juist ja, appels met peren vergelijken....weet je waar we ook al achter zijn in dit topic : een fiets is zuiniger dan een prius!!! Scheelt je weer wat denkwerk.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is dat nu intelligent? Een kutauto rijden vanwege de lage bijtelling? Neem dan een 25 jaar oude mercedes, die heeft pas een lachwekkend lage bijtelling. En je rijdt er minder mee voor lul.
Lang teentje?quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:57 schreef Pheno het volgende:
Och jeetje, een puberaal gedragend ventje dat denkt heel stoer te zijn. Kom, doe je petje maar weer op en ga lekker op het middenconsole leunen. Je moet tenminste nog wat compenseren.
Hoezo? In beide gevallen een vervoermiddel en daar ging het om las ik...quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:32 schreef bluebit het volgende:
juist ja, appels met peren vergelijken....
quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Meestal gewoon die laatste twee in één...
Vaak ook nog van die irritante figuren die links op de snelweg blijven hangen onder de zinspreuk: je mag toch niet harder (jawel, grafmongool, je snelheidsmeter geeft gewoon te weinig aan).
Voor het milieu rij je geen prius, daar zijn betere opties voor. Nog beter is een leuke auto, maar dat terzijde.
Zeg dan gewoon dat je moeite hebt om verschillende autos uit elkaar te houden.quote:Hoezo? In beide gevallen een vervoermiddel en daar ging het om las ik...
Ik heb inderdaad een 25 jaar oude mercedes. Droom verder.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:34 schreef bluebit het volgende:
je lijkt eerder zelf een lang teentje te hebben, vervelend voor je dat je die prius niet kunt inhalen, maar goed, ik kan me voorstellen dat een 25 jaar oude mercedes inderdaad niet meer zo hard vooruit komt.
Kennelijk ben je traag van begrip. Er werd aangevoerd dat een auto maar een vervoermiddel is. De laatste keer dat ik het controleerde kon je ook met een 25 jaar oude mercedes van a naar b gaan.quote:Zeg dan gewoon dat je moeite hebt om verschillende autos uit elkaar te houden.
nee hoor, helemaal niet traag van begrip. voor sommigen is een auto een vervoermiddel omdat ze het vrijwel 90% van de tijd zakelijk gebruiken. Een oude mercedes levert me teveel risico op dat ik stil kom te staan of groot onderhoud heb. Dan heb ik het nog niet eens over verbruik als je jaarlijks 50.000 km rijd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een 25 jaar oude mercedes. Droom verder.
[..]
Kennelijk ben je traag van begrip. Er werd aangevoerd dat een auto maar een vervoermiddel is. De laatste keer dat ik het controleerde kon je ook met een 25 jaar oude mercedes van a naar b gaan.
Misschien komt het nog eens in je op dat je op een forum niet alleen positief hoeft te zijn, maar dat je ook mag schrijven dat je de Prius een schijtbak vindt. Ik vind dat overigens van alle Toyota's. Maar dat is off-topic.
Die oude mercedes is nog uit de tijd dat er geen donder stuk aan gaat, dus dat is de reden niet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:34 schreef bluebit het volgende:
Een oude mercedes levert me teveel risico op dat ik stil kom te staan of groot onderhoud heb.
Over het algemeen ben je gewoon een groot puberaal jankkind. Maar met 1 punt heb je gelijk, dat is iets wat met alle hybride rijders is volgens mij.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die oude mercedes is nog uit de tijd dat er geen donder stuk aan gaat, dus dat is de reden niet.
Je moet misschien ook nog eens kijken waar ik op reageerde. Of was b.v. "carnivoor" heel erg serieus bedoeld? Want dan begrijp ik je niet helemaal hoor...
Ook onzin, dat zijn alleen mensen die de Prius gekocht hebben in het prille begin. De echte knuffelaars. 99% van de leaserijders zal het aan hun oor jeuken daar wordt de brandstof gewoon voor betaald over het algemeenquote:Op donderdag 21 mei 2009 09:38 schreef flipp. het volgende:
[..]
Over het algemeen ben je gewoon een groot puberaal jankkind. Maar met 1 punt heb je gelijk, dat is iets wat met alle hybride rijders is volgens mij.
Het niet sneller willen omdat je dan opeens ziet dat je 0,5L meer benzine gaat gebruiken (dat er dan een bloemetje minder op je dashboard staat, of hoe dat ook wordt aangegeven met de prius). Dat men wil letten op zijn benzineverbruik is te begrijpen maar het moet niet de doorstroming van het verkeer tegen gaan.
Het is toch gek dat ik niets anders heb gedaan dan schrijven wat er hier door diversen over SUV's is geschreven (schijthokken eerste klas, patserig, die auto schreeuwt gewoon "KIJK, IK BEN EEN MEGALUL"quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:38 schreef flipp. het volgende:
Over het algemeen ben je gewoon een groot puberaal jankkind.
nou, zal ik je eens uitleggen: ik VIND dat iemand met een BMW X6 iets moet compenseren.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is toch gek dat ik niets anders heb gedaan dan schrijven wat er hier door diversen over SUV's is geschreven (schijthokken eerste klas, patserig, die auto schreeuwt gewoon "KIJK, IK BEN EEN MEGALUL"
), maar dan over de prius (en dan doe ik het nog gematigder ook). Maar nu is het ineens een probleem en ben ik puberaal en een jankkind. Ja, dat zal het zijn...![]()
Kennelijk vinden hybriderijders dat ze hun keuze keihard moeten verdedigen. Mijn idee daarbij is dat men een stuk minder tevreden is dan men claimt, want als iemand over mijn auto zeikt dan haal ik gewoon mijn schouders op... Net zoals priusrijders opvallend vaak ongevraagd moeten vertellen dat ze de prius wel mooi vinden. Dan geloof ik er dus niet in.
25 jaar en ouder (dit jaar zelfs nog 15 jaar en ouder) is bijtelling tegen dagwaarde. Echt, dat is fiks minder dan een Prius.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:54 schreef bluebit het volgende:
Jij roept iets en presenteert het als een feit.
Waar zie ik deze berekening exact voor de Prius? Wie zegt dat je met alle geweld moet leasen?quote:Dus: waar lease ik een 25 jaar oude mercedes, reken eens voor wat die me kost. En als je geen kunt vinden, dan reken me eens voor wat een oude mercedes kost in diesel/benzine, onderhoud, afschrijving, wegenbelasting en verzekering bij 50.000 km per jaar (laten we aannemen dat ik nog 4 jaar kan rijden met een oude mercedes die drie ton heeft gelopen).
Het is geen moderne auto. Maar dat was het punt ook niet. Als we het gaan hebben over de kwaliteiten van auto's, dan zal de conclusie al snel zijn dat er veel leukere auto's zijn dan de prius. Maar goed, daar ging het niet om, zo las ik hier, het ging om goedkope bijtelling. Moest je wel carnivoor zijn (zou ik daar nu een onderbouwing van moeten vragen?).quote:ben ik heel benieuwd of die mercedes goedkoper is en evenveel veiligheid biedt als een moderne auto.
Begrijpen doe ik het niet, maar van mij mogen ze. Ik zou het alleen dan wel sportiever vinden als men niet de SUV rijder een trap na wenst te geven en tegelijkertijd zelf geen enkele kritiek op hun keuze kan verdragen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:21 schreef Mike1984 het volgende:
Ik kan best begrijpen waarom sommige mensen deze keuze maken
Bij een Amerikaan zeker...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:37 schreef 68Chevelle het volgende:
Bovenstaande zijn uiteraard alleen gebaseerd op kosten, als het gaat om besteedde tijd aan beide voertuigen loopt de oldtimer behoorlijk uit.
Oh....het rijdt ook probleemloos, je gaat er alleen anders mee om.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij een Amerikaan zeker...Die oude Mercedessen diesel schijnen echter vrij probleemloos te blijven. Ook dat zou mijn keuze niet zijn, maar dat is weer een ander verhaal.
Ik heb wel tot voor kort gebruik gemaakt van de >15 jaar regeling met de bijtelling. Ik heb ruim 3 jaar gereden in een auto die ouder was dan 15 jaar, de kilomterstand in die tijd van 185K naar 295K getild en ik ben door de auto nooit in de steek gelaten. Nooit.
Dus het is een beetje onzin om te denken dat een oude auto vaak stuk gaat. Dat hangt toch echt af van het type en de mate van onderhoud.
Het was een 911. Niet bepaald een stap terug tov een prius...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef Mike1984 het volgende:
Leuk al die oude bakken hoor, maar dagelijks is luxe ook niet bepaald overbodig
Alles heeft voor en nadelen. Maar dat geldt dus ook voor de prius. Als je zo goedkoop mogelijk wil rijden met een zo laag mogelijke bijtelling... dan is de prius echt niet eerste keuze en dat is mijn punt in dezen. Als je gaat praten over zaken die belangrijker zijn dan de euro's ben ik je man, maar dan weet ik ook nog wel een paar zaken die voor mij en velen de prius eveneens zullen uitsluiten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:25 schreef 68Chevelle het volgende:
Een auto op leeftijd is inderdaad vaak onderhoudsgevoeliger, dat is gewoon iets om rekening mee te houden,
Je bedoelt dat ik ooit weleens de behoefte zou krijgen aan electrische ramen, stuurbekrachtiging, muziekinstallaties, tomtom, ABS/Airbags en nog meer van dat geneuzel?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef Mike1984 het volgende:
Leuk al die oude bakken hoor, maar dagelijks is luxe ook niet bepaald overbodig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |