abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68945298
Vorige week op vakantie geweest en nu doet mijn pinpas het niet meer. Om een of andere reden zijn er namelijk problemen met de ASN-bankpassen van mensen die in Frankrijk hebben gepind. Kortom, TS kan nu geen boodschappen doen, want ASN heeft geen kantoren waar je zonder pasje geld op zou kunnen nemen en met het spaarbankpasje moet je minimaal 250 euro opnemen (die je niet terug kan storten op je rekening, want ze hebben namelijk geen kantoren - en ik moet een rekening betalen, dus dan heb ik dat geld weer nodig op mijn rekening).

Inmiddels is dit de tweede keer in het half jaar of zo dat ik er zit, dat ik door een fout van de ASN geen geld op kan nemen. Dus bedankt hoor, ASN-bank!
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:00:35 #2
245728 BakraSwa
Goeiekoper!
pi_68945428
Wat is dit nou, allemaal gegronde klachten?

DAT DIT KAN IN KLB!!!!!!!!!!11!11!1
pi_68945460
Tis een vrouw he, die zijn veels te intelligent voor KLB
<hr>
pi_68945515
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:01 schreef Dawnbreaker het volgende:
Tis een vrouw he, die zijn veels te intelligent voor KLB
Slim dat je bij een bank gaat waarvan je weet dat er geen kantoren zijn, oftewel als er iets met je pinpas gebeurt je de sigaar bent. Neh
pi_68945534
De ASN Bank zet zich in om de duurzaamheid van de samenleving te bevorderen. Daarom vinden wij bij de ASN Bank kinderarbeid, dierenleed, klimaat, mensenrechten en gentechnologie bijzonder belangrijke onderwerpen.

Ze stellen hun prioriteiten gewoon ergens anders...
I get enough exercise just pushing my luck...
pi_68945598
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:03 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:
De ASN Bank zet zich in om de duurzaamheid van de samenleving te bevorderen. Daarom vinden wij bij de ASN Bank kinderarbeid, dierenleed, klimaat, mensenrechten en gentechnologie bijzonder belangrijke onderwerpen.

Femke Halsema bank
pi_68946041
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:03 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Slim dat je bij een bank gaat waarvan je weet dat er geen kantoren zijn, oftewel als er iets met je pinpas gebeurt je de sigaar bent. Neh
Nou ja, voor noodgevallen heb ik nog wel een creditcard, dus ik kom niet om. Maar het is gewoon verschrikkelijk irritant. En dan moet je weer eerst een flink bedrag pinnen, want je gaat niet voor 3 euro boodschappen je creditcard gebruiken en veel winkels vragen nog een creditcardtoeslag, dus ik ga niet iedere keer een toeslag betalen voor een kleine betaling.

Ik ben ook nog nooit bij Postbank op het kantoor geweest - ik heb het gewoon nooit nodig gehad. In 13 jaar geen enkel probleem gehad bij de postbank (behalve dat die chipkaarten kloterig waren en niet werkten bij de helft van de oplaadpunten, de strippenkaartautomaten van de RET en de helft van de supermarkten). Dus ik had ook nooit verwacht dat ik uberhaupt ooit gebruik had willen maken van een bankkantoor.
pi_68946205
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:16 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nou ja, voor noodgevallen heb ik nog wel een creditcard, dus ik kom niet om. Maar het is gewoon verschrikkelijk irritant. En dan moet je weer eerst een flink bedrag pinnen, want je gaat niet voor 3 euro boodschappen je creditcard gebruiken en veel winkels vragen nog een creditcardtoeslag, dus ik ga niet iedere keer een toeslag betalen voor een kleine betaling.

Ik ben ook nog nooit bij Postbank op het kantoor geweest - ik heb het gewoon nooit nodig gehad. In 13 jaar geen enkel probleem gehad bij de postbank (behalve dat die chipkaarten kloterig waren en niet werkten bij de helft van de oplaadpunten, de strippenkaartautomaten van de RET en de helft van de supermarkten). Dus ik had ook nooit verwacht dat ik uberhaupt ooit gebruik had willen maken van een bankkantoor.
Ahh dan kun je gelukkig nog wel gewoon je boodschappen doen , anders is het ook zo a-relaxt
IS die ASN bank zoveel goedkoper dan? Of wat zijn de voordelen?

Tegenwoordig moet je wel uitkijken met die banken , voor je het weet kukelt er weer een om . Aangezien ASN geen systeembank is zou het dus maar hopen zijn of je je geld terug krijgt
  dinsdag 12 mei 2009 @ 23:03:56 #9
7912 Untouchable
nobody catch me alive
pi_68960027
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:16 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Als je 13 jaar geen probleem bij de postbank/ing hebt gehad. Waarom open je dan een rekening bij de ASN?????????

Je betaalt meer voor je rekening. Je hebt minder diensten, minder mogelijkheden, minder service. En dan alleen omdat je dan bij een duurzame bank zit??
life's a risk
  woensdag 13 mei 2009 @ 02:47:22 #10
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68965772
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:20 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Ahh dan kun je gelukkig nog wel gewoon je boodschappen doen , anders is het ook zo a-relaxt

Tegenwoordig moet je wel uitkijken met die banken , voor je het weet kukelt er weer een om . Aangezien ASN geen systeembank is zou het dus maar hopen zijn of je je geld terug krijgt
ASN, was dat geen Fortis?
pi_69002651
Je kunt wel via online bankieren gewoon geld naar je tegenrekening overmaken (andere bank) evt. met spoed. en dan kun je gewoon vanaf die rekening pinnen. dan moet je dus wel een pc in de buurt hebben! (en een online account van ASN)

Bovendien is het niet voor niets een spaarrekening? geen betaalrekening...

verder snap ik je klacht wel
pi_69002736
ik denken dat het over asians ging...
pi_69002754
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 01:35 schreef koffiegast het volgende:
ik denken dat het over asians ging...

pi_69002940
Ben benieuwd hoe dit afloopt en hoe klantvriendelijk de klantenservice in zo een geval is...was er namelijk ook al bang voor, omdat ze geen kantoren hebben

er zijn een paar mensen hier op FOK die via Buzzer de ASN bank mogen "uitproberen" en er is een apart topic:

ASN Betaalrekening
pi_69002951
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 01:37 schreef girlyli het volgende:

[..]

