quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:04 schreef BliksemSchigt het volgende:[..]
Suarez paal, Suarez lat, Sulejmani vrij voor de goal, Sulejmani kopbal van de lijn, Suarez schot van de lijn - dat zijn 1000% kansen en doelpogingen; dan tel je de schoten van de Jong (3x) rakelings voorlangs en die van De Zeeuw, Aissati en Vertonghen uit de derde lijn en waarbij de keeper (met moeite) een redding moest verrichten niet eens mee.
Ik denk dat wij een ander beeld hebben van wat 100% kansen zijn.
quote:
Sulejmani vrij voor de goal, Sulejmani kopbal van de lijn, Suarez schot van de lijn
Dit waren volgens mij de kansen die een Huntelaar in vorm en met zijn torinstinct er echt in had gekregen en die er ook in hadden gemoeten.
Die bal op de paal was een vrije trap en is natuurlijk nooit een 100% zekerheidje, verder zat die keeper er daar nog aan. Bal op de lat was ook van een afstandje en kán er in gaan, maar was ook geen moetje. (al denk je daar als supporter altijd anders over)
De schoten die je noemt waren ook geen 100% kansen waarbij je jezelf een nekschot wilt geven als zijnde "waarom mis ik DEZE in vredesnaam!"
3e lijn blijft toch altijd een gokje.

Ik bedoel dus echt de kansen rond het doelgebied van de keeper, zoals die van Sulejmani, waarbij hij twijfelt of hij het met zijn hoofd, been of lichaam moet doen en dus alledrie wil gebruiken, met die 3 a 4 1000000% kansen. Waarbij het knapper is om te missen dan om raak te schieten.
Ik wil helemaal niks af doen aan alle goede kansen van Ajax, dat waren er zeker wel meer dan die 3 a 4 die ik noem, maar ik wil duidelijk maken waarom Sparta vrij eenvoudig die 0-0 wist te behouden, dat was voornamelijk omdat de kansen die normaal gesproken bij een spits in vorm
altijd een goal moeten opleveren er ook niet in gingen.
Dat bedoel ik met die 3 a 4.
Al kun je daar een andere perceptie op hebben.