 
		 
			 
			
			
			juist ja, appels met peren vergelijken....weet je waar we ook al achter zijn in dit topic : een fiets is zuiniger dan een prius!!! Scheelt je weer wat denkwerk.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is dat nu intelligent? Een kutauto rijden vanwege de lage bijtelling? Neem dan een 25 jaar oude mercedes, die heeft pas een lachwekkend lage bijtelling. En je rijdt er minder mee voor lul.
 
			 
			
			
			Lang teentje?quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:57 schreef Pheno het volgende:
Och jeetje, een puberaal gedragend ventje dat denkt heel stoer te zijn. Kom, doe je petje maar weer op en ga lekker op het middenconsole leunen. Je moet tenminste nog wat compenseren.
 
			 
			
			
			Hoezo? In beide gevallen een vervoermiddel en daar ging het om las ik...quote:Op woensdag 20 mei 2009 21:32 schreef bluebit het volgende:
juist ja, appels met peren vergelijken....
 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Meestal gewoon die laatste twee in één...
Vaak ook nog van die irritante figuren die links op de snelweg blijven hangen onder de zinspreuk: je mag toch niet harder (jawel, grafmongool, je snelheidsmeter geeft gewoon te weinig aan).
Voor het milieu rij je geen prius, daar zijn betere opties voor. Nog beter is een leuke auto, maar dat terzijde.
Zeg dan gewoon dat je moeite hebt om verschillende autos uit elkaar te houden.quote:Hoezo? In beide gevallen een vervoermiddel en daar ging het om las ik...
 
											 
			 
			
			
			Ik heb inderdaad een 25 jaar oude mercedes. Droom verder.quote:Op woensdag 20 mei 2009 22:34 schreef bluebit het volgende:
je lijkt eerder zelf een lang teentje te hebben, vervelend voor je dat je die prius niet kunt inhalen, maar goed, ik kan me voorstellen dat een 25 jaar oude mercedes inderdaad niet meer zo hard vooruit komt.
Kennelijk ben je traag van begrip. Er werd aangevoerd dat een auto maar een vervoermiddel is. De laatste keer dat ik het controleerde kon je ook met een 25 jaar oude mercedes van a naar b gaan.quote:Zeg dan gewoon dat je moeite hebt om verschillende autos uit elkaar te houden.
 
			 
			
			
			nee hoor, helemaal niet traag van begrip. voor sommigen is een auto een vervoermiddel omdat ze het vrijwel 90% van de tijd zakelijk gebruiken. Een oude mercedes levert me teveel risico op dat ik stil kom te staan of groot onderhoud heb. Dan heb ik het nog niet eens over verbruik als je jaarlijks 50.000 km rijd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een 25 jaar oude mercedes. Droom verder.
[..]
Kennelijk ben je traag van begrip. Er werd aangevoerd dat een auto maar een vervoermiddel is. De laatste keer dat ik het controleerde kon je ook met een 25 jaar oude mercedes van a naar b gaan.
Misschien komt het nog eens in je op dat je op een forum niet alleen positief hoeft te zijn, maar dat je ook mag schrijven dat je de Prius een schijtbak vindt. Ik vind dat overigens van alle Toyota's. Maar dat is off-topic.
 
			 
			
			
			Die oude mercedes is nog uit de tijd dat er geen donder stuk aan gaat, dus dat is de reden niet.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:34 schreef bluebit het volgende:
Een oude mercedes levert me teveel risico op dat ik stil kom te staan of groot onderhoud heb.
 
			 
			
			
			Over het algemeen ben je gewoon een groot puberaal jankkind. Maar met 1 punt heb je gelijk, dat is iets wat met alle hybride rijders is volgens mij.quote:Op donderdag 21 mei 2009 00:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die oude mercedes is nog uit de tijd dat er geen donder stuk aan gaat, dus dat is de reden niet.
Je moet misschien ook nog eens kijken waar ik op reageerde. Of was b.v. "carnivoor" heel erg serieus bedoeld? Want dan begrijp ik je niet helemaal hoor...
 
			 
			
			
			Ook onzin, dat zijn alleen mensen die de Prius gekocht hebben in het prille begin. De echte knuffelaars. 99% van de leaserijders zal het aan hun oor jeuken daar wordt de brandstof gewoon voor betaald over het algemeenquote:Op donderdag 21 mei 2009 09:38 schreef flipp. het volgende:
[..]
Over het algemeen ben je gewoon een groot puberaal jankkind. Maar met 1 punt heb je gelijk, dat is iets wat met alle hybride rijders is volgens mij.
Het niet sneller willen omdat je dan opeens ziet dat je 0,5L meer benzine gaat gebruiken (dat er dan een bloemetje minder op je dashboard staat, of hoe dat ook wordt aangegeven met de prius). Dat men wil letten op zijn benzineverbruik is te begrijpen maar het moet niet de doorstroming van het verkeer tegen gaan.
 Een Prius lease je voor het goedkope belastingtarief, niet omdat ie zo "schoon" is. Als over twee jaar BMW met een 14% auto komt lease ik die, maak je geen zorgen
 Een Prius lease je voor het goedkope belastingtarief, niet omdat ie zo "schoon" is. Als over twee jaar BMW met een 14% auto komt lease ik die, maak je geen zorgen  
											 
			 
			
			
			Het is toch gek dat ik niets anders heb gedaan dan schrijven wat er hier door diversen over SUV's is geschreven (schijthokken eerste klas, patserig, die auto schreeuwt gewoon "KIJK, IK BEN EEN MEGALUL"quote:Op donderdag 21 mei 2009 09:38 schreef flipp. het volgende:
Over het algemeen ben je gewoon een groot puberaal jankkind.
 
  
			 
			
			
			nou, zal ik je eens uitleggen: ik VIND dat iemand met een BMW X6 iets moet compenseren.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is toch gek dat ik niets anders heb gedaan dan schrijven wat er hier door diversen over SUV's is geschreven (schijthokken eerste klas, patserig, die auto schreeuwt gewoon "KIJK, IK BEN EEN MEGALUL"
), maar dan over de prius (en dan doe ik het nog gematigder ook). Maar nu is het ineens een probleem en ben ik puberaal en een jankkind. Ja, dat zal het zijn...
Kennelijk vinden hybriderijders dat ze hun keuze keihard moeten verdedigen. Mijn idee daarbij is dat men een stuk minder tevreden is dan men claimt, want als iemand over mijn auto zeikt dan haal ik gewoon mijn schouders op... Net zoals priusrijders opvallend vaak ongevraagd moeten vertellen dat ze de prius wel mooi vinden. Dan geloof ik er dus niet in.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			25 jaar en ouder (dit jaar zelfs nog 15 jaar en ouder) is bijtelling tegen dagwaarde. Echt, dat is fiks minder dan een Prius.quote:Op donderdag 21 mei 2009 18:54 schreef bluebit het volgende:
Jij roept iets en presenteert het als een feit.
Waar zie ik deze berekening exact voor de Prius? Wie zegt dat je met alle geweld moet leasen?quote:Dus: waar lease ik een 25 jaar oude mercedes, reken eens voor wat die me kost. En als je geen kunt vinden, dan reken me eens voor wat een oude mercedes kost in diesel/benzine, onderhoud, afschrijving, wegenbelasting en verzekering bij 50.000 km per jaar (laten we aannemen dat ik nog 4 jaar kan rijden met een oude mercedes die drie ton heeft gelopen).
Het is geen moderne auto. Maar dat was het punt ook niet. Als we het gaan hebben over de kwaliteiten van auto's, dan zal de conclusie al snel zijn dat er veel leukere auto's zijn dan de prius. Maar goed, daar ging het niet om, zo las ik hier, het ging om goedkope bijtelling. Moest je wel carnivoor zijn (zou ik daar nu een onderbouwing van moeten vragen?).quote:ben ik heel benieuwd of die mercedes goedkoper is en evenveel veiligheid biedt als een moderne auto.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Begrijpen doe ik het niet, maar van mij mogen ze. Ik zou het alleen dan wel sportiever vinden als men niet de SUV rijder een trap na wenst te geven en tegelijkertijd zelf geen enkele kritiek op hun keuze kan verdragen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:21 schreef Mike1984 het volgende:
Ik kan best begrijpen waarom sommige mensen deze keuze maken
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			

 
			 
			
			
			Bij een Amerikaan zeker...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:37 schreef 68Chevelle het volgende:
Bovenstaande zijn uiteraard alleen gebaseerd op kosten, als het gaat om besteedde tijd aan beide voertuigen loopt de oldtimer behoorlijk uit.
 Die oude Mercedessen diesel schijnen echter vrij probleemloos te blijven. Ook dat zou mijn keuze niet zijn, maar dat is weer een ander verhaal.
  Die oude Mercedessen diesel schijnen echter vrij probleemloos te blijven. Ook dat zou mijn keuze niet zijn, maar dat is weer een ander verhaal. 
			 
			
			
			Oh....het rijdt ook probleemloos, je gaat er alleen anders mee om.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij een Amerikaan zeker...Die oude Mercedessen diesel schijnen echter vrij probleemloos te blijven. Ook dat zou mijn keuze niet zijn, maar dat is weer een ander verhaal.
Ik heb wel tot voor kort gebruik gemaakt van de >15 jaar regeling met de bijtelling. Ik heb ruim 3 jaar gereden in een auto die ouder was dan 15 jaar, de kilomterstand in die tijd van 185K naar 295K getild en ik ben door de auto nooit in de steek gelaten. Nooit.
Dus het is een beetje onzin om te denken dat een oude auto vaak stuk gaat. Dat hangt toch echt af van het type en de mate van onderhoud.

 
			 
			
			
			Het was een 911. Niet bepaald een stap terug tov een prius...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef Mike1984 het volgende:
Leuk al die oude bakken hoor, maar dagelijks is luxe ook niet bepaald overbodig
 
			 
			
			
			 denk meer aan 30K km + per jaar en daar gaat t met 1 op 7 dan mis.
 denk meer aan 30K km + per jaar en daar gaat t met 1 op 7 dan mis.  
											 
			 
			
			
			Alles heeft voor en nadelen. Maar dat geldt dus ook voor de prius. Als je zo goedkoop mogelijk wil rijden met een zo laag mogelijke bijtelling... dan is de prius echt niet eerste keuze en dat is mijn punt in dezen. Als je gaat praten over zaken die belangrijker zijn dan de euro's ben ik je man, maar dan weet ik ook nog wel een paar zaken die voor mij en velen de prius eveneens zullen uitsluiten.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:25 schreef 68Chevelle het volgende:
Een auto op leeftijd is inderdaad vaak onderhoudsgevoeliger, dat is gewoon iets om rekening mee te houden,
 
			 
			
			
			Je bedoelt dat ik ooit weleens de behoefte zou krijgen aan electrische ramen, stuurbekrachtiging, muziekinstallaties, tomtom, ABS/Airbags en nog meer van dat geneuzel?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:59 schreef Mike1984 het volgende:
Leuk al die oude bakken hoor, maar dagelijks is luxe ook niet bepaald overbodig

 
											 
			 
			
			
			 en vind ook niks heerlijker dan het geluid van de motor en uitlaten.
 en vind ook niks heerlijker dan het geluid van de motor en uitlaten. 
			 
			
			
			Klopt..... beetje pot/ketelsituatie.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Alles heeft voor en nadelen. Maar dat geldt dus ook voor de prius. Als je zo goedkoop mogelijk wil rijden met een zo laag mogelijke bijtelling... dan is de prius echt niet eerste keuze en dat is mijn punt in dezen. Als je gaat praten over zaken die belangrijker zijn dan de euro's ben ik je man, maar dan weet ik ook nog wel een paar zaken die voor mij en velen de prius eveneens zullen uitsluiten.
Ik vind het best als iemand gelukkig is in een prius (ik twijfel daar alleen een beetje aan vanwege de toch vaak heel defensieve opstelling van de bezitters die ook in de draadje duidelijk te zien zijn), maar dan mag deze ook best respect hebben voor iemand die een SUV koopt. Ook niet mijn keuze, maar om nu te stellen dat iedereen met een SUV een enorme lul is... Beetje vreemd.
 
			 
			
			
			Zoals eerder gezegd, ik ben geen autoliefhebber.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:33 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik ooit weleens de behoefte zou krijgen aan electrische ramen, stuurbekrachtiging, muziekinstallaties, tomtom, ABS/Airbags en nog meer van dat geneuzel?
Geloof me, niks is leuker dan in een machine te rijden, een auto is tegenwoordig meer iets van een multimediacircus.
Ik wil het geluid horen dat mijn motor maakt tijdens het gasgeven of loslaten, alles horen en voelen.
Oftewel, dat is in mijn geval wat ik aan luxe vraag.
Dus wat men vind van mijn geleasde Prius zal me aan mijn aars jeuken. Het voldoet voor mij, dat lijkt me het belangrijkst. Als een ander merk met een 14% hybride komt dan kijk ik over twee jaar wel weer wat ik lease. Of wie weet hoe dan de markt en belastingwetgeving er uit zietquote:Wat jij wilt. Ik hoef maar een klein bedrag per maand te betalen aan de belasting, heb geen onderhoudskosten, geen brandstofkosten of welke andere dan ook. De een wilt graag goedkoop rijden (en lease is het goedkoopst in the long run), de ander wilt juist een eigen auto met de daarbijbehorende kosten. Ik snap niet wat er mis mee is, maar blijkbaar de anti prius mensen wel. Die zien een persoonlijkheid in een auto of zo. Voor mij is het een noodzakelijk vervoersmiddel van blik. Omdat ik aardig wat kms per jaar rijd wil ik graag met een wat comfortabele auto rijden die ook nog goedkoop in de lease is.
Automaat, ruimte zat voor en achter voor medepassagiers, voor mij dus prima om uitgerust bij mijn klanten of kantoor te komen. Of thuis.

 
			 
			
			
			De idiotie van de fiscale wetgeving op dit punt is inderdaad walgelijk. Maar mensen die daar gebruik van maken hebben natuurlijk gelijk dat ze er gebruik van maken.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:43 schreef 68Chevelle het volgende:
Alleen wil ik er wel even bijvermelden dat het de lage bpm van de Priusrijders ergens gecomenseerd moet worden, en dat vaak door de autoliefhebbers, en dat tikt me best wel.
 
			 
			
			
			Maar waarom dan geen Aygo? Die is nog goedkoper...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:46 schreef Pheno het volgende:
Zoals eerder gezegd, ik ben geen autoliefhebber.
 
			 
			
			
			En daar hebben we het verschil in mensenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
De idiotie van de fiscale wetgeving op dit punt is inderdaad walgelijk. Maar mensen die daar gebruik van maken hebben natuurlijk gelijk dat ze er gebruik van maken.
Ik zou alleen niet mijn keuze zo op basis van geld baseren... Zeker niet als het om auto's gaat, want dat mag van mij best wat kosten.


 
											 
			 
			
			
			We hebben een merkenbeleid, Toyota hoort daar niet bij. Enige uitzondering zijn de hybrides van Honda, Toyota en Lexusquote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar waarom dan geen Aygo? Die is nog goedkoper...
Kennelijk stel je toch eisen. Of je kan niet rekenen, maar dat zal het niet zijn.
 Nu vond ik de Lexus wat duur in de lease
 Nu vond ik de Lexus wat duur in de lease  En de Honda ernstig kaal opgeleverd. Dus mijn baas stelt wat eisen, zo mogen we ook geen tweedehands auto...
 En de Honda ernstig kaal opgeleverd. Dus mijn baas stelt wat eisen, zo mogen we ook geen tweedehands auto...
											 
