Ik heb zelf een paar maanden bij de studentenvereniging SSRE in Eindhoven gezeten. Ik had er van te voren veel van verwacht, maar heb er hele hele slechte ervaringen mee gehad.
Een paar voorbeelden:
Ontgroening:
Ontgroening waarbij ze wouden dat je uren op je knieen ging zitten en waar ze je onder smeren met etensresten. Verhoren met bouwlampen op je hoofd en constant uitgescholden worden. Dat je uren opgesloten wordt in een kamer en liedjes moet blijven zingen anders laten ze er niet uit.
Barmannen die als ontgroening een vissenkom vol sterke drank leeg moeten drinken zodat ze naar 5 minuten (met een alcoholvergiftiging) achter de bar weggesleept moeten worden

.
Ook werd het je kwalijk genomen dat je nog vrienden had buiten SSRE en nadat ik gestopt was heb ik zelf nog maandenlang rekeningen ontvangen waar ze van beweren dat je die nog moet betalen omdat je voor langere tijd getekend hebt....
Een zware teleurstelling en erg triest dus allemaal

Vooral in het eerste jaar van de universiteit.
Ik vroeg me dan ook af wat jullie ervaringen zijn met studentenverenigingen? Hoe gaat het er bij andere verenigingen aan toe (hetzelfde?), is het gezellig?

en bevalt het of juist niet?