Over eerste gedeelte was ik meer aan t stangenquote:Op maandag 18 mei 2009 12:33 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Nee het is geen reden behalve dat het dan een nationale feestdag is en dus 90% van de mensen wel vrij is! En die ATV dag, tja bedrijven mogen meestal 3 dagen verplicht stellen dat je vrij moet nemen, staat in je CAO en die is helaas wettelijk bindend!
da kloptquote:Op maandag 18 mei 2009 12:26 schreef theKiD het volgende:
[..]
Maar in dat liedje word niet gezongen over de kroegen langs de route
Same here!quote:Op maandag 18 mei 2009 17:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ja zeg, wrijf het er nog even lekker in dat ik enig kind ben
quote:Op maandag 18 mei 2009 17:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ja zeg, wrijf het er nog even lekker in dat ik enig kind ben
Verplichte ATVquote:Op maandag 18 mei 2009 12:33 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Nee het is geen reden behalve dat het dan een nationale feestdag is en dus 90% van de mensen wel vrij is! En die ATV dag, tja bedrijven mogen meestal 3 dagen verplicht stellen dat je vrij moet nemen, staat in je CAO en die is helaas wettelijk bindend!
Inderdaadquote:Op maandag 18 mei 2009 18:42 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Verplichte ATVWat een onzin
Hetzelfde geldt voor hemelvaart...wat er wel niet verzonnen wordt om vrij te krijgen
Dat dusquote:Op maandag 18 mei 2009 18:57 schreef toma het volgende:
[..]
Inderdaad
Schaf gewoon al die onzinnige dagen af en geef iedereen wat meer ATV dagen. Mensen die dan graag vrij willen zijn vanwege hun geloof nemen dan maar gewoon een dagje vrij en degene die dat niet willen kunnen dan een extra dag vrij nemen op het moment dat het hen uit komt.
QFTquote:Op maandag 18 mei 2009 18:57 schreef toma het volgende:
[..]
Inderdaad
Schaf gewoon al die onzinnige dagen af en geef iedereen wat meer ATV dagen. Mensen die dan graag vrij willen zijn vanwege hun geloof nemen dan maar gewoon een dagje vrij en degene die dat niet willen kunnen dan een extra dag vrij nemen op het moment dat het hen uit komt.
Je hoeft niet alle vrije dagen af te schaffen. Kerstmis en Koninginnedag mogen gewoon blijven. Maar hemelvaart, Pinksteren, goedevrijdag, Pasen dat mag van mij allemaal afgeschaft worden.quote:Op maandag 18 mei 2009 19:48 schreef Tegan het volgende:
Dat zal niet altijd werken, want stel 99% van het personeel neemt Koninginnedag vrij, dan kost het teveel geld om het bedrijf die dag open te houden voor 1/2 werknemers...
Hmm.. die verplichte ATV dagen zijn zo gek nog niet hoor. Als voorbeeld de vrijdag naar Hemelvaart. Heel veel mensen willen dan vrij. Maar als heel veel mensen in één bedrijf vrij willen, kan dat bedrijf niet meer goed functioneren, dan heb je twee opties: of die grote groep mensen geen vrij geven (of maar een klein gedeelte), of heel het bedrijf vrij geven. Dan vind ik iedereen verplicht vrij geven toch de beste oplossing, heb je sowieso de minste ergenissenquote:Op maandag 18 mei 2009 18:42 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Verplichte ATVWat een onzin
Hetzelfde geldt voor hemelvaart...wat er wel niet verzonnen wordt om vrij te krijgen
Ja, maar, dan kan het toch alsnog voorkomen op een andere dag?quote:Op maandag 18 mei 2009 19:50 schreef toma het volgende:
[..]
Je hoeft niet alle vrije dagen af te schaffen. Kerstmis en Koninginnedag mogen gewoon blijven. Maar hemelvaart, Pinksteren, goedevrijdag, Pasen dat mag van mij allemaal afgeschaft worden.
Waarom? Is dit zo'n speciale dag of mis ik ietsquote:Op maandag 18 mei 2009 19:53 schreef aardappel het volgende:
[..]
Als voorbeeld de vrijdag naar Hemelvaart. Heel veel mensen willen dan vrij.
Stel je hebt do verplicht vrij, en za/zo ook. Als je dan een vrije dag neemt (vr) dan heb je relaxed lang weekend. Zelfde werkt bij verplichte vrije dagen op di...quote:Op maandag 18 mei 2009 20:17 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Waarom? Is dit zo'n speciale dag of mis ik iets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |