abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69285462
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bij een Amerikaan zeker... Die oude Mercedessen diesel schijnen echter vrij probleemloos te blijven. Ook dat zou mijn keuze niet zijn, maar dat is weer een ander verhaal.

Ik heb wel tot voor kort gebruik gemaakt van de >15 jaar regeling met de bijtelling. Ik heb ruim 3 jaar gereden in een auto die ouder was dan 15 jaar, de kilomterstand in die tijd van 185K naar 295K getild en ik ben door de auto nooit in de steek gelaten. Nooit.

Dus het is een beetje onzin om te denken dat een oude auto vaak stuk gaat. Dat hangt toch echt af van het type en de mate van onderhoud.
Oh....het rijdt ook probleemloos, je gaat er alleen anders mee om.

Een auto op leeftijd is inderdaad vaak onderhoudsgevoeliger, dat is gewoon iets om rekening mee te houden, maar ik rij in een type auto waarvan het motorblok technisch niet veel anders is dan van een Puch Maxi, maar dan met wat meer cilinders, een paar kleppen en een startmotor, hetgene waar ik extra aandacht aan moet geven is de suspensie, dashboardelectro, de remmerij, en hier en daar wil je cosmetisch gezien voor je eigen gevoel opgebruikte onderdelen ook weleens vervangen
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69285540
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef Mike1984 het volgende:
Leuk al die oude bakken hoor, maar dagelijks is luxe ook niet bepaald overbodig
Het was een 911. Niet bepaald een stap terug tov een prius...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69285586
200 km per week is niet echt het aantal km wat een leaserijdder maakt denk meer aan 30K km + per jaar en daar gaat t met 1 op 7 dan mis.
Verder liever een oude Merc dan zo'n naaimachientje
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_69285644
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:25 schreef 68Chevelle het volgende:

Een auto op leeftijd is inderdaad vaak onderhoudsgevoeliger, dat is gewoon iets om rekening mee te houden,
Alles heeft voor en nadelen. Maar dat geldt dus ook voor de prius. Als je zo goedkoop mogelijk wil rijden met een zo laag mogelijke bijtelling... dan is de prius echt niet eerste keuze en dat is mijn punt in dezen. Als je gaat praten over zaken die belangrijker zijn dan de euro's ben ik je man, maar dan weet ik ook nog wel een paar zaken die voor mij en velen de prius eveneens zullen uitsluiten.

Ik vind het best als iemand gelukkig is in een prius (ik twijfel daar alleen een beetje aan vanwege de toch vaak heel defensieve opstelling van de bezitters die ook in de draadje duidelijk te zien zijn), maar dan mag deze ook best respect hebben voor iemand die een SUV koopt. Ook niet mijn keuze, maar om nu te stellen dat iedereen met een SUV een enorme lul is... Beetje vreemd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69285658
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef Mike1984 het volgende:
Leuk al die oude bakken hoor, maar dagelijks is luxe ook niet bepaald overbodig
Je bedoelt dat ik ooit weleens de behoefte zou krijgen aan electrische ramen, stuurbekrachtiging, muziekinstallaties, tomtom, ABS/Airbags en nog meer van dat geneuzel?

Geloof me, niks is leuker dan in een machine te rijden, een auto is tegenwoordig meer iets van een multimediacircus.

Ik wil het geluid horen dat mijn motor maakt tijdens het gasgeven of loslaten, alles horen en voelen.

Oftewel, dat is in mijn geval wat ik aan luxe vraag.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69285787
Ik heb ook niks met de overbodige luxe hoor.

Ik rij ook in een machine wat de motor betreft en vind ook niks heerlijker dan het geluid van de motor en uitlaten.

Mijn auto is puur voor het rijgenot , maar de airco, ramen en stoelen electrisch e.d. zijn toch wel heel erg fijn en zo nog wel een paar dingetjes.
Zit ook een zonwering electrisch bij de achterruit bijvoorbeeld maar dat zijn dingen die van mij niet perse hoeven.
pi_69285922
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Alles heeft voor en nadelen. Maar dat geldt dus ook voor de prius. Als je zo goedkoop mogelijk wil rijden met een zo laag mogelijke bijtelling... dan is de prius echt niet eerste keuze en dat is mijn punt in dezen. Als je gaat praten over zaken die belangrijker zijn dan de euro's ben ik je man, maar dan weet ik ook nog wel een paar zaken die voor mij en velen de prius eveneens zullen uitsluiten.

Ik vind het best als iemand gelukkig is in een prius (ik twijfel daar alleen een beetje aan vanwege de toch vaak heel defensieve opstelling van de bezitters die ook in de draadje duidelijk te zien zijn), maar dan mag deze ook best respect hebben voor iemand die een SUV koopt. Ook niet mijn keuze, maar om nu te stellen dat iedereen met een SUV een enorme lul is... Beetje vreemd.
Klopt..... beetje pot/ketelsituatie.

Alleen wil ik er wel even bijvermelden dat het de lage bpm van de Priusrijders ergens gecomenseerd moet worden, en dat vaak door de autoliefhebbers, en dat tikt me best wel.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69286055
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:33 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ik ooit weleens de behoefte zou krijgen aan electrische ramen, stuurbekrachtiging, muziekinstallaties, tomtom, ABS/Airbags en nog meer van dat geneuzel?

Geloof me, niks is leuker dan in een machine te rijden, een auto is tegenwoordig meer iets van een multimediacircus.

Ik wil het geluid horen dat mijn motor maakt tijdens het gasgeven of loslaten, alles horen en voelen.

Oftewel, dat is in mijn geval wat ik aan luxe vraag.
Zoals eerder gezegd, ik ben geen autoliefhebber.
quote:
Wat jij wilt. Ik hoef maar een klein bedrag per maand te betalen aan de belasting, heb geen onderhoudskosten, geen brandstofkosten of welke andere dan ook. De een wilt graag goedkoop rijden (en lease is het goedkoopst in the long run), de ander wilt juist een eigen auto met de daarbijbehorende kosten. Ik snap niet wat er mis mee is, maar blijkbaar de anti prius mensen wel. Die zien een persoonlijkheid in een auto of zo. Voor mij is het een noodzakelijk vervoersmiddel van blik. Omdat ik aardig wat kms per jaar rijd wil ik graag met een wat comfortabele auto rijden die ook nog goedkoop in de lease is.

Automaat, ruimte zat voor en achter voor medepassagiers, voor mij dus prima om uitgerust bij mijn klanten of kantoor te komen. Of thuis.
Dus wat men vind van mijn geleasde Prius zal me aan mijn aars jeuken. Het voldoet voor mij, dat lijkt me het belangrijkst. Als een ander merk met een 14% hybride komt dan kijk ik over twee jaar wel weer wat ik lease. Of wie weet hoe dan de markt en belastingwetgeving er uit ziet
Kopen zou ik het nooit, want heel veel zuiniger is het gewoonweg niet tov diesels. Schoner misschien wel, maar zolang er fabrieksschoorstenen staan die een veelvoud naar buiten gooien zal die ene auto het ook niet uitmaken.

Ik heb nu al een paar merken gehad, en als leek kan ik niet zeggen wat nu beter rijdt. Nou ja, een huur opel vond ik niet lekker zitten, dat is het enige wat ik ooit als negatief heb ervaren.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69286533
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:43 schreef 68Chevelle het volgende:

Alleen wil ik er wel even bijvermelden dat het de lage bpm van de Priusrijders ergens gecomenseerd moet worden, en dat vaak door de autoliefhebbers, en dat tikt me best wel.
De idiotie van de fiscale wetgeving op dit punt is inderdaad walgelijk. Maar mensen die daar gebruik van maken hebben natuurlijk gelijk dat ze er gebruik van maken.

Ik zou alleen niet mijn keuze zo op basis van geld baseren... Zeker niet als het om auto's gaat, want dat mag van mij best wat kosten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69286670
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:46 schreef Pheno het volgende:

Zoals eerder gezegd, ik ben geen autoliefhebber.
Maar waarom dan geen Aygo? Die is nog goedkoper...

Kennelijk stel je toch eisen. Of je kan niet rekenen, maar dat zal het niet zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69286751
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

De idiotie van de fiscale wetgeving op dit punt is inderdaad walgelijk. Maar mensen die daar gebruik van maken hebben natuurlijk gelijk dat ze er gebruik van maken.

Ik zou alleen niet mijn keuze zo op basis van geld baseren... Zeker niet als het om auto's gaat, want dat mag van mij best wat kosten.
En daar hebben we het verschil in mensen
Ik geef bv weer liever wat extra uit zodat ik een macbook heb ipv een goedkopere laptop, omdat ik dat weer leuker/beter/mooier etc vind. Een persoon die zijn laptop alleen maar gebruikt voor zijn werk en er totaal geen feeling mee heeft zal me voor gek verklaren

Al vind ik zelfs een multipla te erg, dus er is nog hoop
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69286810
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar waarom dan geen Aygo? Die is nog goedkoper...

Kennelijk stel je toch eisen. Of je kan niet rekenen, maar dat zal het niet zijn.
We hebben een merkenbeleid, Toyota hoort daar niet bij. Enige uitzondering zijn de hybrides van Honda, Toyota en Lexus Nu vond ik de Lexus wat duur in de lease En de Honda ernstig kaal opgeleverd. Dus mijn baas stelt wat eisen, zo mogen we ook geen tweedehands auto...
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69287237
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:07 schreef Pheno het volgende:

We hebben een merkenbeleid, Toyota hoort daar niet bij. Enige uitzondering zijn de hybrides van Honda, Toyota en Lexus Nu vond ik de Lexus wat duur in de lease En de Honda ernstig kaal opgeleverd. Dus mijn baas stelt wat eisen, zo mogen we ook geen tweedehands auto...
Maar de Aygo is niet de enige goedkope auto (ik noemde de Aygo alleen omdat het ook een Toyota is). Welk merk moet je rijden waar je geen goedkoper alternatief in kan vinden?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69287378
Van de 7 merken zitten er sowieso al Audi, BMW, Volvo en Volkswagen in het verhaal. Volgens mij nog Skoda, Peugot en Ford. Maar he, ik heb nu een luxere auto (50K km per jaar is niet weinig). Een Peugot 107 is idd goedkoper, maar dan heb ik denk ik medische kosten

Over 2 jaar kijk ik wel weer verder, tegen die tijd zal de regering toch ook wel wakker zijn geworden dat hybride een fabel is
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69292430
@DS4:

ik zeg nergens dat ik SUV rijders per definitie asociaal vind, ik zeg ook nergens dat een prius comfortablere is dan een goeie SUV. De enige SUV die bij naam noemde is de X6, en ja, dat vind ik een chromelijk overdreven auto. Andere SUVs, toureg, XC90, XC60, Q5,Q7 vind ik zeer mooi en zijn inderdaad meer comfortabeler dan een prius. maar goed, da's wederom appels en peren vergelijken.

Overigens, chevelle:
in een standaard lease contract zit meestal alles, onderhoud, benzine, verzekering, wegenbelasting. het enige wat je zelf moet betalen is de bijtelling. bijtelling bereken je door nieuwprijs * bijtellingspercentage = bedrag.
Dit bedrag tel je op je jaar inkomen op, vermoedelijk lig je dan in de 42% belasting tarief. Dus je moet dan 42% betalen van de bedrag. Voor de prius ziet het er als volgt uit : (14% bijtelling ipv 25 %)
30.000 * 0,14 = 4.200
4200 * 0,42 = 1764 / 12 = 147 euro per maand.

Stel dat we dit een doen met een vergelijkbare diesel (25%):
30000 * 0,25 = 7500
7500 * 0,42 = 3150 / 12 = 262,50 per maand

daarnaast moet je er van uitgaan dat die 30000 voor de prius een aanschafprijs is zonder BPM, met dank aan de overheid. Anders zou die prius 40000 kosten, dat zie ik dan ook weer terug in de uitrusting van de auto (navigatie etc.)
Dus als ik dat een tegenover die oude auto zet, is het nagenoeg gelijk. alleen rij ik een nieuwe auto en anders rij ik een 25 jaar oude auto.


dus nee, ik baseer mijn keuze niet uitsluitend op geld, want dan was ik wel een mini of 500 gaan rijden, maar dat vind ik PERSOONLIJK weer vrouwenautos. Maar ik kijk wel wat ik terug krijg voor geld wat ik uitgeef, en het dubbele uitgeven voor een auto die ik minder lelijk vind, vind ik veel geld, dus dan doe ik dat niet.
Daarnaast is dit zakelijk gezien ook beter, aangezien de prius goedkoper is dan bijvoorbeeld een ford focus 1.6 D. Meer en meer bedrijven overstappen op duurzaam, recycling, groen. Als ik daardoor als organisatie zijnde beter voor de dag kan komen bij de klanten (ja, ik werk veel met organisaties waar ik me moet verantwoorden als zijnde een sociaal ondernemer), dan vind ik dat ook wat waard.

Laat ik het zo zeggen: het feit dat mijn werkgever beter voor de dag komt indien de werknemers in zgn groene autos rondrijdt, vind ik ook wat waard (hart voor de zaak enzo).
pi_69292546
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

De idiotie van de fiscale wetgeving op dit punt is inderdaad walgelijk. Maar mensen die daar gebruik van maken hebben natuurlijk gelijk dat ze er gebruik van maken.

Ik zou alleen niet mijn keuze zo op basis van geld baseren... Zeker niet als het om auto's gaat, want dat mag van mij best wat kosten.
kijk, daar zit het verschil. ik geeft liever 200 euro extra uit aan mijn hypotheek dan die 200 weg te gooien in een auto (ik geloof dat we het daar wel over eens kunnen worden, namelijk dat een auto nooit datgene oplevert wat je erin gestoken hebt. Nu is dat natuurlijk ook twijfelachtig over een huis tegenwoordig , maar hier hoeven we niet over ruzieen discussieren)
pi_69295514
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:49 schreef bluebit het volgende:

ik zeg nergens dat ik SUV rijders per definitie asociaal vind, ik zeg ook nergens dat een prius comfortablere is dan een goeie SUV. De enige SUV die bij naam noemde is de X6, en ja, dat vind ik een chromelijk overdreven auto. Andere SUVs, toureg, XC90, XC60, Q5,Q7 vind ik zeer mooi en zijn inderdaad meer comfortabeler dan een prius. maar goed, da's wederom appels en peren vergelijken.
Je hebt gelijk dat jij alleen de X6 noemde (maar dan wel met de toevoeging "KIJK IK BEN EEN MEGALUL"), anderen namen gewoon alle SUV's.

Voor de goede orde, ik heb niets met SUV's (ik ben juist van de sportauto's, of beter supersportauto's, wat ik overigens een beetje een domme term vind) en de X6 is inderdaad een vreemde keuze, maar iedereen moet die keuze voor zichzelf maken.
quote:
Dus als ik dat een tegenover die oude auto zet, is het nagenoeg gelijk. alleen rij ik een nieuwe auto en anders rij ik een 25 jaar oude auto.
25 jaar oude diesel: 2.500 euro (=dagwaarde) * 25% = 625 * 0,42 = 22 euro per maand bijtelling. Dat is dus wel een heel stuk lager omdat de 25 jaar oude auto fiscaal ook een bijzonder regime kent voor de bijtelling.
quote:
Laat ik het zo zeggen: het feit dat mijn werkgever beter voor de dag komt indien de werknemers in zgn groene autos rondrijdt, vind ik ook wat waard (hart voor de zaak enzo).
Uitzonderingen zullen er zijn, maar bij mij scoort een bedrijf eerder minder door met een prius voor te komen rijden. Niet omdat ik graag een milieuonvriendelijke auto zie, maar omdat ik van mening ben dat de prius als het om het milieu gaat een auto is die doet alsof hij goed is voor het milieu, terwijl dat feitelijk niet zo is (ik wil niet claimen dat een prius slechter is dan een hummer, maar er zijn veel auto's die stukken beter scoren). En ik wantrouw het ook een beetje (zoiets als de filmster die zich laat fotograferen in de prius en vervolgens weer in de Ferrari/Maybach/enz. stapt).

Voor de meeste mensen geldt dat het ze zal jeuken. Een dure auto roept wel negatieve reacties op in Nederland, maar dat is een ander verhaal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69295627
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:52 schreef bluebit het volgende:

kijk, daar zit het verschil. ik geeft liever 200 euro extra uit aan mijn hypotheek dan die 200 weg te gooien in een auto (ik geloof dat we het daar wel over eens kunnen worden, namelijk dat een auto nooit datgene oplevert wat je erin gestoken hebt. Nu is dat natuurlijk ook twijfelachtig over een huis tegenwoordig , maar hier hoeven we niet over ruzieen discussieren)
Ik woon ook best aardig. Passend bij de auto zeg maar. Op zich vind ik een rijtjeshuis en een Rolls voor de deur ook een beetje treurig... Maar weggooien? Ik heb er dagelijks veel plezier van. Natuurlijk is wonen heel veel goedkoper dan autorijden onder de streep, maar op een gegeven moment is nog groter wonen echt idioot aan het worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69296732
Ik heb vandaag in een Prius gereden, en ik zie er toekomst in.

Instappen met de sleutel nog in je borstzak, knopje drukken om hem aan te zetten, en wegrijden maar. In eerste instantie op elektromotor, daarna gaat de benzinemotor vanzelf aan. Heerlijk niet dat geschok met overschakelen. Ook erg veel technologische snufjes die je normaal enkel op dure BMW's en Mercedessen ziet. En je hoeft in zo'n auto dus echt niets meer te doen. Climat control zorgt dat je altijd goed op temperatuur zit, spraakherkenning zodat je niet meer afgeleid bent, HUD zodat je niet meer naar de tellers hoeft te kijken, Adaptive Cruise Control zodat je op de snelweg enkel nog maar hoeft te sturen.

Het milieuaspect vind ik niet interessant, dat hij goedkoper is vind ik niet interessant maar hoe soepel het gaat en hoe fijn het rijdt is gewoon fenomenaal. Ook zo heerlijk stil, pas bij het intrappen van het gaspedaal hoor je de CVT in toeren schieten. Het is geen straf om met dit naar spanje te moeten rijden, al helemaal niet met de Adaptive Cruise Control optie.

Acceleratie is prima, 30-50 en 50-80 is bijna instant.

Huilen dat je "de auto wilt voelen", dat je perse een grommende uitlaat nodig hebt en je constant in de rondte wilt roeren is zo 20e eeuw.
pi_69297097
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:19 schreef DS4 het volgende:

Je hebt gelijk dat jij alleen de X6 noemde (maar dan wel met de toevoeging "KIJK IK BEN EEN MEGALUL"), anderen namen gewoon alle SUV's.

25 jaar oude diesel: 2.500 euro (=dagwaarde) * 25% = 625 * 0,42 = 22 euro per maand bijtelling. Dat is dus wel een heel stuk lager omdat de 25 jaar oude auto fiscaal ook een bijzonder regime kent voor de bijtelling.

Uitzonderingen zullen er zijn, maar bij mij scoort een bedrijf eerder minder door met een prius voor te komen rijden. Niet omdat ik graag een milieuonvriendelijke auto zie, maar omdat ik van mening ben dat de prius als het om het milieu gaat een auto is die doet alsof hij goed is voor het milieu, terwijl dat feitelijk niet zo is (ik wil niet claimen dat een prius slechter is dan een hummer, maar er zijn veel auto's die stukken beter scoren). En ik wantrouw het ook een beetje (zoiets als de filmster die zich laat fotograferen in de prius en vervolgens weer in de Ferrari/Maybach/enz. stapt).

Voor de meeste mensen geldt dat het ze zal jeuken. Een dure auto roept wel negatieve reacties op in Nederland, maar dat is een ander verhaal.
ja, en over die BMW, daar blijf ik absoluut bij: de reden: ik kijk wat ik voor mijn geld krijg (en image, daar hebben we het toch echt over, is zeker ook bij mij een factor). Maar koop dan een X5 (vind ik ook spuuglelijk, maar is minder overdreven en je krijgt meer voor het geld wat je uitgeeft). Of nog beter: koop een xc90, hou 10k in je zak en rijdt net zo comfortabel, maar wel een heel stuk stijlvoller (met name zakelijk dus van belang)

Die berekening over die mercedes is best interessant inderdaad, maar indien mogelijk, zou ik graag het hele plaatje eens willen zien (niet omdat ik het beter weet, maar omdat ik het oprecht interessant vind), dus het complete leasebedrag bij 50000 km per jaar. Ik vermoed dat het leasebedrag (niet de bijtelling) erg veel hoger ligt. (indien anders hoor ik graag)
Nu kun je natuurlijk zeggen dat het bedrijf dat betaalt, maar dan wijs ik weer naar hart voor de zaak en zo.

ik weet het preciese totaalbedrag niet op de cent nauwkeurig, maar de prius kost per maand 970 euro of zo inclusief brandstof. Een flink deel is natuurlijk afschrijving wat een 25 jaar oude auto niet heeft. Onderhoud en benzine zal daarentegen 2 keer zo hoog zijn bij een zeer oude auto, schat ik. Ik vermoed dus dat ze niet zoveel uit elkaar liggen. En als het 100 of 200 euro scheelt, dan rij ik liever een nieuwe auto met alle veiligheidsvoorzieningen die in de afgelopen twintig jaar bedacht zijn (abs, airbags,STC en nog 100 afkortingen), met name omdat ik veel kilometers rij.

Omtrent je mening over een zakenrelatie die prius rijdt, da's natuurlijk onzin. Je zakelijke relatie die veel kilometers rijdt, rijdt over het algemeen diesel. Dan is de prius dus per definitie al schoner. Daarnaast doe je je werk niet erg goed, als je omzetverhogende of kostenbesparende dienst afwijst omdat de verkoper in een prius rijdt. Als iemand mij een dienst verkoopt die mij iets oplevert, dan interesseert het me niets als ie in een X6 rijdt, moet ie lekker doen. Maar als ik het idee krijg dat zijn dienst een lagere economische waarde heeft terwijl ie de hoofdprijs vraagt, dan zal ik roepen dat ik niet voor de banden van de X6 wil betalen. Ik denk niet dat je dat zo snel roept richting een prius rijder.
De hype in hollywood is inderdaad debiel, maar daar zijn ze in hollywood sowieso goed in.

Dure auto's zijn inderdaad ook not done, zakelijk gezien. Hoewel dat allemaal een kwestie van perceptie is.
Een kennis van me kocht een audi A8 omdat ie daarmee bij de klanten kon aankomen, de maserati die hij eigenlijk wilde kopen was goedkoper dan de A8, maar daar kun je niet bij de klant mee aankomen.


welke auto scoort overigens beter voor het milieu volgens jou : wel natuurlijk autos met benzine motor en in de gewichtsklasse 1300 kg kijken, anders ben je weer onzinnige zaken met elkaar aan het vergelijken. Diesel valt sowieso af aangezien dat gewoonweg meer verontreinigender is.

ps. : milieu interesseert mij persoonlijk niets, maar jij begint over dit punt, dus vandaar die laatste vraag.
pi_69300766
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 17:09 schreef bluebit het volgende:

ja, en over die BMW, daar blijf ik absoluut bij:
Toch ken ik ook een bijzonder aantrekkelijke en leuke dame die in een X6 rijdt, dus niet iedere X6 rijder is een lul.

Gebrek aan smaak: dat wel.
quote:
Die berekening over die mercedes is best interessant inderdaad, maar indien mogelijk, zou ik graag het hele plaatje eens willen zien (niet omdat ik het beter weet, maar omdat ik het oprecht interessant vind), dus het complete leasebedrag bij 50000 km per jaar. Ik vermoed dat het leasebedrag (niet de bijtelling) erg veel hoger ligt. (indien anders hoor ik graag)
Of je die auto echt kan leasen weet ik niet (hoewel je maatschappijen hebt die dit soort gekke dingen doen), maar ik zou als werkgever die auto ook niet leasen. Dat is nl. niet zo slim.
quote:
Daarnaast doe je je werk niet erg goed, als je omzetverhogende of kostenbesparende dienst afwijst omdat de verkoper in een prius rijdt.
Dat doe ik niet, maar ik zie het als een minnetje. Maakt dat uiteindelijk uit? Nee. Maar net zo goed verkoop je ook geen omzetverlagende of kostenverhogende diensten omdat je in een Prius rijdt.

Ik probeerde aan te geven dat je eigenlijk alleen maar negatief kan scoren met de auto onder je reet en dat is de dure auto.
quote:
Dure auto's zijn inderdaad ook not done, zakelijk gezien. Hoewel dat allemaal een kwestie van perceptie is.
Een kennis van me kocht een audi A8 omdat ie daarmee bij de klanten kon aankomen, de maserati die hij eigenlijk wilde kopen was goedkoper dan de A8, maar daar kun je niet bij de klant mee aankomen.
Tsja en ik ga daar dus tegenin. Mijn auto roept reacties op (meestal positief) en er zullen best cliënten zijn die er problemen mee hebben. Ik laat alleen mijn keuze daar niet vanaf hangen. Het is sowieso enorm Hollands....
quote:
welke auto scoort overigens beter voor het milieu volgens jou : wel natuurlijk autos met benzine motor en in de gewichtsklasse 1300 kg kijken, anders ben je weer onzinnige zaken met elkaar aan het vergelijken. Diesel valt sowieso af aangezien dat gewoonweg meer verontreinigender is.

ps. : milieu interesseert mij persoonlijk niets, maar jij begint over dit punt, dus vandaar die laatste vraag.
In de AutoVisie heb ik er sowieso wat over gelezen in verband met de prius.

Jouw gewichtseis is m.i. onzinnig. Een nadeel van de hybride is het meergewicht, dus dat nadeel mag je zo niet repareren. Je zou maten moeten nemen. Dat diesel per definitie slechter is voor het milieu is ook achterhaald. Daarnaast neem ik zeker niet alleen uitstoot, maar ook productie. En daar scoort hybride bijzonder slecht.

Concrete namen kan ik dus zo niet geven, maar het is wel een feit dat hybride niet de topper is voor het milieu. Bij de betere helft zeg maar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69305603
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:21 schreef DS4 het volgende:

Toch ken ik ook een bijzonder aantrekkelijke en leuke dame die in een X6 rijdt, dus niet iedere X6 rijder is een lul.

Gebrek aan smaak: dat wel.
dat bedoel ik dus! we zijn het eens (buiten het feit dat ik een expliciete mening heb over de X6)
quote:
Of je die auto echt kan leasen weet ik niet (hoewel je maatschappijen hebt die dit soort gekke dingen doen), maar ik zou als werkgever die auto ook niet leasen. Dat is nl. niet zo slim.
Waarom is dat niet slim?
quote:
Dat doe ik niet, maar ik zie het als een minnetje. Maakt dat uiteindelijk uit? Nee. Maar net zo goed verkoop je ook geen omzetverlagende of kostenverhogende diensten omdat je in een Prius rijdt.

Ik probeerde aan te geven dat je eigenlijk alleen maar negatief kan scoren met de auto onder je reet en dat is de dure auto.
die eerste snap ik niet helemaal? Wat betreft die dure auto, ja inderdaad.
ik heb een relatie gehad die continu te laat kwam....hij had altijd pech met dat wrak van hem. op een gegeven moment wen je daar aan en we doen nog steeds zaken
quote:
Tsja en ik ga daar dus tegenin. Mijn auto roept reacties op (meestal positief) en er zullen best cliënten zijn die er problemen mee hebben. Ik laat alleen mijn keuze daar niet vanaf hangen. Het is sowieso enorm Hollands....
dat is niet hollands. die voorbeelden komen van mensen die uitsluitend internationaal bezig zijn.
Ook in duitsland "kun je niet aankomen" bij een klant met een te dikke auto.
Maar nu ben ik wel benieuwd, wat voor auto rij je eigenlijk?
quote:
In de AutoVisie heb ik er sowieso wat over gelezen in verband met de prius.

Jouw gewichtseis is m.i. onzinnig. Een nadeel van de hybride is het meergewicht, dus dat nadeel mag je zo niet repareren. Je zou maten moeten nemen. Dat diesel per definitie slechter is voor het milieu is ook achterhaald. Daarnaast neem ik zeker niet alleen uitstoot, maar ook productie. En daar scoort hybride bijzonder slecht.

Concrete namen kan ik dus zo niet geven, maar het is wel een feit dat hybride niet de topper is voor het milieu. Bij de betere helft zeg maar.
10% van de energie gedurende de levenscyclys van een auto zit in het productieproces. Dus op dat vlak is de prius een enorme verbetering, omdat je op die resterende 90% kunt gaan winnen.
Qua uitstoot ziet het er anders uit : 50% van de uitstoot gebeurt tijdens productie, de rest tijdens de rest van het leven. Ook daar kan een hybride dus zeker winst maken.
Weet je trouwens hoe een roetfilter gemaakt wordt : door palladium en platina te gebruiken. Deze metalen worden gewonnen in zeer verontreinigende mijnen. Kun je dus wel vergelijken met de winning van materialen voor de pruis' accus.
En zelfs met roetfilter stoot een diesel meer uit (zie de labels die autos krijgen, lijkt me weinig verdere discussie over nodig)

het gewicht vind ik ook niet van belang, maar als je dit weglaat, zul je een prius proberen te vergelijken met een VEEL kleinere auto. Ja, minder massa, minder energie nodig om de boel in beweging te krijgen, tsja, dan ben je inderdaad misschien zuiniger met een kleinere auto. Vandaar dus de eis : vergelijk een prius met een gelijke auto qua gewicht en met eenzelfde brandstof. Waardoor die auto op zijn gewicht komt, dat maakt toch niet uit. Uiteindelijk moet je het toch meetorsen. Je gaat toch ook niet zeggen dat als een auto een loden stuur heeft, dat je dat niet mee moet rekenen. Da's onzinnig, je gaat toch niet rijden zonder stuur?
Diesel bevat 10-12% meer energie per liter, dan kan ik benzine auto daar toch ook niet mee vergelijken?
da's alsof je cola met whiskey zit te vergelijken.

overigens durf ik bij nader inzien ook best de vergelijking aan op basis van maten, de eis van dezelfde brandstofsoort blijft natuurlijk dan wel staan

Cheers!
pi_69307924
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 21:24 schreef bluebit het volgende:

Waarom is dat niet slim?
Leasen is relatief duur. Het scheelt alleen dat je dan geen auto's op de balans hebt staan, dus om financiële redenen is het toch interessant. Maar bij een auto die je voor 2.500 euro koopt speelt dat niet.
quote:
Maar nu ben ik wel benieuwd, wat voor auto rij je eigenlijk?
Moderne 911. 530pk, dus best vlot.
quote:
10% van de energie gedurende de levenscyclys van een auto zit in het productieproces. Dus op dat vlak is de prius een enorme verbetering, omdat je op die resterende 90% kunt gaan winnen.
Qua uitstoot ziet het er anders uit : 50% van de uitstoot gebeurt tijdens productie, de rest tijdens de rest van het leven. Ook daar kan een hybride dus zeker winst maken.
Weet je trouwens hoe een roetfilter gemaakt wordt : door palladium en platina te gebruiken. Deze metalen worden gewonnen in zeer verontreinigende mijnen. Kun je dus wel vergelijken met de winning van materialen voor de pruis' accus.
En zelfs met roetfilter stoot een diesel meer uit (zie de labels die autos krijgen, lijkt me weinig verdere discussie over nodig)
Ik zou er weer eens even in moeten duiken om er inhoudelijk op in te kunnen gaan.
quote:
het gewicht vind ik ook niet van belang, maar als je dit weglaat, zul je een prius proberen te vergelijken met een VEEL kleinere auto.
Nee, je moet natuurlijk wel in vergelijkbare klasse denken.
quote:
overigens durf ik bij nader inzien ook best de vergelijking aan op basis van maten, de eis van dezelfde brandstofsoort blijft natuurlijk dan wel staan

Cheers!
MOet je even van me tegoed houden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69310276
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Leasen is relatief duur. Het scheelt alleen dat je dan geen auto's op de balans hebt staan, dus om financiële redenen is het toch interessant. Maar bij een auto die je voor 2.500 euro koopt speelt dat niet.
ja, inderdaad, op die manier is het best interessant
quote:
Moderne 911. 530pk, dus best vlot.
ja..........ok, nu ben ik wel enigszins jaloers
Als ik dat kan betalen, ja dan wil ik ook niet dood gevonden worden een prius.
Maar ok, ik heb een deal met een zakelijke relatie dat als ik zijn ftp server weet vol te krijgen met werk, dan krijg ik een porsche van hem (nog slechts 880 GB te gaan). Maar goed, als dat zover is, dan kan ik 100 porsches kopen.
quote:
Ik zou er weer eens even in moeten duiken om er inhoudelijk op in te kunnen gaan.
ach, bespaar je de moeite, die cijfers heb ik even van een wetenschappelijke site afgeplukt. het zijn cijfers die ik eerder gezien heb en ze klinken redelijk. Maar uiteindelijk kiezen we beide niet voor de milieu overweging, maar laten we andere factoren zwaarder wegen. In mijn geval heb ik gekozen voor het financiele plaatje. En mijn liefde voor zware motoren, ach de tijd komt wel dat ik een tweede auto koop waar ik verliefd op ben. Had ik minder kilometers per jaar gereden dan was ik ook niet gaan leasen.
dus, laten we de milieu discussie afsluiten, de prius leaserijders zullen dat echt niet als hoofdreden hebben (hoop ik)
quote:
Nee, je moet natuurlijk wel in vergelijkbare klasse denken.

MOet je even van me tegoed houden...
Mocht je er een tegenkomen, schroom niet. het is niet zo dat ik een prius fanaat ben, en als er even goede alternatieven zijn (financieel en op luxe niveau gezien), dan heb ik daar zeer zeker oren naar.
pi_69337167
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 22:26 schreef DS4 het volgende:


Moderne 911. 530pk, dus best vlot.

Dus jij hebt een porsche van 270k voor je deur staan ? doe je goed !
pi_69339151
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 22:38 schreef Mike1984 het volgende:
Dus jij hebt een porsche van 270k voor je deur staan ? doe je goed !
Zodra ze voor de deur staan zijn ze dat niet meer waard...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69345337
tegen de tijd dat ie thuis is vanaf de dealer heeft ie een volledige prius afgeschreven

maar wel stijlvol, daar valt niets tegenin te brengen.
pi_69352370
een 997 GT2 blijft zijn waarde wel aardig houden omdat er maar heel weinig van zijn, tuurlijk geen 270k maargoed.
pi_69364318
quote:
Op zondag 24 mei 2009 15:30 schreef Mike1984 het volgende:
een 997 GT2 blijft zijn waarde wel aardig houden omdat er maar heel weinig van zijn, tuurlijk geen 270k maargoed.
GT2's houden hun waarde minder goed dan GT3's... Niet dat dat enorm belangrijk is, maar toch.

(maar we geraken nu heel erg off topic)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69373533
Update: de prius heeft een homo toeter.

offtopic: vrijdag reden we langs een X6, mijn vriendin kijkt er naar en zegt: dat is pas een pooierbak (terwijl ze mijn mening over die auto niet eens kent)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')