abonnement Unibet Coolblue
pi_70598832
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:09 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit nog even over de aanpak te denken, het mooiste zou natuurlijk zijn als Fok! een bedrijf kon strikken oid. Maar ik ben ook wel bereid om er zelf een bedrag in te steken, zijn dat nog meer mensen hier? Dan kunnen we bv. met z'n allen een Nintendo DS oid. weggeven
Ik zou daar wel toe bereid zijn, maar dan moet ook ieder lid zijn of haar steentje bijdragen.
Dan is het bedrag heel laag per persoon, en is het eerlijk.
Nu zijn er nog steeds leden, die geen enkel bedrag geinvesteerd hebben, maar wel lid zijn geworden, en zo werkt het niet natuurlijk.

Of FOK! daaraan mee wil werken, moet je dan maar afwachten...maar wie weet.
pi_70599157
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik zit nog even over de aanpak te denken, het mooiste zou natuurlijk zijn als Fok! een bedrijf kon strikken oid. Maar ik ben ook wel bereid om er zelf een bedrag in te steken, zijn dat nog meer mensen hier? Dan kunnen we bv. met z'n allen een Nintendo DS oid. weggeven
Het zou denk ik al een hoop schelen als we een FP-vermelding konden krijgen.

Op dit moment staan we op 2550 dollar; wellicht is het om te beginnen een idee om het voor elkaar te krijgen dat er bij de $3000-mijlpaal een FP-bericht geplaatst wordt? Een nieuwsbericht in de trant van: "FOK!kers steken 3000 dollar in microkrediet".

In dat bericht wordt vervolgens ingegaan op het eerste topic dat hier door DennisMoore is gestart, op de plusminus 40 FOK!kers die sindsdien gezamenlijk XX leningen t.w.v. $3000 hebben verstrekt, etc.

Een beetje FP-aandacht zou denk ik al heel wat goeds kunnen doen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 01:05:53 #253
104963 ETA
European Travel Author
pi_70599284
het idee voor promotie is goed.

Echter, ik ben er voor mijzelf nog niet uit of ik geld daaraan wil bijdragen. Het moge duidelijk zijn dat het mij niet om het geld gaat. Ik werf leden voor Kiva waar ik kan, ik praat er graag over met mensen, maar ik vind het een stap verder om zelf geld in een promotie te stoppen. Vooral omdat het geld dan richting een prijs gaat, en niet richting de leners (zoals mijn "promotie" vorige maand waarbij ik extra geld zou storten bij het halen van een target).

Ok, de investering zal uiteindelijk resulteren in meer geld richting de leners, maar het zit mij niet helemaal lekker om het op zo'n manier te doen. Ik zit met de gedachte "Mensen moeten een lening verstrekken via Kiva omdat ze graag mensen willen helpen, niet om een DS te winnen.". Ach, misschien zit ik met mijn dronken kop momenteel helemaal fout....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 01:07:09 #254
104963 ETA
European Travel Author
pi_70599309
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 00:58 schreef Omniej het volgende:

[..]

Het zou denk ik al een hoop schelen als we een FP-vermelding konden krijgen.

Op dit moment staan we op 2550 dollar; wellicht is het om te beginnen een idee om het voor elkaar te krijgen dat er bij de $3000-mijlpaal een FP-bericht geplaatst wordt? Een nieuwsbericht in de trant van: "FOK!kers steken 3000 dollar in microkrediet".

In dat bericht wordt vervolgens ingegaan op het eerste topic dat hier door DennisMoore is gestart, op de plusminus 40 FOK!kers die sindsdien gezamenlijk XX leningen t.w.v. $3000 hebben verstrekt, etc.

Een beetje FP-aandacht zou denk ik al heel wat goeds kunnen doen.
Het is volgens mij al een keer voorgesteld en het idee lijkt mij ideaal, maar er was iemand die al contact had gehad met de FP lui en de response was niet erg positief.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_70599565
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 01:05 schreef ETA het volgende:
het idee voor promotie is goed.

Echter, ik ben er voor mijzelf nog niet uit of ik geld daaraan wil bijdragen. Het moge duidelijk zijn dat het mij niet om het geld gaat. Ik werf leden voor Kiva waar ik kan, ik praat er graag over met mensen, maar ik vind het een stap verder om zelf geld in een promotie te stoppen. Vooral omdat het geld dan richting een prijs gaat, en niet richting de leners (zoals mijn "promotie" vorige maand waarbij ik extra geld zou storten bij het halen van een target).

Ok, de investering zal uiteindelijk resulteren in meer geld richting de leners, maar het zit mij niet helemaal lekker om het op zo'n manier te doen. Ik zit met de gedachte "Mensen moeten een lening verstrekken via Kiva omdat ze graag mensen willen helpen, niet om een DS te winnen.". Ach, misschien zit ik met mijn dronken kop momenteel helemaal fout....
Hier ben ik het helemaal mee eens overigens.

Van het geld dat we gezamenlijk in een te verloten DS zouden steken, kunnen ook minimaal 6 mensen op Kiva geholpen worden. Je kunt het een investering noemen, maar dan ga je er wel vanuit dat een DS-verloting (o.i.d.) mensen over de streep trekt om 25 dollar te doneren. Ik weet niet of dat wel het geval is...

't Is ook niet helemaal in lijn met de gedachte achter Kiva natuurlijk.
pi_70600472
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 01:07 schreef ETA het volgende:

[..]

Het is volgens mij al een keer voorgesteld en het idee lijkt mij ideaal, maar er was iemand die al contact had gehad met de FP lui en de response was niet erg positief.
Nou ja, ik heb het een keertje tussen neus en lippen door gevraagd, aan iemand van de frontpage-redactie.
Maar misschien gaan die er wel helemaal niet over, en moet je bij een Administrator zijn.

Met tig van die users met een functiebeschrijving achter hun naam, weet ik niet zo goed meer, wie er nu echt wat beslist.
En wat die DS betreft, is het idd principes tov. praktijk afwegen...daar zal iedereen zijn of haar insteek over verschillen.

Ik ben niet zo ontzettend principieel, omdat ik niet zo heel veel van mijn medemens verwacht.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 08:17:55 #257
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_70601515
Laat ze dan een KIVA-bon winnen van 100 dollar! Dan komt het ook weer goed terecht!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:58:40 #258
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_70603523
Ik ben eerlijk gezegd ook niet echt van een beloning. Eigenlijk hoort zoiets vanuit een intrinsieke motivatie te gaan. Volgens mij is het best wat 'wij' als FOK!kers kunnen doen die intrinsieke motivatie te verhogen door aandacht eraan te laten besteden op de FP. Wie heeft de beste banden met de FP-redactie?
pi_70611787
ik meld me aan bij 't fok team!
pi_70611995
Is er een mogelijkheid om met creditcard te betalen/doneren?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:14:55 #261
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_70612021
TVP!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:18:40 #262
66825 Reya
Fier Wallon
pi_70612186
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:14 schreef Flubberbal het volgende:
Is er een mogelijkheid om met creditcard te betalen/doneren?
Volgens mij is dat de meest reguliere methode.
pi_70612194
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:14 schreef Flubberbal het volgende:
Is er een mogelijkheid om met creditcard te betalen/doneren?
Volgens mij is een Paypal-account sowieso vereist...

En uiteraard is het wel mogelijk om met een creditcard geld op je Paypal-account te zetten, maar ik weet niet of je ook rechtstreeks met creditcard op Kiva uit kunt lenen. Ik heb het nooit gezien in ieder geval.
pi_70612258
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:18 schreef Reya het volgende:

[..]

Volgens mij is dat de meest reguliere methode.
Maar je kunt toch niet rechtstreeks met creditcard betalen zonder tussenkomt van Paypal? Of kan dat wel?

Laat maar, dat kan dus blijkbaar wel:
quote:
Once you've selected which loan you would like to fund and have gone through the checkout process, you'll be transferred to PayPal to complete payment. On the left side of the screen, there's a link that says "Don't have a PayPal account? Use your credit card or bank account (where available). Continue." Click on continue and you'll be taken to the credit card payment page.
Mijn fout.
pi_70612441
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:20 schreef Omniej het volgende:

[..]

Maar je kunt toch niet rechtstreeks met creditcard betalen zonder tussenkomt van Paypal? Of kan dat wel?

Laat maar, dat kan dus blijkbaar wel:
[..]

Mijn fout.
Maar dat gaat wel via paypal...
pi_70612993
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:58 schreef Yozzz het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd ook niet echt van een beloning. Eigenlijk hoort zoiets vanuit een intrinsieke motivatie te gaan. Volgens mij is het best wat 'wij' als FOK!kers kunnen doen die intrinsieke motivatie te verhogen door aandacht eraan te laten besteden op de FP. Wie heeft de beste banden met de FP-redactie?
Ik heb weinig banden, maar weet wel iemand waar ik best een hoge pet van op heb, al ziek ik haar soms een beetje, ik stuur even een PM-metje, kwaad kan het nooit.
pi_70613114
Als we nou zelf even een kant en klaar berichtje maken, met linkjes, plaatjes etc. Hoeft een FP'er het alleen maar in een nieuwsberichtje te pasten .
pi_70614452
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:43 schreef UncleSam het volgende:
Als we nou zelf even een kant en klaar berichtje maken, met linkjes, plaatjes etc. Hoeft een FP'er het alleen maar in een nieuwsberichtje te pasten .
Laat ik dan voor de gein maar eens aftrappen met een klein opzetje, alvast bedoeld voor het moment dat we de 3000 dollar mijlpaal bereiken. (aangezien dat het eerstvolgende 'nieuwswaardige' moment is)
quote:
FOK!kers steken 3000 dollar in microkrediet

Het begon allemaal met een door DennisMoore gestart topic, waarin hij andere FOK!users wees op de microkredietorganisatie Kiva. Op de website van deze organisatie kunnen bezoekers zelf leningen verstrekken aan kleine ondernemers uit ontwikkelingslanden, waarmee zij een duwtje in de rug krijgen om op hun eigen benen te kunnen staan. Sinds de start van het topic hebben zich al meer dan veertig FOK!users bij ‘Team FOK!’ aangesloten, en vandaag is de mijlpaal van 3000 dollar aan uitgeleend geld bereikt.

Met deze 3000 dollar zijn maar liefst XX ondernemers uit ontwikkelingslanden overal ter wereld geholpen, doordat zij nu de broodnodige investeringen in hun kleine bedrijfjes kunnen doen. Alle kredietverstrekkers krijgen gedurende de looptijd van de lening bovendien updates over de ondernemer die zij hebben gesponsord. Na afloop wordt het geleende bedrag weer terugbetaald aan de kredietverstrekkers, zodat het geld opnieuw uitgeleend kan worden aan een andere ondernemer.

Meer informatie over het Kiva FOK!-team is te vinden in het forumtopic. Tevens lees je daar hoe ook jij een bijdrage kunt leveren!
Volgens mij staat de meest cruciale informatie voor een FP-nieuwsberichtje er zo wel in, maar heel erg aantrekkelijk is het stukje nog niet denk ik. Ik weet niet hoe uitgebreid jij het in je hoofd had? (aangezien je het hebt over plaatjes e.d.)

Graag suggesties in ieder geval. En dat geldt natuurlijk voor iedereen die in dit topic actief is: voel je vooral vrij om met aanvullingen/verbeteringen/etc te komen.
pi_70614699
Lijkt me een prima opzetje ja!
En met plaatjes bedoel ik één plaatje van een van die ondernemers met een leuk onderschrift erbij, zoiets:


Dankzij de kredieten van Kiva kan Roberta uit Peru frisdrank verkopen
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:26:10 #270
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70614722
Ik zou het woord donaties door leningen/investeringen vervangen.
pi_70615037
Ik heb Feejx (manager nieuws) gepm'd.
pi_70615070
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:25 schreef UncleSam het volgende:
Lijkt me een prima opzetje ja!
En met plaatjes bedoel ik één plaatje van een van die ondernemers met een leuk onderschrift erbij, zoiets:

[ afbeelding ]
Dankzij de kredieten van Kiva kan Roberta uit Peru frisdrank verkopen


[ Bericht 20% gewijzigd door Omniej op 03-07-2009 15:42:53 ]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:02:20 #273
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_70618204
Goed bezig jongens!
pi_70619542
Is er nou wel een mogelijkheid om te betalen met creditcard zonder gebruik te maken van PayPal's gateway?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:17:12 #275
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_70629974
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:45 schreef Flubberbal het volgende:
Is er nou wel een mogelijkheid om te betalen met creditcard zonder gebruik te maken van PayPal's gateway?
Nee, maar dat maakt niet uit, uiteindelijk betaal je gewoon via CC, je hebt geen PayPal-ACCOUNT nodig...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')