Even in het kort. Ik gebruik even alleen voorletters, net zo makkelijk.
De hoofdpersonen:
J, de eigenaar van de ranch
A, de (ex)vrouw van J
H, de nieuwe vriendin van J, en tevens een vriendin van A
E, een meisje dat hier zou komen helpen.
Ik ben met H hierheen gereden, zij vertelde me al dat sinds A en J uit elkaar waren zij en J een soort van relatie met elkaar hadden.
Een week voor mijn vertrek hierheen kwam A bij ons op stal, zij vertelde mij dan ook over hier, en door haar ben ik hier terecht gekomen.
De eerste week was alles hier heel erg leuk, H en J waren happy samen en passen gewoon bij elkaar, een heel leuk stelletje. Na een week hier kwam E samen met haar dochter hier kijken, H en E kennen elkaar omdat E samen met haar ex net zo'n soort ranch als hier heeft gehad aan de andere kant van het land. H kent ook de ex van E, en zijn huidige vriendin, waarvoor hij E heeft verlaten terwijl E zwanger was van hun dochtertje.
Halvewege de tijd dat E hier was kregen we het nieuws dat de nieuwe vriendin van haar ex een ernstig ongeluk had gehad, dat haar ex (S) naar haar toe was, en zijn paarden en honden zonder eten en water daar stonden. Hals over kop is er van alles geregeld. Tot zo ver deel 1.
Afgelopen week was H in Nederland om een paard voor ons te halen, die zou ze samen met E komen brengen. Ik wist inmiddels al dat er een kans in zat dat A, tijdelijk, terug zou komen om hier vakantie te vieren en om de paardjes weer eens te zien.
Eergisteren hoorde ik echter dat het de laatste keer was dat H hier was omdat A definitief terug zou komen. H en J hebben nog een paar dagen samen gehad en vanmorgen zijn H en E samen weer naar Nederland gereden. Uiteraard heb ik de nodige gesprekken met H gevoerd over haar relatie met J. Maar ook gepraat met J over zijn relatie met zowel H als A.
Vanmiddag kwam A hier aan, net alsof er nooit iets gebeurd is, A en J zijn al sinds oktober uit elkaar, maar inmiddels is het net alsof ze nooit weg is geweest.
Het eerste wat ze tegen me zei was: heeft H vannacht bij J in bed geslapen? Ik heb haar verteld dat ik me er niet mee ga bemoeien, het zijn mijn zaken niet.
Vervolgens kwam J naar me toe met het volgende: ik kan wel rekenen op jouw geheimhouding he?
Toen heb ik ze bij elkaar geroepen, ben ik heel boos geworden, gezegd dat het HUN relatie is, en dat ze het zelf maar uit moeten zoeken, mijn zaken zijn het niet en ik wens me er buiten te houden. Tot zo ver deel 2
Dan nog de rest van het verhaal. J is tegen mij alleen leuk als er andere mensen in de buurt zijn, ik de korte tijd dat H hier niet was, A er nog niet was en E ook weg was (4 dagen) hebben J en ik geen woord met elkaar gewisseld. 's Ochtends goeiemorgen, en 's avonds weltruste, meer niet. Eens in de week kwam hij me vertellen wat ik allemaal fout doe, en meer niet. Dat heb ik, in ons gesprek vanmiddag ook even vermeld, de lol is er voor mij helemaal af hier, ik ben het zat.
Eergisteren kreeg H een telefoontje, een vriend van haar ligt in coma na een zwaar auto ongeluk, dat wisten we, dat is al weken zo. Gisteren belde hij opeens op, hij had zijn rug gebroken, was inmiddels dus weer wakker, maar had dringend haar hulp nodig. Hij heeft namelijk een camping in Zweden, maar die wordt nu dus niet gerund. H is vanuit hier daarheen vertrokken en gaat daar wonen.
A en J zijn nu min of meer samen, kil en afstandelijk maar zakelijk een goed team. Ik ben de enige hier in huis die hen alle 3 gehoord en gezien heeft, terwijl ik er niets mee te maken heb.
Tot zo ver het hele verhaal, hoop dat jullie er een beetje wijs uit kunnen worden, ben nu onderhand bezig het allemaal wat uitgebreider op te schrijven, kan best een mooi verhaal worden.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.