IPA is leuk om eens mee te showen, zelf inparkeren gaat tig keer sneller. Het cameraatje is dan wel weer handig imho.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:53 schreef bluebit het volgende:
Ha, ik heb de parking assist aan het werken gekregen en het ging ongeveer goed. blijkbaar had ik hem verkeerd ingesteld. naja, goed, ik heb het een keer in werking gezien, nu kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het ruk is en blijft. Je moet wel heel erg dronken zijn om dat te willen gebruiken.
Verder nu 700 km gereden, hij kan geloof ik wel nog een 100 kilometer of zo, dat zou dus inderdaad een 1 op 20 betekenen bij veel snelweg met een gemiddelde snelheid van 125 (132 op de telller!!), wel veel cruise control gebruikt....valt me absoluut niet tegen van een 1.5 benzine van 1300 kilo. Dit is nog zuiniger dan mijn common-rail volvo diesel !!, Die rijdt namelijk ongeveer evenveel kilometers maar dan met een tank van 50 liter itt 40 liter.
Volgens mij ga ik het rijden in de prius nog leuk en fijn vinden, het uiterlijk blijft mwoah, mwoah natuurlijk. Het keyless entry en start systeem is echt geweldig fijn, nooit meer naar je sleutels zoeken. Ik ben gisteren wel nog even in mijn volvo gaan zitten....eigenlijk zou ik die stoelen mee moeten nemen.
Bron: California Office of Environmental Health Hazard Assessmentquote:What is diesel exhaust?
Diesel exhaust is produced when an engine burns diesel fuel. It is a complex mixture of thousands of gases and fine particles (commonly known as soot) that contains more than 40 toxic air contaminants. These include many known or suspected cancer-causing substances, such as benzene, arsenic and formaldehyde. It also contains other harmful pollutants, including nitrogen oxides (a component of urban smog).
How are people exposed to diesel exhaust?
Diesel exhaust particles and gases are suspended in the air, so exposure to this pollutant occurs whenever a person breathes air that contains these substances. The prevalence of diesel-powered engines makes it almost impossible to avoid exposure to diesel exhaust or its byproducts, regardless of whether you live in a rural or urban setting. However, people living and working in urban and industrial areas are more likely to be exposed to this pollutant. Those spending time on or near roads and freeways, truck loading and unloading operations, operating diesel-powered machinery or working near diesel equipment face exposure to higher levels of diesel exhaust and face higher health risks.
What are the health effects of diesel exhaust?
As we breathe, the toxic gases and small particles of diesel exhaust are drawn into the lungs. The microscopic particles in diesel exhaust are less than one-fifth the thickness of a human hair and are small enough to penetrate deep into the lungs, where they contribute to a range of health problems.
[i]
Diesel exhaust and many individual substances contained in it (including arsenic, benzene, formaldehyde and nickel) have the potential to contribute to mutations in cells that can lead to cancer. In fact, long-term exposure to diesel exhaust particles poses the highest cancer risk of any toxic air contaminant evaluated by OEHHA. ARB estimates that about 70 percent of the cancer risk that the average Californian faces from breathing toxic air pollutants stems from diesel exhaust particles.[i]
geen idee. was niet mijn auto. stond gewoon in drive dus..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:22 schreef Pheno het volgende:
Als jij een trekker er niet uit kan "trekken" dan moet je die auto eens laten nakijken, waarschijnlijk stond je op EV mode.
Dat je hier durft aan te geven dat je geeneens een traktor in kan halen met een Prius waar je in reed, dat is namelijk toch wel heel erg triest. Je weet welk pedaal voor het gasgeven is ?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:41 schreef Den_Haag het volgende:
geen idee. was niet mijn auto. stond gewoon in drive dus..
benzine-motor deed gewoon mee. ben waarschijnlijk gewoon een auto gewend met echt vermogen (waar ik normaal dus in rij)quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:42 schreef Pheno het volgende:
EV is ook drive, maar dan alleen op electroTe zien aan een EV lichtje op het dashboard.
Maar het ding rijdt op zich niet sloom, dan is er echt iets mis. Snel is anders, maar he, ik rijd niet als een randdebiel met petje al leunend op mijn middenconsole, dus dat scheelt
Uit geen enkele olie, stroom wordt in NL opgewekt met gas en kolen in centrales die voorzien van filters.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:13 schreef Den_Haag het volgende:
uit wat voor olie dacht je dat je stroom werd opgewekt? Diesel is superschoon in vergelijking daarmee.
Verder, Priuslelijk en verschrikkelijk sloom. een trekker is nog sneller (en ja, dat heb ik getest toen ik een keer ging inhalen met een Prius).
Dan liever meer geld neerleggen en een fatsoenlijke auto rijden.
Heeft ook écht zin als er 100 km verderop een dampende kolencentrale staat.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Uit geen enkele olie, stroom wordt in NL opgewekt met gas en kolen in centrales die voorzien van filters.
Als ik naar m'n verbruiksmeter kijk in m'n Coupe en ik rij een laffe 130 op de snelwegen dan zit voor mij 1 op 14 er wel in als ik heel rustig doe. Neem een lichter autootje en een 1.6 dan kom je al aardig in de buurt van die 1 op 20. Een Prius is eigenlijk helemaal niet zuinig. Neem een Golfje diesel, dan ben je veel zuiniger en beter voor het milieu en rij je ook niet zo heel erg voor lul.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 07:49 schreef bluebit het volgende:
[..]
waarom zou je een hyundai coupe willen, ook niet mijn smaak. een prius ook niet niet, overigens.
smaken verschillen nou eenmaal, en ik heb gewoonweg het financiele plaatje de keuze laten maken (de enige eis was dat ik geen koekblikje wilde gaan rijden). Door het voordeel van de overheid rij je gewoon een auto met een luxe niveau van 35K, hoe je het ook wendt of keert, daar kan geen yaris oid van 20k tegen op.
Qua zuinigheid: tsja, persoonlijk ben ik echt wel onder de indruk van een gemiddelde van 1 op 20 voor een benzine auto van 1300 kg met alle shit erop en eraan. Ik had hiervoor ook mijn bedenkingen omdat ik juist veel snelweg rij en geen heikneuterig 100 maar gewoon 130 cruise control.
Maar overigens, ik heb het nog niet eerder gezegd, maar ik heb hem wel in de mooiste kleur gepakt: zwart (dan zie je de auto dus wat minder goed).
Zowel de TS als ikzelf rijden de prius niet uit milieu overwegingen maar gewoon omdat je een redelijk luxe en auto kan rijden voor weinig bijtelling. Voor ¤140 per maand rij je een auto met luxe en ruimte. Voor diezelfde ¤140 per maand kan je ook een Corsa/208/Yaris/Clio rijden. Dan zit je met de Prius een stuk beter. Een Golf is niet alleen kleiner maar valt ook nog duurder uit per maand.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Neem een Golfje diesel, dan ben je veel zuiniger en beter voor het milieu en rij je ook niet zo heel erg voor lul.
Zijn we het er iig over eens dat je wel een enorme lul moet zijn om in een prius te gaan rijdenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:30 schreef thatsme het volgende:
[..]
En uiterlijk: ja hij is niet mooi (weinig Toyota's zijn mooi overgens).Voor sommige mensen is een auto gewoon functioneel en geen verlengstuk van de penis.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:49 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Zijn we het er iig over eens dat je wel een enorme lul moet zijn hebben om in een prius te gaan rijden
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:54 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als ik naar m'n verbruiksmeter kijk in m'n Coupe en ik rij een laffe 130 op de snelwegen dan zit voor mij 1 op 14 er wel in als ik heel rustig doe. Neem een lichter autootje en een 1.6 dan kom je al aardig in de buurt van die 1 op 20. Een Prius is eigenlijk helemaal niet zuinig. Neem een Golfje diesel, dan ben je veel zuiniger en beter voor het milieu en rij je ook niet zo heel erg voor lul.
Ennuh, jij bent maar een van de weinigen die een Hyundai Coupe niet mooi vindt.
[ afbeelding ]
Het is ook geen echte sportwagen. Who the fuck cares? Ik vind 'm gewoon erg mooi.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:06 schreef bluebit het volgende:
[..]
nee, niet mooi, te klein, niet breed genoeg om zich als echte sportwagen te profileren, maar da's een smaak.
Ik heb een week in dat ding gereden.quote:best knap dat mensen die geen prius rijden, heel erg goed weten dat een prius eigenlijk niet zuinig is, vervolgens gaan ze het met een diesel vergelijken.....
Vollediger uitgerust? Wil je dat verder uitleggen? Een achteruitrij camera is wel grappig, heb ik ook voor een eurootje of 100 en automatisch parkeren vind ik puur overbodig.quote:en als dat niet lukt dan maar vergelijken met een fiat panda. Vergelijk het eens even met je hyundai:
gewicht van de autos is vrijwel gelijk, prijs is zowat gelijk, de prius is wat vollediger uitgerust maar dat maakt weinig uit.
>90% rij ik op de snelweg, en de prestaties boeien mij niet zo, het gaat om het rijgenot, en de Prius... Tja, ik vind dat toch een beetje een dweil.quote:aantal pk's is ongeveer gelijk (pakweg 140), jouw hyundai is volgens fabrieksopgaaf 1.8 seconden sneller dan de prius. In ruil daarvoor verbruikt jouw auto volgens fabrieksopgaaf het dubbele.
(dan heb ik het over gecombineerd verbruik, tenminste ik neem aan dat je niet op de snelweg woont?)
Alles is superieur aan een Prius.quote:ik snap niet waarom jij denkt dat jouw auto superieur is?
prima, fijn dat je er blij mee bent, maar da's nu ook wat ik van die auto's minder vindt : het pretendeert sportwagen te zijn maar is het niet. Maar goed, da's een mening.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:40 schreef Lightning_NL het volgende:
Het is ook geen echte sportwagen. Who the fuck cares? Ik vind 'm gewoon erg mooi.
tof, je zult er wel zonder vooroordelen in ingestapt zijn en vermoedelijk heb je toen uitsluitend naar rij prestaties gekeken, en dus niet het complete plaatje.quote:Ik heb een week in dat ding gereden.
tuurlijk, ik weet natuurlijk niet welke uitvoering je precies rijdt, maar standaard zit er op een prius natuurlijk wel wat meer behalve nutteloze zaken zoal IPA. Bijvoorbeeld geintegreerde navigatie, bluetooth, keyless entry en start, hoofd en gordijn airbags, stability control, braking assistance, stuurwielbediening, audio met mp3 en de prius is een automaat. dat zijn zo ongeveer de verschillen die ik zie als ik een standaard coupe uit 2006 (2.0) met een tech uitvoering van de prius vergelijk. Nogmaals, ik weet niet welke uitvoering jij hebt, maar dat model kwam qua gewicht en prijs bij de prius in de buurt.quote:Vollediger uitgerust? Wil je dat verder uitleggen? Een achteruitrij camera is wel grappig, heb ik ook voor een eurootje of 100 en automatisch parkeren vind ik puur overbodig.
prima, ik kan me voorstellen dat die lage auto van jou inderdaad minder zijwind gevoelig is, ben ik het mee eens. Persoonlijk haal ik het rijgenot echter uit het uitgerust ergens aankomen en dat lukt eigenlijk prima in de prius. Overigens rij ik 15 km per dag door de stad en 120 km op de snelweg. Vreemd genoeg duren die 15 km door de stad even lang als de 120 km op de snelweg. Dus ik rij ook 90% snelweg, maar als ik naar de tijd kijk, dan rij ik pakweg 50% van de tijd snelweg.quote:>90% rij ik op de snelweg, en de prestaties boeien mij niet zo, het gaat om het rijgenot, en de Prius... Tja, ik vind dat toch een beetje een dweil.
da's onzin en dat weet je (twee hints):quote:Alles is superieur aan een Prius.
Waaruit concludeer jij dat de Hyundai Coupe dat pretendeert?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:14 schreef bluebit het volgende:
[..]
prima, fijn dat je er blij mee bent, maar da's nu ook wat ik van die auto's minder vindt : het pretendeert sportwagen te zijn maar is het niet. Maar goed, da's een mening.
[..]
Over het algemeen vind ik rij prestaties wel behoorlijk belangrijk voor een apparaat dat je gebruikt om mee te rijden. Verder vind ik 'm binnen en buiten bijzonder lelijk.quote:tof, je zult er wel zonder vooroordelen in ingestapt zijn en vermoedelijk heb je toen uitsluitend naar rij prestaties gekeken, en dus niet het complete plaatje.
[..]
quote:overigens zag ik vandaag een BMW X6 en die auto schreeuwt gewoon "KIJK, IK BEN EEN MEGALUL"
uhm, klein, plat, tweezitter......maar verlicht me: wat voor auto is het dan?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:25 schreef Lightning_NL het volgende:
Waaruit concludeer jij dat de Hyundai Coupe dat pretendeert?
helemaal mee eens, en als je normaal rijdt is bijna elke moderne auto prima. Ga je het vergelijken met een ander type auto, dan zal het inderdaad anders zijn. De prius kan ik inderdaad niet zo door de bochten gooien als mijn volvo, da's dan namelijk niet meer comfortabel. En aangezien ik comfortabel wil reizen pas ik dan de rijstijl aan.quote:Over het algemeen vind ik rij prestaties wel behoorlijk belangrijk voor een apparaat dat je gebruikt om mee te rijden. Verder vind ik 'm binnen en buiten bijzonder lelijk.
nope, gewoon VVD. ik hou namelijk bakken geld over door een prius te rijdenquote:Stem jij soms GroenLinks?
Wat een onzin opmerking.
