Is dat verboden dan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:44 schreef Ladidadida het volgende:
Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je op een roltrap gewoon niet màg lopen?
Verder wel eens hoor
Als dat het verschil is tussen wel kunnen zitten en niet kunnen zitten zal ik uitstappers inderdaad niet voorlaten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:37 schreef zagevent het volgende:
Klacht 1: mensen die in de trein willen instappen, maar geen manieren hebben om mensen eerst te laten uitstappen.
Het is geen roltrap blokkeren. Blokkeren impliceert hier dat het expres is, en dat is niet het geval. Het is gewoon gebruik maken van de roltrap. Als je haast hebt dan moet je ofwel eerder weggaan, ofwel de trap nemen en als dat niet lukt heb je gewoon pech dat er iemand voor je aan is die geen haast heeft.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:37 schreef zagevent het volgende:
Klacht 3: Mensen die de roltrap blokkeren. In plaats van te doen zoals men doet in alle andere landen: mensen die niet willen lopen op de roltrap gaan rechts staan, zodat links een pad vrij blijft voor de gehaasten.
Uhuh, links rijden op een driebaanssnelweg is ook gebruik maken van de wegquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:48 schreef 700MB het volgende:
Het is geen roltrap blokkeren. Blokkeren impliceert hier dat het expres is, en dat is niet het geval. Het is gewoon gebruik maken van de roltrap. Als je haast hebt dan moet je ofwel eerder weggaan, ofwel de trap nemen en als dat niet lukt heb je gewoon pech dat er iemand voor je aan is die geen haast heeft.
Check de plaatjes maar eensquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:47 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Is dat verboden dan?
Verder eens met 1 en 3
Over het algemeen werkt dat heel goed, de meesten laten zich gewoon wegjagen (als je hun vragende blik negeert) en zoeken eerder een staanplaats dan dat ze vragen of ze mogen zitten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:45 schreef _Qmars_ het volgende:
Of hun stoel afbakenen met allerlei zooi en moeilijk kijken zodra mensen naast hen willen zitten, en het weg moeten halen! Pauperov!
Tja, van mij mag je?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:49 schreef Trannellius het volgende:
Uhuh, links rijden op een driebaanssnelweg is ook gebruik maken van de weg
Is ook toegestaan mits de situatie (lees inhalen) dit nodig acht.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:49 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Uhuh, links rijden op een driebaanssnelweg is ook gebruik maken van de weg
Niet iedereen zit altijd maar binnen...quote:
Die bij de roltrapquote:
Nee ik reis ook met het ovquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:58 schreef MvdZ het volgende:
[..]
Niet iedereen zit altijd maar binnen...
Of nee, jij staat natuurlijk dagelijks in de file met je bentley continental...
Volgens de Grote Roltrapwet van 1953?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:44 schreef Ladidadida het volgende:
Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je op een roltrap gewoon niet màg lopen?
Een roltrap werkt alleen naar behoren als mensen wél lopen. Zo'n ding is ervoor gemaakt om grotere aantallen mensen sneller naar boven te brengen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:44 schreef Ladidadida het volgende:
Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je op een roltrap gewoon niet màg lopen?
Nee, daar is de trap voor. De roltrap is om stil te kunnen staanquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een roltrap werkt alleen naar behoren als mensen wél lopen. Zo'n ding is ervoor gemaakt om grotere aantallen mensen sneller naar boven te brengen.
Waarom worden er roltrappen geplaatst denk jij, comfort of efficientie?quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:14 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Nee, daar is de trap voor. De roltrap is om stil te kunnen staan
Wat een asociale mongool ben je dan. Of ben je 65+ en kun je niet meer lang op je eigen benen staan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:48 schreef 700MB het volgende:
[..]
Als dat het verschil is tussen wel kunnen zitten en niet kunnen zitten zal ik uitstappers inderdaad niet voorlaten.
[..]
Mensen die klagen over het taalgebruik van anderen, maar geen zin met een punt afsluiten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:14 schreef spellingsneuker het volgende:
Mensen die "kan" schrijven i.p.v. "kunt" in de TT![]()
Wel eens met klacht
Waarom denk jij dat er zoveel mensen staan op de roltrap? Omdat dat de norm is in NL. We hebben geen regel over lopen/stilstaan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:18 schreef Salsaneck het volgende:
[..]
Waarom worden er roltrappen geplaatst denk jij, comfort of efficientie?
Hoewel ik je gelijk geef, begrijp ik wel een beetje de intentie er achter.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat een asociale mongool ben je dan. Of ben je 65+ en kun je niet meer lang op je eigen benen staan?
Kunnen staan wel, willen staan niet. Als ik in de trein liever zit dan sta (op korte stukjes is het meestal de moeite niet, maar bij langere ritten is dat vaak wel fijner), en ik heb daar een mogelijkheid voor, dan ga ik daar uiteraard gebruik van maken. Dat anderen daardoor menen gedupeerd te zijn (wat best meevalt) dan is dat verder hun probleem.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:19 schreef Smart_ass het volgende:
Wat een asociale mongool ben je dan. Of ben je 65+ en kun je niet meer lang op je eigen benen staan?
Eens, maar vaak zijn het dan mensen die wel gaan zeiken dat andere mensen hen er niet uitlaten, maar zelf wringen ze zich ook wel eventjes naar binnen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Hoewel ik je gelijk geef, begrijp ik wel een beetje de intentie er achter.
Laten we even niet verbergen dat treinreizen niet goedkoop is, de omstandigheden waar je dan met enige regelmaat onder reist, vind ik gewoon kut. Het nooit hebben van een zit plek is er 1 van.
Dus men offert het volgens jou meer efficiente traplopen op om mensen te kunnen laten stilstaan op een roltrap? Immers, de ruimte die een roltrap inneemt, kan niet gebruikt worden voor een normale trap. Daarmee bereikt men dus dat er minder mensen tegelijkertijd naar boven kunnen, wat opstoppingen en ergernissen veroorzaakt. En dat voor het "comfort" van stilstaan op een roltrap?quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:14 schreef Ladidadida het volgende:
Nee, daar is de trap voor. De roltrap is om stil te kunnen staan
Asociaal dus.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:25 schreef 700MB het volgende:
[..]
Kunnen staan wel, willen staan niet. Als ik in de trein liever zit dan sta (op korte stukjes is het meestal de moeite niet, maar bij langere ritten is dat vaak wel fijner), en ik heb daar een mogelijkheid voor, dan ga ik daar uiteraard gebruik van maken. Dat anderen daardoor menen gedupeerd te zijn (wat best meevalt) dan is dat verder hun probleem.
Wat voor schoenen draag je? Sneakers of een andere "zachte" schoen?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:48 schreef 700MB het volgende:
[..]
Als dat het verschil is tussen wel kunnen zitten en niet kunnen zitten zal ik uitstappers inderdaad niet voorlaten.
[..]
Het is jou nog nooit opgevallen dat er naast een roltrap ook altijd een gewone trap te vinden is? Niemand wordt verplicht om de roltrap te gebruiken. Doe je dat wel, dan ken je in NL de consequenties, namelijk dat dat langzamer zal gaan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus men offert het volgens jou meer efficiente traplopen op om mensen te kunnen laten stilstaan op een roltrap? Immers, de ruimte die een roltrap inneemt, kan niet gebruikt worden voor een normale trap. Daarmee bereikt men dus dat er minder mensen tegelijkertijd naar boven kunnen, wat opstoppingen en ergernissen veroorzaakt. En dat voor het "comfort" van stilstaan op een roltrap?
Denk je dat écht?
Indien ja, waarom heeft men de normale trap niet helemaal afgeschaft en er 1 grote roltrap van gemaakt?
Idd, als je echt zo'n haast hebt dan sprint je maar 2x zo snel op de normale trap.quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:44 schreef Ladidadida het volgende:
Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je op een roltrap gewoon niet màg lopen?
Verder wel eens hoor
Dat mag je vinden, maar of het wel of niet asociaal is zal verder geen invloed hebben op mijn keuze om het wel of niet te doen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:26 schreef Smart_ass het volgende:
Asociaal dus.
Dat zég ik nou netquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:30 schreef Ladidadida het volgende:
Het is jou nog nooit opgevallen dat er naast een roltrap ook altijd een gewone trap te vinden is? Niemand wordt verplicht om de roltrap te gebruiken. Doe je dat wel, dan ken je in NL de consequenties, namelijk dat dat langzamer zal gaan.
Grotere aantallen mensen kunnen het beste de trap nemen, want dat is snellerquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zég ik nou net
Het gaat in die gevallen niet om alléén de roltrap of alléén de normale trap; het gaat om het verplaatsen van grotere aantallen mensen. Maar goed, als je dat niet snapt, dan ben je inderdaad zo dom dat je op een roltrap stil blijft staan. Waarschijnlijk zelfs links.
Jij doet net of er onderaan miljoenen mensen staan te wachten, maar die trappen zijn echt altijd breed genoeg om iedereen zo snel naar boven te krijgen als de mensen zelf willen. Roltrappen zijn niet voor 'Het snel transporteren van de massa's', maar gewoon voor mensen die even niet willen lopen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zég ik nou net
Het gaat in die gevallen niet om alléén de roltrap of alléén de normale trap; het gaat om het verplaatsen van grotere aantallen mensen. Maar goed, als je dat niet snapt, dan ben je inderdaad zo dom dat je op een roltrap stil blijft staan. Waarschijnlijk zelfs links.
Ja, maar er is geen plek voor iedereen, zoals je zelf ook weleens ondervonden hebt he. Daarom zei ik per se. Maar blijf verder vooral je gang gaan, ik beuk je wel weg als ik uitstap.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:31 schreef 700MB het volgende:
Ook in de tweede klas zijn zitplaatsen, die zijn er niet voor niets.
Nog nooit een simulatie gezien van lopende vs. stilstaande mensen en roltrappen? Waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:37 schreef Zero17 het volgende:
Roltrappen zijn niet voor 'Het snel transporteren van de massa's', maar gewoon voor mensen die even niet willen lopen.
Er staan ook serieus miljoenen mensen onderaan de trap wanneer een spitstrein leegloopt op Utrecht CS bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:37 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Jij doet net of er onderaan miljoenen mensen staan te wachten, maar die trappen zijn echt altijd breed genoeg om iedereen zo snel naar boven te krijgen als de mensen zelf willen. Roltrappen zijn niet voor 'Het snel transporteren van de massa's', maar gewoon voor mensen die even niet willen lopen.
Je hebt ze er wel tussen, maar in de praktijk komt dat echter zelden voor. Net als het 'als iemand zijn tas op een stoel laat leggen pleur ik hem weg als het druk is'. De praktijk daarbij is dat de meesten even vragend naast je gaan staan, en het verder opgeven als je niet reageert op hun vragende blik.quote:
Precies. Mensen als 700MB lopen echt het risico om nog eens met hun achterhoofd eerst tussen trein en perron te belanden. En niemand die je dan zal bijstaan of zo, want iedereen ziet dat jij die mongool was die de boel blokkeerde.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:37 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja, maar er is geen plek voor iedereen, zoals je zelf ook weleens ondervonden hebt he. Daarom zei ik per se. Maar blijf verder vooral je gang gaan, ik beuk je wel weg als ik uitstap.
Wetboek? Artikel?quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:41 schreef CasB het volgende:
Regel op roltrappen:
Rechts = stilstaan.
Links = lopen.
hier had ik eerder overheen gelezen...quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:48 schreef 700MB het volgende:
Als dat het verschil is tussen wel kunnen zitten en niet kunnen zitten zal ik uitstappers inderdaad niet voorlaten.
geloof me, bij mij kom je niet verder dan 'proberen te doen'quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:33 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, maar of het wel of niet asociaal is zal verder geen invloed hebben op mijn keuze om het wel of niet te doen.
Nee, de persoon die voor je op de roltrap stapt maakt een keuze uit lopen of stilstaan. Als je achter hem aan komt en je kunt er niet langs kun je ofwel verzoeken of je er langs mag, en anders wacht je maar gewoon af. Jij hebt niet meer recht om eerder boven te zijn alleen maar omdat je dat graag wilt. Hij stond er nu eenmaal eerder op, dus kun je pech hebben.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:41 schreef CasB het volgende:
Regel op roltrappen:
Rechts = stilstaan.
Links = lopen.
Oh, en nu ga je wel vragen om wetboek en artikel?quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:45 schreef Ladidadida het volgende:
Wetboek? Artikel?
Dat is net zo min een regel als verplicht stilstaan. Er zijn gewoon geen regels over.
Dus... wetboek? Artikel?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:44 schreef Ladidadida het volgende:
Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je op een roltrap gewoon niet màg lopen?
Misschien stond ie wel later op, maar zat hij oorspronkelijker dichterbij de betreffende roltrap.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:47 schreef 700MB het volgende:
[..]
Nee, de persoon die voor je op de roltrap stapt maakt een keuze uit lopen of stilstaan. Als je achter hem aan komt en je kunt er niet langs kun je ofwel verzoeken of je er langs mag, en anders wacht je maar gewoon af. Jij hebt niet meer recht om eerder boven te zijn alleen maar omdat je dat graag wilt. Hij stond er nu eenmaal eerder op, dus kun je pech hebben.
En als ik nu op Wiki een verhaal typ dat de roltrap is uitgevonden om stil te staan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:49 schreef bas-beest het volgende:
@Ladidadida en Zero17, lees onderstaand stukje eens:
De roltrap is ontworpen om in dezelfde tijd een groter aantal mensen van de ene naar de andere verdieping te brengen. Echter, wanneer de meeste mensen blijven staan, worden er juist minder mensen vervoerd dan met een vaste trap. Daarom wordt bijvoorbeeld in de Londense metro stilstaande passagiers verzocht om rechts gaan staan op de trede waardoor anderen hen links kunnen passeren (Stand on right, walk on left).
bron
Als je gelezen had.... Op de meeste roltrappen staan van die stickers dat je er niet op mag lopen. Geen artikel en geen wetboek, maar wel de regels die erbij horen. Als iemand dan iets volslagen anders beweert, ben ik benieuwd naar de herkomst van die zogenaamde regel.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oh, en nu ga je wel vragen om wetboek en artikel?
Zal ik je nog even herinneren aan een vorige post van je?
[..]
Dus... wetboek? Artikel?
dan wordt dat weggehaald omdat je onzin uitkraamtquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:53 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En als ik nu op Wiki een verhaal typ dat de roltrap is uitgevonden om stil te staan?
wel, alleen niet zaligmakend...quote:Wiki ain't no bron
Want jij laat ook altijd een tas op de stoel naast je liggen die je niet wegpakt als er iemand wil gaan zitten?quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:44 schreef 700MB het volgende:
[..]
Je hebt ze er wel tussen, maar in de praktijk komt dat echter zelden voor. Net als het 'als iemand zijn tas op een stoel laat leggen pleur ik hem weg als het druk is'. De praktijk daarbij is dat de meesten even vragend naast je gaan staan, en het verder opgeven als je niet reageert op hun vragende blik.
Ik ga het ff proberen!quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:57 schreef bas-beest het volgende:
[..]
dan wordt dat weggehaald omdat je onzin uitkraamt
[..]
wel, alleen niet zaligmakend...
Er zijn ook geen regels dat je je hand voor je mond doet als je moet niezen, maar het is wel zo beschaafd...quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:45 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Wetboek? Artikel?
Dat is net zo min een regel als verplicht stilstaan. Er zijn gewoon geen regels over.
en dat is waar het bij ernstig veel mensen aan schort, beschaving...quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Er zijn ook geen regels dat je je hand voor je mond doet als je moet niezen, maar het is wel zo beschaafd...
Fatsoensnorm.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Er zijn ook geen regels dat je je hand voor je mond doet als je moet niezen, maar het is wel zo beschaafd...
Hahaquote:
De banden op Schiphol zijn er ook voor om je sneller te verplaatsen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:37 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Jij doet net of er onderaan miljoenen mensen staan te wachten, maar die trappen zijn echt altijd breed genoeg om iedereen zo snel naar boven te krijgen als de mensen zelf willen. Roltrappen zijn niet voor 'Het snel transporteren van de massa's', maar gewoon voor mensen die even niet willen lopen.
Dat. Ook al zijn het huisvrouwen met korte, vlotte pittige kapsels die net van de Libelle-weken komen, terugduwen het perron op. Eerst de mensen uit laten stappen.quote:
Dat zijn keuzes die je maakt. Eerder op de roltrap is de keuze maken voor lopen of staan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:50 schreef trancethrust het volgende:
Misschien stond ie wel later op, maar zat hij oorspronkelijker dichterbij de betreffende roltrap.
Waar staat in het wetboek dat dat je een deur voor mensen openhoud, je een rechter met u aanspreekt of dat je geen scheten in het bijzijn van anderen laat? Nergens inderdaad. Kwestie van ongeschreven fatsoensregels dus die je geacht wordt te kennen. Overigens staan bij verschillende stations wel borden bij de roltrappen met daarop "rechts is staan, links is lopen". Die staan inderdaad niet overal aangezien mensen geacht worden dat zelf ook wel te weten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:45 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Wetboek? Artikel?
Dat is net zo min een regel als verplicht stilstaan. Er zijn gewoon geen regels over.
Als ze me alleen maar aan staren laat ik hem inderdaad liggen, niet in de laatste plaats omdat ik dat dan gewoonlijk sowieso niet in de gaten heb aangezien ik niet op elk station ga zitten kijken of er misschien iemand de behoefte voelt om er te gaan zitten. Als ze het vragen vind ik het verder prima.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:59 schreef Smart_ass het volgende:
Want jij laat ook altijd een tas op de stoel naast je liggen die je niet wegpakt als er iemand wil gaan zitten?
Enkele roltrappen. En het is geen regel dat links=lopen en rechts=staan, het is slechts een advies. Het is indd fatsoen om het te doen, maar weinig mensen in NL zijn er nog bekend mee. Daar willen ze verandering in brengen en ze hebben enkele jaren geleden een proef gestart op een station ergens om het in de aandacht te brengen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:54 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Als je gelezen had.... Op de meeste roltrappen staan van die stickers dat je er niet op mag lopen. Geen artikel en geen wetboek, maar wel de regels die erbij horen. Als iemand dan iets volslagen anders beweert, ben ik benieuwd naar de herkomst van die zogenaamde regel.
Ja, daarom doen zoveel mensen dat ookquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:28 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Waar staat in het wetboek dat dat je een deur voor mensen openhoud, je een rechter met u aanspreekt of dat je geen scheten in het bijzijn van anderen laat? Nergens inderdaad. Kwestie van ongeschreven fatsoensregels dus die je geacht wordt te kennen. Overigens staan bij verschillende stations wel borden bij de roltrappen met daarop "rechts is staan, links is lopen". Die staan inderdaad niet overal aangezien mensen geacht worden dat zelf ook wel te weten.
Ik heb anders nog nooit van dat zogenaamde advies gehoord, en velen met mij, blijkbaar. Dan is het ook niet zo raar dat het niet helemaal werkt.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:33 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Enkele roltrappen. En het is geen regel dat links=lopen en rechts=staan, het is slechts een advies. Het is indd fatsoen om het te doen, maar weinig mensen in NL zijn er nog bekend mee. Daar willen ze verandering in brengen en ze hebben enkele jaren geleden een proef gestart op een station ergens om het in de aandacht te brengen.
Klaar. Punt. Back Ontopic.
lolquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nog nooit een simulatie gezien van lopende vs. stilstaande mensen en roltrappen? Waarschijnlijk niet.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:38 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik heb anders nog nooit van dat zogenaamde advies gehoord, en velen met mij, blijkbaar. Dan is het ook niet zo raar dat het niet helemaal werkt.
Heb het in Rotterdam/Groningen/Amsterdam ook nog nooit gezienquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:09 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
![]()
Als je in de Grote Stad komt dan zie je daar hele grote treinstations met een heleboel perrons waar de tjoektjoeks langskomen. Daar hangen bordjes bovenaan de roltrappen. Misschien bij jou in het dorp niet, maar kom gewoon eens een keer naar de Grote Stad dan kan je ze daar lezen of laten voorleen. Je kan natuurlijk niet van alles gehoord hebben wanneer je in de provinsje woont.
Nou, hierbijquote:Op woensdag 13 mei 2009 16:38 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik heb anders nog nooit van dat zogenaamde advies gehoord, en velen met mij, blijkbaar. Dan is het ook niet zo raar dat het niet helemaal werkt.
Ja, even eerste klas reizen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:25 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Eens, maar vaak zijn het dan mensen die wel gaan zeiken dat andere mensen hen er niet uitlaten, maar zelf wringen ze zich ook wel eventjes naar binnen.
Overigens, als je per se een zitplaats wilt ga je maar eerste klas reizen.
Ach man.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:09 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
![]()
Als je in de Grote Stad komt dan zie je daar hele grote treinstations met een heleboel perrons waar de tjoektjoeks langskomen. Daar hangen bordjes bovenaan de roltrappen. Misschien bij jou in het dorp niet, maar kom gewoon eens een keer naar de Grote Stad dan kan je ze daar lezen of laten voorleen. Je kan natuurlijk niet van alles gehoord hebben wanneer je in de provinsje woont.
Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je in elkaar geslagen kunt worden als je links op de roltrap parkeert, met als gevolg dat die mensen achter je hun aansluiting missen?quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:44 schreef Ladidadida het volgende:
Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je op een roltrap gewoon niet màg lopen?
Zijn er mensen die dat doen? Wat een trieste kamper ben je dan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je in elkaar geslagen kunt worden als je links op de roltrap parkeert, met als gevolg dat die mensen achter je hun aansluiting missen?
Faalhaas!
Volgens mij ben je nooit in Londen geweest?quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:57 schreef McKillem het volgende:
[..]
Zijn er mensen die dat doen? Wat een trieste kamper ben je dan.
Of er op die rolkrengen gestaan of gelopen word, je bent sowieso falend bezig als die 20 extra seconden cruciaal is voor het wel of niet behalen van je aansluiting.
Engeland is niet Nederland. Faalhaas!quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij ben je nooit in Londen geweest?
Daar word je aan de kant geduwd als je links staat te suffen.
Faalhaas!
Je bent bij deze gewaarschuwd.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:10 schreef McKillem het volgende:
[..]
Engeland is niet Nederland. Faalhaas!
quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je bent bij deze gewaarschuwd.
Asociale faalhaas!
quote:
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Jij bent vrij egoïstisch bezig.
Ik stop nu met zwartepieten, jij begrijpt klaarblijkelijk niet hoe je een roltrap op een fatsoenlijke manier moet gebruiken.
Jij zit hier anders te werpen met aannames en vooroordelen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Ach, laat maar zitten. Ik taai af in deze discussie.
Waarom zou ik je van je boerenfatsoen af moeten helpen?
Die eerste klasse is wel een aardige melkkoe anders. (Minstens) de helft van de tweede klasse verdient de NS weinig aan, dat zijn allemaal studenten (vooral in de spits). Als je die eerste klasse afschaft heb je grote kans dat de prijs van een 2de klasse (op dat moment 1e klasse geworden) gaat toenemen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:49 schreef McKillem het volgende:
Het afschaffen van de eerste klas zie ik veel meer in omdat die in veel treinen (waaronder die van Den Haag / Enschede) buiten proportioneel groot is.
In België is men al bezig de allerarmsten aan goedkope treinkaartjes te helpen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:46 schreef 700MB het volgende:
[..]
Die eerste klasse is wel een aardige melkkoe anders. (Minstens) de helft van de tweede klasse verdient de NS weinig aan, dat zijn allemaal studenten (vooral in de spits). Als je die eerste klasse afschaft heb je grote kans dat de prijs van een 2de klasse (op dat moment 1e klasse geworden) gaat toenemen.
De verhouding 1e en 2de klasse kan inderdaad wel beter, maar dan is de invoering van een 3de klasse (alleen staanplaatsen) een beter idee.
nee die is lekkerquote:Op donderdag 14 mei 2009 01:46 schreef 700MB het volgende:
[..]
Die eerste klasse is wel een aardige melkkoe anders. (Minstens) de helft van de tweede klasse verdient de NS weinig aan, dat zijn allemaal studenten (vooral in de spits). Als je die eerste klasse afschaft heb je grote kans dat de prijs van een 2de klasse (op dat moment 1e klasse geworden) gaat toenemen.
De verhouding 1e en 2de klasse kan inderdaad wel beter, maar dan is de invoering van een 3de klasse (alleen staanplaatsen) een beter idee.
Stiekem zou ik dat weleens willen doenquote:Op donderdag 14 mei 2009 08:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat een kut OP. IK dacht het verhaal gaat verder waarbij TS met een roundhouse kick dat verzamelde half rondje mensen uitschakeld en zo rustig de trein kan verlaten.
Dat zullen die mensen, die door jouw voordringerige asogedrag wél moeten staan, ook vast wel denken, denk je niet?quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:31 schreef 700MB het volgende:
schreef Smart_ass het volgende:[/b]
[..]
Ook in de tweede klas zijn zitplaatsen, die zijn er niet voor niets.
Waarom zouden er meer studenten komen als er meer 2e klas plekken zijnquote:Op donderdag 14 mei 2009 06:07 schreef hipy123 het volgende:
[..]
nee die is lekker![]()
Eerste klas afschaffen waardoor er meer plaats is voor 2e klas in trein waar door er meer studenten komen waardoor ze nog minder verdienen + ombouwen alle wagons. Denk niet dat ze er winst uit halen zo
Oh ja je mag pas opstaan als de deuren opengaan. Nou dat wordt dan een mooi zooitje in de trein aangezien dat kuddevolk vanaf de perrons de trein in springen! Voortaan even nadenken voordat je zomaar wat post.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:43 schreef pumpkineater het volgende:
O, jij bent er zo 1 die al bij de deur staat te springen voordat de trein stilstaat, zo vervelend is dat hé, blijf gewoon rustig zitten in plaats van tegen de armen van mensen die wel netjes in hun stoel blijven aan te gaan staan duwen!
Ja, en dan net iets te laat opstaan, waardoor je nog uit moet stappen als mensen net de trein willen binnenstappen...quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:43 schreef pumpkineater het volgende:
O, jij bent er zo 1 die al bij de deur staat te springen voordat de trein stilstaat, zo vervelend is dat hé, blijf gewoon rustig zitten in plaats van tegen de armen van mensen die wel netjes in hun stoel blijven aan te gaan staan duwen!
Heb ik heus wel over nagedacht en in de praktijk gebracht hoor, gewoon wachten tot die kudde wilden in en uit gestapt is en dan zelf rustig opstaan en uitstappen, de trein is nog nooit te snel weggereden!quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Oh ja je mag pas opstaan als de deuren opengaan. Nou dat wordt dan een mooi zooitje in de trein aangezien dat kuddevolk vanaf de perrons de trein in springen! Voortaan even nadenken voordat je zomaar wat post.
Daar wacht ik ook gewoon op tot ze allemaal klaar zijn en dan sta ik pas op, al wat je kan zitten hoef je niet te staan of te lopen!quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:52 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, en dan net iets te laat opstaan, waardoor je nog uit moet stappen als mensen net de trein willen binnenstappen...
Zo he!quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:02 schreef Daniane het volgende:
Ja. eens met klacht. Maar in Duitsland deed ik 't wel gewoon
Toen werd zo'n Duits wijf kwaad op me.zei ze zo: "Bitte aussteigen bitte!
"
ik; "Nein, tschüs!" en liep verder.
Ik erger me ook aan mensen die in de weg lopen als ik de trein wil halen. Tevens erger ik me aan mensen die door me heen willen als ik net de trap op loopquote:Op donderdag 14 mei 2009 12:07 schreef Krobsla het volgende:
Dat nog niemand het hier over het kuddevolk heeft dat als een grote bende de trappen afstormt naar de stationshal en dan vervolgens boos worden op mensen die zich naar boven wurmen omdat ze graag nog met de trein mee willen
dat had ik al neergezet, op de eerste pagina zelfs...quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:07 schreef Krobsla het volgende:
Dat nog niemand het hier over het kuddevolk heeft dat als een grote bende de trappen afstormt naar de stationshal en dan vervolgens boos worden op mensen die zich naar boven wurmen omdat ze graag nog met de trein mee willen
quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:57 schreef bas-beest het volgende:
Ook leuk is als er net een trein gestopt is die je moet halen... dat iedereen dan naar beneden komt en daarbij heel de trap in beslaggenomen wordt. Dan vinden ze het gek als ze aan de kant geduwd worden.
Groeten terug!quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:18 schreef snorfiets het volgende:
Ik ben vrij stoer, dus ook al pak ik 2 keer per dag de trein in de spits, ik heb nog nooit last gehad van mensen die tegenwerken/eerder naar binnen wilde voor ik eruit ging ofzo.
roltrappen maak ik niet zo vaak mee. en als ik ze wel meemaak heb ik de tijd om rechts stil te blijven staan.
groeten
Ik zeg toch ook niet dat ik voor het afschaffen van de eerste klasse ben? Enkel voor het verkleinen ervan, want hij is, ook regelmatig in de spits, relatief leeg. De hoeveelheid studenten zal verder niet heel erg toenemen door meer tweede klasse wagons, over het algemeen gaan ze sowieso wel met de trein, of er nu plek is of niet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 06:07 schreef hipy123 het volgende:
[..]
nee die is lekker![]()
Eerste klas afschaffen waardoor er meer plaats is voor 2e klas in trein waar door er meer studenten komen waardoor ze nog minder verdienen + ombouwen alle wagons. Denk niet dat ze er winst uit halen zo
Er moeten sowieso mensen staan (in de spits), dus dan moeten zij zelf maar zorgen dat ze eerder bij een zitplek zijn. Lukt dat niet: pech. Zij zijn verder ook niet gedupeerd omdat er domweg te weinig zitplaatsen zijn voor iedereen en ze er gewoon te laat waren. Overkomt iedereen wel eens. Als ze echter wel de kans hadden op een zitplaats, die ook graag hadden gewild maar van die mogelijkheid geen gebruik hebben gemaakt omdat ze perse aardig gevonden willen worden: tsja, dan is het hun eigen stomme schuld.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:02 schreef NoBody122 het volgende:
Dat zullen die mensen, die door jouw voordringerige asogedrag wél moeten staan, ook vast wel denken, denk je niet?
Dat valt hier in deze situatie allemaal wel mee, overdrijven is ook een kunst, maar als het mij goed uitkomt zal ik dat zeker zijn inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:02 schreef NoBody122 het volgende:
Maar goed, aan het feit of iets al dan niet asociaal is heb jij geen boodschap, dus het heeft ook totaal geen zin om er op door te drammen; je bent gewoon een asociale egoïst
Mensen gaan juist eerste klas zodat ze in een lekkere lege coupé kunnen zitten! Anders kun je net zo goed in de tweede klasse gaan zitten, de stoelen zelf zijn ook echt niet beter of zo! Ik was een keer per ongeluk in de eerste klasse gaan zitten en dat kwam de conductrice mij keurig vertellen! Ik zeg 'o, sorry mevrouw maar hoe had ik dat dan moeten zien'? Zegt ze 'de stoelen hebben een andere kleur mijnheer'! En dat is dan ook echt het enige verschil!quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:35 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik voor het afschaffen van de eerste klasse ben? Enkel voor het verkleinen ervan, want hij is, ook regelmatig in de spits, relatief leeg. De hoeveelheid studenten zal verder niet heel erg toenemen door meer tweede klasse wagons, over het algemeen gaan ze sowieso wel met de trein, of er nu plek is of niet.
En er hangt voor de coupe, in de coupe en aan de buitekant van de trein een bordje met "1e klas" ja.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:53 schreef pumpkineater het volgende:
[..]
Mensen gaan juist eerste klas zodat ze in een lekkere lege coupé kunnen zitten! Anders kun je net zo goed in de tweede klasse gaan zitten, de stoelen zelf zijn ook echt niet beter of zo! Ik was een keer per ongeluk in de eerste klasse gaan zitten en dat kwam de conductrice mij keurig vertellen! Ik zeg 'o, sorry mevrouw maar hoe had ik dat dan moeten zien'? Zegt ze 'de stoelen hebben een andere kleur mijnheer'! En dat is dan ook echt het enige verschil!
En kistjes dragen, als je dan op iemands voeten landt leert die persoon er misschien iets vanquote:Op donderdag 14 mei 2009 12:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Kun je niet gwoon roepen 'aan de kant'?
Of gewoon flink doordrukken, de trein/tram is wat hoger en dus heb je de zwaartekracht mee om de instappers naar de kant te persen.
Nee, dat is niet waar. Dat geldt misschien voor de deur waar ik bij sta, maar niet voor de andere deur(en) van dezelfde wagon (en/of voor de mensen die zich al in de trein bevinden maar nog een staanplaats hadden). Als het daar rustiger is (minder uitstappers) is het een kwestie van doorlopen en alle plekken zijn alsnog bezet. Bij die andere deur gaan staan is dan inderdaad praktischer, maar dat is niet altijd even goed in te schatten.quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:23 schreef Ascendancy het volgende:
Als je netjes wacht en op tijd bent kan je ook als eerste instappen en heb je dus dezelfde plek.
Kijk, zo hoort het!quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:18 schreef snorfiets het volgende:
Ik ben vrij stoer, dus ook al pak ik 2 keer per dag de trein in de spits, ik heb nog nooit last gehad van mensen die tegenwerken/eerder naar binnen wilde voor ik eruit ging ofzo.
roltrappen maak ik niet zo vaak mee. en als ik ze wel meemaak heb ik de tijd om rechts stil te blijven staan.
groeten
Heb je er wel ooit over nagedacht wat een chaos het zou worden als iedereen zo handelde als jij?quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:39 schreef 700MB het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Dat geldt misschien voor de deur waar ik bij sta, maar niet voor de andere deur(en) van dezelfde wagon (en/of voor de mensen die zich al in de trein bevinden maar nog een staanplaats hadden). Als het daar rustiger is (minder uitstappers) is het een kwestie van doorlopen en alle plekken zijn alsnog bezet. Bij die andere deur gaan staan is dan inderdaad praktischer, maar dat is niet altijd even goed in te schatten.
Veel scheelt het niet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Heb je er wel ooit over nagedacht wat een chaos het zou worden als iedereen zo handelde als jij?
stoer hoorquote:Op donderdag 14 mei 2009 12:18 schreef snorfiets het volgende:
Ik ben vrij stoer, dus ook al pak ik 2 keer per dag de trein in de spits, ik heb nog nooit last gehad van mensen die tegenwerken/eerder naar binnen wilde voor ik eruit ging ofzo.
roltrappen maak ik niet zo vaak mee. en als ik ze wel meemaak heb ik de tijd om rechts stil te blijven staan.
groeten
ik moet altijd maar 1 station verder zijn. als de trein vol zit is het vet kut om helemaal door de massa naar de deur te lopen, dus ik blijf dan al een beetje op t begin staan.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:30 schreef Pebble het volgende:
Weet je wat ook zo bloeddrukverhogend is, mensen die een al redelijk vol treinstel binnenstappen en dan zien dat er geen zitplaatsen meer over zijn en dan maar daar ter plekke blijven staan! Iedereen die er dan nog in wil botst dan tegen die persoon op en krijgt nog een vuile blik ook!![]()
Of van die tieners die het volume van hun mp3-speler zo hoog hebben staan dat je het nog in de andere coupe kan horen, laat staan naast ze. Laatst had een grietje het volume ook heel hoog staan en de vrouw naast haar vroeg heel beleefd of het ietsje zachter mocht en weet je wat die griet zegt? Dat slaat helemaal nergens op, dat vind ik een stomme vraag! Mijn mond viel open en ik kreeg hem maar met de grootste moeite weer dicht!!!!
Gast wat lul je nou domquote:Op woensdag 13 mei 2009 15:53 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En als ik nu op Wiki een verhaal typ dat de roltrap is uitgevonden om stil te staan?
Wiki ain't no bron
quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:22 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik zij eerder nog, in de provincies kennen ze het niet, en in de randstad hebben ze er schijt aan.
Dan kan jij wel met beuken in Engeland over de balk komen maar dat kan je niet 1 op 1 overnemen naar Nederland omdat de praktijk hier, kennelijk, anders is.
In Amerika is het je recht een wapen te hebben, heb je hier ook niet.
Omdat jij dat zegt, is dat waarheid?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:53 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Gast wat lul je nou dom
De roltrap is uitgevonden om op de lopen en niet om op stil te staan net als die loopbanen op schilphol. Hou op met jezelf voor lul te zetten
In dat geval zou ik een andere manier moeten vinden om een zitplaats te verkrijgen. De praktijk leert echter dat de meesten mensen het niet doen. En zolang dat het geval is werkt het prima en is er voor mij geen reden om andere te handelen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:18 schreef NoBody122 het volgende:
Heb je er wel ooit over nagedacht wat een chaos het zou worden als iedereen zo handelde als jij?
Zoiets verwachtte ik dus al.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:23 schreef 700MB het volgende:
[..]
In dat geval zou ik een andere manier moeten vinden om een zitplaats te verkrijgen. De praktijk leert echter dat de meesten mensen het niet doen. En zolang dat het geval is werkt het prima en is er voor mij geen reden om andere te handelen.
Gewoon MP3-speler afpakken en slopen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:30 schreef Pebble het volgende:
Weet je wat ook zo bloeddrukverhogend is, mensen die een al redelijk vol treinstel binnenstappen en dan zien dat er geen zitplaatsen meer over zijn en dan maar daar ter plekke blijven staan! Iedereen die er dan nog in wil botst dan tegen die persoon op en krijgt nog een vuile blik ook!![]()
Of van die tieners die het volume van hun mp3-speler zo hoog hebben staan dat je het nog in de andere coupe kan horen, laat staan naast ze. Laatst had een grietje het volume ook heel hoog staan en de vrouw naast haar vroeg heel beleefd of het ietsje zachter mocht en weet je wat die griet zegt? Dat slaat helemaal nergens op, dat vind ik een stomme vraag! Mijn mond viel open en ik kreeg hem maar met de grootste moeite weer dicht!!!!
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:23 schreef 700MB het volgende:
[..]
In dat geval zou ik een andere manier moeten vinden om een zitplaats te verkrijgen. De praktijk leert echter dat de meesten mensen het niet doen. En zolang dat het geval is werkt het prima en is er voor mij geen reden om andere te handelen.
Merkwaardige buitenproportionele reactie. Laten we niet vergeten waar we het over hebben: over het in- en uitstappen van de trein.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:08 schreef bas-beest het volgende:
tot je een keer minofmeer volkomen terecht in elkaar geslagen wordt.
Soms (meestal) lukt het, soms niet. Ook komt het voor dat je alsnog geen zitplaats hebt ook al wring je jezelf naar binnen. Dat kan gebeuren. In ieder geval is het zeker dat als je het niet probeert je kans op een zitplaats nog veel kleiner (en vaak: nihil) is.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:08 schreef bas-beest het volgende:
Of eigenlijk beter nog, dat jij naar binnen probeert te komen en dat er een paar mensen binnen staan die naar buiten moeten en jou met zich meenemen, weer naar buiten dus...
Je doet het voorkomen alsof het een spektakel is waar iedereen naar staat te kijken. Dat is het niet. Een paar mensen reageren chagrijnig, de meesten reageren er uberhaubt niet op. Of een paar betrokkenen en/of omstanders daardoor negatief over mij denken is niet zo interessant. Reden voor schaamte is het in ieder geval niet. Als ze vinden dat ik 'voor lul sta' als het niet lukt, tsja, kan. Moeten ze zelf weten.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:08 schreef bas-beest het volgende:
Wie denk je dat er in dat laatste geval zo verschrikkelijk voor lul staat?
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 05:30 schreef 700MB het volgende:
[..]
Merkwaardige buitenproportionele reactie. Laten we niet vergeten waar we het over hebben: over het in- en uitstappen van de trein.
[..]
Soms (meestal) lukt het, soms niet. Ook komt het voor dat je alsnog geen zitplaats hebt ook al wring je jezelf naar binnen. Dat kan gebeuren. In ieder geval is het zeker dat als je het niet probeert je kans op een zitplaats nog veel kleiner (en vaak: nihil) is.
[..]
Je doet het voorkomen alsof het een spektakel is waar iedereen naar staat te kijken. Dat is het niet. Een paar mensen reageren chagrijnig, de meesten reageren er uberhaubt niet op. Of een paar betrokkenen en/of omstanders daardoor negatief over mij denken is niet zo interessant. Reden voor schaamte is het in ieder geval niet. Als ze vinden dat ik 'voor lul sta' als het niet lukt, tsja, kan. Moeten ze zelf weten.
Syntus....quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:44 schreef Pebble het volgende:
Dat is begrijpelijk, maar ik bedoel meer mensen die echt een eind verder moeten en dan houd je in het midden van de trein een leegte over terwijl de ingangen vol staan en er niemand meer in kan.
Nu moet ik dagelijks met Syntus dus zit ik toch een beetje vol met opgekropte woede over datbedrijf! hihi...uhum, pardon my french. Altijd vol, heel vaak te laat, geen toilet aan boord en soms pas je er gewoon niet eens meer in omdat ze midden in de spits een enkel treintje sturen!!!!! In de zomer komt het regelmatig voor dat mensen flauwvallen omdat ze te vol zitten. Iedere frequente reiziger weet dit dus een beetje meewerken met de rest van het forensenvolk is dan wel prettig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |