abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2009 @ 16:58:18 #1
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_69021680
ik ben 2 jaar geleden voor mijn VWO geslaagd.. Ik heb de afgelopen 2 jaar op reis geweest en gewerkt etc..

Ik heb mij vorige maand ingeschreven voor Geneeskunde..

Alleen krijg ik nu van de IB groep een brief dat ik een gewaarmerkte kopie van m'n diploma en cijferlijst moet opsturen..
Hoe kom ik hieraan?
De IB-Groep moet je diploma en cijferlijst gegevens toch allang in hun computer hebben? en een gewaarmerkte kopie is toch erg fraude gevoelig?

[ Bericht 2% gewijzigd door famousje op 14-05-2009 17:07:33 ]
  donderdag 14 mei 2009 @ 17:07:26 #2
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_69021991
Daarom moet je ook een gewaarmerkt kopie sturen.
Daar zit een stempel + handtekening op van bijvoorbeeld een notaris of de gemeente die zegt dat dit een exact kopie is van het origineel.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_69022056
Wat gaf de IB-Groep als antwoord toen je het ze vroeg?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_69022057
Dat dus. En laat je niet afzetten. Sommigen vragen 25 euro per copie. Zoek dus een bekende, die doet het gratis.
pi_69022174
Hoe zou de IB-groep die gegevens moeten hebben? Er is nog steeds geen register voor voor zover ik weet.
Die kun je toch krijgen op de school waar je je diploma hebt gekregen?
pi_69022204
Zie hier de waarde van een VWO papiertje.
deal with it
  donderdag 14 mei 2009 @ 17:20:19 #7
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69022418
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 17:13 schreef RTB het volgende:
Zie hier de waarde van een VWO papiertje.

Het is toch vrij normaal dat je gewaarmerkte kopieën op moet sturen als je je aanmeld bij een onderwijsinstelling.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  donderdag 14 mei 2009 @ 17:25:31 #8
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_69022603
Dat had ik vorig jaar ook, net examen gedaan en diploma gehaald, school had alles keurig naar IB-groep sturen. Moest ik alsnog kopie van mijn diploma, cijferlijst en identiteitsbewijs opsturen... Alleen geen gewaarmertke kopie, een gewone kopie was ook voldoende.
  Redactie Frontpage donderdag 14 mei 2009 @ 17:27:02 #9
4530 crew  Crazy Harry
pi_69022656
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 17:20 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Het is toch vrij normaal dat je gewaarmerkte kopieën op moet sturen als je je aanmeld bij een onderwijsinstelling.
Hij bedoeld natuurlijk dat TS niet voor zichzelf na kan denken of een betere informatiebron voor zijn vraag kan vinden dan Fok!. Daarmee wordt aangetoond hoe weinig een VWO-diploma waard is.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  donderdag 14 mei 2009 @ 17:31:39 #10
188426 famousje
Nemo me impune lacessit
pi_69022820
Oke vrij duidelijke antwoorden, alleen heb ik 1 probleempje, ik ben mijn diploma kwijt
pi_69022975
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 17:31 schreef famousje het volgende:
Oke vrij duidelijke antwoorden, alleen heb ik 1 probleempje, ik ben mijn diploma kwijt
'

sufferd. Héél goed zoeken heb je je moeder vast al laten doen. Volgende stap:

Diploma, certificaat of cijferlijst vervangen?
Bent u uw diploma, certificaat of cijferlijst kwijt, of hebt u uw naam laten veranderen? Dan kunt u een document aanvragen dat het origineel vervangt. Dit document wordt Verklaring afgelegd examen genoemd en heeft dezelfde waarde als het origineel. Het document wordt afgegeven namens de minister van OCW.

van www.ibgroep.nl

heb je mazzel dat je niet opnieuw je examen hoeft te doen dus O ja dit grapje kost je (moeder) 72 euro...
pi_69027828
Als ze hierdoor je aanmelding niet hebben verwerkt mag je morgen met de trein naar Groningen om nog op 15 mei alles ingeleverd te hebben...
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_69028685
Een gewaarmerkte kopie is gewoon een kopie met een stempel en handtekening van de rector van je oude school.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:22:00 #14
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_69045917
Een gewaarmerkte kopie is een officiële kopie van een origineel document. De waarmerking kan worden gedaan door een officiële instantie zoals de gemeente, maar daar kost het zo 8 euro per kopie. Het enige wat ze doen is controleren of de kopie gelijk is aan het origineel. Waarschijnlijk kun je dit ook bij je oude school laten doen, daar is het gratis. Je kunt het ook laten doen bij bv. de studentenbalie van een universiteit, ook gratis.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_69046281
Kan je gewoon regelen met de administratie van je oude middelbare school. Ff bellen, volgende dag langskomen. Waarschijnlijk nog helemaal gratis ook.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zondag 17 mei 2009 @ 23:48:17 #16
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69137152
Haha, ik heb vroeger gewoon zelf een kopie gemaakt en mijn eigen handtekening eronder gezet. Het gaat er alleen maar om dat er verklaard word dat het echt is, en als het niet echt zou zijn heb je in dat geval officieel valsheid in geschrifte gepleegd.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 18 mei 2009 @ 00:39:53 #17
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69138354
TS: je faalt wel enorm hard zeg als je hier de dag van tevoren mee komt aanzetten.
pi_69140602
goeie, overigens moet binnenkort ook weer ergens mn diploma's laten zien, dus vanavond maar 's even graven Hij ligt wel 'ergens', maar waar??
Ja doei.
  maandag 18 mei 2009 @ 11:32:07 #19
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69145168
quote:
Op maandag 18 mei 2009 08:22 schreef motorbloempje het volgende:
goeie, overigens moet binnenkort ook weer ergens mn diploma's laten zien, dus vanavond maar 's even graven Hij ligt wel 'ergens', maar waar??
ga je stoppen met informatiekunde?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69145329
quote:
Op maandag 18 mei 2009 11:32 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

ga je stoppen met informatiekunde?
misschien. Ga in ieder geval niet de informatiekunde MASTER doen, wellicht wel de bachelor afmaken
Ja doei.
pi_69206267
Met een gewaarmerkt kopie wordt bedoeld: voorzien van stempel + handtekening van een door de opleiding bevoegd persoon. Dus NIET de gemeente, maar echt van de onderwijsinstelling zelf.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_69207469
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:13 schreef GLITCH. het volgende:
Met een gewaarmerkt kopie wordt bedoeld: voorzien van stempel + handtekening van een door de opleiding bevoegd persoon. Dus NIET de gemeente, maar echt van de onderwijsinstelling zelf.
de gemeente kan dit bij tonen van identiteitsbewijs en het originele document voor je doen

de school waarschijnlijk ook wel, maar de gemeente sowieso

geloof me, ik heb 't een paar keer moeten doen
Ja doei.
pi_69207583
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

de gemeente kan dit bij tonen van identiteitsbewijs en het originele document voor je doen

de school waarschijnlijk ook wel, maar de gemeente sowieso

geloof me, ik heb 't een paar keer moeten doen
En toen ging het ook echt om een cijferlijst/diploma? Of om een ander document?
Wat raar.. hier heb ik nog nooit van gehoord. En wat voor stempel kwam er dan op?
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_69207631
een stempel van de gemeente. Zij staan dan garant voor het feit dat het document dat jij ergens moet tonen écht is. En ja, dit ging om een diploma, VWO

Vorig jaar nog, gemeentehuis Arnhem, om toegelaten te worden op de Radboud Universiteit
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')