Het is een coupe, gewoon een vlot uitziende auto waar je heerlijk mee kunt rijden en ook wat sneller mee door de bochtjes gaat. Het is overigens ook geen tweezitter want er zijn achterin ook gewoon zitplaatsen. Ook spreek je jezelf tegen als je zegt dat de Coupe zich profileert door o.a. klein te zijn, terwijl je een paar posts terug nog zei dat je de Coupe juist niet een sportauto vindt omdat ie klein is.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
uhm, klein, plat, tweezitter......maar verlicht me: wat voor auto is het dan?
[..]
A-HA! Dus omdat de Prius wat dat betreft inferieur is, moet jij je gebruikersgedrag aanpassen om het toch nog comfortabel te houden!quote:helemaal mee eens, en als je normaal rijdt is bijna elke moderne auto prima. Ga je het vergelijken met een ander type auto, dan zal het inderdaad anders zijn. De prius kan ik inderdaad niet zo door de bochten gooien als mijn volvo, da's dan namelijk niet meer comfortabel. En aangezien ik comfortabel wil reizen pas ik dan de rijstijl aan.
Goedkopere auto's hebben al een mooiere dashboard dan die van de Prius.quote:En de rest is weer kwestie van smaak. Persoonlijk zit ik meestal in de auto en ik wil geen 150+ euro per maand betalen om een wijzertje op een andere plek te hebben.
[..]
Ik vind Duitse auto's sowieso meestal lelijk, maar om iemand nou zo te beoordelen alleen maar omdat ie een grote auto heeft (niks rijdt overigens zo lekker als een dikke SUV. Er is niks comfortabeler dan een SUV), vind ik onzin.quote:nope, gewoon VVD. ik hou namelijk bakken geld over door een prius te rijdenik kijk nog liever naar een X5 en die vind ik al lelijk. Neem dan iets met enige stijl zoals een Q7 of XC90. Maar goed, kwestie van smaak.
indien je 1 meter 50 bent, ja, dan zijn er zitplaatsen.En A: ik zeg dat je auto klein is, net als veel sportautos. en B ik zeg dat je dat auto wel TE klein is om echt een sportauto te zijn. dus nee, ik spreek mezelf niet tegen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het is een coupe, gewoon een vlot uitziende auto waar je heerlijk mee kunt rijden en ook wat sneller mee door de bochtjes gaat. Het is overigens ook geen tweezitter want er zijn achterin ook gewoon zitplaatsen. Ook spreek je jezelf tegen als je zegt dat de Coupe zich profileert door o.a. klein te zijn, terwijl je een paar posts terug nog zei dat je de Coupe juist niet een sportauto vindt omdat ie klein is.
ja, zo zul je in verschillende autos je rijstijl moeten aanpassen, en door het aanpassen van rijstijl rij ik zeer comfortabel.In een SUV met automaat zul je ook je rijstijl moeten aanpassen. Dus nee, hij is niet inferieur, het is een andere auto.quote:A-HA! Dus omdat de Prius wat dat betreft inferieur is, moet jij je gebruikersgedrag aanpassen om het toch nog comfortabel te houden!
ja, ok, dat van je hyundai zal inderdaad heel veel beter qua kwaliteit zijn...quote:Goedkopere auto's hebben al een mooiere dashboard dan die van de Prius.
Waar zeg ik dat ik hem beoordeel omdat ie een grote auto heeft? Nee, ik beoordeel hem omdat ie een BMW X6 koopt. Als je een auto wilt rijden waarin je uitgelachen wilt worden vanwege protserigheid en je doelgroep "breezersletjes" is, dan moet je inderdaad een X6 nemen.quote:Ik vind Duitse auto's sowieso meestal lelijk, maar om iemand nou zo te beoordelen alleen maar omdat ie een grote auto heeft (niks rijdt overigens zo lekker als een dikke SUV. Er is niks comfortabeler dan een SUV), vind ik onzin.
Dit soort vrouwen krijgen t juist extra warm van zo'n ecomobielquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:58 schreef Heib het volgende:
Je kan er lang en kort over praten, een ding is zeker:
Als je echt geen sex wil, rij dan in een Prius.
Mensen die dat nog geloven van een tabloidquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:31 schreef Poekel het volgende:
Pathetic Retarded Irritating Ugly Slow?
Dat vat het wel samen.
Nee zonder te trollen; ik heb regelmatig in zo'n ding gereden. En het rijdt, en daar is ook alles mee gezegd. Ik vind hem niet goed, niet slecht. Maar zeker niet overtuigend. En al helemaal niet als je ziet dat het ding in het fabricatieproces meer energie kost dan een gemiddelde V8 gedurende zn hele levensduur. Ik vind het een hype, die hybrides. Maar als mensen er via bijtelling financiëel beter uitkomen, be my guest.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:58 schreef Heib het volgende:
Je kan er lang en kort over praten, een ding is zeker:
Als je echt geen sex wil, rij dan in een Prius.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |