De mijne ook niet. Ik vind het echt een afschuwelijke auto.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:01 schreef bluebit het volgende:
Exterieur
Tsja, mijn hart gaat er niet sneller van kloppen
Gare vergelijking daar je graag wil dat een auto die 300+ kan ook op de grond blijft. Dan moet je dus downforce hebben. F1 auto's zitten boven de 1.quote:Ook een minpuntje voor de prius. Hoewel hij een lucht weerstands coefficient heeft van 0.25 (een lamborghini diablo heeft bijvoorbeeld een coefficient van 0.42)
What the fuck is jou probleem idioot.. Ik hoop dat jou fiets in fik vliegt..quote:Op zondag 17 mei 2009 11:45 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Gare vergelijking daar je graag wil dat een auto die 300+ kan ook op de grond blijft. Dan moet je dus downforce hebben. F1 auto's zitten boven de 1.
Voor de rest hoop ik dat je prius in de fik vliegt stomme wannebee boomknuffelaar.
Als ik Prius hoor/lees... Denk ik gelijk aan Jeff Dunham.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Did you know that when you're driving down the Freeway and you put your hand out the window, the vehicle will turn?
Achmed, the Dead Terrorist in Jeff Dunham - Spark of Insanity
wannabe boomknuffelaar? ik rij voor 140 euro per maand een splinternieuwe auto itt mijn vorige tweedehands prive auto die al snel 600 euro per maand kostte. En wat doe jij met het geld waar je elke dag voor moet werken?quote:Op zondag 17 mei 2009 11:45 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Gare vergelijking daar je graag wil dat een auto die 300+ kan ook op de grond blijft. Dan moet je dus downforce hebben. F1 auto's zitten boven de 1.
Voor de rest hoop ik dat je prius in de fik vliegt stomme wannebee boomknuffelaar.
quote:Op zondag 17 mei 2009 20:33 schreef Heib het volgende:
Het is toch gewoon helemaal niks zo'n Toyota Prius.
Het uiterlijk:
Kijk nou eens goed. Het is een rijdend ei.
Het milieuvoordeel:
Een grote leugen, want de auto heeft alleen een lage CO2 uitstoot bij stadsverkeer. Maar de meeste automobilsten rijden veruit de meeste kilometers op de snelweg. In die situatie moet een Prius een accupakket van 300 kg meetorsen. Meer gewicht = meer brandstofverbruik = hogere CO2 uitstoot.
Belastingvoordeel voor lease rijders in de bijtelling:
Het is er niet! 14% bijtelling over ¤ 36000 (Prijs van een aangeklede Prius) = ¤ 5040
Een vergelijkbaar uitgevoerde Toyota Auris, Kia cee'd of iets anders Aziatisch kost ¤ 20000 x 25% = jawel ¤ 5000.
tsja, ik zie het inmiddels meer als een voordeel, ze horen je niet aankomen totdat ze op de motorkap liggen,en vervolgens horen ze niet welke kant je oprijdt dus je ontsnappingskans wordt vergroot.quote:Op zondag 17 mei 2009 21:20 schreef Swindler het volgende:
Het lijkt mij met een prius moeilijk rijden op parkeerplaatsen ,stel je wil van een parkeerplaats afrijden maar voor je staan 2 mensen te praten, normaal stappen ze weg omdat ze je aan horen komen, maar een prius hoor je niet dus zal je moeten toeterenook lijkt mij dat dit gevaarlijke situaties kan opleveren voor kinderen etc.
Dat vind ik dus wel stom aan zo'n prius. Het is nauwelijks zuiniger dan mijn BMW E46 uit 2001 (nog geen common rail, wel een diesel natuurlijk) die 1/19 haalt als je voornamelijk snelweg rijdt. En dan zitten er stukken bij waar je harder rijdt dan 150+...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:53 schreef bluebit het volgende:
Ha, ik heb de parking assist aan het werken gekregen en het ging ongeveer goed. blijkbaar had ik hem verkeerd ingesteld. naja, goed, ik heb het een keer in werking gezien, nu kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het ruk is en blijft. Je moet wel heel erg dronken zijn om dat te willen gebruiken.
Verder nu 700 km gereden, hij kan geloof ik wel nog een 100 kilometer of zo, dat zou dus inderdaad een 1 op 20 betekenen bij veel snelweg met een gemiddelde snelheid van 125 (132 op de telller!!), wel veel cruise control gebruikt....valt me absoluut niet tegen van een 1.5 benzine van 1300 kilo. Dit is nog zuiniger dan mijn common-rail volvo diesel !!, Die rijdt namelijk ongeveer evenveel kilometers maar dan met een tank van 50 liter itt 40 liter.
Volgens mij ga ik het rijden in de prius nog leuk en fijn vinden, het uiterlijk blijft mwoah, mwoah natuurlijk. Het keyless entry en start systeem is echt geweldig fijn, nooit meer naar je sleutels zoeken. Ik ben gisteren wel nog even in mijn volvo gaan zitten....eigenlijk zou ik die stoelen mee moeten nemen.
Je hebt autoliefhebbers en Prius rijders, duidelijk ben je het laatste. Mooi dat je geld bespaart, jammer dat je daarvoor in een bejaarden bak met een kut image moet rondtuffen, maar als jou dat niet boeit veel plezier ermeequote:Op zondag 17 mei 2009 20:14 schreef bluebit het volgende:
[..]
wannabe boomknuffelaar? ik rij voor 140 euro per maand een splinternieuwe auto itt mijn vorige tweedehands prive auto die al snel 600 euro per maand kostte. En wat doe jij met het geld waar je elke dag voor moet werken?
And when it idles it goes: homohomohomohomohomohomoquote:Op zondag 17 mei 2009 21:20 schreef Braddie het volgende:
Every time a prius is passing by, You hear....
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIM GAY!!.
Jefafah dunham - Sparks of insanity...
Do I Care?quote:Op zondag 17 mei 2009 23:32 schreef Ultralaser het volgende:
Mijn Golf Vi TSI doet ook 1:19 als ik gewoon normaal rij. Begrijp echt heel dat hybride gelul niet echt maar goed. Weet je wat voor druk die fokking accu op het miliue maakt als die kapot ?
true, het is een keuze, zoals ik al aangeef, het uiterlijk van die prius vind ik drie keer niks. Maar de techniek is fantastisch. Ik kan niet wachten totdat er echte volledige elektrische auto's zijn. Dan betaal ik nog maar 100 euro per maand en je rijdt er 4.2 liter turbo bakken er bij de stoplichten volledig mee zoek.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:49 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Je hebt autoliefhebbers en Prius rijders, duidelijk ben je het laatste. Mooi dat je geld bespaart, jammer dat je daarvoor in een bejaarden bak met een kut image moet rondtuffen, maar als jou dat niet boeit veel plezier ermee
mocht het ooit zover koen dat electrisch de enige optie is komt de overheid wel met iets anders om het zaakje te belasten, misschien dan een dikke premie als een V8 6.4 liter koopt om de olie industrie te supportenquote:Op maandag 18 mei 2009 09:32 schreef bluebit het volgende:
[..]
true, het is een keuze, zoals ik al aangeef, het uiterlijk van die prius vind ik drie keer niks. Maar de techniek is fantastisch. Ik kan niet wachten totdat er echte volledige elektrische auto's zijn. Dan betaal ik nog maar 100 euro per maand en je rijdt er 4.2 liter turbo bakken er bij de stoplichten volledig mee zoek.
even voor de techneuten : de electromotor van de prius levert 400 Nm koppel bij 0 toeren...daar wordt ik als voormalig dieselrijder zeer gelukkig van.
ach, de overheid zal zich sowieso nog eens gaan bezinnen als de massa overstapt op hybride of electrisch.......vermoedelijk introduceren ze dan WATT98, stroom voor auto's. slechts 10 cent duurder per kW maar beter voor de auto en het milieuquote:Op maandag 18 mei 2009 10:29 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
mocht het ooit zover koen dat electrisch de enige optie is komt de overheid wel met iets anders om het zaakje te belasten, misschien dan een dikke premie als een V8 6.4 liter koopt om de olie industrie te supporten
Zolang hybride autos geen trekkracht hebben voor aanhangers en zo, zal er in dit land van sleurhutten weinig animo zijn om hybride of electrisch te gaan rijden. Ik wil best een Civic Hybride gaan rijden, maar dan kan ik de sleurhut niet trekken en dus gebeurt dat voorlopig niet.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:49 schreef bluebit het volgende:
[..]
ach, de overheid zal zich sowieso nog eens gaan bezinnen als de massa overstapt op hybride of electrisch.......vermoedelijk introduceren ze dan WATT98, stroom voor auto's. slechts 10 cent duurder per kW maar beter voor de auto en het milieu
waarom zou je een hyundai coupe willen, ook niet mijn smaakquote:Op maandag 18 mei 2009 23:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom zou je ooit een Prius willen?
Hij ziet er gewoon ECHT niet uit. Zo zuinig istie nou ook weer niet. De prestaties zijn niet boeiend. Hij rijdt als een dweil. Echt niks voor mij.
Ja haha grappig manquote:Op zondag 17 mei 2009 12:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Did you know that when you're driving down the Freeway and you put your hand out the window, the vehicle will turn?
Achmed, the Dead Terrorist in Jeff Dunham - Spark of Insanity
IPA is leuk om eens mee te showen, zelf inparkeren gaat tig keer sneller. Het cameraatje is dan wel weer handig imho.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:53 schreef bluebit het volgende:
Ha, ik heb de parking assist aan het werken gekregen en het ging ongeveer goed. blijkbaar had ik hem verkeerd ingesteld. naja, goed, ik heb het een keer in werking gezien, nu kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het ruk is en blijft. Je moet wel heel erg dronken zijn om dat te willen gebruiken.
Verder nu 700 km gereden, hij kan geloof ik wel nog een 100 kilometer of zo, dat zou dus inderdaad een 1 op 20 betekenen bij veel snelweg met een gemiddelde snelheid van 125 (132 op de telller!!), wel veel cruise control gebruikt....valt me absoluut niet tegen van een 1.5 benzine van 1300 kilo. Dit is nog zuiniger dan mijn common-rail volvo diesel !!, Die rijdt namelijk ongeveer evenveel kilometers maar dan met een tank van 50 liter itt 40 liter.
Volgens mij ga ik het rijden in de prius nog leuk en fijn vinden, het uiterlijk blijft mwoah, mwoah natuurlijk. Het keyless entry en start systeem is echt geweldig fijn, nooit meer naar je sleutels zoeken. Ik ben gisteren wel nog even in mijn volvo gaan zitten....eigenlijk zou ik die stoelen mee moeten nemen.
Bron: California Office of Environmental Health Hazard Assessmentquote:What is diesel exhaust?
Diesel exhaust is produced when an engine burns diesel fuel. It is a complex mixture of thousands of gases and fine particles (commonly known as soot) that contains more than 40 toxic air contaminants. These include many known or suspected cancer-causing substances, such as benzene, arsenic and formaldehyde. It also contains other harmful pollutants, including nitrogen oxides (a component of urban smog).
How are people exposed to diesel exhaust?
Diesel exhaust particles and gases are suspended in the air, so exposure to this pollutant occurs whenever a person breathes air that contains these substances. The prevalence of diesel-powered engines makes it almost impossible to avoid exposure to diesel exhaust or its byproducts, regardless of whether you live in a rural or urban setting. However, people living and working in urban and industrial areas are more likely to be exposed to this pollutant. Those spending time on or near roads and freeways, truck loading and unloading operations, operating diesel-powered machinery or working near diesel equipment face exposure to higher levels of diesel exhaust and face higher health risks.
What are the health effects of diesel exhaust?
As we breathe, the toxic gases and small particles of diesel exhaust are drawn into the lungs. The microscopic particles in diesel exhaust are less than one-fifth the thickness of a human hair and are small enough to penetrate deep into the lungs, where they contribute to a range of health problems.
[i]
Diesel exhaust and many individual substances contained in it (including arsenic, benzene, formaldehyde and nickel) have the potential to contribute to mutations in cells that can lead to cancer. In fact, long-term exposure to diesel exhaust particles poses the highest cancer risk of any toxic air contaminant evaluated by OEHHA. ARB estimates that about 70 percent of the cancer risk that the average Californian faces from breathing toxic air pollutants stems from diesel exhaust particles.[i]
geen idee. was niet mijn auto. stond gewoon in drive dus..quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:22 schreef Pheno het volgende:
Als jij een trekker er niet uit kan "trekken" dan moet je die auto eens laten nakijken, waarschijnlijk stond je op EV mode.
Dat je hier durft aan te geven dat je geeneens een traktor in kan halen met een Prius waar je in reed, dat is namelijk toch wel heel erg triest. Je weet welk pedaal voor het gasgeven is ?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:41 schreef Den_Haag het volgende:
geen idee. was niet mijn auto. stond gewoon in drive dus..
benzine-motor deed gewoon mee. ben waarschijnlijk gewoon een auto gewend met echt vermogen (waar ik normaal dus in rij)quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:42 schreef Pheno het volgende:
EV is ook drive, maar dan alleen op electroTe zien aan een EV lichtje op het dashboard.
Maar het ding rijdt op zich niet sloom, dan is er echt iets mis. Snel is anders, maar he, ik rijd niet als een randdebiel met petje al leunend op mijn middenconsole, dus dat scheelt
Uit geen enkele olie, stroom wordt in NL opgewekt met gas en kolen in centrales die voorzien van filters.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:13 schreef Den_Haag het volgende:
uit wat voor olie dacht je dat je stroom werd opgewekt? Diesel is superschoon in vergelijking daarmee.
Verder, Priuslelijk en verschrikkelijk sloom. een trekker is nog sneller (en ja, dat heb ik getest toen ik een keer ging inhalen met een Prius).
Dan liever meer geld neerleggen en een fatsoenlijke auto rijden.
Heeft ook écht zin als er 100 km verderop een dampende kolencentrale staat.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Uit geen enkele olie, stroom wordt in NL opgewekt met gas en kolen in centrales die voorzien van filters.
Als ik naar m'n verbruiksmeter kijk in m'n Coupe en ik rij een laffe 130 op de snelwegen dan zit voor mij 1 op 14 er wel in als ik heel rustig doe. Neem een lichter autootje en een 1.6 dan kom je al aardig in de buurt van die 1 op 20. Een Prius is eigenlijk helemaal niet zuinig. Neem een Golfje diesel, dan ben je veel zuiniger en beter voor het milieu en rij je ook niet zo heel erg voor lul.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 07:49 schreef bluebit het volgende:
[..]
waarom zou je een hyundai coupe willen, ook niet mijn smaak. een prius ook niet niet, overigens.
smaken verschillen nou eenmaal, en ik heb gewoonweg het financiele plaatje de keuze laten maken (de enige eis was dat ik geen koekblikje wilde gaan rijden). Door het voordeel van de overheid rij je gewoon een auto met een luxe niveau van 35K, hoe je het ook wendt of keert, daar kan geen yaris oid van 20k tegen op.
Qua zuinigheid: tsja, persoonlijk ben ik echt wel onder de indruk van een gemiddelde van 1 op 20 voor een benzine auto van 1300 kg met alle shit erop en eraan. Ik had hiervoor ook mijn bedenkingen omdat ik juist veel snelweg rij en geen heikneuterig 100 maar gewoon 130 cruise control.
Maar overigens, ik heb het nog niet eerder gezegd, maar ik heb hem wel in de mooiste kleur gepakt: zwart (dan zie je de auto dus wat minder goed).
Zowel de TS als ikzelf rijden de prius niet uit milieu overwegingen maar gewoon omdat je een redelijk luxe en auto kan rijden voor weinig bijtelling. Voor ¤140 per maand rij je een auto met luxe en ruimte. Voor diezelfde ¤140 per maand kan je ook een Corsa/208/Yaris/Clio rijden. Dan zit je met de Prius een stuk beter. Een Golf is niet alleen kleiner maar valt ook nog duurder uit per maand.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Neem een Golfje diesel, dan ben je veel zuiniger en beter voor het milieu en rij je ook niet zo heel erg voor lul.
Zijn we het er iig over eens dat je wel een enorme lul moet zijn om in een prius te gaan rijdenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:30 schreef thatsme het volgende:
[..]
En uiterlijk: ja hij is niet mooi (weinig Toyota's zijn mooi overgens).Voor sommige mensen is een auto gewoon functioneel en geen verlengstuk van de penis.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:49 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Zijn we het er iig over eens dat je wel een enorme lul moet zijn hebben om in een prius te gaan rijden
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:54 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als ik naar m'n verbruiksmeter kijk in m'n Coupe en ik rij een laffe 130 op de snelwegen dan zit voor mij 1 op 14 er wel in als ik heel rustig doe. Neem een lichter autootje en een 1.6 dan kom je al aardig in de buurt van die 1 op 20. Een Prius is eigenlijk helemaal niet zuinig. Neem een Golfje diesel, dan ben je veel zuiniger en beter voor het milieu en rij je ook niet zo heel erg voor lul.
Ennuh, jij bent maar een van de weinigen die een Hyundai Coupe niet mooi vindt.
[ afbeelding ]
Het is ook geen echte sportwagen. Who the fuck cares? Ik vind 'm gewoon erg mooi.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:06 schreef bluebit het volgende:
[..]
nee, niet mooi, te klein, niet breed genoeg om zich als echte sportwagen te profileren, maar da's een smaak.
Ik heb een week in dat ding gereden.quote:best knap dat mensen die geen prius rijden, heel erg goed weten dat een prius eigenlijk niet zuinig is, vervolgens gaan ze het met een diesel vergelijken.....
Vollediger uitgerust? Wil je dat verder uitleggen? Een achteruitrij camera is wel grappig, heb ik ook voor een eurootje of 100 en automatisch parkeren vind ik puur overbodig.quote:en als dat niet lukt dan maar vergelijken met een fiat panda. Vergelijk het eens even met je hyundai:
gewicht van de autos is vrijwel gelijk, prijs is zowat gelijk, de prius is wat vollediger uitgerust maar dat maakt weinig uit.
>90% rij ik op de snelweg, en de prestaties boeien mij niet zo, het gaat om het rijgenot, en de Prius... Tja, ik vind dat toch een beetje een dweil.quote:aantal pk's is ongeveer gelijk (pakweg 140), jouw hyundai is volgens fabrieksopgaaf 1.8 seconden sneller dan de prius. In ruil daarvoor verbruikt jouw auto volgens fabrieksopgaaf het dubbele.
(dan heb ik het over gecombineerd verbruik, tenminste ik neem aan dat je niet op de snelweg woont?)
Alles is superieur aan een Prius.quote:ik snap niet waarom jij denkt dat jouw auto superieur is?
prima, fijn dat je er blij mee bent, maar da's nu ook wat ik van die auto's minder vindt : het pretendeert sportwagen te zijn maar is het niet. Maar goed, da's een mening.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:40 schreef Lightning_NL het volgende:
Het is ook geen echte sportwagen. Who the fuck cares? Ik vind 'm gewoon erg mooi.
tof, je zult er wel zonder vooroordelen in ingestapt zijn en vermoedelijk heb je toen uitsluitend naar rij prestaties gekeken, en dus niet het complete plaatje.quote:Ik heb een week in dat ding gereden.
tuurlijk, ik weet natuurlijk niet welke uitvoering je precies rijdt, maar standaard zit er op een prius natuurlijk wel wat meer behalve nutteloze zaken zoal IPA. Bijvoorbeeld geintegreerde navigatie, bluetooth, keyless entry en start, hoofd en gordijn airbags, stability control, braking assistance, stuurwielbediening, audio met mp3 en de prius is een automaat. dat zijn zo ongeveer de verschillen die ik zie als ik een standaard coupe uit 2006 (2.0) met een tech uitvoering van de prius vergelijk. Nogmaals, ik weet niet welke uitvoering jij hebt, maar dat model kwam qua gewicht en prijs bij de prius in de buurt.quote:Vollediger uitgerust? Wil je dat verder uitleggen? Een achteruitrij camera is wel grappig, heb ik ook voor een eurootje of 100 en automatisch parkeren vind ik puur overbodig.
prima, ik kan me voorstellen dat die lage auto van jou inderdaad minder zijwind gevoelig is, ben ik het mee eens. Persoonlijk haal ik het rijgenot echter uit het uitgerust ergens aankomen en dat lukt eigenlijk prima in de prius. Overigens rij ik 15 km per dag door de stad en 120 km op de snelweg. Vreemd genoeg duren die 15 km door de stad even lang als de 120 km op de snelweg. Dus ik rij ook 90% snelweg, maar als ik naar de tijd kijk, dan rij ik pakweg 50% van de tijd snelweg.quote:>90% rij ik op de snelweg, en de prestaties boeien mij niet zo, het gaat om het rijgenot, en de Prius... Tja, ik vind dat toch een beetje een dweil.
da's onzin en dat weet je (twee hints):quote:Alles is superieur aan een Prius.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |