abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69053195
Ik ben de betonnen tegels van mijn balkon/dakterras(je) zat...ik heb nog wel eens getwijfeld om de tegels met betonverf een kleurtje te geven, maar ik vind hout gewoon mooier/warmer/etc.

Dus:
Nein wil een vlonder.
Ik heb dat echter nooit gedaan omdat het zo'n enorme klus zou worden. Maar nu hebben ze tegenwoordig kliktegels! Die kan je zo aan elkaar klikken als ware het een laminaatvloertje!

Maar nu is mijn dilemma als volgt:

1) Je hebt van die dingen in hardhout (à 7,-):

of

2) Je hebt ze in geimpregneerd (waxed) hout (à 3,50)

Ik zal een kleine 20m2 nodig hebben, dus dat kan best in de papieren lopen met hardhout (zeg, 700 euro vs 350 voor de geimpregneerde). Maar hardhout is wel mooier. En blijft natuurlijk langer goed.

Aan de andere kant: ik blijf hier geen 20 jaar meer wonen, dus die tegels hoeven ook geen leven lang mee te gaan. Hoewel, je kan die klik tegels wel weer gewoon meenemen naar je nieuwe huis als je wilt..

Oke..Dus wat zouden jullie doen? 2x zoveel geld neerleggen voor hardhout, of de goedkope versie doen?

En: hoeveel onderhoud heeft geimpregneerd hout nodig? Hardhout heeft alleen es een schrobbeurt nodig, maar ik weet niets van geimpregneerd hout.
(:
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:18:07 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_69053793
Wat je zelf als zegt: als je er niet meer te lang blijft wonen, zou ik voor de voordelige variant gaan. Aan de andere kant, waarom zou je die betonnen dingen dan nog vervangen?
Als je echt iets anders en moois wilt en je wilt er nog even van genieten, zou ik toch voor de hardhouten gaan. Die zijn gewoon mooier en duurzamer.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_69054301
Ik kan het gelukkig bovenop de tegels die er al liggen leggen. Dus ik hoef niets te vervangen

Hardhout is idd wel mooier he..hmmzz
(:
pi_69069662
Niemand verder ervaring met geimpregneerd hout?
(:
pi_69070729
Weet dat de goedkopere varianten spekglad worden als je ze niet goed schoon houdt..
Verder kan ik je helaas niet helpen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_69071274
Betreft het een huurhuis, dan de goedkope variant, en bij een koophuis de duurdere variant.
pi_69079479
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 21:03 schreef nein het volgende:
Niemand verder ervaring met geimpregneerd hout?
onze schutting is van geimpregneed hout, ding staat 2 jaar en zitten al flinke kleurverschillen in....
pi_69085699
Het is een koophuis, dus dan is het idd wel een meerwaarde he.
Ben vandaag wezen kijken. Het wordt inderdaad de hardhout versie..Die kan ook wel glad worden, maar nooit zo erg als geimpregneerd hout idd.

Grijs worden zal het uiteindelijk toch wel, tenzij ik het ga behandelen..hmm..*denkt daar nog even over na *
(:
pi_69085851
Wat onzin om de beslissing afwegen of het om een huur of koop huis gaat.
Je hebt het prijs verschil voor een betere kwalitijd er voor over of niet.
Everything here is so cold, Everything here is so dark, I remember it as from a dream
pi_69087140
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 13:57 schreef Thrustmaster_Special het volgende:
Kwaliteit

Anyway, ben ook een beetje aan het rondkijken op marktplaats. Daar hebben ze ook van die kliktegels van teakhout ipv bankirai. Waarbij ook staat dat ze antislip zijn..en bankirai kan dus wel wat glad worden..

Hmm..
(:
pi_69090332
Sorry voor de spel fouten heb nog een link waar je misschien wat mee kan http://www.franktreuren.nl/ Je kan ook overwegen om een antislip rubber in te frezen
Everything here is so cold, Everything here is so dark, I remember it as from a dream
pi_69090652
waarom geen gewone HH vlonders. op de bestaande tegels (mits deze recht liggen) een regelwerk maken en daar de vlonders op schroeven. Dit is heel belangrijk om te voorkomen dat ze krom trekken.
Dit goedkoper en ligt naar mijn mening beter dan de klikvariant
pi_69100629
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 17:19 schreef erik-de-perik het volgende:
waarom geen gewone HH vlonders. op de bestaande tegels (mits deze recht liggen) een regelwerk maken en daar de vlonders op schroeven. Dit is heel belangrijk om te voorkomen dat ze krom trekken.
Dit goedkoper en ligt naar mijn mening beter dan de klikvariant
Ja maar...dat regelwerk maken Dat is echt zoooveeel werkk...(zagen zagen en nog eens zagen)
en dan ook nog es boren in dat hardhout...

Vandaar dat ik dat kliksysteem wilde: geen regelwerk nodig + geen schroefwerk..
(:
pi_69101600
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 13:57 schreef Thrustmaster_Special het volgende:
Nee, dat is geen onzin, buiten het feit dat je het ervoor over hebt of niet.
TS geeft zelf aan dat hij twijfelt tussen die twee verschillende kwaliteiten, en omdat hij er niet nog jaren wilt blijven wonen twijfelt over de goedkope variant.

Bij een huurhuis waar je met de wetenschap weet dat je binnen een paar jaar weer weg bent, is het logischer dat je twijfelt tussen die twee varianten, en het dus ook niet zeker is of je het mee kan of wilt nemen.
het is namelijk niet gezegd dat je volgende huis ook een balkon of dakterras heeft.
Bij een koophuis zal hardhout toch net dat beetje extra geven, en ook al verhuis je binnen enkele jaren, het zal je huis meer goed doen dan de geïmpregneerde versie.
pi_69114400
Ben toch van mening dat het uit maakt of je het er voor over hebt , woongenot is ook belangrijk
bovendien tijdsduur van wonen in koophuis is ook geen garantie.

On topic , je staat er toch niet alleen voor er is vast wel iemand die je kan helpen met zagen,schroeven etc..
pi_69114410
Ik denk ook wel dat het idd meer goed doet dan het goedkope hout. Maar goed...als de marktplaats tegels mooi zijn, dan is de prijs bijna gelijk als nieuw geimpregneerd hout! *wacht nog op reactie*

Ohja, en TS is een zij
(:
pi_69115260
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:53 schreef Thrustmaster_Special het volgende:
Ben toch van mening dat het uit maakt of je het er voor over hebt , woongenot is ook belangrijk

On topic , je staat er toch niet alleen voor er is vast wel iemand die je kan helpen met zagen,schroeven etc..
Natuurlijk maakt het uit wat je ervoor over hebt, alleen is het bij een huurhuis indien je het niet meeneemt "weggegooid" geld, bij een koophuis verkoop je het eigenlijk mee met het geheel, ook al zal het de verkoopprijs niet bepalen, in ieder geval zal het voor kopers aantrekkelijker zijn om een hardhouten terras te krijgen dan een geïmpregneerd terras, bij een huurhuis zal het je worst wezen wat de nieuwe huurders ervan vinden.
pi_69115962
Ik begrijp je probleem maar houd er rekening mee dat je de tegels ook zal moeten in korten
Vrouw of man iedereen kan het , oefening baart kunst
pi_69115968
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:53 schreef Thrustmaster_Special het volgende:

Ik zóu het wel kunnen doen, maar ik heb de moeite er niet voor over. Het is me gewoon echt teveel moeite, ook met hulp van mensen die handig zijn Kliksysteem is voor mij echt dé oplossing
(:
  zondag 17 mei 2009 @ 15:27:37 #20
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_69119260
Weet je zeker dat je hout wil?
Want hoe ziet het er over 2 jaar uit? Zelf heb ik een houten vlonder (glijbaan) weggehaald.
In de winter/herfst gleed je zo naar de deur om vervolgens met hele vieze voeten binnen te stappen.
pi_69119952
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:27 schreef HarryP het volgende:
Weet je zeker dat je hout wil?
Want hoe ziet het er over 2 jaar uit? Zelf heb ik een houten vlonder (glijbaan) weggehaald.
In de winter/herfst gleed je zo naar de deur om vervolgens met hele vieze voeten binnen te stappen.
Hehe een glijbaan..da's niet best zeg

Vieze voeten heb ik nu ook al op mn balkon met die betontegels, onkruid komt hier ook tussen de voegen, terwijl ik het toch 2x per jaar netjes weghaal. Ook moet ik hier elk jaar de algen afschrobben omdat het helemaal groen is uitgeslagen. (En dit is ook nog eens lelijk!)

De tegels die ik nu op het oog heb (teakhouten) worden ook bij zwembaden geplaatst, dus ik mag aannemen dat het niet meteen een glibberzooi wordt!Met worteldoek voorkom ik het onkruid tussen de vlonders in elk geval, en de gladheid van de regen en evt mosaanslag is hopelijk niet zo heel erg. En met een beetje anti-mos kan ik t zo wegschrobben. (En dit is mooi )

Maar hoe dan ook bedankt voor je commentaar, geeft me alsnog stof tot nadenken
(:
pi_69120813
Gladheid afhankelijk van de gebruikt materiaal heb hier 60m2 hardhouten terras 4 trappen niks is glad zelf van de winter niet toen het hard vroor , nog wat geworden op marktplaats?
pi_69121664
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:19 schreef Thrustmaster_Special het volgende:
Gladheid afhankelijk van de gebruikt materiaal heb hier 60m2 hardhouten terras 4 trappen niks is glad zelf van de winter niet toen het hard vroor , nog wat geworden op marktplaats?
Marktplaats zijn nieuwe tegels, ben nu even in onderhandeling hoe en wat..
Zal uiteraard voor en na foto's posten als deze aankoop doorgaat en het spul ligt
(:
pi_69186967
Ik ga de marktplaats tegels donderdag ophalen En dat voor dik 200 euro minder dan in mn eerste post Met ook nog minder gladde hardhouten tegels dan in de eerste post
(:
pi_69366074
Voor en na fotos

Voor

Na

(:
  zondag 24 mei 2009 @ 23:07:46 #26
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_69367714
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:30 schreef nein het volgende:
Voor en na fotos

Voor
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Na

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit.
pi_69367715
Dat is dan toch weer een sterke verbetering.
pi_69466938
Ja ben er erg mee in m'n nopjes

Tis alleen nog even de vraag hoe de kleur zich gaat houden, en hoeveel onderhoud het gaat kosten om die kleur te behouden. Als ik t oliën zat ben, laat ik t wel vergrijzen
(:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')