abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69375023
ik heb een eindje geleden 2 dagen met een prius gereden (testrit voor m'n nonkel), en ik moet zeggen dat die Toyota tenminste nog écht de ziel van een Toyota heeft; oersaai, degelijk, comfortabel & een redelijk weggedrag. Die auto viel echt véél meer mee dan verwacht, dus mensen, maak er eerst een ritje in voor je hem compleet afschiet .

Kwaliteit van het interieur is gewoon wat je van een Toyota verwacht; hoog niveau van afwerking, maar supersaai, en totaal onhandig. Ik verwacht mijn snelheid voor mij te zien, maar die is daar niet, ik verwacht alles eigenlijk voor mijn neus, en daar is gewoon niets. Zéér vreemd om mee te rijden.

Rijden zelf is gewoon raar . Ten eerste al omdat je wijzers er gewoon niet zijn, ten tweede omdat ik geen sleutel had, en ten derde omdat ik begon te rijden zonder dat mijn motor eigenlijk draaide (benzinemotor dan). Komt zéér raar over als je dat niet gewend bent . Eens op snelheid vond ik hem niet echt overtuigend, je voelt weinig welk wegdek er onder je auto zit, in bochten helde de wagen vrij sterk over, sturen was een beetje wazig rond het rechtuit... Typisch wat je dus van een hybriede verwacht, vooral goed om rustig mee te rijden, maar niet echt geschikt om er een wat actieve rijstijl mee te gaan verwezenlijken. Zijwind is trouwens erg; ik zou hem niet ver boven het niveau plaatsen van mijn eerste hyundai; een 13 jaar oude hyundai pony. Op het linkervak op de snelweg je stuur loslaten als er wat zijdelingse wind is doe je beter niet, of je ligt in de vangrail. Dat hebben andere auto's van deze prijsklasse toch véél minder. Dit kwam ook tot uiting in de remmen, die mij ook niet overtuigden (bij mijn auto ben ik gewoon duizelig na een noodstop; bij die prius totaal niet. Komt misschien omdat er keiharde eco banden onder die prius lagen, of omdat er aan remenergierecuperatie gedaan wordt, weet het niet echt).

Dus al bij al redelijke wagen, abnormaal laag verbruik, maar qua rijgedrag niet genoeg om voor mij toereikend te zijn. Als ik kan kiezen tussen mijn wagen of de Prius blijft het mijn wagen, zelfs de lage prijs van een goede 20.000¤ (belgie dan) kan daar niets aan veranderen. Als ik echter moet kiezen tusen een prius of een auris wordt het zeker de prius; die auris voelt namelijk zo plastiekerig aan als maar kan & kraakt langs alle kanten.

Tip voor mensen die een prius zouden gaan testrijden; let op de dode hoeken. Je kan er een schuur in verstoppen

(ben gewend om zelf met een BMW 3 E46 te rijden; ter referentie van wat ik gewend ben naar wegligging & remgedrag)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69392693
't Is ook een pisbak, zo'n prius.
Echt zo'n wagen voor boomneukers met een strakke portemonnee zonder verstand van auto's.
In een moderne diesel rij je 10x zuiniger.

Goed voor het milieu is hij ook allerminst -weet inmiddels iedereen- omdat elk schroefje uit een ander land komt.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_69393686
quote:
Op maandag 25 mei 2009 19:46 schreef mighty_myte het volgende:
't Is ook een pisbak, zo'n prius.
Echt zo'n wagen voor boomneukers met een strakke portemonnee zonder verstand van auto's.
In een moderne diesel rij je 10x zuiniger.

Goed voor het milieu is hij ook allerminst -weet inmiddels iedereen- omdat elk schroefje uit een ander land komt.
Zelf ben ik een autoliefhebber en vind ik de Prius mooi om zijn vooruitstrevende technologie. Het is de eerste burgerbak met allerlei toffe opties die je voor nu nog enkel bij BMW en Mercedes ziet.

Daarnaast is het een heerlijke bak om mee te rijden. Voor lange afstanden en in de stad is het echt super. De CVT en elektromotor zorgen voor een soepele acceleratie.

Het gaat met name nog om de uitstoot. De Prius 1.8 liter zit in dezelfde categorie als de 1.2 liter boodschappenkarretjes, dat zegt toch wel heel wat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Geqxon op 25-05-2009 20:16:11 ]
pi_69396060
quote:
Op maandag 25 mei 2009 19:46 schreef mighty_myte het volgende:
't Is ook een pisbak, zo'n prius.
Echt zo'n wagen voor boomneukers met een strakke portemonnee zonder verstand van auto's.
In een moderne diesel rij je 10x zuiniger.

Goed voor het milieu is hij ook allerminst -weet inmiddels iedereen- omdat elk schroefje uit een ander land komt.
Die mening is alleen door mensen die een vijfdehands Opel Astra kunnen betalen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69407197
quote:
Op maandag 25 mei 2009 19:46 schreef mighty_myte het volgende:
't Is ook een pisbak, zo'n prius.
Echt zo'n wagen voor boomneukers met een strakke portemonnee zonder verstand van auto's.
In een moderne diesel rij je 10x zuiniger.

Goed voor het milieu is hij ook allerminst -weet inmiddels iedereen- omdat elk schroefje uit een ander land komt.
Je laat al duidelijk blijken dat jij in ieder geval geen verstand van autos hebt. Ik heb een moderne diesel gereden die even zwaar en even groot was en merkwaardig genoeg is het verbruik nagenoeg gelijk.Zelfs na afgelopen week naar de ardennen te zijn gereden via duitsland. Dat is knap voor een dergelijke auto op benzine.

En hoe is dat met andere autos geregeld betreffende de productie?
pi_69408093
klopt wel, die prius is een héél pak zuiniger. Dit is echter niet zozeer toe te schrijven aan die elektromotoren en al die andere zut erin (ok, wat werkt weldegelijk mee), maar eerder aan het gebruiken van de atkinsoncyclus dan de ottocyclus voor de motor (atkinsoncyclus is stuk zuiniger dan ottocyclus).

Je kan er dus niet omheen dat de prius technisch gezien gewoon een baanbrekend model is; een van de eersten waarin batterijgedoe in zit (toch voor op de openbare baan) en gewoonweg de eerste met de atkinsoncyclus... Ik vraag me nog steeds af waarom er enkel voor de prius op de atkinsoncyclus gewerkt wordt, en voor dan voor een model zoals de auris niet (en uberhaupt door geen enkele andere producent). Die cyclus & motor is al lange tijd gekend, en er is geweten dat hij zuiniger functioneert, maar toch wordt die niet in productie genomen. Gek als je t mij vraagt...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69408466
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 08:42 schreef Athmozz het volgende:
klopt wel, die prius is een héél pak zuiniger. Dit is echter niet zozeer toe te schrijven aan die elektromotoren en al die andere zut erin (ok, wat werkt weldegelijk mee), maar eerder aan het gebruiken van de atkinsoncyclus dan de ottocyclus voor de motor (atkinsoncyclus is stuk zuiniger dan ottocyclus).

Je kan er dus niet omheen dat de prius technisch gezien gewoon een baanbrekend model is; een van de eersten waarin batterijgedoe in zit (toch voor op de openbare baan) en gewoonweg de eerste met de atkinsoncyclus... Ik vraag me nog steeds af waarom er enkel voor de prius op de atkinsoncyclus gewerkt wordt, en voor dan voor een model zoals de auris niet (en uberhaupt door geen enkele andere producent). Die cyclus & motor is al lange tijd gekend, en er is geweten dat hij zuiniger functioneert, maar toch wordt die niet in productie genomen. Gek als je t mij vraagt...
Volgens Wikipedia:
quote:
While a modified Otto cycle engine using the "Atkinson cycle" provides good fuel economy, it is at the expense of a lower power-per-displacement than a traditional four-stroke[1]. If the engine is only run at high powers intermittently, then the power of the engine can be supplemented by an electric motor during times when high power is needed.
Het zijn namelijk enkels hybrids die de atkinsoncycles gebruiken:
quote:
Toyota Prius hybrid electric (front-wheel drive) with a (purely geometric) compression ratio of 13.0:1
Ford Escape/Mercury Mariner/Mazda Tribute hybrid electric (front- and four-wheel drive) with a compression ratio of 12.4:1
2010 Ford Fusion Hybrid/Mercury Milan Hybrid hybrid electric (front-wheel drive) with a compression ratio of 12.3.1
Toyota Camry Hybrid hybrid electric (front-wheel drive) with a compression ratio of 12.5:1
Chevrolet Tahoe Hybrid hybrid electric (four-wheel drive) with a compression ratio of 10.8:1
2010 Lexus RX 450h hybrid electric (front-wheel drive)
2010 Mercedes ML450 Hybrid hybrid electric
Kleine demonstratie:



Het mooie is dat de krukas éénmaal draait terwijl de zuiger tweemaal heen-en-weer gaat.
pi_69408660
het lagere vermogen per inhoud maakt op zich toch niet uit als het rendement van je motor hoger ligt?

Liever een 2 liter motor met 140pk en 5l/100km verbruiken dan een 1600cc met 140pk en 6l/100km verbruiken hoor . In 90% van de auto's is er toch genoeg ruimte onder de motorkap om een iets dikkere motor te plaatsen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69408745
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:14 schreef Athmozz het volgende:
het lagere vermogen per inhoud maakt op zich toch niet uit als het rendement van je motor hoger ligt?

Liever een 2 liter motor met 140pk en 5l/100km verbruiken dan een 1600cc met 140pk en 6l/100km verbruiken hoor . In 90% van de auto's is er toch genoeg ruimte onder de motorkap om een iets dikkere motor te plaatsen.
Het probleem met het lagere vermogen per inhoud is denk ik dat je meer toeren moet maken om het te compenseren. Die 2 liter motor waar jij het over hebt zou met 200pk minder toeren hoeven te maken om 120 te rijden. Denk ik, weet ik niet zeker.
pi_69409177
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 08:42 schreef Athmozz het volgende:
klopt wel, die prius is een héél pak zuiniger.
Dat hangt toch ook samen met je rijstijl. Bij vollast gaat de Prius wel flink verbruiken. En ook bij een normale rit zijn er genoeg auto's die echt zuiniger zijn (AutoVisie heeft dat in een praktijktest geconstateerd).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69409296
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat hangt toch ook samen met je rijstijl. Bij vollast gaat de Prius wel flink verbruiken. En ook bij een normale rit zijn er genoeg auto's die echt zuiniger zijn (AutoVisie heeft dat in een praktijktest geconstateerd).
ja ok, maar echt vol belasten kan je ook niet met een prius; de wegligging & de rijstijl van die wagen lenen zich gewoonweg niet tot sportief gebruik . Bij normaal rijden ben ik met mijn 320d ongeveer 1 op 17 kwijt, met die prius had ik met ongeveer dezelfde rijstijl 1 op 20. Gezien het verschil van benzine naar diesel is dat nog héél mooi, benzine gebruikt normaal altijd meer. Als je wagens wil gaan vergelijken moet je eerder een prius naast een benzinewagen zetten ipv naast een diesel; als ze die techniek gecombineerd hadden met een dieselmotor gingen ze ook een stuk zuiniger af geweest zijn dan nu qua verbruik.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69409317
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:14 schreef Athmozz het volgende:
het lagere vermogen per inhoud maakt op zich toch niet uit als het rendement van je motor hoger ligt?

Liever een 2 liter motor met 140pk en 5l/100km verbruiken dan een 1600cc met 140pk en 6l/100km verbruiken hoor . In 90% van de auto's is er toch genoeg ruimte onder de motorkap om een iets dikkere motor te plaatsen.
Wat jij nu wil bereiken doet men in de praktijk met de turbomotor. Juist de kleinere motor die toch nog genoeg vermogen levert. Overigens ook een oplossing die alleen bij deellast zuiniger is.

Extra nadeel aan de grotere inhoud: fiscaal gezien is dat in bepaalde landen niet aan te raden. Grotere inhoud = meer belasting.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69409442
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:41 schreef Athmozz het volgende:

ja ok, maar echt vol belasten kan je ook niet met een prius; de wegligging & de rijstijl van die wagen lenen zich gewoonweg niet tot sportief gebruik . Bij normaal rijden ben ik met mijn 320d ongeveer 1 op 17 kwijt, met die prius had ik met ongeveer dezelfde rijstijl 1 op 20.
Dan rij je zuinig (aangezien 1:17 met een 320d best zuinig is). Zodra je wat vlotter gaat rijden gaat de 320d misschien wel zuiniger zijn. Is overigens ook meer auto...
quote:
Gezien het verschil van benzine naar diesel is dat nog héél mooi, benzine gebruikt normaal altijd meer.
Dat wordt steeds meer achterhaald. De verschillen worden kleiner. Enerzijds omdat de benzinemodellen zuiniger worden en anderzijds omdat de dieselmodellen sportiever (sneller) worden, hetgeen ten koste gaat van verbruik.
quote:
Als je wagens wil gaan vergelijken moet je eerder een prius naast een benzinewagen zetten ipv naast een diesel; als ze die techniek gecombineerd hadden met een dieselmotor gingen ze ook een stuk zuiniger af geweest zijn dan nu qua verbruik.
Ik denk dat hybride zich niet leent voor combinatie met diesel, daar de electromotor juist bij lage snelheden en lage toeren bij zal springen. En diesel staat echter niet bekend om top-end power.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69409729
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat hangt toch ook samen met je rijstijl. Bij vollast gaat de Prius wel flink verbruiken. En ook bij een normale rit zijn er genoeg auto's die echt zuiniger zijn (AutoVisie heeft dat in een praktijktest geconstateerd).
Kijk je ook naar de uitstoot?
pi_69410237
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:57 schreef Geqxon het volgende:

Kijk je ook naar de uitstoot?
Volgens mij deed AutoVisie dat niet en ik doe dat ook niet. Meestal hangt uitstoot aardig samen met verbruik (bij gelijke bouwjaren) en ik ben er nog steeds van overtuigd dat het gebruik van accu's (die gewoon milieuvervuilers van de allereerste orde zijn) het "groene" karakter van de prius onderuit haalt.

Overigens, heel eerlijk: het milieuaspect zal mij jeuken. Ik vind het prima dat er maatregelen zijn genomen om auto's milieuvriendelijker te maken, maar ik laat mij er bij de koop in het geheel niet door leiden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69410435
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij deed AutoVisie dat niet en ik doe dat ook niet. Meestal hangt uitstoot aardig samen met verbruik (bij gelijke bouwjaren) en ik ben er nog steeds van overtuigd dat het gebruik van accu's (die gewoon milieuvervuilers van de allereerste orde zijn) het "groene" karakter van de prius onderuit haalt.

Overigens, heel eerlijk: het milieuaspect zal mij jeuken. Ik vind het prima dat er maatregelen zijn genomen om auto's milieuvriendelijker te maken, maar ik laat mij er bij de koop in het geheel niet door leiden.
Maar dat de accu slecht voor het milieu is om te maken word gecompenseerd doordat de fabriek CO2 beter afvoert.

Hetzelfde met elektrische auto's: Ook al wordt de stroom voor deze wagens met kolen opgewerkt, het is nog altijd beter om dit op een centrale plek te doen i.p.v. in de auto zelf.
pi_69410625
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan rij je zuinig (aangezien 1:17 met een 320d best zuinig is). Zodra je wat vlotter gaat rijden gaat de 320d misschien wel zuiniger zijn. Is overigens ook meer auto...
ik rijd wat gemiddeld qua stad & grote banen, maar als je wat vooruit kijkt kan je dat verbruik probleemloos halen hoor. Ik rem gemiddeld ook zéér weinig, maar mijn snelheden zitten altijd tegen of over het max wat toegestaan is. Bij een auto moet je gewoon op relatief lage toeren met rond de 80% gas optrekken, dat is het zuinigste punt van de motor. En dan gewoon in een zo hoog mogelijke versnelling gooien om een hoog koppel van de motor te vragen bij lage toerentallen, dan zit je eveneens zuinig te rijden (uiteraard moet je wel een beetje motor meehebben, met een 1300cc valt er zo niet te rijden aangezien je gewoon geen koppel hebt).

Die 320d verbruikt inderdaad zéér weinig zélfs bij vlotte rijstijl, 1op12 was nog steeds mogelijk met op de autobahn continu van 150 naar 180 en daar ff te blijven enzo...
quote:
Dat wordt steeds meer achterhaald. De verschillen worden kleiner. Enerzijds omdat de benzinemodellen zuiniger worden en anderzijds omdat de dieselmodellen sportiever (sneller) worden, hetgeen ten koste gaat van verbruik.
Het kringproces van een zelfontbrander (diesel) laat gewoon een hoger rendement toe dan mogelijk is bij een benzinemotor... je zal dus nooit even zuinig raken met benzine als met diesel (tenzij je truckjes zoals batterijmotoren enzo gaat integreren)
quote:
Ik denk dat hybride zich niet leent voor combinatie met diesel, daar de electromotor juist bij lage snelheden en lage toeren bij zal springen. En diesel staat echter niet bekend om top-end power.
waarom moet er topend- power zijn? De meeste diesels houden perfect hun power tot 3000 toeren (of je rijdt echt met een vrachtwagen), en aan 3000 toeren rijd je met een degelijk ontworpen motor + bak combinatie al richting de 140-150... voor normaal gebruik is dat méér dan genoeg
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69410678
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Maar dat de accu slecht voor het milieu is om te maken word gecompenseerd doordat de fabriek CO2 beter afvoert.
CO2 boeit écht niet. 20 Chinezen ademen op 1 jaar tijd evenveel uit of de gemiddelde auto die 15000km rijdt... Wat maakt het dan uit dat je auto 5% minder uitstoot, er blijven massa's chinezen om dat de compenseren

Je moet eens zoeken naar de beelden van het gebied waar de grondstoffen ontgonnen worden voor die batterijen (ligt in canada). Het is nu militair oefenterrein geworden omdat het zodanig zwaar vervuild is dat er niets meer met die grond aan te vangen valt, buiten er wat met tanks over en weer crossen...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69411058
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef Geqxon het volgende:

Maar dat de accu slecht voor het milieu is om te maken word gecompenseerd doordat de fabriek CO2 beter afvoert.
Dat is vrij bijzonder om zeer milieuvervuilende stoffen te compenseren door een zeer ongevaarlijk stofje minder uit te stoten...
quote:
Hetzelfde met elektrische auto's: Ook al wordt de stroom voor deze wagens met kolen opgewerkt, het is nog altijd beter om dit op een centrale plek te doen i.p.v. in de auto zelf.
Binnen de dichtbevolkte stedelijke grenzen... Daarbuiten niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69411122
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:33 schreef Athmozz het volgende:

waarom moet er topend- power zijn? De meeste diesels houden perfect hun power tot 3000 toeren (of je rijdt echt met een vrachtwagen), en aan 3000 toeren rijd je met een degelijk ontworpen motor + bak combinatie al richting de 140-150... voor normaal gebruik is dat méér dan genoeg
Omdat het niet fijn rijdt. Je krijgt dan onderin veel kracht en bovenin is de fut er uit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69413970
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is vrij bijzonder om zeer milieuvervuilende stoffen te compenseren door een zeer ongevaarlijk stofje minder uit te stoten...
[..]

Binnen de dichtbevolkte stedelijke grenzen... Daarbuiten niet.
fuck die batterijen mythe: andere autos gebruiken roetfilters of katalysators en ook daarvoor zijn metalen nodig die zeker niet milieuvriendelijke gewonnen worden. Daarnaast worden er niet alleen voor een prius accu materiaal gewonnen maar ook voor ALLE andere accus en batterijen die we gebruiken. we praten dus over promilles van productie die een prius nodig heeft. Oftewel een beetje hypocriet om te roepen dat al die milieuvervuiling toegekend kan worden aan een prius. Ik roep toch ook niet dat alle platina winning gebruikt wordt voor het maken van roetfilters.
pi_69414070
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat hangt toch ook samen met je rijstijl. Bij vollast gaat de Prius wel flink verbruiken. En ook bij een normale rit zijn er genoeg auto's die echt zuiniger zijn (AutoVisie heeft dat in een praktijktest geconstateerd).

mwoah, viel me mee, heb toch een kleine 700 km gereden met een gemiddelde van 140 - 150 (duitse autobahn, samen met vriendin naar ardennen, dus ook bergen erin).
Overigens, merk je wel dat ie volgeladen is, optrekken en tussensprints gaan beduidend langzamer, bij mijn vorige diesel merkte je daar niets van.
pi_69414464
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:29 schreef bluebit het volgende:

[..]

fuck die batterijen mythe: andere autos gebruiken roetfilters of katalysators en ook daarvoor zijn metalen nodig die zeker niet milieuvriendelijke gewonnen worden. Daarnaast worden er niet alleen voor een prius accu materiaal gewonnen maar ook voor ALLE andere accus en batterijen die we gebruiken. we praten dus over promilles van productie die een prius nodig heeft. Oftewel een beetje hypocriet om te roepen dat al die milieuvervuiling toegekend kan worden aan een prius. Ik roep toch ook niet dat alle platina winning gebruikt wordt voor het maken van roetfilters.
in een prius zit toch bijna 250 kilo batterijpack in. Ik weet niet wat een normale auto accu weegt, maar ik kan die makkelijk opheffen dus t zal zeker geen 20 kilo zijn. Stel dat alle wagens met dergelijke packs gelijk een prius uitgerust worden, en je hebt gewoon 10x zoveel van die rommel nodig... dàt geeft wel invloed op het milieu hoor
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69414535
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:32 schreef bluebit het volgende:

[..]

mwoah, viel me mee, heb toch een kleine 700 km gereden met een gemiddelde van 140 - 150 (duitse autobahn, samen met vriendin naar ardennen, dus ook bergen erin).
Overigens, merk je wel dat ie volgeladen is, optrekken en tussensprints gaan beduidend langzamer, bij mijn vorige diesel merkte je daar niets van.
bekijk de test van topgear maar eens

Scheuren met een prius & erachter rijden met een BMW M3; de M3 is een stuk zuiniger dan de prius . Die prius is enkel zuinig als je kalm rijdt. 150 rijden is trouwens nog steeds kalm rijden hoor, zolang je maar niet continu aan tussensprints bezig zit. Een beetje normale diesel doet dat met een litertje of 7à8... Aan die snelheid zal een prius daar ook minstens zitten hoor
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69414910
Voor de zoveelste keer, het is geen CVT. Het is een automaatbak met een benzinemotor en 2 elektromotoren eraan gekoppeld...
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69415031
prius heeft wél een CVT (een CVT is niets anders dan een viabele automatische transmissie). Het is geen "bak" want een bak heeft verschillende verhoudingen, een CVT heeft 1 variabele verhouding). Hoeveel motoren er dan nog extra zijn of niet maakt niet eens uit.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_69415193
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 13:03 schreef Athmozz het volgende:
prius heeft wél een CVT (een CVT is niets anders dan een viabele automatische transmissie). Het is geen "bak" want een bak heeft verschillende verhoudingen, een CVT heeft 1 variabele verhouding). Hoeveel motoren er dan nog extra zijn of niet maakt niet eens uit.
Oh hai: http://www.cleangreencar.co.nz/page/prius-transmission
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_69418899
quote:

jaja, puur gezien is het inderdaad geen echte CVT, maar het lijkt wel het meest op een CVT betreffende techniek en karaktereigenschappen. Vandaar dus dat iedereen zegt dat het een CVT is.
pi_69419006
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:47 schreef Athmozz het volgende:

[..]

bekijk de test van topgear maar eens

Scheuren met een prius & erachter rijden met een BMW M3; de M3 is een stuk zuiniger dan de prius . Die prius is enkel zuinig als je kalm rijdt. 150 rijden is trouwens nog steeds kalm rijden hoor, zolang je maar niet continu aan tussensprints bezig zit. Een beetje normale diesel doet dat met een litertje of 7à8... Aan die snelheid zal een prius daar ook minstens zitten hoor

klopt, en dus best knap dat een prius zelfs dan vrijwel even zuinig is als een diesel, die zogenaamd op zijn top presteert op de autosnelweg.
En welke waarde hebben de experimenten van top gear (ook al zijn ze vaak hilarisch), maar als je niet in staat bent om de bruikbaarheid in REAL LIFE van die experimenten in te schatten, dan is er toch iets mis met je.
pi_69419184
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:58 schreef bluebit het volgende:

[..]

jaja, puur gezien is het inderdaad geen echte CVT, maar het lijkt wel het meest op een CVT betreffende techniek en karaktereigenschappen. Vandaar dus dat iedereen zegt dat het een CVT is.
Het heeft geen reet met CVT te maken. Punt. Dafjes/scooters, dat is CVT. Geen automaat die een accu oplaadt .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')