			 
			
			
			Maar de Aygo is niet de enige goedkope auto (ik noemde de Aygo alleen omdat het ook een Toyota is). Welk merk moet je rijden waar je geen goedkoper alternatief in kan vinden?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:07 schreef Pheno het volgende:
We hebben een merkenbeleid, Toyota hoort daar niet bij. Enige uitzondering zijn de hybrides van Honda, Toyota en LexusNu vond ik de Lexus wat duur in de lease
En de Honda ernstig kaal opgeleverd. Dus mijn baas stelt wat eisen, zo mogen we ook geen tweedehands auto...
 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			kijk, daar zit het verschil. ik geeft liever 200 euro extra uit aan mijn hypotheek dan die 200 weg te gooien in een auto (ik geloof dat we het daar wel over eens kunnen worden, namelijk dat een auto nooit datgene oplevert wat je erin gestoken hebt. Nu is dat natuurlijk ook twijfelachtig over een huis tegenwoordigquote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
De idiotie van de fiscale wetgeving op dit punt is inderdaad walgelijk. Maar mensen die daar gebruik van maken hebben natuurlijk gelijk dat ze er gebruik van maken.
Ik zou alleen niet mijn keuze zo op basis van geld baseren... Zeker niet als het om auto's gaat, want dat mag van mij best wat kosten.
 , maar hier hoeven we niet over ruzieen  discussieren)
, maar hier hoeven we niet over ruzieen  discussieren)
											 
			 
			
			
			Je hebt gelijk dat jij alleen de X6 noemde (maar dan wel met de toevoeging "KIJK IK BEN EEN MEGALUL"), anderen namen gewoon alle SUV's.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:49 schreef bluebit het volgende:
ik zeg nergens dat ik SUV rijders per definitie asociaal vind, ik zeg ook nergens dat een prius comfortablere is dan een goeie SUV. De enige SUV die bij naam noemde is de X6, en ja, dat vind ik een chromelijk overdreven auto. Andere SUVs, toureg, XC90, XC60, Q5,Q7 vind ik zeer mooi en zijn inderdaad meer comfortabeler dan een prius. maar goed, da's wederom appels en peren vergelijken.
25 jaar oude diesel: 2.500 euro (=dagwaarde) * 25% = 625 * 0,42 = 22 euro per maand bijtelling. Dat is dus wel een heel stuk lager omdat de 25 jaar oude auto fiscaal ook een bijzonder regime kent voor de bijtelling.quote:Dus als ik dat een tegenover die oude auto zet, is het nagenoeg gelijk. alleen rij ik een nieuwe auto en anders rij ik een 25 jaar oude auto.
Uitzonderingen zullen er zijn, maar bij mij scoort een bedrijf eerder minder door met een prius voor te komen rijden. Niet omdat ik graag een milieuonvriendelijke auto zie, maar omdat ik van mening ben dat de prius als het om het milieu gaat een auto is die doet alsof hij goed is voor het milieu, terwijl dat feitelijk niet zo is (ik wil niet claimen dat een prius slechter is dan een hummer, maar er zijn veel auto's die stukken beter scoren). En ik wantrouw het ook een beetje (zoiets als de filmster die zich laat fotograferen in de prius en vervolgens weer in de Ferrari/Maybach/enz. stapt).quote:Laat ik het zo zeggen: het feit dat mijn werkgever beter voor de dag komt indien de werknemers in zgn groene autos rondrijdt, vind ik ook wat waard (hart voor de zaak enzo).
 
			 
			
			
			Ik woon ook best aardig. Passend bij de auto zeg maar. Op zich vind ik een rijtjeshuis en een Rolls voor de deur ook een beetje treurig... Maar weggooien? Ik heb er dagelijks veel plezier van. Natuurlijk is wonen heel veel goedkoper dan autorijden onder de streep, maar op een gegeven moment is nog groter wonen echt idioot aan het worden.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:52 schreef bluebit het volgende:
kijk, daar zit het verschil. ik geeft liever 200 euro extra uit aan mijn hypotheek dan die 200 weg te gooien in een auto (ik geloof dat we het daar wel over eens kunnen worden, namelijk dat een auto nooit datgene oplevert wat je erin gestoken hebt. Nu is dat natuurlijk ook twijfelachtig over een huis tegenwoordig, maar hier hoeven we niet over ruzieen discussieren)
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			ja, en over die BMW, daar blijf ik absoluut bij: de reden: ik kijk wat ik voor mijn geld krijg (en image, daar hebben we het toch echt over, is zeker ook bij mij een factor). Maar koop dan een X5 (vind ik ook spuuglelijk, maar is minder overdreven en je krijgt meer voor het geld wat je uitgeeft). Of nog beter: koop een xc90, hou 10k in je zak en rijdt net zo comfortabel, maar wel een heel stuk stijlvoller (met name zakelijk dus van belang)quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:19 schreef DS4 het volgende:
Je hebt gelijk dat jij alleen de X6 noemde (maar dan wel met de toevoeging "KIJK IK BEN EEN MEGALUL"), anderen namen gewoon alle SUV's.
25 jaar oude diesel: 2.500 euro (=dagwaarde) * 25% = 625 * 0,42 = 22 euro per maand bijtelling. Dat is dus wel een heel stuk lager omdat de 25 jaar oude auto fiscaal ook een bijzonder regime kent voor de bijtelling.
Uitzonderingen zullen er zijn, maar bij mij scoort een bedrijf eerder minder door met een prius voor te komen rijden. Niet omdat ik graag een milieuonvriendelijke auto zie, maar omdat ik van mening ben dat de prius als het om het milieu gaat een auto is die doet alsof hij goed is voor het milieu, terwijl dat feitelijk niet zo is (ik wil niet claimen dat een prius slechter is dan een hummer, maar er zijn veel auto's die stukken beter scoren). En ik wantrouw het ook een beetje (zoiets als de filmster die zich laat fotograferen in de prius en vervolgens weer in de Ferrari/Maybach/enz. stapt).
Voor de meeste mensen geldt dat het ze zal jeuken. Een dure auto roept wel negatieve reacties op in Nederland, maar dat is een ander verhaal.
 
			 
			
			
			Toch ken ik ook een bijzonder aantrekkelijke en leuke dame die in een X6 rijdt, dus niet iedere X6 rijder is een lul.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:09 schreef bluebit het volgende:
ja, en over die BMW, daar blijf ik absoluut bij:
Of je die auto echt kan leasen weet ik niet (hoewel je maatschappijen hebt die dit soort gekke dingen doen), maar ik zou als werkgever die auto ook niet leasen. Dat is nl. niet zo slim.quote:Die berekening over die mercedes is best interessant inderdaad, maar indien mogelijk, zou ik graag het hele plaatje eens willen zien (niet omdat ik het beter weet, maar omdat ik het oprecht interessant vind), dus het complete leasebedrag bij 50000 km per jaar. Ik vermoed dat het leasebedrag (niet de bijtelling) erg veel hoger ligt. (indien anders hoor ik graag)
Dat doe ik niet, maar ik zie het als een minnetje. Maakt dat uiteindelijk uit? Nee. Maar net zo goed verkoop je ook geen omzetverlagende of kostenverhogende diensten omdat je in een Prius rijdt.quote:Daarnaast doe je je werk niet erg goed, als je omzetverhogende of kostenbesparende dienst afwijst omdat de verkoper in een prius rijdt.
Tsja en ik ga daar dus tegenin. Mijn auto roept reacties op (meestal positief) en er zullen best cliënten zijn die er problemen mee hebben. Ik laat alleen mijn keuze daar niet vanaf hangen. Het is sowieso enorm Hollands....quote:Dure auto's zijn inderdaad ook not done, zakelijk gezien. Hoewel dat allemaal een kwestie van perceptie is.
Een kennis van me kocht een audi A8 omdat ie daarmee bij de klanten kon aankomen, de maserati die hij eigenlijk wilde kopen was goedkoper dan de A8, maar daar kun je niet bij de klant mee aankomen.
In de AutoVisie heb ik er sowieso wat over gelezen in verband met de prius.quote:welke auto scoort overigens beter voor het milieu volgens jou : wel natuurlijk autos met benzine motor en in de gewichtsklasse 1300 kg kijken, anders ben je weer onzinnige zaken met elkaar aan het vergelijken. Diesel valt sowieso af aangezien dat gewoonweg meer verontreinigender is.
ps. : milieu interesseert mij persoonlijk niets, maar jij begint over dit punt, dus vandaar die laatste vraag.
 
			 
			
			
			dat bedoel ik dus! we zijn het eens (buiten het feit dat ik een expliciete mening heb over de X6)quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:21 schreef DS4 het volgende:
Toch ken ik ook een bijzonder aantrekkelijke en leuke dame die in een X6 rijdt, dus niet iedere X6 rijder is een lul.
Gebrek aan smaak: dat wel.
Waarom is dat niet slim?quote:Of je die auto echt kan leasen weet ik niet (hoewel je maatschappijen hebt die dit soort gekke dingen doen), maar ik zou als werkgever die auto ook niet leasen. Dat is nl. niet zo slim.
die eerste snap ik niet helemaal? Wat betreft die dure auto, ja inderdaad.quote:Dat doe ik niet, maar ik zie het als een minnetje. Maakt dat uiteindelijk uit? Nee. Maar net zo goed verkoop je ook geen omzetverlagende of kostenverhogende diensten omdat je in een Prius rijdt.
Ik probeerde aan te geven dat je eigenlijk alleen maar negatief kan scoren met de auto onder je reet en dat is de dure auto.
dat is niet hollands. die voorbeelden komen van mensen die uitsluitend internationaal bezig zijn.quote:Tsja en ik ga daar dus tegenin. Mijn auto roept reacties op (meestal positief) en er zullen best cliënten zijn die er problemen mee hebben. Ik laat alleen mijn keuze daar niet vanaf hangen. Het is sowieso enorm Hollands....
10% van de energie gedurende de levenscyclys van een auto zit in het productieproces. Dus op dat vlak is de prius een enorme verbetering, omdat je op die resterende 90% kunt gaan winnen.quote:In de AutoVisie heb ik er sowieso wat over gelezen in verband met de prius.
Jouw gewichtseis is m.i. onzinnig. Een nadeel van de hybride is het meergewicht, dus dat nadeel mag je zo niet repareren. Je zou maten moeten nemen. Dat diesel per definitie slechter is voor het milieu is ook achterhaald. Daarnaast neem ik zeker niet alleen uitstoot, maar ook productie. En daar scoort hybride bijzonder slecht.
Concrete namen kan ik dus zo niet geven, maar het is wel een feit dat hybride niet de topper is voor het milieu. Bij de betere helft zeg maar.

 
			 
			
			
			Leasen is relatief duur. Het scheelt alleen dat je dan geen auto's op de balans hebt staan, dus om financiële redenen is het toch interessant. Maar bij een auto die je voor 2.500 euro koopt speelt dat niet.quote:
Moderne 911. 530pk, dus best vlot.quote:Maar nu ben ik wel benieuwd, wat voor auto rij je eigenlijk?
Ik zou er weer eens even in moeten duiken om er inhoudelijk op in te kunnen gaan.quote:10% van de energie gedurende de levenscyclys van een auto zit in het productieproces. Dus op dat vlak is de prius een enorme verbetering, omdat je op die resterende 90% kunt gaan winnen.
Qua uitstoot ziet het er anders uit : 50% van de uitstoot gebeurt tijdens productie, de rest tijdens de rest van het leven. Ook daar kan een hybride dus zeker winst maken.
Weet je trouwens hoe een roetfilter gemaakt wordt : door palladium en platina te gebruiken. Deze metalen worden gewonnen in zeer verontreinigende mijnen. Kun je dus wel vergelijken met de winning van materialen voor de pruis' accus.
En zelfs met roetfilter stoot een diesel meer uit (zie de labels die autos krijgen, lijkt me weinig verdere discussie over nodig)
Nee, je moet natuurlijk wel in vergelijkbare klasse denken.quote:het gewicht vind ik ook niet van belang, maar als je dit weglaat, zul je een prius proberen te vergelijken met een VEEL kleinere auto.
MOet je even van me tegoed houden...quote:overigens durf ik bij nader inzien ook best de vergelijking aan op basis van maten, de eis van dezelfde brandstofsoort blijft natuurlijk dan wel staan
Cheers!
 
			 
			
			
			ja, inderdaad, op die manier is het best interessantquote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leasen is relatief duur. Het scheelt alleen dat je dan geen auto's op de balans hebt staan, dus om financiële redenen is het toch interessant. Maar bij een auto die je voor 2.500 euro koopt speelt dat niet.
ja..........ok, nu ben ik wel enigszins jaloersquote:Moderne 911. 530pk, dus best vlot.

 
 ach, bespaar je de moeite, die cijfers heb ik even van een wetenschappelijke site afgeplukt. het zijn cijfers die ik eerder gezien heb en ze klinken redelijk. Maar uiteindelijk kiezen we beide niet voor de milieu overweging, maar laten we andere factoren zwaarder wegen. In mijn geval heb ik gekozen voor het financiele plaatje. En mijn liefde voor zware motoren, ach de tijd komt wel dat ik een tweede auto koop waar ik verliefd op ben. Had ik minder kilometers per jaar gereden dan was ik ook niet gaan leasen.quote:Ik zou er weer eens even in moeten duiken om er inhoudelijk op in te kunnen gaan.
Mocht je er een tegenkomen, schroom niet. het is niet zo dat ik een prius fanaat ben, en als er even goede alternatieven zijn (financieel en op luxe niveau gezien), dan heb ik daar zeer zeker oren naar.quote:Nee, je moet natuurlijk wel in vergelijkbare klasse denken.
MOet je even van me tegoed houden...
 
			 
			
			
			Zodra ze voor de deur staan zijn ze dat niet meer waard...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:38 schreef Mike1984 het volgende:
Dus jij hebt een porsche van 270k voor je deur staan ?doe je goed !
 
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			GT2's houden hun waarde minder goed dan GT3's... Niet dat dat enorm belangrijk is, maar toch.quote:Op zondag 24 mei 2009 15:30 schreef Mike1984 het volgende:
een 997 GT2 blijft zijn waarde wel aardig houden omdat er maar heel weinig van zijn, tuurlijk geen 270k maargoed.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 .
.  . Ten eerste al omdat je wijzers er gewoon niet zijn, ten tweede omdat ik geen sleutel had, en ten derde omdat ik begon te rijden zonder dat mijn motor eigenlijk draaide (benzinemotor dan). Komt zéér raar over als je dat niet gewend bent
. Ten eerste al omdat je wijzers er gewoon niet zijn, ten tweede omdat ik geen sleutel had, en ten derde omdat ik begon te rijden zonder dat mijn motor eigenlijk draaide (benzinemotor dan). Komt zéér raar over als je dat niet gewend bent  . Eens op snelheid vond ik hem niet echt overtuigend, je voelt weinig welk wegdek er onder je auto zit, in bochten helde de wagen vrij sterk over, sturen was een beetje wazig rond het rechtuit... Typisch wat je dus van een hybriede verwacht, vooral goed om rustig mee te rijden, maar niet echt geschikt om er een wat actieve rijstijl mee te gaan verwezenlijken. Zijwind is trouwens erg; ik zou hem niet ver boven het niveau plaatsen van mijn eerste hyundai; een 13 jaar oude hyundai pony. Op het linkervak op de snelweg je stuur loslaten als er wat zijdelingse wind is doe je beter niet, of je ligt in de vangrail. Dat hebben andere auto's van deze prijsklasse toch véél minder. Dit kwam ook tot uiting in de remmen, die mij ook niet overtuigden (bij mijn auto ben ik gewoon duizelig na een noodstop; bij die prius totaal niet. Komt misschien omdat er keiharde eco banden onder die prius lagen, of omdat er aan remenergierecuperatie gedaan wordt, weet het niet echt).
. Eens op snelheid vond ik hem niet echt overtuigend, je voelt weinig welk wegdek er onder je auto zit, in bochten helde de wagen vrij sterk over, sturen was een beetje wazig rond het rechtuit... Typisch wat je dus van een hybriede verwacht, vooral goed om rustig mee te rijden, maar niet echt geschikt om er een wat actieve rijstijl mee te gaan verwezenlijken. Zijwind is trouwens erg; ik zou hem niet ver boven het niveau plaatsen van mijn eerste hyundai; een 13 jaar oude hyundai pony. Op het linkervak op de snelweg je stuur loslaten als er wat zijdelingse wind is doe je beter niet, of je ligt in de vangrail. Dat hebben andere auto's van deze prijsklasse toch véél minder. Dit kwam ook tot uiting in de remmen, die mij ook niet overtuigden (bij mijn auto ben ik gewoon duizelig na een noodstop; bij die prius totaal niet. Komt misschien omdat er keiharde eco banden onder die prius lagen, of omdat er aan remenergierecuperatie gedaan wordt, weet het niet echt).
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Zelf ben ik een autoliefhebber en vind ik de Prius mooi om zijn vooruitstrevende technologie. Het is de eerste burgerbak met allerlei toffe opties die je voor nu nog enkel bij BMW en Mercedes ziet.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:46 schreef mighty_myte het volgende:
't Is ook een pisbak, zo'n prius.
Echt zo'n wagen voor boomneukers met een strakke portemonnee zonder verstand van auto's.
In een moderne diesel rij je 10x zuiniger.
Goed voor het milieu is hij ook allerminst -weet inmiddels iedereen- omdat elk schroefje uit een ander land komt.
 
			 
			
			
			Die mening is alleen door mensen die een vijfdehands Opel Astra kunnen betalenquote:Op maandag 25 mei 2009 19:46 schreef mighty_myte het volgende:
't Is ook een pisbak, zo'n prius.
Echt zo'n wagen voor boomneukers met een strakke portemonnee zonder verstand van auto's.
In een moderne diesel rij je 10x zuiniger.
Goed voor het milieu is hij ook allerminst -weet inmiddels iedereen- omdat elk schroefje uit een ander land komt.
 
											 
			 
			
			
			Je laat al duidelijk blijken dat jij in ieder geval geen verstand van autos hebt. Ik heb een moderne diesel gereden die even zwaar en even groot was en merkwaardig genoeg is het verbruik nagenoeg gelijk.Zelfs na afgelopen week naar de ardennen te zijn gereden via duitsland. Dat is knap voor een dergelijke auto op benzine.quote:Op maandag 25 mei 2009 19:46 schreef mighty_myte het volgende:
't Is ook een pisbak, zo'n prius.
Echt zo'n wagen voor boomneukers met een strakke portemonnee zonder verstand van auto's.
In een moderne diesel rij je 10x zuiniger.
Goed voor het milieu is hij ook allerminst -weet inmiddels iedereen- omdat elk schroefje uit een ander land komt.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Volgens Wikipedia:quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:42 schreef Athmozz het volgende:
klopt wel, die prius is een héél pak zuiniger. Dit is echter niet zozeer toe te schrijven aan die elektromotoren en al die andere zut erin (ok, wat werkt weldegelijk mee), maar eerder aan het gebruiken van de atkinsoncyclus dan de ottocyclus voor de motor (atkinsoncyclus is stuk zuiniger dan ottocyclus).
Je kan er dus niet omheen dat de prius technisch gezien gewoon een baanbrekend model is; een van de eersten waarin batterijgedoe in zit (toch voor op de openbare baan) en gewoonweg de eerste met de atkinsoncyclus... Ik vraag me nog steeds af waarom er enkel voor de prius op de atkinsoncyclus gewerkt wordt, en voor dan voor een model zoals de auris niet (en uberhaupt door geen enkele andere producent). Die cyclus & motor is al lange tijd gekend, en er is geweten dat hij zuiniger functioneert, maar toch wordt die niet in productie genomen. Gek als je t mij vraagt...
Het zijn namelijk enkels hybrids die de atkinsoncycles gebruiken:quote:While a modified Otto cycle engine using the "Atkinson cycle" provides good fuel economy, it is at the expense of a lower power-per-displacement than a traditional four-stroke[1]. If the engine is only run at high powers intermittently, then the power of the engine can be supplemented by an electric motor during times when high power is needed.
Kleine demonstratie:quote:Toyota Prius hybrid electric (front-wheel drive) with a (purely geometric) compression ratio of 13.0:1
Ford Escape/Mercury Mariner/Mazda Tribute hybrid electric (front- and four-wheel drive) with a compression ratio of 12.4:1
2010 Ford Fusion Hybrid/Mercury Milan Hybrid hybrid electric (front-wheel drive) with a compression ratio of 12.3.1
Toyota Camry Hybrid hybrid electric (front-wheel drive) with a compression ratio of 12.5:1
Chevrolet Tahoe Hybrid hybrid electric (four-wheel drive) with a compression ratio of 10.8:1
2010 Lexus RX 450h hybrid electric (front-wheel drive)
2010 Mercedes ML450 Hybrid hybrid electric
 
			 
			
			
			 . In 90% van de auto's is er toch genoeg ruimte onder de motorkap om een iets dikkere motor te plaatsen.
. In 90% van de auto's is er toch genoeg ruimte onder de motorkap om een iets dikkere motor te plaatsen.
											 
			 
			
			
			Het probleem met het lagere vermogen per inhoud is denk ik dat je meer toeren moet maken om het te compenseren. Die 2 liter motor waar jij het over hebt zou met 200pk minder toeren hoeven te maken om 120 te rijden. Denk ik, weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:14 schreef Athmozz het volgende:
het lagere vermogen per inhoud maakt op zich toch niet uit als het rendement van je motor hoger ligt?
Liever een 2 liter motor met 140pk en 5l/100km verbruiken dan een 1600cc met 140pk en 6l/100km verbruiken hoor. In 90% van de auto's is er toch genoeg ruimte onder de motorkap om een iets dikkere motor te plaatsen.
 
			 
			
			
			Dat hangt toch ook samen met je rijstijl. Bij vollast gaat de Prius wel flink verbruiken. En ook bij een normale rit zijn er genoeg auto's die echt zuiniger zijn (AutoVisie heeft dat in een praktijktest geconstateerd).quote:Op dinsdag 26 mei 2009 08:42 schreef Athmozz het volgende:
klopt wel, die prius is een héél pak zuiniger.
 
			 
			
			
			ja ok, maar echt vol belasten kan je ook niet met een prius; de wegligging & de rijstijl van die wagen lenen zich gewoonweg niet tot sportief gebruikquote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat hangt toch ook samen met je rijstijl. Bij vollast gaat de Prius wel flink verbruiken. En ook bij een normale rit zijn er genoeg auto's die echt zuiniger zijn (AutoVisie heeft dat in een praktijktest geconstateerd).
 . Bij normaal rijden ben ik met mijn 320d ongeveer 1 op 17 kwijt, met die prius had ik met ongeveer dezelfde rijstijl 1 op 20. Gezien het verschil van benzine naar diesel is dat nog héél mooi, benzine gebruikt normaal altijd meer. Als je wagens wil gaan vergelijken moet je eerder een prius naast een benzinewagen zetten ipv naast een diesel; als ze die techniek gecombineerd hadden met een dieselmotor gingen ze ook een stuk zuiniger af geweest zijn dan nu qua verbruik.
. Bij normaal rijden ben ik met mijn 320d ongeveer 1 op 17 kwijt, met die prius had ik met ongeveer dezelfde rijstijl 1 op 20. Gezien het verschil van benzine naar diesel is dat nog héél mooi, benzine gebruikt normaal altijd meer. Als je wagens wil gaan vergelijken moet je eerder een prius naast een benzinewagen zetten ipv naast een diesel; als ze die techniek gecombineerd hadden met een dieselmotor gingen ze ook een stuk zuiniger af geweest zijn dan nu qua verbruik.
											 
			 
			
			
			Wat jij nu wil bereiken doet men in de praktijk met de turbomotor. Juist de kleinere motor die toch nog genoeg vermogen levert. Overigens ook een oplossing die alleen bij deellast zuiniger is.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:14 schreef Athmozz het volgende:
het lagere vermogen per inhoud maakt op zich toch niet uit als het rendement van je motor hoger ligt?
Liever een 2 liter motor met 140pk en 5l/100km verbruiken dan een 1600cc met 140pk en 6l/100km verbruiken hoor. In 90% van de auto's is er toch genoeg ruimte onder de motorkap om een iets dikkere motor te plaatsen.
 
			 
			
			
			Dan rij je zuinig (aangezien 1:17 met een 320d best zuinig is). Zodra je wat vlotter gaat rijden gaat de 320d misschien wel zuiniger zijn. Is overigens ook meer auto...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:41 schreef Athmozz het volgende:
ja ok, maar echt vol belasten kan je ook niet met een prius; de wegligging & de rijstijl van die wagen lenen zich gewoonweg niet tot sportief gebruik. Bij normaal rijden ben ik met mijn 320d ongeveer 1 op 17 kwijt, met die prius had ik met ongeveer dezelfde rijstijl 1 op 20.
Dat wordt steeds meer achterhaald. De verschillen worden kleiner. Enerzijds omdat de benzinemodellen zuiniger worden en anderzijds omdat de dieselmodellen sportiever (sneller) worden, hetgeen ten koste gaat van verbruik.quote:Gezien het verschil van benzine naar diesel is dat nog héél mooi, benzine gebruikt normaal altijd meer.
Ik denk dat hybride zich niet leent voor combinatie met diesel, daar de electromotor juist bij lage snelheden en lage toeren bij zal springen. En diesel staat echter niet bekend om top-end power.quote:Als je wagens wil gaan vergelijken moet je eerder een prius naast een benzinewagen zetten ipv naast een diesel; als ze die techniek gecombineerd hadden met een dieselmotor gingen ze ook een stuk zuiniger af geweest zijn dan nu qua verbruik.
 
			 
			
			
			Kijk je ook naar de uitstoot?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat hangt toch ook samen met je rijstijl. Bij vollast gaat de Prius wel flink verbruiken. En ook bij een normale rit zijn er genoeg auto's die echt zuiniger zijn (AutoVisie heeft dat in een praktijktest geconstateerd).
 
			 
			
			
			Volgens mij deed AutoVisie dat niet en ik doe dat ook niet. Meestal hangt uitstoot aardig samen met verbruik (bij gelijke bouwjaren) en ik ben er nog steeds van overtuigd dat het gebruik van accu's (die gewoon milieuvervuilers van de allereerste orde zijn) het "groene" karakter van de prius onderuit haalt.quote:
 
			 
			
			
			Maar dat de accu slecht voor het milieu is om te maken word gecompenseerd doordat de fabriek CO2 beter afvoert.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij deed AutoVisie dat niet en ik doe dat ook niet. Meestal hangt uitstoot aardig samen met verbruik (bij gelijke bouwjaren) en ik ben er nog steeds van overtuigd dat het gebruik van accu's (die gewoon milieuvervuilers van de allereerste orde zijn) het "groene" karakter van de prius onderuit haalt.
Overigens, heel eerlijk: het milieuaspect zal mij jeuken. Ik vind het prima dat er maatregelen zijn genomen om auto's milieuvriendelijker te maken, maar ik laat mij er bij de koop in het geheel niet door leiden.
 
			 
			
			
			ik rijd wat gemiddeld qua stad & grote banen, maar als je wat vooruit kijkt kan je dat verbruik probleemloos halen hoor. Ik rem gemiddeld ook zéér weinig, maar mijn snelheden zitten altijd tegen of over het max wat toegestaan is. Bij een auto moet je gewoon op relatief lage toeren met rond de 80% gas optrekken, dat is het zuinigste punt van de motor. En dan gewoon in een zo hoog mogelijke versnelling gooien om een hoog koppel van de motor te vragen bij lage toerentallen, dan zit je eveneens zuinig te rijden (uiteraard moet je wel een beetje motor meehebben, met een 1300cc valt er zo niet te rijden aangezien je gewoon geen koppel hebt).quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan rij je zuinig (aangezien 1:17 met een 320d best zuinig is). Zodra je wat vlotter gaat rijden gaat de 320d misschien wel zuiniger zijn. Is overigens ook meer auto...
Het kringproces van een zelfontbrander (diesel) laat gewoon een hoger rendement toe dan mogelijk is bij een benzinemotor... je zal dus nooit even zuinig raken met benzine als met diesel (tenzij je truckjes zoals batterijmotoren enzo gaat integreren)quote:Dat wordt steeds meer achterhaald. De verschillen worden kleiner. Enerzijds omdat de benzinemodellen zuiniger worden en anderzijds omdat de dieselmodellen sportiever (sneller) worden, hetgeen ten koste gaat van verbruik.
waarom moet er topend- power zijn? De meeste diesels houden perfect hun power tot 3000 toeren (of je rijdt echt met een vrachtwagen), en aan 3000 toeren rijd je met een degelijk ontworpen motor + bak combinatie al richting de 140-150... voor normaal gebruik is dat méér dan genoegquote:Ik denk dat hybride zich niet leent voor combinatie met diesel, daar de electromotor juist bij lage snelheden en lage toeren bij zal springen. En diesel staat echter niet bekend om top-end power.
 
											 
			 
			
			
			CO2 boeit écht niet. 20 Chinezen ademen op 1 jaar tijd evenveel uit of de gemiddelde auto die 15000km rijdt... Wat maakt het dan uit dat je auto 5% minder uitstoot, er blijven massa's chinezen om dat de compenserenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar dat de accu slecht voor het milieu is om te maken word gecompenseerd doordat de fabriek CO2 beter afvoert.

 
			 
			
			
			Dat is vrij bijzonder om zeer milieuvervuilende stoffen te compenseren door een zeer ongevaarlijk stofje minder uit te stoten...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:25 schreef Geqxon het volgende:
Maar dat de accu slecht voor het milieu is om te maken word gecompenseerd doordat de fabriek CO2 beter afvoert.
Binnen de dichtbevolkte stedelijke grenzen... Daarbuiten niet.quote:Hetzelfde met elektrische auto's: Ook al wordt de stroom voor deze wagens met kolen opgewerkt, het is nog altijd beter om dit op een centrale plek te doen i.p.v. in de auto zelf.
 
			 
			
			
			Omdat het niet fijn rijdt. Je krijgt dan onderin veel kracht en bovenin is de fut er uit.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:33 schreef Athmozz het volgende:
waarom moet er topend- power zijn? De meeste diesels houden perfect hun power tot 3000 toeren (of je rijdt echt met een vrachtwagen), en aan 3000 toeren rijd je met een degelijk ontworpen motor + bak combinatie al richting de 140-150... voor normaal gebruik is dat méér dan genoeg
 
			 
			
			
			fuck die batterijen mythe: andere autos gebruiken roetfilters of katalysators en ook daarvoor zijn metalen nodig die zeker niet milieuvriendelijke gewonnen worden. Daarnaast worden er niet alleen voor een prius accu materiaal gewonnen maar ook voor ALLE andere accus en batterijen die we gebruiken. we praten dus over promilles van productie die een prius nodig heeft. Oftewel een beetje hypocriet om te roepen dat al die milieuvervuiling toegekend kan worden aan een prius. Ik roep toch ook niet dat alle platina winning gebruikt wordt voor het maken van roetfilters.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is vrij bijzonder om zeer milieuvervuilende stoffen te compenseren door een zeer ongevaarlijk stofje minder uit te stoten...
[..]
Binnen de dichtbevolkte stedelijke grenzen... Daarbuiten niet.
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat hangt toch ook samen met je rijstijl. Bij vollast gaat de Prius wel flink verbruiken. En ook bij een normale rit zijn er genoeg auto's die echt zuiniger zijn (AutoVisie heeft dat in een praktijktest geconstateerd).
 
			 
			
			
			in een prius zit toch bijna 250 kilo batterijpack in. Ik weet niet wat een normale auto accu weegt, maar ik kan die makkelijk opheffen dus t zal zeker geen 20 kilo zijn. Stel dat alle wagens met dergelijke packs gelijk een prius uitgerust worden, en je hebt gewoon 10x zoveel van die rommel nodig... dàt geeft wel invloed op het milieu hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:29 schreef bluebit het volgende:
[..]
fuck die batterijen mythe: andere autos gebruiken roetfilters of katalysators en ook daarvoor zijn metalen nodig die zeker niet milieuvriendelijke gewonnen worden. Daarnaast worden er niet alleen voor een prius accu materiaal gewonnen maar ook voor ALLE andere accus en batterijen die we gebruiken. we praten dus over promilles van productie die een prius nodig heeft. Oftewel een beetje hypocriet om te roepen dat al die milieuvervuiling toegekend kan worden aan een prius. Ik roep toch ook niet dat alle platina winning gebruikt wordt voor het maken van roetfilters.
 
											 
			 
			
			
			bekijk de test van topgear maar eensquote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:32 schreef bluebit het volgende:
[..]
mwoah, viel me mee, heb toch een kleine 700 km gereden met een gemiddelde van 140 - 150 (duitse autobahn, samen met vriendin naar ardennen, dus ook bergen erin).
Overigens, merk je wel dat ie volgeladen is, optrekken en tussensprints gaan beduidend langzamer, bij mijn vorige diesel merkte je daar niets van.

 . Die prius is enkel zuinig als je kalm rijdt. 150 rijden is trouwens nog steeds kalm rijden hoor, zolang je maar niet continu aan tussensprints bezig zit. Een beetje normale diesel doet dat met een litertje of 7à8... Aan die snelheid zal een prius daar ook minstens zitten hoor
. Die prius is enkel zuinig als je kalm rijdt. 150 rijden is trouwens nog steeds kalm rijden hoor, zolang je maar niet continu aan tussensprints bezig zit. Een beetje normale diesel doet dat met een litertje of 7à8... Aan die snelheid zal een prius daar ook minstens zitten hoor  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Oh hai: http://www.cleangreencar.co.nz/page/prius-transmissionquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:03 schreef Athmozz het volgende:
prius heeft wél een CVT (een CVT is niets anders dan een viabele automatische transmissie). Het is geen "bak" want een bak heeft verschillende verhoudingen, een CVT heeft 1 variabele verhouding). Hoeveel motoren er dan nog extra zijn of niet maakt niet eens uit.
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:09 schreef r8ality het volgende:
[..]
Oh hai: http://www.cleangreencar.co.nz/page/prius-transmission
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:47 schreef Athmozz het volgende:
[..]
bekijk de test van topgear maar eens
Scheuren met een prius & erachter rijden met een BMW M3; de M3 is een stuk zuiniger dan de prius. Die prius is enkel zuinig als je kalm rijdt. 150 rijden is trouwens nog steeds kalm rijden hoor, zolang je maar niet continu aan tussensprints bezig zit. Een beetje normale diesel doet dat met een litertje of 7à8... Aan die snelheid zal een prius daar ook minstens zitten hoor
 
			 
			
			
			Het heeft geen reet met CVT te maken. Punt. Dafjes/scooters, dat is CVT. Geen automaat die een accu oplaadtquote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:58 schreef bluebit het volgende:
[..]
jaja, puur gezien is het inderdaad geen echte CVT, maar het lijkt wel het meest op een CVT betreffende techniek en karaktereigenschappen. Vandaar dus dat iedereen zegt dat het een CVT is.
 .
.
											 
			 
			
			
			Wat de bruikbaarheid irl is, hangt aardig samen met hoe jouw rijstijl is. Ik zou niet zuinig rijden met een Prius, daar ik gewoon die auto op zijn flikker geef. Met mijn auto rij ik wel relatief zuinig omdat die zo extreem snel is dat deze in verreweg de meeste gevallen levensgevaarlijk is als ik ipv met de grote teen met de hele voet gas geef (drukke binnenwegen iig).quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:01 schreef bluebit het volgende:
En welke waarde hebben de experimenten van top gear (ook al zijn ze vaak hilarisch), maar als je niet in staat bent om de bruikbaarheid in REAL LIFE van die experimenten in te schatten, dan is er toch iets mis met je.
 
			 
			
			
			Nissan? Die hebben ook CVT's gehad hoor (in de primera zeker), CVT's zijn zeker niet enkel in dafjes gebruikt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:08 schreef r8ality het volgende:
[..]
Het heeft geen reet met CVT te maken. Punt. Dafjes/scooters, dat is CVT. Geen automaat die een accu oplaadt.
 
			 
			
			
			Bekendste voorbeeld, geen complete lijst...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Nissan? Die hebben ook CVT's gehad hoor (in de primera zeker), CVT's zijn zeker niet enkel in dafjes gebruikt.
 
			 
			
			
			ik heb eerder al gezegd dat ik de prius niet slecht vind, maar dat hij voor mij gewoon niet afdoende is als auto omdat hij rijdt als een slappe dwijl. Ga wat sportiever met een prius over de weg, en je merkt dat je met een log & niet scherp sturende wagen te doen hebt. Geef mij liever een Seat Ibiza met wat uitrusting erop dan een Prius, want die eerste rijdt écht goed, die tweede gaat wel als je er gezapig mee rijdt...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:01 schreef bluebit het volgende:
[..]
En welke waarde hebben de experimenten van top gear (ook al zijn ze vaak hilarisch), maar als je niet in staat bent om de bruikbaarheid in REAL LIFE van die experimenten in te schatten, dan is er toch iets mis met je.
 
			 
			
			
			ja, maar een seat ibiza (ik heb vaak met een FR diesel gereden) is een andere klasse auto....een kleinere klasse auto. Daarnaast is een prius een automaat, dus ja, je moet remmen voordat je een bocht ingaat. Dat is niet veel anders bij andere automaten die ik ken zoals V70's A6-en of wat dan ook. Een beetje ibiza kost overigens ook al snel evenveel als een prius, maar dan krijg je dus een kleinere auto, minder luxe en meer kosten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:17 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik heb eerder al gezegd dat ik de prius niet slecht vind, maar dat hij voor mij gewoon niet afdoende is als auto omdat hij rijdt als een slappe dwijl. Ga wat sportiever met een prius over de weg, en je merkt dat je met een log & niet scherp sturende wagen te doen hebt. Geef mij liever een Seat Ibiza met wat uitrusting erop dan een Prius, want die eerste rijdt écht goed, die tweede gaat wel als je er gezapig mee rijdt...
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat de bruikbaarheid irl is, hangt aardig samen met hoe jouw rijstijl is. Ik zou niet zuinig rijden met een Prius, daar ik gewoon die auto op zijn flikker geef. Met mijn auto rij ik wel relatief zuinig omdat die zo extreem snel is dat deze in verreweg de meeste gevallen levensgevaarlijk is als ik ipv met de grote teen met de hele voet gas geef (drukke binnenwegen iig).
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja, want 100'en euros besparen op de inpikbelasting is zoooo domquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:50 schreef r8ality het volgende:
Alleen al vanwege die bijtelling "voor een beter milieu" moet je het ding laten staan. Je moet er niet eens aan WILLEN meewerken. Een grote schertsvertoning en die kanslozen die voor een dubbeltje op de eerste rang zitten moeten samen met hun Prius afgezonken worden in de Atlantische Oceaan.
 
											 
			 
			
			
			Het gaat erover waarom het belastingvoordeel oplevert. De manier waarop. Daar is iets ernstig mis mee.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, want 100'en euros besparen op de inpikbelasting is zoooo dom
 
			 
			
			
			Dat snap ik, maar ik profiteer er toch van. Dief van mijn eigen portemonnaie als ik het niet doequote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:55 schreef r8ality het volgende:
[..]
Het gaat erover waarom het belastingvoordeel oplevert. De manier waarop. Daar is iets ernstig mis mee.
 
											 
			 
			
			
			waarom : om minder uitstoot de lucht in te helpen in een wereld waarin twee mega economieen op aan het komen zijn (china, india) die ook allemaal auto willen gaan rijden. Om de markt te dwingen naar alternatieven te kijken ipv 100 jaar oude technologie te blijven gebruiken. Om consumenten aan te zetten tot de aanschaf van die ontwikkelde alternatieven zodat die alternatieven ook economisch interessant zijn voor de fabrikanten.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:55 schreef r8ality het volgende:
[..]
Het gaat erover waarom het belastingvoordeel oplevert. De manier waarop. Daar is iets ernstig mis mee.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:09 schreef Kvdw1 het volgende:
Ik zou nooit aan een hybride auto beginnen.
Neem als voorbeeld de Prius,
Ten eerste is hij oerlelijk, en je hoort hem niet aankomen.
Wie houdt er nou niet van een ronkende v6 of grotere cilinder?
Al jaren gelukkig getrouwd met een vrouwquote:Ik snap best dat mannen in die auto's vaak voor homo's aangekeken worden.

Sinds wanneer moet je als verkeersdeelnemer alleen op je gehoor vertrouwen? Je kijkt toch of je veilig kan oversteken?quote:Het is nog eens gevaarlijk ook, omdat hij zo stil is hoor je hem niet aankomen, en kan je er binnen de kortste keren een ongeluk mee krijgen.
Zo, had jij die foto's? Snel, naar de story en prive!! het zijn net mensen!quote:Naja en mileuvervuiling, ik had een aantal foto's waar je prius rijders ziet, of wildplassen, of roken of iets dergelijks.
Nee, it's all about the money.quote:Net of ze echt wat op het mileu uitdoen.
nee, die geef ik je niet, die koop je maar zelfquote:Geef mij maar een echte auto.
 
											 
			 
			
			
			begin maar een auto met een V6 te zoeken, die zijn héél schaarsquote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:09 schreef Kvdw1 het volgende:
Ten eerste is hij oerlelijk, en je hoort hem niet aankomen.
Wie houdt er nou niet van een ronkende v6 of grotere cilinder?
Ik snap best dat mannen in die auto's vaak voor homo's aangekeken worden.
 Verder; mijn motor moet geen lawaai maken, ik wil vooral stilte in mijn auto & geen continu geronk van zo'n oversized motor.
 Verder; mijn motor moet geen lawaai maken, ik wil vooral stilte in mijn auto & geen continu geronk van zo'n oversized motor. 
			 
			
			
			Ook met ander weggedrag hoor...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:41 schreef bluebit het volgende:
ja, als je inderdaad een volslagen idioot bent en continu remt en vol gas geeft, ja. dan heb je helemaal gelijk.
Op de snelweg zeker. Maar niet iedereen rijdt veel snelweg.quote:Wat me echter opvalt op de weg, is dat heel veel mensen optrekken (al dan niet snel) en vervolgens een heel stuk een redelijk continue snelheid rijden.
Wat normaal is maakt niet zoveel uit bij individuele keuzes. Ik weet zeker dat ik met die prius en alle andere ondergemotoriseerde auto's (als in: in mijn beleving ondergemotoriseerd) trap.quote:laten we er van uitgaan dat dat de normale manier van autorijden is, en dat dat weinig te maken heeft met het aantal pk's en Nm's van de auto waarin je rijdt. Tenminste, ik reed op die manier in mijn allereerste auto, in mijn tweede auto en in de huidige auto, daar is niet zoveel aan veranderd.
Nogmaals, zo gek hoef je niet te doen. AutoVisie heeft dat reeds aangetoond.quote:Dus als je een prius rijdt, en je wilt perse aantonen dat ie onzuinig is, dan is daar wel een manier voor te vinden: gewoon continu noodstops maken en weer vol optrekken, vervolgens pak je een diesel en ga je keurig continu 80 in zijn 5 rijden. TADAA, de prius is onzuiniger.
 
			 
			
			
			Je zou niet de eerste homo zijn die getrouwd is...quote:
 
											 
			 
			
			
			Om even een Amerikaanse cabaretier te quoten: hoe arrogant zijn we als mensheid niet dat we ook maar een beetje denken dat we het verschil gaan maken? We bestaan pas een duizend jaar, terwijl de wereld al veeeel ouder is. Vulkaanuitbarsting, tsunami's, natuurgeweld wat we nog niet bijna tegen kunnen houden.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:02 schreef bluebit het volgende:
[..]
waarom : om minder uitstoot de lucht in te helpen in een wereld waarin twee mega economieen op aan het komen zijn (china, india) die ook allemaal auto willen gaan rijden. Om de markt te dwingen naar alternatieven te kijken ipv 100 jaar oude technologie te blijven gebruiken. Om consumenten aan te zetten tot de aanschaf van die ontwikkelde alternatieven zodat die alternatieven ook economisch interessant zijn voor de fabrikanten.
tsja, het is maar wat je dom vindt....verandering bewerkstelligen zonder er een financieel voordeel tegenover te zetten werkt niet. Anders waren 10 jaar geleden al alle leaserijders priussen gaan overwegen en waren al die andere autofabrikanten al lang begonnen aan het ontwikkelen van hybride systemen, zoals bijvoorbeeld BMW dat nu gaat doen, zoals ferrari dat nu gaat doen....ach welke producent is niet bezig met het ontwikkelen van hybride systemen.
ik zeg niet dat hybride de oplossing is voor alles, maar het is een stap. Maar blijkbaar zijn heel wat mensen tegen vooruitgang.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			ondergemotoriseerd is een subjectief iets. Als je gewend bent om met vb een 335d te rijden, dan is een Prius inderdaad ondergemotoriseerd.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:36 schreef Geqxon het volgende:
Ik wist niet dat de Prius ongemotoriseerd was? 10.4 seconden naar de 100, daarmee blijft hij meer dan de helft van alle nieuwe auto's voor.
 
			 
			
			
			Sorry, maar ik heb geen problemen met invoegen hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:41 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ondergemotoriseerd is een subjectief iets. Als je gewend bent om met vb een 335d te rijden, dan is een Prius inderdaad ondergemotoriseerd.
Wat belangrijker zijn zijn de hernemingen. Een prius is héél snel bij het starten zelf, maar vb 60-100 voelde echt traag aan daarbij, terwijl dat juist de snelheden zijn die je vaak nodig hebt (invoegen op snelweg, bij file ff vanachter een auto schieten om een gaatje te vullen...). Als die slecht is en de 10 seconden gehaald worden door een snelle 0-60 dan kan je nog steeds over een ondergemotoriseerd voertuig spreken. Zeker gezien het enorme koppel van de elektromotoren op lage snelheden geloof ik er wel in dat de 0-60 van een prius merkelijk beter is dan die van conventionele wagens, terwijl dat bij de conventionele de 60-100 merkelijk beter is.
rond de 10 seconden is trouwens ongeveer de standaard, daarmee gaat hij enkel de boodschappenwagentjes & andere ondergemotoriseerde zut achterlaten.
 60-100 moet je op een bepaalde manier doen. Dan heb je en hulp van de electromotor om een "boostje" te geven. Dat is een kwestie van proberen. Ik herken je probleem van invoegen vooral van mijn begintijd met de auto. Plankgassen heeft iig geen zin
 60-100 moet je op een bepaalde manier doen. Dan heb je en hulp van de electromotor om een "boostje" te geven. Dat is een kwestie van proberen. Ik herken je probleem van invoegen vooral van mijn begintijd met de auto. Plankgassen heeft iig geen zin  
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |