abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69061937
Alvast excuus voor de lange OP.
Dinsdagavond was het dan zover, de laatste lange rit met mijn geliefde prive volvo (diesel), het vertrouwde roffelen van de motor en het blazen van de turbo zou ik achter me laten. En dat voor een geleasde Prius.....maar ja..het financiele plaatje liegt er niet om!
Woensdagochtend de prius opgehaald bij de toyotadealer, duidelijke uitleg gekregen omtrent aandachtspunten, bluetooth en navigatie. Direct daarna iemand de stuipen op het lijf gejaagd omdat ie me niet hoorde aankomen in de prius

Ik zal mijn ervaring met een prius op een aantal gebieden beschrijven, na net 300 kilometer gereden te hebben:

Exterieur

Tsja, mijn hart gaat er niet sneller van kloppen, hoewel hij in het zwart best strak uitziet. Het is overigens best een forse auto. Ik heb het idee dat mijn V40 smaller was, en de volvo was zeer zeker lager. Maar all in all, het uiterlijk (in het zwart) is het wel iets waar ik aan kan wennen.

Interieur

Ruim! Vooral achterin is echt een wereld van verschil wat betreft beenruimte, hoofdruimte is iets minder maar met mijn 1.94 zit ik er nog steeds prima. Verder voelt allemaal als goed afgewerkt en degelijk. Het betreft een tech uitvoering. dat betekent dat de volgende opties aanwezig zijn:

* Geintegreerd navigatiesysteem met touch-screen (perfect)
* Geintegreerd bluetooth (perfect)
* keyless entry and start (echt handig)
* radio/cd/mp3 speler (hmm, had liever weer een cd wisselaar gehad, maar MP3 is niet slecht)
* mistlampen
* Intelligent Parking Assist (volledig ruk!)

De voorstoelen zijn niet geweldig en lijken afgestemd te zijn op mensjes van 1 meter 60. Bovenbenen krijgen wat weinig steun. Mijns inziens had dat nou echt eenvoudig opgelost kunnen worden door de stoelen ook kantelbaar te maken. Helaas een groot minpunt voor lange mensen.

Het interieur is verder voorzien van meer dan genoeg bakjes en vakjes. Het dashboard is wel overzichtelijk, hoewel ik het bij sommige functies vreemd vind dat dat niet ook gewoon opgenomen is in de touch-screen boordcomputer. Het navigatiesysteem werkt prima, uiteraard is het soms even wennen als je een tomtom gewend bent. De geintegreerde bluetooth carkit werkt perfect samen met mijn blackberry bold, de verbinding was zo gemaakt, het adresboek kon in 1 keer overgezet worden. Alle belangrijke functies zijn tevens direct te bedienen middels stuurwielbediening.

Een feature van de boordcomputer wil ik wel nog even bespreken: je kunt per technisch onderdeel ingeven wanneer dit onderdeel voor het laatst vervangen/onderhouden is. Dat kun je dus instellen voor de banden, je kunt het instellen voor de oliefilter, voor de remmen etcetera etcetera! Een prachtige functie als je een ferrari of lamborghini hebt, een beestje wat met pure liefde behandeld moet worden, niet een toyota…Welke mafkees maakt op 4 januari een afspraak voor nieuwe banden, op 6 februari een afspraak voor de olie, op 19 maart een afspraak voor huppeldepup……naja, goed, vermoedelijk bestaat er minimaal 1 idioot die het zo doet.

Een ander punt is de IPA (Intelligent Parking Assist)…Dat de auto zelf kan parkeren, dat geloof ik wel. Maar het zou wel fijn zijn als ie zou parkeren waar IK dat wil. Naja, ik heb de auto dus nog niet zover gekregen dat ie ging parkeren waar ik dat wilde.

Rij eigenschappen

Acceleratie

Valt niet tegen. Scheelt natuurlijk dat het een automaat is, dus je hoeft alleen maar het gaspedaal in te rammen. Tussensprintjes (50 - 80 en 80 - 120) verlopen snel en soepel. Vanuit stilstand naar 120 verloopt ook soepel, wel lopen de toerentallen zo hoog op dat mijn nekharen overeind gaan staan als voormalig dieselrijder. Dit is echter een eigenschap van de CVT bak en ik moet er maar op vertrouwen dat de software er voor zorgt dat de motor optimaal draait voor de actie die ik via het gaspedaal verlang.

Remmen

Door het regenereren van de remenergie lijkt er een turbo te gaan blazen bij het remmen. Ook al merkwaardig als je een turbo gewend bent .

Wegligging

Ook een minpuntje voor de prius. Hoewel hij een lucht weerstands coefficient heeft van 0.25 (een lamborghini diablo heeft bijvoorbeeld een coefficient van 0.42), is wind wel degelijk merkbaar en voelbaar, ook minder zware windstoten. Dat geldt voor zowel zijwind als wind van (schuin)voren. Ook dan is het in het stuur voelbaar.

Techniek

Dikke plus voor de prius. De automaat laat zich lekker rijden, de benzine motor is absoluut niet luidruchtig tijdens het rijden. De auto voelt solide en groot aan. Wel heb ik de indruk dat er een grote afwijking in de snelheidsteller in vergelijk met de echte snelheid, maar dat zal ik nog even moeten toetsen met een extern gps systeem.

Algehele indruk

Tot nu scoort de prius goed! Hierboven concentreer ik me natuurlijk op de zaken die me negatief opvielen. Maar over het geheel genomen is de prius een luxe auto waarin het ontspannen autorijden centraal lijkt te staan. Als enorm scepticus betreffende priussen (waarom rijden die mensen altijd zo langzaam?), ben ik bijzonder positief verrast door de prius. Wellicht komt dat ook doordat ik er bijzonder weinig van verwachtte, dus dan kan het alleen maar meevallen. Iedereen die er tot nu toe even in gereden heeft kijkt met ongeloof en met een grijns op het gezicht als ze de prius starten en wegrijden, en het blijft ook verwonderlijk dat je gewoonweg niets hoort behalve het rollen van de banden.

oftewel hij nog niet zo slecht, als je er normaal in rijdt en niet alleen maar probeert een zo laag mogelijk verbruik te halen. (bij die rijstijl ben je in een ferrari nog irritant)
pi_69062231
heb er weleens in gereden, rijdt echt superlekker en hij is inderdaad bijna niet te horen. Verder helaas niet betaalbaar voor mij
pi_69063232
Hier in Stockholm rijden er super veel mensen in, mede omdat je met zo'n auto (hybride) overal gratis kunt parkeren...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_69063447
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 17:01 schreef bluebit het volgende:


Exterieur

Tsja, mijn hart gaat er niet sneller van kloppen
De mijne ook niet. Ik vind het echt een afschuwelijke auto.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_69101512
Ha, ik heb de parking assist aan het werken gekregen en het ging ongeveer goed. blijkbaar had ik hem verkeerd ingesteld. naja, goed, ik heb het een keer in werking gezien, nu kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het ruk is en blijft. Je moet wel heel erg dronken zijn om dat te willen gebruiken.

Verder nu 700 km gereden, hij kan geloof ik wel nog een 100 kilometer of zo, dat zou dus inderdaad een 1 op 20 betekenen bij veel snelweg met een gemiddelde snelheid van 125 (132 op de telller!!), wel veel cruise control gebruikt....valt me absoluut niet tegen van een 1.5 benzine van 1300 kilo. Dit is nog zuiniger dan mijn common-rail volvo diesel !!, Die rijdt namelijk ongeveer evenveel kilometers maar dan met een tank van 50 liter itt 40 liter.

Volgens mij ga ik het rijden in de prius nog leuk en fijn vinden, het uiterlijk blijft mwoah, mwoah natuurlijk. Het keyless entry en start systeem is echt geweldig fijn, nooit meer naar je sleutels zoeken. Ik ben gisteren wel nog even in mijn volvo gaan zitten....eigenlijk zou ik die stoelen mee moeten nemen.
pi_69112550
quote:
Ook een minpuntje voor de prius. Hoewel hij een lucht weerstands coefficient heeft van 0.25 (een lamborghini diablo heeft bijvoorbeeld een coefficient van 0.42)
Gare vergelijking daar je graag wil dat een auto die 300+ kan ook op de grond blijft. Dan moet je dus downforce hebben. F1 auto's zitten boven de 1.

Voor de rest hoop ik dat je prius in de fik vliegt stomme wannebee boomknuffelaar.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 17 mei 2009 @ 12:01:43 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69112916
Did you know that when you're driving down the Freeway and you put your hand out the window, the vehicle will turn?

Achmed, the Dead Terrorist in Jeff Dunham - Spark of Insanity
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_69124245
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:45 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Gare vergelijking daar je graag wil dat een auto die 300+ kan ook op de grond blijft. Dan moet je dus downforce hebben. F1 auto's zitten boven de 1.

Voor de rest hoop ik dat je prius in de fik vliegt stomme wannebee boomknuffelaar.
What the fuck is jou probleem idioot.. Ik hoop dat jou fiets in fik vliegt..

TS, succes met je oto
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_69125593
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Did you know that when you're driving down the Freeway and you put your hand out the window, the vehicle will turn?

Achmed, the Dead Terrorist in Jeff Dunham - Spark of Insanity
Als ik Prius hoor/lees... Denk ik gelijk aan Jeff Dunham.
I use to pick Priusses out of the gril of my hummer


[ Bericht 3% gewijzigd door -CRASH- op 17-05-2009 18:58:58 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_69128638
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:45 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Gare vergelijking daar je graag wil dat een auto die 300+ kan ook op de grond blijft. Dan moet je dus downforce hebben. F1 auto's zitten boven de 1.

Voor de rest hoop ik dat je prius in de fik vliegt stomme wannebee boomknuffelaar.
wannabe boomknuffelaar? ik rij voor 140 euro per maand een splinternieuwe auto itt mijn vorige tweedehands prive auto die al snel 600 euro per maand kostte. En wat doe jij met het geld waar je elke dag voor moet werken?
  zondag 17 mei 2009 @ 20:33:36 #11
60619 Heib
US-English for...
pi_69129388
Het is toch gewoon helemaal niks zo'n Toyota Prius.

Het uiterlijk:
Kijk nou eens goed. Het is een rijdend ei.

Het milieuvoordeel:
Een grote leugen, want de auto heeft alleen een lage CO2 uitstoot bij stadsverkeer. Maar de meeste automobilsten rijden veruit de meeste kilometers op de snelweg. In die situatie moet een Prius een accupakket van 300 kg meetorsen. Meer gewicht = meer brandstofverbruik = hogere CO2 uitstoot.

Belastingvoordeel voor lease rijders in de bijtelling:
Het is er niet! 14% bijtelling over ¤ 36000 (Prijs van een aangeklede Prius) = ¤ 5040
Een vergelijkbaar uitgevoerde Toyota Auris, Kia cee'd of iets anders Aziatisch kost ¤ 20000 x 25% = jawel ¤ 5000.
Amsterdam has this great square with a name that sounds like Led-Zeppelin
pi_69131247
quote:
Op zondag 17 mei 2009 20:33 schreef Heib het volgende:
Het is toch gewoon helemaal niks zo'n Toyota Prius.

Het uiterlijk:
Kijk nou eens goed. Het is een rijdend ei.

Het milieuvoordeel:
Een grote leugen, want de auto heeft alleen een lage CO2 uitstoot bij stadsverkeer. Maar de meeste automobilsten rijden veruit de meeste kilometers op de snelweg. In die situatie moet een Prius een accupakket van 300 kg meetorsen. Meer gewicht = meer brandstofverbruik = hogere CO2 uitstoot.

Belastingvoordeel voor lease rijders in de bijtelling:
Het is er niet! 14% bijtelling over ¤ 36000 (Prijs van een aangeklede Prius) = ¤ 5040
Een vergelijkbaar uitgevoerde Toyota Auris, Kia cee'd of iets anders Aziatisch kost ¤ 20000 x 25% = jawel ¤ 5000.

hmmm,

het uiterlijk: helemaal mee eens

Het milieuvoordeel: Ik rij 50.000 per jaar (dus inderdaad veel snelweg), en ik heb de met de eerste tank 800 km gereden. Dat reed ik ook met mijn volvo v40 met een tank van 50 liter in tegenstelling tot 40 liter voor de prius. De prius is precies even zwaar als de volvo, namelijk 1295 kilo.

Belastingvoordeel:
een prius kost geen 36000 euro. Je vergeet dat de overheid bpm voordeel geeft op die autos. De tech uitvoering die ik rij kost 28000 euro tegen 14% bijtelling. Als ik dit afzet tegen een kleinere auto waarvoor ik 20% moet betalen......dan weet ik het wel.

oftewel ik ben het met je eens op het gebied van smaak, maar verder klopt je verhaal niet echt.
pi_69131369
Het lijkt mij met een prius moeilijk rijden op parkeerplaatsen ,stel je wil van een parkeerplaats afrijden maar voor je staan 2 mensen te praten, normaal stappen ze weg omdat ze je aan horen komen, maar een prius hoor je niet dus zal je moeten toeteren ook lijkt mij dat dit gevaarlijke situaties kan opleveren voor kinderen etc.
<>
pi_69131378
Every time a prius is passing by, You hear....
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIM GAY!!.

Jefafah dunham - Sparks of insanity...
pi_69131516
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:20 schreef Swindler het volgende:
Het lijkt mij met een prius moeilijk rijden op parkeerplaatsen ,stel je wil van een parkeerplaats afrijden maar voor je staan 2 mensen te praten, normaal stappen ze weg omdat ze je aan horen komen, maar een prius hoor je niet dus zal je moeten toeteren ook lijkt mij dat dit gevaarlijke situaties kan opleveren voor kinderen etc.
tsja, ik zie het inmiddels meer als een voordeel, ze horen je niet aankomen totdat ze op de motorkap liggen,en vervolgens horen ze niet welke kant je oprijdt dus je ontsnappingskans wordt vergroot.
pi_69134826
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 22:53 schreef bluebit het volgende:
Ha, ik heb de parking assist aan het werken gekregen en het ging ongeveer goed. blijkbaar had ik hem verkeerd ingesteld. naja, goed, ik heb het een keer in werking gezien, nu kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het ruk is en blijft. Je moet wel heel erg dronken zijn om dat te willen gebruiken.

Verder nu 700 km gereden, hij kan geloof ik wel nog een 100 kilometer of zo, dat zou dus inderdaad een 1 op 20 betekenen bij veel snelweg met een gemiddelde snelheid van 125 (132 op de telller!!), wel veel cruise control gebruikt....valt me absoluut niet tegen van een 1.5 benzine van 1300 kilo. Dit is nog zuiniger dan mijn common-rail volvo diesel !!, Die rijdt namelijk ongeveer evenveel kilometers maar dan met een tank van 50 liter itt 40 liter.

Volgens mij ga ik het rijden in de prius nog leuk en fijn vinden, het uiterlijk blijft mwoah, mwoah natuurlijk. Het keyless entry en start systeem is echt geweldig fijn, nooit meer naar je sleutels zoeken. Ik ben gisteren wel nog even in mijn volvo gaan zitten....eigenlijk zou ik die stoelen mee moeten nemen.
Dat vind ik dus wel stom aan zo'n prius. Het is nauwelijks zuiniger dan mijn BMW E46 uit 2001 (nog geen common rail, wel een diesel natuurlijk) die 1/19 haalt als je voornamelijk snelweg rijdt. En dan zitten er stukken bij waar je harder rijdt dan 150+...

Hij is zuinig. Dat klopt, maar belange niet super zuinig dat het echt een groot verschil maakt...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_69136630
Mijn Golf Vi TSI doet ook 1:19 als ik gewoon normaal rij. Begrijp echt heel dat hybride gelul niet echt maar goed. Weet je wat voor druk die fokking accu op het miliue maakt als die kapot ?
pi_69136982
Die milieuvriendelijkheid flauwekul boeit toch helemaal niet, zolang de overheid d'r maar in gelooft? Als ik moet kiezen tussen 300+ euro per maand aftikken voor een of andere gare golf, of 140 euro aftikken voor een batterij op wielen, dan kies ik voor het laatste.
pi_69137183
quote:
Op zondag 17 mei 2009 20:14 schreef bluebit het volgende:

[..]

wannabe boomknuffelaar? ik rij voor 140 euro per maand een splinternieuwe auto itt mijn vorige tweedehands prive auto die al snel 600 euro per maand kostte. En wat doe jij met het geld waar je elke dag voor moet werken?
Je hebt autoliefhebbers en Prius rijders, duidelijk ben je het laatste. Mooi dat je geld bespaart, jammer dat je daarvoor in een bejaarden bak met een kut image moet rondtuffen, maar als jou dat niet boeit veel plezier ermee
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  maandag 18 mei 2009 @ 06:05:37 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69140011
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:20 schreef Braddie het volgende:
Every time a prius is passing by, You hear....
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIM GAY!!.

Jefafah dunham - Sparks of insanity...
And when it idles it goes: homohomohomohomohomohomo
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_69140032


Lelijke auto btw .
pi_69141708
quote:
Op zondag 17 mei 2009 23:32 schreef Ultralaser het volgende:
Mijn Golf Vi TSI doet ook 1:19 als ik gewoon normaal rij. Begrijp echt heel dat hybride gelul niet echt maar goed. Weet je wat voor druk die fokking accu op het miliue maakt als die kapot ?
Do I Care?
Daarnaast heb jij natuurlijk geen accu in je auto, en daarnaast zijn er geen miljarden laptops, mobieltjes waarin accus zitten en worden er geen losse batterijen verkocht. Benzine en diesel wordt verder door elfjes gemaakt. Het percentage benodigde grondstoffen voor de accus van priussen is slechts een fractie van het totaal wat al gewonnen wordt. Daarnaast schijnt Toyota een zeer uitgebreid recyclingsprogramma te hebben voor de priussen.

Best knap dat je golf ook 1 op 19 rijdt ALS je 85 rijdt in de 5. Jammer dat ie 1 op 10 gebruikt in de stad en 1 op 14 op de snelweg. Zet dat eens af tegen een prius, die 1 op 25 rijdt bij 80 km, 1 op 15 op de snelweg en zowat niks in de stad.

kijk, het verbruik en het milieu interesseert me vrij weinig, het is dat de overheid gelooft dat het beter is en ik om die reden nog maar de helft hoef te betalen. Ik betaal liever 150 euro voor een prius dan 300 voor een golf (ja, dat is een prachtige doorontwikkelde auto op basis van techniek die in 100 jaar tijd vrijwel niet veranderd is, goeie reden om twee keer zoveel te betalen).
Maar je moet dan geen onzinnige redenen gaan roepen.
pi_69141789
quote:
Op zondag 17 mei 2009 23:49 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Je hebt autoliefhebbers en Prius rijders, duidelijk ben je het laatste. Mooi dat je geld bespaart, jammer dat je daarvoor in een bejaarden bak met een kut image moet rondtuffen, maar als jou dat niet boeit veel plezier ermee
true, het is een keuze, zoals ik al aangeef, het uiterlijk van die prius vind ik drie keer niks. Maar de techniek is fantastisch. Ik kan niet wachten totdat er echte volledige elektrische auto's zijn. Dan betaal ik nog maar 100 euro per maand en je rijdt er 4.2 liter turbo bakken er bij de stoplichten volledig mee zoek.

even voor de techneuten : de electromotor van de prius levert 400 Nm koppel bij 0 toeren...daar wordt ik als voormalig dieselrijder zeer gelukkig van.
pi_69143234
quote:
Op maandag 18 mei 2009 09:32 schreef bluebit het volgende:

[..]

true, het is een keuze, zoals ik al aangeef, het uiterlijk van die prius vind ik drie keer niks. Maar de techniek is fantastisch. Ik kan niet wachten totdat er echte volledige elektrische auto's zijn. Dan betaal ik nog maar 100 euro per maand en je rijdt er 4.2 liter turbo bakken er bij de stoplichten volledig mee zoek.

even voor de techneuten : de electromotor van de prius levert 400 Nm koppel bij 0 toeren...daar wordt ik als voormalig dieselrijder zeer gelukkig van.
mocht het ooit zover koen dat electrisch de enige optie is komt de overheid wel met iets anders om het zaakje te belasten, misschien dan een dikke premie als een V8 6.4 liter koopt om de olie industrie te supporten
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_69143825
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:29 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

mocht het ooit zover koen dat electrisch de enige optie is komt de overheid wel met iets anders om het zaakje te belasten, misschien dan een dikke premie als een V8 6.4 liter koopt om de olie industrie te supporten
ach, de overheid zal zich sowieso nog eens gaan bezinnen als de massa overstapt op hybride of electrisch.......vermoedelijk introduceren ze dan WATT98, stroom voor auto's. slechts 10 cent duurder per kW maar beter voor de auto en het milieu
  maandag 18 mei 2009 @ 22:15:03 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_69169090
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:49 schreef bluebit het volgende:

[..]

ach, de overheid zal zich sowieso nog eens gaan bezinnen als de massa overstapt op hybride of electrisch.......vermoedelijk introduceren ze dan WATT98, stroom voor auto's. slechts 10 cent duurder per kW maar beter voor de auto en het milieu
Zolang hybride autos geen trekkracht hebben voor aanhangers en zo, zal er in dit land van sleurhutten weinig animo zijn om hybride of electrisch te gaan rijden. Ik wil best een Civic Hybride gaan rijden, maar dan kan ik de sleurhut niet trekken en dus gebeurt dat voorlopig niet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_69173109
Wat er vermoedelijk gaat gebeuren deze kutoverheid kennende is in de toekomst een laadsensor inbouwen waarmee je je rekeningen achteraf krijgt, beetje het Tachograafidee, alleen kun je dan op elk tijdstip ook nog overal gevolgd worden.

Ik ben geen tegenstander van nieuwe technologie hoor, het brengt alleen zo waanzinng veel poli8tieke narigheid met zich mee.

Dat de Prius lelijk is komt puur door de ontwerpers van Toyota.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_69173534
Waarom zou je ooit een Prius willen?

Hij ziet er gewoon ECHT niet uit. Zo zuinig istie nou ook weer niet. De prestaties zijn niet boeiend. Hij rijdt als een dweil. Echt niks voor mij.
pi_69177564
quote:
Op maandag 18 mei 2009 23:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom zou je ooit een Prius willen?

Hij ziet er gewoon ECHT niet uit. Zo zuinig istie nou ook weer niet. De prestaties zijn niet boeiend. Hij rijdt als een dweil. Echt niks voor mij.
waarom zou je een hyundai coupe willen, ook niet mijn smaak . een prius ook niet niet, overigens.
smaken verschillen nou eenmaal, en ik heb gewoonweg het financiele plaatje de keuze laten maken (de enige eis was dat ik geen koekblikje wilde gaan rijden). Door het voordeel van de overheid rij je gewoon een auto met een luxe niveau van 35K, hoe je het ook wendt of keert, daar kan geen yaris oid van 20k tegen op.
Qua zuinigheid: tsja, persoonlijk ben ik echt wel onder de indruk van een gemiddelde van 1 op 20 voor een benzine auto van 1300 kg met alle shit erop en eraan. Ik had hiervoor ook mijn bedenkingen omdat ik juist veel snelweg rij en geen heikneuterig 100 maar gewoon 130 cruise control.

Maar overigens, ik heb het nog niet eerder gezegd, maar ik heb hem wel in de mooiste kleur gepakt: zwart (dan zie je de auto dus wat minder goed).
  dinsdag 19 mei 2009 @ 08:16:01 #30
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_69177795
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Did you know that when you're driving down the Freeway and you put your hand out the window, the vehicle will turn?

Achmed, the Dead Terrorist in Jeff Dunham - Spark of Insanity
Ja haha grappig man
pi_69177901
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 22:53 schreef bluebit het volgende:
Ha, ik heb de parking assist aan het werken gekregen en het ging ongeveer goed. blijkbaar had ik hem verkeerd ingesteld. naja, goed, ik heb het een keer in werking gezien, nu kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het ruk is en blijft. Je moet wel heel erg dronken zijn om dat te willen gebruiken.

Verder nu 700 km gereden, hij kan geloof ik wel nog een 100 kilometer of zo, dat zou dus inderdaad een 1 op 20 betekenen bij veel snelweg met een gemiddelde snelheid van 125 (132 op de telller!!), wel veel cruise control gebruikt....valt me absoluut niet tegen van een 1.5 benzine van 1300 kilo. Dit is nog zuiniger dan mijn common-rail volvo diesel !!, Die rijdt namelijk ongeveer evenveel kilometers maar dan met een tank van 50 liter itt 40 liter.

Volgens mij ga ik het rijden in de prius nog leuk en fijn vinden, het uiterlijk blijft mwoah, mwoah natuurlijk. Het keyless entry en start systeem is echt geweldig fijn, nooit meer naar je sleutels zoeken. Ik ben gisteren wel nog even in mijn volvo gaan zitten....eigenlijk zou ik die stoelen mee moeten nemen.
IPA is leuk om eens mee te showen, zelf inparkeren gaat tig keer sneller. Het cameraatje is dan wel weer handig imho.

Voor de rest snap ik zie wannabee sportmodelfreaks niet, het ding rijdt me van A naar B op een comfortabele manier. Comfortabel als in: stil, zuinig (dus minder tanken, dus minder stops), ruim voor en achter. En een fatsoenlijk navigatiesysteem dat wel prettig werkt
Automaat is heerlijk om mee te rijden, het kostte me een week om niet meer richting een versnellingspook te grijpen
En het kost me geen drol met dank aan de leasenormering van 14%.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 19 mei 2009 @ 11:34:28 #32
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69183335
als ik een leaseauto mocht uitzoeken en ik had de keuze tussen een hybride of een klein stuiterhok die toevallig ook 14% bijtelling heeft dan koos ik ook voor de hybride. Daarnaast is de prius misschien niet zo zuinig als gezegd wordt maar wel stukken zuiniger dan vergelijkbare benzine (!) auto's en is de uitstoot een heel stuk lager, zeker als je het vergelijkt met diesels (die mogen ze echt per direct verbieden).

Als je denkt dat ik overdrijf lees dit stukje dan maar eens:
quote:
What is diesel exhaust?
Diesel exhaust is produced when an engine burns diesel fuel. It is a complex mixture of thousands of gases and fine particles (commonly known as soot) that contains more than 40 toxic air contaminants. These include many known or suspected cancer-causing substances, such as benzene, arsenic and formaldehyde. It also contains other harmful pollutants, including nitrogen oxides (a component of urban smog).

How are people exposed to diesel exhaust?
Diesel exhaust particles and gases are suspended in the air, so exposure to this pollutant occurs whenever a person breathes air that contains these substances. The prevalence of diesel-powered engines makes it almost impossible to avoid exposure to diesel exhaust or its byproducts, regardless of whether you live in a rural or urban setting. However, people living and working in urban and industrial areas are more likely to be exposed to this pollutant. Those spending time on or near roads and freeways, truck loading and unloading operations, operating diesel-powered machinery or working near diesel equipment face exposure to higher levels of diesel exhaust and face higher health risks.

What are the health effects of diesel exhaust?
As we breathe, the toxic gases and small particles of diesel exhaust are drawn into the lungs. The microscopic particles in diesel exhaust are less than one-fifth the thickness of a human hair and are small enough to penetrate deep into the lungs, where they contribute to a range of health problems.
[i]
Diesel exhaust and many individual substances contained in it (including arsenic, benzene, formaldehyde and nickel) have the potential to contribute to mutations in cells that can lead to cancer. In fact, long-term exposure to diesel exhaust particles poses the highest cancer risk of any toxic air contaminant evaluated by OEHHA. ARB estimates that about 70 percent of the cancer risk that the average Californian faces from breathing toxic air pollutants stems from diesel exhaust particles.[i]
Bron: California Office of Environmental Health Hazard Assessment

Een Prius of andere hybride is niet ideaal maar voor de luchtkwaliteit wel en hoe minder diesels op de weg hoe beter imho.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_69186609
uit wat voor olie dacht je dat je stroom werd opgewekt? Diesel is superschoon in vergelijking daarmee.

Verder, Prius lelijk en verschrikkelijk sloom. een trekker is nog sneller (en ja, dat heb ik getest toen ik een keer ging inhalen met een Prius).
Dan liever meer geld neerleggen en een fatsoenlijke auto rijden.
pi_69186932
Als jij een trekker er niet uit kan "trekken" dan moet je die auto eens laten nakijken, waarschijnlijk stond je op EV mode.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_69187529
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:22 schreef Pheno het volgende:
Als jij een trekker er niet uit kan "trekken" dan moet je die auto eens laten nakijken, waarschijnlijk stond je op EV mode.
geen idee. was niet mijn auto. stond gewoon in drive dus..
pi_69187580
EV is ook drive, maar dan alleen op electro Te zien aan een EV lichtje op het dashboard.
Maar het ding rijdt op zich niet sloom, dan is er echt iets mis. Snel is anders, maar he, ik rijd niet als een randdebiel met petje al leunend op mijn middenconsole, dus dat scheelt
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 19 mei 2009 @ 13:50:56 #37
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_69187864
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:41 schreef Den_Haag het volgende:
geen idee. was niet mijn auto. stond gewoon in drive dus..
Dat je hier durft aan te geven dat je geeneens een traktor in kan halen met een Prius waar je in reed, dat is namelijk toch wel heel erg triest. Je weet welk pedaal voor het gasgeven is ?
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_69188430
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:42 schreef Pheno het volgende:
EV is ook drive, maar dan alleen op electro Te zien aan een EV lichtje op het dashboard.
Maar het ding rijdt op zich niet sloom, dan is er echt iets mis. Snel is anders, maar he, ik rijd niet als een randdebiel met petje al leunend op mijn middenconsole, dus dat scheelt
benzine-motor deed gewoon mee. ben waarschijnlijk gewoon een auto gewend met echt vermogen (waar ik normaal dus in rij)
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:30:18 #39
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_69189127
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:13 schreef Den_Haag het volgende:
uit wat voor olie dacht je dat je stroom werd opgewekt? Diesel is superschoon in vergelijking daarmee.

Verder, Prius lelijk en verschrikkelijk sloom. een trekker is nog sneller (en ja, dat heb ik getest toen ik een keer ging inhalen met een Prius).
Dan liever meer geld neerleggen en een fatsoenlijke auto rijden.
Uit geen enkele olie, stroom wordt in NL opgewekt met gas en kolen in centrales die voorzien van filters.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:38:39 #40
98259 mstr
Een jonge God!
pi_69189358
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 14:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Uit geen enkele olie, stroom wordt in NL opgewekt met gas en kolen in centrales die voorzien van filters.
Heeft ook écht zin als er 100 km verderop een dampende kolencentrale staat.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:42:01 #41
86072 thatsme
and That's you!
pi_69189468
Een Prius is dus echt niet langzaam met wegrijden (al reageert de gaspedaal wel wat traag). Mede doordat je geen schakelvertraging hebt en extra vermogen (elektromotor) bij het wegrijden kan je vele auto's er makkelijk uit trekken.
Het verbruik is niet zo zuinig als het boekje doet voorkomen:
Snelweg 6.2L/100km (120km/h)
Gemiddeld: 5.5L/100km
Hij rijdt erg luxe voor het bedrag dat je er per maand als bijtelling voor moet betalen. Maar als ik voor ¤30.000 een auto moet uitzoeken zonder naar de bijtelling te kijken zal ik zeker een andere auto rijden.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_69194045
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 07:49 schreef bluebit het volgende:

[..]

waarom zou je een hyundai coupe willen, ook niet mijn smaak . een prius ook niet niet, overigens.
smaken verschillen nou eenmaal, en ik heb gewoonweg het financiele plaatje de keuze laten maken (de enige eis was dat ik geen koekblikje wilde gaan rijden). Door het voordeel van de overheid rij je gewoon een auto met een luxe niveau van 35K, hoe je het ook wendt of keert, daar kan geen yaris oid van 20k tegen op.
Qua zuinigheid: tsja, persoonlijk ben ik echt wel onder de indruk van een gemiddelde van 1 op 20 voor een benzine auto van 1300 kg met alle shit erop en eraan. Ik had hiervoor ook mijn bedenkingen omdat ik juist veel snelweg rij en geen heikneuterig 100 maar gewoon 130 cruise control.

Maar overigens, ik heb het nog niet eerder gezegd, maar ik heb hem wel in de mooiste kleur gepakt: zwart (dan zie je de auto dus wat minder goed).
Als ik naar m'n verbruiksmeter kijk in m'n Coupe en ik rij een laffe 130 op de snelwegen dan zit voor mij 1 op 14 er wel in als ik heel rustig doe. Neem een lichter autootje en een 1.6 dan kom je al aardig in de buurt van die 1 op 20. Een Prius is eigenlijk helemaal niet zuinig. Neem een Golfje diesel, dan ben je veel zuiniger en beter voor het milieu en rij je ook niet zo heel erg voor lul.

Ennuh, jij bent maar een van de weinigen die een Hyundai Coupe niet mooi vindt.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:30:22 #43
86072 thatsme
and That's you!
pi_69195444
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:54 schreef Lightning_NL het volgende:
Neem een Golfje diesel, dan ben je veel zuiniger en beter voor het milieu en rij je ook niet zo heel erg voor lul.
Zowel de TS als ikzelf rijden de prius niet uit milieu overwegingen maar gewoon omdat je een redelijk luxe en auto kan rijden voor weinig bijtelling. Voor ¤140 per maand rij je een auto met luxe en ruimte. Voor diezelfde ¤140 per maand kan je ook een Corsa/208/Yaris/Clio rijden. Dan zit je met de Prius een stuk beter. Een Golf is niet alleen kleiner maar valt ook nog duurder uit per maand.
En uiterlijk: ja hij is niet mooi (weinig Toyota's zijn mooi overgens).Voor sommige mensen is een auto gewoon functioneel en geen verlengstuk van de penis.

[ Bericht 2% gewijzigd door thatsme op 19-05-2009 17:36:14 ]
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_69200359
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:30 schreef thatsme het volgende:

[..]

En uiterlijk: ja hij is niet mooi (weinig Toyota's zijn mooi overgens).Voor sommige mensen is een auto gewoon functioneel en geen verlengstuk van de penis.
Zijn we het er iig over eens dat je wel een enorme lul moet zijn om in een prius te gaan rijden
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:50:20 #45
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_69200385
ach een goedkope woon-werk hybride en een leuke porsche voor de weekenden , whats wrong with that!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:56:43 #46
86072 thatsme
and That's you!
pi_69200614
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:49 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Zijn we het er iig over eens dat je wel een enorme lul moet zijn hebben om in een prius te gaan rijden
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_69200960
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 16:54 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Als ik naar m'n verbruiksmeter kijk in m'n Coupe en ik rij een laffe 130 op de snelwegen dan zit voor mij 1 op 14 er wel in als ik heel rustig doe. Neem een lichter autootje en een 1.6 dan kom je al aardig in de buurt van die 1 op 20. Een Prius is eigenlijk helemaal niet zuinig. Neem een Golfje diesel, dan ben je veel zuiniger en beter voor het milieu en rij je ook niet zo heel erg voor lul.

Ennuh, jij bent maar een van de weinigen die een Hyundai Coupe niet mooi vindt.
[ afbeelding ]

nee, niet mooi, te klein, niet breed genoeg om zich als echte sportwagen te profileren, maar da's een smaak.

best knap dat mensen die geen prius rijden, heel erg goed weten dat een prius eigenlijk niet zuinig is, vervolgens gaan ze het met een diesel vergelijken.....en als dat niet lukt dan maar vergelijken met een fiat panda. Vergelijk het eens even met je hyundai:
gewicht van de autos is vrijwel gelijk, prijs is zowat gelijk, de prius is wat vollediger uitgerust maar dat maakt weinig uit. aantal pk's is ongeveer gelijk (pakweg 140), jouw hyundai is volgens fabrieksopgaaf 1.8 seconden sneller dan de prius. In ruil daarvoor verbruikt jouw auto volgens fabrieksopgaaf het dubbele.
(dan heb ik het over gecombineerd verbruik, tenminste ik neem aan dat je niet op de snelweg woont?)

ik snap niet waarom jij denkt dat jouw auto superieur is?

edit: vergeleken met 2.0 versie van na 2006. bij andere versies zullen de getallen wat afwijken maar blijft het verhaal hetzelfde.

[ Bericht 3% gewijzigd door bluebit op 19-05-2009 20:48:38 ]
pi_69202254
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:06 schreef bluebit het volgende:

[..]

nee, niet mooi, te klein, niet breed genoeg om zich als echte sportwagen te profileren, maar da's een smaak.
Het is ook geen echte sportwagen. Who the fuck cares? Ik vind 'm gewoon erg mooi.
quote:
best knap dat mensen die geen prius rijden, heel erg goed weten dat een prius eigenlijk niet zuinig is, vervolgens gaan ze het met een diesel vergelijken.....
Ik heb een week in dat ding gereden.
quote:
en als dat niet lukt dan maar vergelijken met een fiat panda. Vergelijk het eens even met je hyundai:
gewicht van de autos is vrijwel gelijk, prijs is zowat gelijk, de prius is wat vollediger uitgerust maar dat maakt weinig uit.
Vollediger uitgerust? Wil je dat verder uitleggen? Een achteruitrij camera is wel grappig, heb ik ook voor een eurootje of 100 en automatisch parkeren vind ik puur overbodig.
quote:
aantal pk's is ongeveer gelijk (pakweg 140), jouw hyundai is volgens fabrieksopgaaf 1.8 seconden sneller dan de prius. In ruil daarvoor verbruikt jouw auto volgens fabrieksopgaaf het dubbele.
(dan heb ik het over gecombineerd verbruik, tenminste ik neem aan dat je niet op de snelweg woont?)
>90% rij ik op de snelweg, en de prestaties boeien mij niet zo, het gaat om het rijgenot, en de Prius... Tja, ik vind dat toch een beetje een dweil.
quote:
ik snap niet waarom jij denkt dat jouw auto superieur is?
Alles is superieur aan een Prius.
pi_69203231
Mijn volgende auto word ook een Prius ... lekker breezersletjes op pikken in zandvoort ... nee hoor het is gewoon een heerlijke auto!
Some people call me insane...but i enjoy everyminute of it!
pi_69203711
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:40 schreef Lightning_NL het volgende:
Het is ook geen echte sportwagen. Who the fuck cares? Ik vind 'm gewoon erg mooi.
prima, fijn dat je er blij mee bent, maar da's nu ook wat ik van die auto's minder vindt : het pretendeert sportwagen te zijn maar is het niet. Maar goed, da's een mening.
quote:
Ik heb een week in dat ding gereden.
tof, je zult er wel zonder vooroordelen in ingestapt zijn en vermoedelijk heb je toen uitsluitend naar rij prestaties gekeken, en dus niet het complete plaatje.
quote:
Vollediger uitgerust? Wil je dat verder uitleggen? Een achteruitrij camera is wel grappig, heb ik ook voor een eurootje of 100 en automatisch parkeren vind ik puur overbodig.
tuurlijk, ik weet natuurlijk niet welke uitvoering je precies rijdt, maar standaard zit er op een prius natuurlijk wel wat meer behalve nutteloze zaken zoal IPA. Bijvoorbeeld geintegreerde navigatie, bluetooth, keyless entry en start, hoofd en gordijn airbags, stability control, braking assistance, stuurwielbediening, audio met mp3 en de prius is een automaat. dat zijn zo ongeveer de verschillen die ik zie als ik een standaard coupe uit 2006 (2.0) met een tech uitvoering van de prius vergelijk. Nogmaals, ik weet niet welke uitvoering jij hebt, maar dat model kwam qua gewicht en prijs bij de prius in de buurt.
quote:
>90% rij ik op de snelweg, en de prestaties boeien mij niet zo, het gaat om het rijgenot, en de Prius... Tja, ik vind dat toch een beetje een dweil.
prima, ik kan me voorstellen dat die lage auto van jou inderdaad minder zijwind gevoelig is, ben ik het mee eens. Persoonlijk haal ik het rijgenot echter uit het uitgerust ergens aankomen en dat lukt eigenlijk prima in de prius. Overigens rij ik 15 km per dag door de stad en 120 km op de snelweg. Vreemd genoeg duren die 15 km door de stad even lang als de 120 km op de snelweg. Dus ik rij ook 90% snelweg, maar als ik naar de tijd kijk, dan rij ik pakweg 50% van de tijd snelweg.
quote:
Alles is superieur aan een Prius.
da's onzin en dat weet je (twee hints):
mulitpla & Dacia

overigens zag ik vandaag een BMW X6 en die auto schreeuwt gewoon "KIJK, IK BEN EEN MEGALUL"

[ Bericht 4% gewijzigd door bluebit op 19-05-2009 21:21:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')