abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69241115
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is dat nu intelligent? Een kutauto rijden vanwege de lage bijtelling? Neem dan een 25 jaar oude mercedes, die heeft pas een lachwekkend lage bijtelling. En je rijdt er minder mee voor lul.
juist ja, appels met peren vergelijken....weet je waar we ook al achter zijn in dit topic : een fiets is zuiniger dan een prius!!! Scheelt je weer wat denkwerk.
pi_69242599
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:57 schreef Pheno het volgende:
Och jeetje, een puberaal gedragend ventje dat denkt heel stoer te zijn. Kom, doe je petje maar weer op en ga lekker op het middenconsole leunen. Je moet tenminste nog wat compenseren.
Lang teentje?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_69242643
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:32 schreef bluebit het volgende:

juist ja, appels met peren vergelijken....
Hoezo? In beide gevallen een vervoermiddel en daar ging het om las ik...
pi_69243440
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Meestal gewoon die laatste twee in één...

Vaak ook nog van die irritante figuren die links op de snelweg blijven hangen onder de zinspreuk: je mag toch niet harder (jawel, grafmongool, je snelheidsmeter geeft gewoon te weinig aan).

Voor het milieu rij je geen prius, daar zijn betere opties voor. Nog beter is een leuke auto, maar dat terzijde.

je lijkt eerder zelf een lang teentje te hebben, vervelend voor je dat je die prius niet kunt inhalen, maar goed, ik kan me voorstellen dat een 25 jaar oude mercedes inderdaad niet meer zo hard vooruit komt.
quote:
Hoezo? In beide gevallen een vervoermiddel en daar ging het om las ik...
Zeg dan gewoon dat je moeite hebt om verschillende autos uit elkaar te houden.
In dat licht is het duidelijk op welke waarde we je posts in kunnen schatten
pi_69247685
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:34 schreef bluebit het volgende:

je lijkt eerder zelf een lang teentje te hebben, vervelend voor je dat je die prius niet kunt inhalen, maar goed, ik kan me voorstellen dat een 25 jaar oude mercedes inderdaad niet meer zo hard vooruit komt.
Ik heb inderdaad een 25 jaar oude mercedes. Droom verder.
quote:
Zeg dan gewoon dat je moeite hebt om verschillende autos uit elkaar te houden.
Kennelijk ben je traag van begrip. Er werd aangevoerd dat een auto maar een vervoermiddel is. De laatste keer dat ik het controleerde kon je ook met een 25 jaar oude mercedes van a naar b gaan.

Misschien komt het nog eens in je op dat je op een forum niet alleen positief hoeft te zijn, maar dat je ook mag schrijven dat je de Prius een schijtbak vindt. Ik vind dat overigens van alle Toyota's. Maar dat is off-topic.
pi_69248231
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een 25 jaar oude mercedes. Droom verder.
[..]

Kennelijk ben je traag van begrip. Er werd aangevoerd dat een auto maar een vervoermiddel is. De laatste keer dat ik het controleerde kon je ook met een 25 jaar oude mercedes van a naar b gaan.

Misschien komt het nog eens in je op dat je op een forum niet alleen positief hoeft te zijn, maar dat je ook mag schrijven dat je de Prius een schijtbak vindt. Ik vind dat overigens van alle Toyota's. Maar dat is off-topic.
nee hoor, helemaal niet traag van begrip. voor sommigen is een auto een vervoermiddel omdat ze het vrijwel 90% van de tijd zakelijk gebruiken. Een oude mercedes levert me teveel risico op dat ik stil kom te staan of groot onderhoud heb. Dan heb ik het nog niet eens over verbruik als je jaarlijks 50.000 km rijd.
Voor het weekend koop ik wel een mooie volvo 262 als ik de kans krijg, maar dan maakt het ook niet uit als ie eens een weekend niet start.

dus zoals ik zei : appels met peren.
pi_69248663
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:34 schreef bluebit het volgende:

Een oude mercedes levert me teveel risico op dat ik stil kom te staan of groot onderhoud heb.
Die oude mercedes is nog uit de tijd dat er geen donder stuk aan gaat, dus dat is de reden niet.

Je moet misschien ook nog eens kijken waar ik op reageerde. Of was b.v. "carnivoor" heel erg serieus bedoeld? Want dan begrijp ik je niet helemaal hoor...
pi_69252470
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 00:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die oude mercedes is nog uit de tijd dat er geen donder stuk aan gaat, dus dat is de reden niet.

Je moet misschien ook nog eens kijken waar ik op reageerde. Of was b.v. "carnivoor" heel erg serieus bedoeld? Want dan begrijp ik je niet helemaal hoor...
Over het algemeen ben je gewoon een groot puberaal jankkind. Maar met 1 punt heb je gelijk, dat is iets wat met alle hybride rijders is volgens mij.
Het niet sneller willen omdat je dan opeens ziet dat je 0,5L meer benzine gaat gebruiken (dat er dan een bloemetje minder op je dashboard staat, of hoe dat ook wordt aangegeven met de prius). Dat men wil letten op zijn benzineverbruik is te begrijpen maar het moet niet de doorstroming van het verkeer tegen gaan.
pi_69253096
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 09:38 schreef flipp. het volgende:

[..]

Over het algemeen ben je gewoon een groot puberaal jankkind. Maar met 1 punt heb je gelijk, dat is iets wat met alle hybride rijders is volgens mij.
Het niet sneller willen omdat je dan opeens ziet dat je 0,5L meer benzine gaat gebruiken (dat er dan een bloemetje minder op je dashboard staat, of hoe dat ook wordt aangegeven met de prius). Dat men wil letten op zijn benzineverbruik is te begrijpen maar het moet niet de doorstroming van het verkeer tegen gaan.
Ook onzin, dat zijn alleen mensen die de Prius gekocht hebben in het prille begin. De echte knuffelaars. 99% van de leaserijders zal het aan hun oor jeuken daar wordt de brandstof gewoon voor betaald over het algemeen Een Prius lease je voor het goedkope belastingtarief, niet omdat ie zo "schoon" is. Als over twee jaar BMW met een 14% auto komt lease ik die, maak je geen zorgen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69254508
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 09:38 schreef flipp. het volgende:

Over het algemeen ben je gewoon een groot puberaal jankkind.
Het is toch gek dat ik niets anders heb gedaan dan schrijven wat er hier door diversen over SUV's is geschreven (schijthokken eerste klas, patserig, die auto schreeuwt gewoon "KIJK, IK BEN EEN MEGALUL"
), maar dan over de prius (en dan doe ik het nog gematigder ook). Maar nu is het ineens een probleem en ben ik puberaal en een jankkind. Ja, dat zal het zijn...

Kennelijk vinden hybriderijders dat ze hun keuze keihard moeten verdedigen. Mijn idee daarbij is dat men een stuk minder tevreden is dan men claimt, want als iemand over mijn auto zeikt dan haal ik gewoon mijn schouders op... Net zoals priusrijders opvallend vaak ongevraagd moeten vertellen dat ze de prius wel mooi vinden. Dan geloof ik er dus niet in.
pi_69268370
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 11:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is toch gek dat ik niets anders heb gedaan dan schrijven wat er hier door diversen over SUV's is geschreven (schijthokken eerste klas, patserig, die auto schreeuwt gewoon "KIJK, IK BEN EEN MEGALUL"
), maar dan over de prius (en dan doe ik het nog gematigder ook). Maar nu is het ineens een probleem en ben ik puberaal en een jankkind. Ja, dat zal het zijn...

Kennelijk vinden hybriderijders dat ze hun keuze keihard moeten verdedigen. Mijn idee daarbij is dat men een stuk minder tevreden is dan men claimt, want als iemand over mijn auto zeikt dan haal ik gewoon mijn schouders op... Net zoals priusrijders opvallend vaak ongevraagd moeten vertellen dat ze de prius wel mooi vinden. Dan geloof ik er dus niet in.
nou, zal ik je eens uitleggen: ik VIND dat iemand met een BMW X6 iets moet compenseren.
Jij zegt dat een 25 jaar oude mercedes minder bijtelling heeft dan een prius.
het een is een mening, en wordt ook zo gepresenteerd. Jij roept iets en presenteert het als een feit.

Dus: waar lease ik een 25 jaar oude mercedes, reken eens voor wat die me kost. En als je geen kunt vinden, dan reken me eens voor wat een oude mercedes kost in diesel/benzine, onderhoud, afschrijving, wegenbelasting en verzekering bij 50.000 km per jaar (laten we aannemen dat ik nog 4 jaar kan rijden met een oude mercedes die drie ton heeft gelopen)..

ben ik heel benieuwd of die mercedes goedkoper is en evenveel veiligheid biedt als een moderne auto.
pi_69268413
Ik zou niet eens een tweedehands mogen leasen, dus dat is een makkelijke berekening
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69281941
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 18:54 schreef bluebit het volgende:

Jij roept iets en presenteert het als een feit.
25 jaar en ouder (dit jaar zelfs nog 15 jaar en ouder) is bijtelling tegen dagwaarde. Echt, dat is fiks minder dan een Prius.
quote:
Dus: waar lease ik een 25 jaar oude mercedes, reken eens voor wat die me kost. En als je geen kunt vinden, dan reken me eens voor wat een oude mercedes kost in diesel/benzine, onderhoud, afschrijving, wegenbelasting en verzekering bij 50.000 km per jaar (laten we aannemen dat ik nog 4 jaar kan rijden met een oude mercedes die drie ton heeft gelopen).
Waar zie ik deze berekening exact voor de Prius? Wie zegt dat je met alle geweld moet leasen?
quote:
ben ik heel benieuwd of die mercedes goedkoper is en evenveel veiligheid biedt als een moderne auto.
Het is geen moderne auto. Maar dat was het punt ook niet. Als we het gaan hebben over de kwaliteiten van auto's, dan zal de conclusie al snel zijn dat er veel leukere auto's zijn dan de prius. Maar goed, daar ging het niet om, zo las ik hier, het ging om goedkope bijtelling. Moest je wel carnivoor zijn (zou ik daar nu een onderbouwing van moeten vragen?).
pi_69283946
Als autoliefhebber zeg ik van het zijn lelijke rothokken en motorisch vind ik het al helemaal om te janken.
Zo een auto koop je alleen maar als je voor de zuinigheid gaat kwa verbruik en bijtelling in zakelijk geval en niet omdat die mooi is of snel is .

MAAR...

Ik kan best begrijpen waarom sommige mensen deze keuze maken ook al heb ik zelf andere voorkeuren.
pi_69284085
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:21 schreef Mike1984 het volgende:

Ik kan best begrijpen waarom sommige mensen deze keuze maken
Begrijpen doe ik het niet, maar van mij mogen ze. Ik zou het alleen dan wel sportiever vinden als men niet de SUV rijder een trap na wenst te geven en tegelijkertijd zelf geen enkele kritiek op hun keuze kan verdragen.
pi_69284173
Ja, en dat terwijl bijvoorbeeld TS het juist zo over comfort heeft. Meer comfort dan in een SUV zul je niet zo heel snel vinden, dus wat is het probleem met SUVs? Dat je het niet kunt betalen?
pi_69284223
Wat betreft dat begrijpen, sjaaa er zijn nou eenmaal veel verschillende mensen en verschillende smaken en meningen ook al zal ik sommige smaken nooit begrijpen.

En kritiek moet je kunnen verdragen op een forum, anders moet je je er niet in mengen
pi_69284272
Jongens..... laten we het wel een beetje lief houden hier

Je kan zeer goed vergelijken wat qua prijs voordeliger uitkomt voor een persoonlijke situatie, voor 25.000 km per jaar zou ZELFS ik twijfelen aan ouderwetsche robuuste techniek.

Maar als iemand hier dan een punt wilt maken, verdeel alle kosten in maandelijkse lasten en kijk dan wat beide auto's na de looptijd van een leasecontract kwijt zijn.

Een kosten van de leaseprius ligt zo ongeveer op de 350 euro, omdat ik een sterfhekel aan leasen/lenen heb, kan iemand me vertellen wat er nou 100% exact in een willekeurigleasecontract is meegenomen?

en leg dat eens af tussen de kosten van het brik waarin ik rij:

Lijn 6, 4.1L 250CU.in/3 handgeschakeld uit het jaar des heerens 1968.
2000 Euro enkele aanschaf
Brandstof: 1 op 7 (Euro 95) op 1.35 per liter, gemiddeld 200 km per week
150 Euro per maand
Verzekering:
10 Euro per maand
wegenbelastingvrij
0
Onderhoud
gereserveerd 100 euro per maand

Nu ga ik eens uit van een 3 jarig alles erop en eraan Prius leasecontract
350x36=12600 Euro

In vergelijking met de minste technologie dat een auto ooit gekend heeft
150+10+100=260x36=9360+2000=11360 Euro

Ik kom dus tot de conclusie dat zolang je je voertuig niet totall loss crashed en minder dan 250 km per week rijdt, dat je voordeliger bent met een ouwe stinkende goedkope Amerikaan dan met een Prius.

Bovenstaande zijn uiteraard alleen gebaseerd op kosten, als het gaat om besteedde tijd aan beide voertuigen loopt de oldtimer behoorlijk uit.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69284611
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:37 schreef 68Chevelle het volgende:

Bovenstaande zijn uiteraard alleen gebaseerd op kosten, als het gaat om besteedde tijd aan beide voertuigen loopt de oldtimer behoorlijk uit.
Bij een Amerikaan zeker... Die oude Mercedessen diesel schijnen echter vrij probleemloos te blijven. Ook dat zou mijn keuze niet zijn, maar dat is weer een ander verhaal.

Ik heb wel tot voor kort gebruik gemaakt van de >15 jaar regeling met de bijtelling. Ik heb ruim 3 jaar gereden in een auto die ouder was dan 15 jaar, de kilomterstand in die tijd van 185K naar 295K getild en ik ben door de auto nooit in de steek gelaten. Nooit.

Dus het is een beetje onzin om te denken dat een oude auto vaak stuk gaat. Dat hangt toch echt af van het type en de mate van onderhoud.
pi_69284749
Leuk al die oude bakken hoor, maar dagelijks is luxe ook niet bepaald overbodig
pi_69285462
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bij een Amerikaan zeker... Die oude Mercedessen diesel schijnen echter vrij probleemloos te blijven. Ook dat zou mijn keuze niet zijn, maar dat is weer een ander verhaal.

Ik heb wel tot voor kort gebruik gemaakt van de >15 jaar regeling met de bijtelling. Ik heb ruim 3 jaar gereden in een auto die ouder was dan 15 jaar, de kilomterstand in die tijd van 185K naar 295K getild en ik ben door de auto nooit in de steek gelaten. Nooit.

Dus het is een beetje onzin om te denken dat een oude auto vaak stuk gaat. Dat hangt toch echt af van het type en de mate van onderhoud.
Oh....het rijdt ook probleemloos, je gaat er alleen anders mee om.

Een auto op leeftijd is inderdaad vaak onderhoudsgevoeliger, dat is gewoon iets om rekening mee te houden, maar ik rij in een type auto waarvan het motorblok technisch niet veel anders is dan van een Puch Maxi, maar dan met wat meer cilinders, een paar kleppen en een startmotor, hetgene waar ik extra aandacht aan moet geven is de suspensie, dashboardelectro, de remmerij, en hier en daar wil je cosmetisch gezien voor je eigen gevoel opgebruikte onderdelen ook weleens vervangen
pi_69285540
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef Mike1984 het volgende:
Het was een 911. Niet bepaald een stap terug tov een prius...
pi_69285586
200 km per week is niet echt het aantal km wat een leaserijdder maakt denk meer aan 30K km + per jaar en daar gaat t met 1 op 7 dan mis.
Verder liever een oude Merc dan zo'n naaimachientje
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_69285644
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:25 schreef 68Chevelle het volgende:

Een auto op leeftijd is inderdaad vaak onderhoudsgevoeliger, dat is gewoon iets om rekening mee te houden,
Alles heeft voor en nadelen. Maar dat geldt dus ook voor de prius. Als je zo goedkoop mogelijk wil rijden met een zo laag mogelijke bijtelling... dan is de prius echt niet eerste keuze en dat is mijn punt in dezen. Als je gaat praten over zaken die belangrijker zijn dan de euro's ben ik je man, maar dan weet ik ook nog wel een paar zaken die voor mij en velen de prius eveneens zullen uitsluiten.

Ik vind het best als iemand gelukkig is in een prius (ik twijfel daar alleen een beetje aan vanwege de toch vaak heel defensieve opstelling van de bezitters die ook in de draadje duidelijk te zien zijn), maar dan mag deze ook best respect hebben voor iemand die een SUV koopt. Ook niet mijn keuze, maar om nu te stellen dat iedereen met een SUV een enorme lul is... Beetje vreemd.
pi_69285658
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef Mike1984 het volgende:
Je bedoelt dat ik ooit weleens de behoefte zou krijgen aan electrische ramen, stuurbekrachtiging, muziekinstallaties, tomtom, ABS/Airbags en nog meer van dat geneuzel?

Geloof me, niks is leuker dan in een machine te rijden, een auto is tegenwoordig meer iets van een multimediacircus.

Ik wil het geluid horen dat mijn motor maakt tijdens het gasgeven of loslaten, alles horen en voelen.

Oftewel, dat is in mijn geval wat ik aan luxe vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')