abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2009 @ 22:45:47 #126
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69073163
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:42 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Alle medicijnen eruit dan. Das hetzelfde.
wat is dat nou weer voor kutvergelijking
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Admin vrijdag 15 mei 2009 @ 22:51:42 #127
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69073312
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 21:59 schreef Dementor het volgende:

[..]

Die gel was ook een soort van verslaving.
Het is natuurlijk wel een beetje raar dat je de titel van Overlever kunt claimen terwijl je nog geen dag zonder sigaretten kan.
natuurlijk KUNNEN ze het wel, maar het lichaam zorgt er bij afkicken nu eenmaal voor dat je kribbiger wordt, je beroerd voelt, gaat zweten en trillen etc. Door tabak eruit te halen zadel je daar als regie iemand doelbewust mee op en dat kan erg nadelig uitpakken voor die persoon in de polls.
Ik begrijp dat je geen roker bent en er derhalve ERG makkelijk over denkt. Ik ben zelf roker geweest en ben cold-turkey van 2 pakjes sigaretten per dag naar NIETS gegaan en ik kan je verzekeren dat dat voor mij en mijn omgeving geen pretje was. En daar kun je op zo'n moment echt geen fuck aan doen.
Typische niet-rokersredenaties. Het is geen afkickkliniek he. Mensen kunnen fysiek ziek worden als ze opeens afkicken.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_69073391
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:51 schreef Danny het volgende:

[..]

natuurlijk KUNNEN ze het wel, maar het lichaam zorgt er bij afkicken nu eenmaal voor dat je kribbiger wordt, je beroerd voelt, gaat zweten en trillen etc. Door tabak eruit te halen zadel je daar als regie iemand doelbewust mee op en dat kan erg nadelig uitpakken voor die persoon in de polls.
Ik begrijp dat je geen roker bent en er derhalve ERG makkelijk over denkt. Ik ben zelf roker geweest en ben cold-turkey van 2 pakjes sigaretten per dag naar NIETS gegaan en ik kan je verzekeren dat dat voor mij en mijn omgeving geen pretje was. En daar kun je op zo'n moment echt geen fuck aan doen.
Typische niet-rokersredenaties. Het is geen afkickkliniek he. Mensen kunnen fysiek ziek worden als ze opeens afkicken.
En wie boeit dat op dit moment Jij zit/zat niet in de bunker situatie. Ze zijn er op eigen gelegenheid ingegaan.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 15 mei 2009 @ 22:55:08 #129
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69073394
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 21:51 schreef Dementor het volgende:
Op zich ben ik wel voor het verwijderen van de sigaretten
Wow wat een vreselijk o-ri-gi-neel idee.

Anyhoe:

Maak je eigen tandpasta
quote:
Thoroughly mix 3 parts baking soda (the cleanser and sweetener) with part salt (the abrasive) and funnel the compound into a short small-mouthed container such as a pop or beer bottle. You'll find that the creation has a satisfying, different taste and leaves your mouth feeling very fresh and soothed. If you'd like, add a few drops of peppermint or wintergreen oil to the concoction - or mix the home "brew" half-and-half with a commercial tooth powder - to give the dentifrice a more pleasant flavor.
baking soda is geen bakpoeder

baking soda is:

- natriumbicarbonaat (=samenstelling)
- baksoda
- dubbelkoolzure soda
- zuiveringszout
- maagzout

Bij de drogist te verkrijgen.

Drie delen baksoda, een deel zout en een als het goed gemend is een beetje mint of citroensap oid voor de smaak en je hebt een geweldige poeder om je tanden mee te poetsen.

Dit is voortbordurend op het zelf kleding maken. (goed idee )

Zijn ze ook leuk bezig.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_69073440
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:55 schreef Rica het volgende:

[..]

Wow wat een vreselijk o-ri-gi-neel idee.

Anyhoe:

Maak je eigen tandpasta
[..]

baking soda is geen bakpoeder

baking soda is:

- natriumbicarbonaat (=samenstelling)
- baksoda
- dubbelkoolzure soda
- zuiveringszout
- maagzout

Bij de drogist te verkrijgen.

Drie delen baksoda, een deel zout en een als het goed gemend is een beetje mint of citroensap ed. voor de smaak en je hebt een geweldige poeder om je tanden mee te poetsen.

Dit is voortbordurend op het zelf kleding maken. (goed idee )

Zijn ze ook leuk bezig.
Let wel ik ben geen roker.
Het valt mij op dat rokers fel tegen het verwijderen van sigaretten zijn maar hoe je het ook bekijkt het blijft een luxe item.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 22:59:47 #131
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69073538
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:56 schreef Dementor het volgende:

[..]

Het valt mij op dat rokers fel tegen het verwijderen van sigaretten zijn maar hoe je het ook bekijkt het blijft een luxe item.
Ach het is ten eerste tegen 1 persoon gericht, ten tweede al tot in den treure uitgemolken door BB, ten derde zijn kandidaten die roken toegelaten (had ze dan uitgesloten van deelname), een verschrikkelijk onorigineel idee terwijl jullie zo op creativiteit zijn enz. enz.

Maar jullie moeten doen wat jullie niet laten kunnen.
Your games are death
With every breath
  Moderator vrijdag 15 mei 2009 @ 23:00:17 #132
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_69073552
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:56 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ja en nee.
Ja het is luxe om het genot van de behoeftebevrediging te mogen smaken.
Nee het is geen luxe maar een 'noodzakelijk kwaad' omdat je ander afkickverschijnselen kunt krijgen.
Oplossing: nicotine-pleister of kauwgom. Geen genot meer, maar ook geen ( fysieke) afkick.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_69073575
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:59 schreef Rica het volgende:

[..]

Ach het is ten eerste tegen 1 persoon gericht, ten tweede al tot in den treure uitgemolken door BB, ten derde zijn kandidaten die roken toegelaten (had ze dan uitgesloten van deelname), een verschrikkelijk onorigineel idee terwijl jullie zo op creativiteit zijn enz. enz.

Het staat niet in de OP dus wie zegt dat we zoiets gaan uitvoeren?
Een beetje overtrokken reactie als je het mij vraagt.
  Moderator vrijdag 15 mei 2009 @ 23:03:16 #134
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_69073651
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:59 schreef Rica het volgende:

[..]

Jij laat je ook wel erg meeslepen zeg, ken je Marielin persoonlijk of zo?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 15 mei 2009 @ 23:06:21 #135
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69073756
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 23:00 schreef Dementor het volgende:

[..]

Het staat niet in de OP dus wie zegt dat we zoiets gaan uitvoeren?
Een beetje overtrokken reactie als je het mij vraagt.
Overtrokken? Geprikkeld misschien. Er is een topic om ideeën aan te dragen en men (jij niet per se) is er als de kippen bij om Marielin een oor aan te naaien.

Je weet toch wat je krijgt? Je pakt iemand de sigaretten af, die krijgt direct last van ontwenningsverschijnselen, gaat flippen en uit haar doen raken en als het erg genoeg wordt stapt ze vrijwillig op. Klaar.

Zo simpel.
Your games are death
With every breath
pi_69073783
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 23:06 schreef Rica het volgende:

[..]

Overtrokken? Geprikkeld misschien. Er is een topic om ideeën aan te dragen en men (jij niet per se) is er als de kippen bij om Marielin een oor aan te naaien.

Je weet toch wat je krijgt? Je pakt iemand de sigaretten af, die krijgt direct last van ontwenningsverschijnselen, gaat flippen en uit haar doen raken en als het erg genoeg wordt stapt ze vrijwillig op. Klaar.

Zo simpel.
Of de rest van de groep trekt diegene er doorheen omwille van de pot.
  Admin vrijdag 15 mei 2009 @ 23:10:42 #137
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69073882
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 23:06 schreef Rica het volgende:

[..]

Zo simpel.
precies. erg voorspelbaar en grenst imo aan manipulatie. maar goed, ik heb er verder geen aarsch over te vertellen. Ik zeg vanuit mijn mening en 'expertise' (omdat ik zelf cold-turkey gestopt ben een jaar of 4 geleden) dat je een alternatief moet bieden voor de nicotine in de vorm van kauwgum of een pleister (en dat ook in de gaten moet houden om een overdosis te voorkomen - dus met pleister AB-SO-LUUT NIET ROKEN!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 23:11:11 #138
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_69073903
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 23:07 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ik heb er verder weinig meer over te zeggen.
Your games are death
With every breath
pi_69073923
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 23:11 schreef Rica het volgende:

[..]

Ik heb er verder weinig meer over te zeggen.
Mooi dan kunnen we door.
  Admin vrijdag 15 mei 2009 @ 23:13:15 #140
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69073973
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 23:07 schreef Dementor het volgende:

[..]

probeer je niet in te denken hoe een afkickende roker reageert als je zelf niet rookt. het niet hebben van een peuk kan je zelfs in paniek doen raken. Je onderschat het wel een beetje. Overleg eens met iemand daar die gewoon stevig rookt en weleens geprobeerd heeft te stoppen of weleens om elf uur 's avonds zonder peuken heeft gezeten opeens...
pi_69074297
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 23:11 schreef Dementor het volgende:

[..]

Mooi dan kunnen we door.
Heb je de pleisters opgeschreven?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 15 mei 2009 @ 23:38:56 #142
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69074827
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 23:13 schreef Danny het volgende:

[..]

probeer je niet in te denken hoe een afkickende roker reageert als je zelf niet rookt. het niet hebben van een peuk kan je zelfs in paniek doen raken. Je onderschat het wel een beetje. Overleg eens met iemand daar die gewoon stevig rookt en weleens geprobeerd heeft te stoppen of weleens om elf uur 's avonds zonder peuken heeft gezeten opeens...
Paniek.. Echt .erg.raar maar waar, maar rokers worden niet gezien als verslaafden/
Maar daarom zou ik me ook nooit opgegeven hebben als ik al in de doelgroep had gepast Maar als je je opgeeft dan niet zeuren over peuken!!
Huub heeft het altijd gedaan,ook al heeft ie het niet gedaan.Vergeet dat nooit! :-)
pi_69075444
Het libido-gehalten ala Huub krijgt hier weer de overhand
  Admin zaterdag 16 mei 2009 @ 10:38:23 #144
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69081178
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 23:38 schreef mooiiiiii het volgende:

[..]

Paniek.. Echt .erg.raar maar waar, maar rokers worden niet gezien als verslaafden/
Maar daarom zou ik me ook nooit opgegeven hebben als ik al in de doelgroep had gepast Maar als je je opgeeft dan niet zeuren over peuken!!
dat zeuren gaat vanzelf. De fysieke en mentale reacties die je lichaam opwerpt kunnen niet echt gecontroleerd worden. In een veilige, vertrouwde omgeving zou je die reactie nog dmv afleiding, eten etc nog kunnen afzwakken, maar in zo'n bunker waar je geen enkele vorm van afleiding hebt is dat een stuk lastiger. Maar goed, ik ga er niet over. We weten dat we in een samenleving wonen waar de roker inmiddels gezien wordt als paria, en het maatschappelijk geaccepteerd is ze als smerig, asociaal, junk etc weg te zetten. Niet dat ik het daarmee eens ben, maar zo zijn mensen nu eenmaal. Zodra er aanleiding is je verheven te voelen boven een ander zullen mensen het niet nalaten dat te demonstreren door de ander nog dieper de grond in te trappen. Leuk rokertje pesten. Vanuit de niet-roker is dat zoooo makkelijk lullen, én enorm voorspelbaar. Zet een niet-roker in een 'machtspositie' en het eerste wat geroepen wordt is 'peuken weg'. Klagen dat de overlevers niet creatief zijn en dan zelf de meest voor de hand liggende treitermethode kiezen

Maar goed. Ik ben blij dat ik niet verworden ben tot sjagrijnige ex-roker.

is er trouwens al een volledig lijst bekend inmiddels?
pi_69081308
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:51 schreef Danny het volgende:

[..]

Kom nou, het is een overlevingsprogramma, roken is pure luxe, stond al een waarschuwing voor bij het aanmeldformulier.
Dat de verslaving voor die persoon nadelig kan uitpakken is natuurlijk geen argument, Jeroen kan kribbig worden omdat hij niet kan neuken, is dat dan ook oneerlijk?
Ik ben ook cold turkey gestopt en dat kutte is na 1 weekje ook wel weg, in een overlevingsprogramma dien je door te zetten, niet te gaan huilen als een luxe wordt afgepakt.
Óf de rookwaar luxe elke dag eruit, óf voor de anderen ook een eigen luxe bij de boodschappen gooien.

En nee, ik ben ook niet zo'n anti roker geworden na het stoppen, mensen mogen nog gewoon binnen roken bij mij en alles, geen problemen mee, maar als je jezelf als overlever neer wil zetten moet je ook een klein beetje kunnen doorzetten.
  Admin zaterdag 16 mei 2009 @ 10:59:32 #146
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69081551
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 10:45 schreef NrTH het volgende:

[..]

Kom nou, het is een overlevingsprogramma, roken is pure luxe, stond al een waarschuwing voor bij het aanmeldformulier.
Dat de verslaving voor die persoon nadelig kan uitpakken is natuurlijk geen argument, Jeroen kan kribbig worden omdat hij niet kan neuken, is dat dan ook oneerlijk?
Ik ben ook cold turkey gestopt en dat kutte is na 1 weekje ook wel weg, in een overlevingsprogramma dien je door te zetten, niet te gaan huilen als een luxe wordt afgepakt.
Óf de rookwaar luxe elke dag eruit, óf voor de anderen ook een eigen luxe bij de boodschappen gooien.

En nee, ik ben ook niet zo'n anti roker geworden na het stoppen, mensen mogen nog gewoon binnen roken bij mij en alles, geen problemen mee, maar als je jezelf als overlever neer wil zetten moet je ook een klein beetje kunnen doorzetten.
thuis stoppen is wat anders dan stoppen in 40m2 in een spel waar je verder ook geen reet hebt. hoe ben jij door het stoppen heengekomen? eten? nerveus tikken (wat in de bunker niet mag)? buiten wandelen? kribbigheid gehad (daar komen de negatieve stemmen)? Het is een cop-out van de redactie als de tabak er helemaal uit zou moeten zonder iets alternatiefs als bv een pleister te bieden. Een simpele manier om actie te creëren. Ik zeg ook niet dat ze het niet zou redden trouwens. Ik verwacht dat ze gewoon doorzet, maar natuurlijk ga je erover praten etc. (vooral omdat ze verteld is dat de streamer bepaalt. niet gek dat je dan om dingen gaat vragen) en dat gaan veel kijkers negatief opvatten.

In principe heb je wel gelijk dat je moet doorzetten als je jezelf overlever wil noemen, maar ik vind dat je je als redactie niet moet laten kennen en niet een dergelijk makkelijke stemmingmaker door te voeren. Het is - op z'n zachtst gezegd - de minst originele optie die je als redactie hebt.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 11:09:05 #147
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_69081723
Wat het een beetje is in mijn ogen dat sigaretten de rode draad vormen door 25 dagen bunker. Dat ze mogen roken prima, maar het wordt gebruikt als afpersmiddel en afleiding.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Admin zaterdag 16 mei 2009 @ 11:17:53 #148
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69081890
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:09 schreef Stefan het volgende:
Wat het een beetje is in mijn ogen dat sigaretten de rode draad vormen door 25 dagen bunker. Dat ze mogen roken prima, maar het wordt gebruikt als afpersmiddel en afleiding.
en vanuit de redactie als straf, pressiemiddel en onrustzaaier
  zaterdag 16 mei 2009 @ 11:18:53 #149
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_69081903
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 11:09 schreef Stefan het volgende:
Lijkt wel op het dagelijks leven van een vierde klasser
pi_69081949
Ik ben 't er wel mee eens dat peuken in 't algemeen een veel te grote rol spelen. Rokers, stel je geeft de bewoners onbeperkt nicotinepleisters / pillen, de volledig periode zonder sancties e.d.

Zou dat 'fair' zijn voor de rokers (voor TBO II)?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')