quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 16:15 schreef Dipkip het volgende:[..]
Ik was vandaag in het Dolhuys, dat is een museum over psychiatrie. Het was echt gaaf trouwens

ook heel indrukwekkend, ik heb in zo'n hokkie gezeten waar ze de mensen in opsloten, met de deur dicht. Ik helemaal emo

maar goed. Er zit daar ook een soort project bij, waar ze kunstenaars die ook psychiatrisch patient zijn de mogelijkheid geven te exposeren en hun werken te verkopen (het is dus ook een beetje voor een soort goed doel zeg maar, het geld gaat deels naar de kunstenaar, en deels naar alle deelnemers aan het project en met dat geld kunnen ze weer materiaal kopen om nieuw werk te maken). Dus ik was daar binnen gelopen en ik was meteen helemaal verliefd op een object wat daar stond. Ik ga zo even een foto proberen te maken.
Ben benieuwd!
Ik heb een hele mooie ets van Jan Montijn, een geluksolifant is het, een van zijn weinige niet abstracte etsen

Bij hem zelf in zijn atelier uitgekozen.
Het Dolhuys, das natuurlijk van het boek van Boudewijn

Buch

!
Mijn moeder heeft heeeeeeeel vroeger gewerkt in het gesticht in den Dolder, heel bekend gekkenhuis is dat, en wij kregen vroeger altijd kaarten, tekeningen, schilderijen, kunstwerkjes van patiënten waarmee mijn moeder jarenlang gecorrespondeerd heeft nog.
En we hadden allemaal meubels uit de werkplaats daar.
Ik heb nog een mooie rode kist staan die daar gemaakt is.
Geloof dat dat het laatste is dat alle verhuizingen van iedereen overleefd heeft!