Oh....het rijdt ook probleemloos, je gaat er alleen anders mee om.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij een Amerikaan zeker...Die oude Mercedessen diesel schijnen echter vrij probleemloos te blijven. Ook dat zou mijn keuze niet zijn, maar dat is weer een ander verhaal.
Ik heb wel tot voor kort gebruik gemaakt van de >15 jaar regeling met de bijtelling. Ik heb ruim 3 jaar gereden in een auto die ouder was dan 15 jaar, de kilomterstand in die tijd van 185K naar 295K getild en ik ben door de auto nooit in de steek gelaten. Nooit.
Dus het is een beetje onzin om te denken dat een oude auto vaak stuk gaat. Dat hangt toch echt af van het type en de mate van onderhoud.
Het was een 911. Niet bepaald een stap terug tov een prius...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef Mike1984 het volgende:
Leuk al die oude bakken hoor, maar dagelijks is luxe ook niet bepaald overbodig
Alles heeft voor en nadelen. Maar dat geldt dus ook voor de prius. Als je zo goedkoop mogelijk wil rijden met een zo laag mogelijke bijtelling... dan is de prius echt niet eerste keuze en dat is mijn punt in dezen. Als je gaat praten over zaken die belangrijker zijn dan de euro's ben ik je man, maar dan weet ik ook nog wel een paar zaken die voor mij en velen de prius eveneens zullen uitsluiten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:25 schreef 68Chevelle het volgende:
Een auto op leeftijd is inderdaad vaak onderhoudsgevoeliger, dat is gewoon iets om rekening mee te houden,
Je bedoelt dat ik ooit weleens de behoefte zou krijgen aan electrische ramen, stuurbekrachtiging, muziekinstallaties, tomtom, ABS/Airbags en nog meer van dat geneuzel?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef Mike1984 het volgende:
Leuk al die oude bakken hoor, maar dagelijks is luxe ook niet bepaald overbodig
Klopt..... beetje pot/ketelsituatie.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Alles heeft voor en nadelen. Maar dat geldt dus ook voor de prius. Als je zo goedkoop mogelijk wil rijden met een zo laag mogelijke bijtelling... dan is de prius echt niet eerste keuze en dat is mijn punt in dezen. Als je gaat praten over zaken die belangrijker zijn dan de euro's ben ik je man, maar dan weet ik ook nog wel een paar zaken die voor mij en velen de prius eveneens zullen uitsluiten.
Ik vind het best als iemand gelukkig is in een prius (ik twijfel daar alleen een beetje aan vanwege de toch vaak heel defensieve opstelling van de bezitters die ook in de draadje duidelijk te zien zijn), maar dan mag deze ook best respect hebben voor iemand die een SUV koopt. Ook niet mijn keuze, maar om nu te stellen dat iedereen met een SUV een enorme lul is... Beetje vreemd.
Zoals eerder gezegd, ik ben geen autoliefhebber.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:33 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik ooit weleens de behoefte zou krijgen aan electrische ramen, stuurbekrachtiging, muziekinstallaties, tomtom, ABS/Airbags en nog meer van dat geneuzel?
Geloof me, niks is leuker dan in een machine te rijden, een auto is tegenwoordig meer iets van een multimediacircus.
Ik wil het geluid horen dat mijn motor maakt tijdens het gasgeven of loslaten, alles horen en voelen.
Oftewel, dat is in mijn geval wat ik aan luxe vraag.
Dus wat men vind van mijn geleasde Prius zal me aan mijn aars jeuken. Het voldoet voor mij, dat lijkt me het belangrijkst. Als een ander merk met een 14% hybride komt dan kijk ik over twee jaar wel weer wat ik lease. Of wie weet hoe dan de markt en belastingwetgeving er uit zietquote:Wat jij wilt. Ik hoef maar een klein bedrag per maand te betalen aan de belasting, heb geen onderhoudskosten, geen brandstofkosten of welke andere dan ook. De een wilt graag goedkoop rijden (en lease is het goedkoopst in the long run), de ander wilt juist een eigen auto met de daarbijbehorende kosten. Ik snap niet wat er mis mee is, maar blijkbaar de anti prius mensen wel. Die zien een persoonlijkheid in een auto of zo. Voor mij is het een noodzakelijk vervoersmiddel van blik. Omdat ik aardig wat kms per jaar rijd wil ik graag met een wat comfortabele auto rijden die ook nog goedkoop in de lease is.
Automaat, ruimte zat voor en achter voor medepassagiers, voor mij dus prima om uitgerust bij mijn klanten of kantoor te komen. Of thuis.
De idiotie van de fiscale wetgeving op dit punt is inderdaad walgelijk. Maar mensen die daar gebruik van maken hebben natuurlijk gelijk dat ze er gebruik van maken.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:43 schreef 68Chevelle het volgende:
Alleen wil ik er wel even bijvermelden dat het de lage bpm van de Priusrijders ergens gecomenseerd moet worden, en dat vaak door de autoliefhebbers, en dat tikt me best wel.
Maar waarom dan geen Aygo? Die is nog goedkoper...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:46 schreef Pheno het volgende:
Zoals eerder gezegd, ik ben geen autoliefhebber.
En daar hebben we het verschil in mensenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
De idiotie van de fiscale wetgeving op dit punt is inderdaad walgelijk. Maar mensen die daar gebruik van maken hebben natuurlijk gelijk dat ze er gebruik van maken.
Ik zou alleen niet mijn keuze zo op basis van geld baseren... Zeker niet als het om auto's gaat, want dat mag van mij best wat kosten.
We hebben een merkenbeleid, Toyota hoort daar niet bij. Enige uitzondering zijn de hybrides van Honda, Toyota en Lexusquote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar waarom dan geen Aygo? Die is nog goedkoper...
Kennelijk stel je toch eisen. Of je kan niet rekenen, maar dat zal het niet zijn.
Maar de Aygo is niet de enige goedkope auto (ik noemde de Aygo alleen omdat het ook een Toyota is). Welk merk moet je rijden waar je geen goedkoper alternatief in kan vinden?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:07 schreef Pheno het volgende:
We hebben een merkenbeleid, Toyota hoort daar niet bij. Enige uitzondering zijn de hybrides van Honda, Toyota en LexusNu vond ik de Lexus wat duur in de lease
En de Honda ernstig kaal opgeleverd. Dus mijn baas stelt wat eisen, zo mogen we ook geen tweedehands auto...
kijk, daar zit het verschil. ik geeft liever 200 euro extra uit aan mijn hypotheek dan die 200 weg te gooien in een auto (ik geloof dat we het daar wel over eens kunnen worden, namelijk dat een auto nooit datgene oplevert wat je erin gestoken hebt. Nu is dat natuurlijk ook twijfelachtig over een huis tegenwoordigquote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
De idiotie van de fiscale wetgeving op dit punt is inderdaad walgelijk. Maar mensen die daar gebruik van maken hebben natuurlijk gelijk dat ze er gebruik van maken.
Ik zou alleen niet mijn keuze zo op basis van geld baseren... Zeker niet als het om auto's gaat, want dat mag van mij best wat kosten.
Je hebt gelijk dat jij alleen de X6 noemde (maar dan wel met de toevoeging "KIJK IK BEN EEN MEGALUL"), anderen namen gewoon alle SUV's.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:49 schreef bluebit het volgende:
ik zeg nergens dat ik SUV rijders per definitie asociaal vind, ik zeg ook nergens dat een prius comfortablere is dan een goeie SUV. De enige SUV die bij naam noemde is de X6, en ja, dat vind ik een chromelijk overdreven auto. Andere SUVs, toureg, XC90, XC60, Q5,Q7 vind ik zeer mooi en zijn inderdaad meer comfortabeler dan een prius. maar goed, da's wederom appels en peren vergelijken.
25 jaar oude diesel: 2.500 euro (=dagwaarde) * 25% = 625 * 0,42 = 22 euro per maand bijtelling. Dat is dus wel een heel stuk lager omdat de 25 jaar oude auto fiscaal ook een bijzonder regime kent voor de bijtelling.quote:Dus als ik dat een tegenover die oude auto zet, is het nagenoeg gelijk. alleen rij ik een nieuwe auto en anders rij ik een 25 jaar oude auto.
Uitzonderingen zullen er zijn, maar bij mij scoort een bedrijf eerder minder door met een prius voor te komen rijden. Niet omdat ik graag een milieuonvriendelijke auto zie, maar omdat ik van mening ben dat de prius als het om het milieu gaat een auto is die doet alsof hij goed is voor het milieu, terwijl dat feitelijk niet zo is (ik wil niet claimen dat een prius slechter is dan een hummer, maar er zijn veel auto's die stukken beter scoren). En ik wantrouw het ook een beetje (zoiets als de filmster die zich laat fotograferen in de prius en vervolgens weer in de Ferrari/Maybach/enz. stapt).quote:Laat ik het zo zeggen: het feit dat mijn werkgever beter voor de dag komt indien de werknemers in zgn groene autos rondrijdt, vind ik ook wat waard (hart voor de zaak enzo).
Ik woon ook best aardig. Passend bij de auto zeg maar. Op zich vind ik een rijtjeshuis en een Rolls voor de deur ook een beetje treurig... Maar weggooien? Ik heb er dagelijks veel plezier van. Natuurlijk is wonen heel veel goedkoper dan autorijden onder de streep, maar op een gegeven moment is nog groter wonen echt idioot aan het worden.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:52 schreef bluebit het volgende:
kijk, daar zit het verschil. ik geeft liever 200 euro extra uit aan mijn hypotheek dan die 200 weg te gooien in een auto (ik geloof dat we het daar wel over eens kunnen worden, namelijk dat een auto nooit datgene oplevert wat je erin gestoken hebt. Nu is dat natuurlijk ook twijfelachtig over een huis tegenwoordig, maar hier hoeven we niet over ruzieen discussieren)
ja, en over die BMW, daar blijf ik absoluut bij: de reden: ik kijk wat ik voor mijn geld krijg (en image, daar hebben we het toch echt over, is zeker ook bij mij een factor). Maar koop dan een X5 (vind ik ook spuuglelijk, maar is minder overdreven en je krijgt meer voor het geld wat je uitgeeft). Of nog beter: koop een xc90, hou 10k in je zak en rijdt net zo comfortabel, maar wel een heel stuk stijlvoller (met name zakelijk dus van belang)quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:19 schreef DS4 het volgende:
Je hebt gelijk dat jij alleen de X6 noemde (maar dan wel met de toevoeging "KIJK IK BEN EEN MEGALUL"), anderen namen gewoon alle SUV's.
25 jaar oude diesel: 2.500 euro (=dagwaarde) * 25% = 625 * 0,42 = 22 euro per maand bijtelling. Dat is dus wel een heel stuk lager omdat de 25 jaar oude auto fiscaal ook een bijzonder regime kent voor de bijtelling.
Uitzonderingen zullen er zijn, maar bij mij scoort een bedrijf eerder minder door met een prius voor te komen rijden. Niet omdat ik graag een milieuonvriendelijke auto zie, maar omdat ik van mening ben dat de prius als het om het milieu gaat een auto is die doet alsof hij goed is voor het milieu, terwijl dat feitelijk niet zo is (ik wil niet claimen dat een prius slechter is dan een hummer, maar er zijn veel auto's die stukken beter scoren). En ik wantrouw het ook een beetje (zoiets als de filmster die zich laat fotograferen in de prius en vervolgens weer in de Ferrari/Maybach/enz. stapt).
Voor de meeste mensen geldt dat het ze zal jeuken. Een dure auto roept wel negatieve reacties op in Nederland, maar dat is een ander verhaal.
Toch ken ik ook een bijzonder aantrekkelijke en leuke dame die in een X6 rijdt, dus niet iedere X6 rijder is een lul.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:09 schreef bluebit het volgende:
ja, en over die BMW, daar blijf ik absoluut bij:
Of je die auto echt kan leasen weet ik niet (hoewel je maatschappijen hebt die dit soort gekke dingen doen), maar ik zou als werkgever die auto ook niet leasen. Dat is nl. niet zo slim.quote:Die berekening over die mercedes is best interessant inderdaad, maar indien mogelijk, zou ik graag het hele plaatje eens willen zien (niet omdat ik het beter weet, maar omdat ik het oprecht interessant vind), dus het complete leasebedrag bij 50000 km per jaar. Ik vermoed dat het leasebedrag (niet de bijtelling) erg veel hoger ligt. (indien anders hoor ik graag)
Dat doe ik niet, maar ik zie het als een minnetje. Maakt dat uiteindelijk uit? Nee. Maar net zo goed verkoop je ook geen omzetverlagende of kostenverhogende diensten omdat je in een Prius rijdt.quote:Daarnaast doe je je werk niet erg goed, als je omzetverhogende of kostenbesparende dienst afwijst omdat de verkoper in een prius rijdt.
Tsja en ik ga daar dus tegenin. Mijn auto roept reacties op (meestal positief) en er zullen best cliënten zijn die er problemen mee hebben. Ik laat alleen mijn keuze daar niet vanaf hangen. Het is sowieso enorm Hollands....quote:Dure auto's zijn inderdaad ook not done, zakelijk gezien. Hoewel dat allemaal een kwestie van perceptie is.
Een kennis van me kocht een audi A8 omdat ie daarmee bij de klanten kon aankomen, de maserati die hij eigenlijk wilde kopen was goedkoper dan de A8, maar daar kun je niet bij de klant mee aankomen.
In de AutoVisie heb ik er sowieso wat over gelezen in verband met de prius.quote:welke auto scoort overigens beter voor het milieu volgens jou : wel natuurlijk autos met benzine motor en in de gewichtsklasse 1300 kg kijken, anders ben je weer onzinnige zaken met elkaar aan het vergelijken. Diesel valt sowieso af aangezien dat gewoonweg meer verontreinigender is.
ps. : milieu interesseert mij persoonlijk niets, maar jij begint over dit punt, dus vandaar die laatste vraag.
dat bedoel ik dus! we zijn het eens (buiten het feit dat ik een expliciete mening heb over de X6)quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:21 schreef DS4 het volgende:
Toch ken ik ook een bijzonder aantrekkelijke en leuke dame die in een X6 rijdt, dus niet iedere X6 rijder is een lul.
Gebrek aan smaak: dat wel.
Waarom is dat niet slim?quote:Of je die auto echt kan leasen weet ik niet (hoewel je maatschappijen hebt die dit soort gekke dingen doen), maar ik zou als werkgever die auto ook niet leasen. Dat is nl. niet zo slim.
die eerste snap ik niet helemaal? Wat betreft die dure auto, ja inderdaad.quote:Dat doe ik niet, maar ik zie het als een minnetje. Maakt dat uiteindelijk uit? Nee. Maar net zo goed verkoop je ook geen omzetverlagende of kostenverhogende diensten omdat je in een Prius rijdt.
Ik probeerde aan te geven dat je eigenlijk alleen maar negatief kan scoren met de auto onder je reet en dat is de dure auto.
dat is niet hollands. die voorbeelden komen van mensen die uitsluitend internationaal bezig zijn.quote:Tsja en ik ga daar dus tegenin. Mijn auto roept reacties op (meestal positief) en er zullen best cliënten zijn die er problemen mee hebben. Ik laat alleen mijn keuze daar niet vanaf hangen. Het is sowieso enorm Hollands....
10% van de energie gedurende de levenscyclys van een auto zit in het productieproces. Dus op dat vlak is de prius een enorme verbetering, omdat je op die resterende 90% kunt gaan winnen.quote:In de AutoVisie heb ik er sowieso wat over gelezen in verband met de prius.
Jouw gewichtseis is m.i. onzinnig. Een nadeel van de hybride is het meergewicht, dus dat nadeel mag je zo niet repareren. Je zou maten moeten nemen. Dat diesel per definitie slechter is voor het milieu is ook achterhaald. Daarnaast neem ik zeker niet alleen uitstoot, maar ook productie. En daar scoort hybride bijzonder slecht.
Concrete namen kan ik dus zo niet geven, maar het is wel een feit dat hybride niet de topper is voor het milieu. Bij de betere helft zeg maar.
Leasen is relatief duur. Het scheelt alleen dat je dan geen auto's op de balans hebt staan, dus om financiële redenen is het toch interessant. Maar bij een auto die je voor 2.500 euro koopt speelt dat niet.quote:
Moderne 911. 530pk, dus best vlot.quote:Maar nu ben ik wel benieuwd, wat voor auto rij je eigenlijk?
Ik zou er weer eens even in moeten duiken om er inhoudelijk op in te kunnen gaan.quote:10% van de energie gedurende de levenscyclys van een auto zit in het productieproces. Dus op dat vlak is de prius een enorme verbetering, omdat je op die resterende 90% kunt gaan winnen.
Qua uitstoot ziet het er anders uit : 50% van de uitstoot gebeurt tijdens productie, de rest tijdens de rest van het leven. Ook daar kan een hybride dus zeker winst maken.
Weet je trouwens hoe een roetfilter gemaakt wordt : door palladium en platina te gebruiken. Deze metalen worden gewonnen in zeer verontreinigende mijnen. Kun je dus wel vergelijken met de winning van materialen voor de pruis' accus.
En zelfs met roetfilter stoot een diesel meer uit (zie de labels die autos krijgen, lijkt me weinig verdere discussie over nodig)
Nee, je moet natuurlijk wel in vergelijkbare klasse denken.quote:het gewicht vind ik ook niet van belang, maar als je dit weglaat, zul je een prius proberen te vergelijken met een VEEL kleinere auto.
MOet je even van me tegoed houden...quote:overigens durf ik bij nader inzien ook best de vergelijking aan op basis van maten, de eis van dezelfde brandstofsoort blijft natuurlijk dan wel staan
Cheers!
ja, inderdaad, op die manier is het best interessantquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leasen is relatief duur. Het scheelt alleen dat je dan geen auto's op de balans hebt staan, dus om financiële redenen is het toch interessant. Maar bij een auto die je voor 2.500 euro koopt speelt dat niet.
ja..........ok, nu ben ik wel enigszins jaloersquote:Moderne 911. 530pk, dus best vlot.
ach, bespaar je de moeite, die cijfers heb ik even van een wetenschappelijke site afgeplukt. het zijn cijfers die ik eerder gezien heb en ze klinken redelijk. Maar uiteindelijk kiezen we beide niet voor de milieu overweging, maar laten we andere factoren zwaarder wegen. In mijn geval heb ik gekozen voor het financiele plaatje. En mijn liefde voor zware motoren, ach de tijd komt wel dat ik een tweede auto koop waar ik verliefd op ben. Had ik minder kilometers per jaar gereden dan was ik ook niet gaan leasen.quote:Ik zou er weer eens even in moeten duiken om er inhoudelijk op in te kunnen gaan.
Mocht je er een tegenkomen, schroom niet. het is niet zo dat ik een prius fanaat ben, en als er even goede alternatieven zijn (financieel en op luxe niveau gezien), dan heb ik daar zeer zeker oren naar.quote:Nee, je moet natuurlijk wel in vergelijkbare klasse denken.
MOet je even van me tegoed houden...
Zodra ze voor de deur staan zijn ze dat niet meer waard...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:38 schreef Mike1984 het volgende:
Dus jij hebt een porsche van 270k voor je deur staan ?doe je goed !
GT2's houden hun waarde minder goed dan GT3's... Niet dat dat enorm belangrijk is, maar toch.quote:Op zondag 24 mei 2009 15:30 schreef Mike1984 het volgende:
een 997 GT2 blijft zijn waarde wel aardig houden omdat er maar heel weinig van zijn, tuurlijk geen 270k maargoed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |