaker gezegd, maar Ronja lijkt er wel ingezet om lekker met Charlie te kunnen miepen over zaken die echt niemand een zak interesseren. Ze wordt zo langzamerhand een kopie van Charlie. .

En dan die sneue jeugd. Noud en Vicky, wat een belachelijke lijn is dat zeg. Ik kijk geen gtst voor de geloofwaardigheid, maar dit slaat wel alles hoor. Een vmbo groen scholier (hovenier dus) die opeens een bouwbedrijf kan beginnen die de meest ingewikkelde klussen uitvoert alsof het niets is. Een meisje van 18 dat een huis kan verkopen wat niet van haar is. En werkelijk geen één jongere die na het eindexamen een vervolgopleiding doet

Alleen Dex kan me wel bekoren van de jeugd. Maar die zal binnenkort wel verpest worden.

Het is maar goed dat het online staat, kan ik al die onzinstukken (inmiddels 80%) mooi skippen
know'm sayin?
word? word.
pi_69105757
Ik kijk al twee weken niet meer
Zinds dat gaslek gedoe eigenlijk wat een gekut
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_69111884
tvp.
Where you from? California What City? Compton What you drive? Impala What you smokin on? Chronic What you drinkin on? Patron What you sittin' on? The throne
pi_69112494
Volg GTST nu al jaren en ook al is het een soap en niet realistisch toch vind ik het vreemd dat karakters zo veranderen. Zo is al genoemd hoe Jack in de serie kwam.
Had ik verwachtingen van. Hij had duistere trekjes en ms heeft hij die nog wel maar daar merken we nu niet al te veel van. Zoals met die verhaallijn met zijn Oma. Die hij niet kon of wilde redden.
Daar werd op gezinspeeld dat hij toch ook die trekjes had. Heel vroeger heb ik ook GTST gezien met
Herman, maar dat was wel in de tijd dat ik het niet steeds keek.
Maar die herinner ik me als sterk en imposant en vooral die ogen van hem..
Eigenlijk verzieken ze de meeste karakters.
Het is geeneens verassend meer dat ze dat doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')