Had toch gekund!? Niet dan?
pi_69005920
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:03 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Je gaat er gewoon vanuit dat er niks met je pinpas gebeurd. Maar gelukkig zijn banken zonder kantoren vaak megasnel met het zorgen voor een oplossing. Da's de kracht van de internetbank .
pi_69006468
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:03 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:

OH NEE TOCH GEEN GENTECHNOLOGIE!!!!11

serieus, gentechnologie op 1 lijn stellen met kinderarbeid en mensenrechtenschendingen .... we doen al duizenden jaren gentechnologie ....
pi_69027973
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:20 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

ASN is onderdeel van SNS Bank en dus zeker wel een systeembank.

Problemen met passen van mensen die in Frankrijk hebben gepind? Beetje vreemd verhaal, was de automaat waar je hebt gepind niet gewoon geskimd ofzo?
pi_69035937
Heb je de ASN hierover gebeld? Vreemd verhaal, de ASN wereldpas is gewoon een Maestro kaart wat onderdeel is van Mastercard. Werkt hier probleemloos.
pi_69127839
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:03 schreef Untouchable het volgende:

[..]

Als je 13 jaar geen probleem bij de postbank/ing hebt gehad. Waarom open je dan een rekening bij de ASN?????????

Je betaalt meer voor je rekening. Je hebt minder diensten, minder mogelijkheden, minder service. En dan alleen omdat je dan bij een duurzame bank zit??
\Ten eerste vind ik duurzaamheid inderdaad belangrijker dan geld. Het moet wel in verhouding blijven, maar geld is voor mij niet zaligmakend.
Ten tweede, ASN biedt m.i. net zo veel service en veel meer rente. Je betaalt slechts ca. 5 euro per jaar meer aan bankkosten, maar daar staat tegenover dat je op je betaalrekening 1% rente krijgt, op een gewone internetspaarrekening 2,3 bij Postbank en 2,75 bij ASN en op ideaalsparen ontvang ik bij ASN 4,25% rente terwijl de hoogste rente die Postbank geeft op vrij opneembare spaarvormen 4% is, maar dan wel bij een minimale inleg van 5000 euro. Kortom, qua voorwaarden en rente ben je bij ASN m.i. stukken beter af.
pi_69128039
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 02:01 schreef Zana het volgende:
Ben benieuwd hoe dit afloopt en hoe klantvriendelijk de klantenservice in zo een geval is...was er namelijk ook al bang voor, omdat ze geen kantoren hebben

er zijn een paar mensen hier op FOK die via Buzzer de ASN bank mogen "uitproberen" en er is een apart topic:

ASN Betaalrekening
Ik ben uiteindelijk teruggebeld door een leidinggevende van degene die ik gesproken had van de klantenservice. Ik kreeg ook haar directe nummer en mailadres zodat ik gegevens van de eerste geweigerde pintransactie kon doorgeven en evt. voor vragen kon bellen. Na een aantal dagen deed mijn pasje het opeens weer, terwijl ze nog niet wisten hoe het probleem veroorzaakt werd. Daarover heb ik verder niets meer gehoord, maar op het moment dat ik niet kon pinnen werd ik wel netjes op de hoogte gehouden en goed te woord gestaan door medewerkers waarvan ik wel de indruk had dat ze op z'n minst intelligent genoeg waren om hun veters te strikken - dat is weleens anders, bij andere bedrijven.

Alleen de communicatie tussen haar en de klantenservice vond ik wat minder, want ik moest het hele verhaal opnieuw doen. Je mag verwachten dat zulke gegevens in een systeem bewaard worden en worden doorgegeven, toch?

Maar goed, m'n pas doet het weer.
pi_69128115
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 20:02 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

ASN is onderdeel van SNS Bank en dus zeker wel een systeembank.

Problemen met passen van mensen die in Frankrijk hebben gepind? Beetje vreemd verhaal, was de automaat waar je hebt gepind niet gewoon geskimd ofzo?
Nee, hij was niet geskimd. Er waren dus nog een paar mensen met hetzelfde probleem, totaal had die vrouw die ik gesproken heb het over drie gevallen. Ze hadden de gegevens nodig van de bedrijven waarbij gepind is om uit te zoeken waar het probleem lag. Ik heb daar nog wat over gevraagd, maar krijg een beperkt antwoord dat het te maken heeft met een anders script dat gebruikt wordt door sommige pinautomaten in Frankrijk.
pi_69214097
Gisteren werd ik weer teruggebeld door de ASN met een 'antwoord'. Dat wil zeggen, ze weten niet wat het probleem was. De pas werkt als het goed is weer (heb nog maar een keer gepind deze week, want ik had geen geld meer dus dan valt er weinig te pinnen - ga dalijk wel merken of ie het nog doet), ze kunnen niks bijzonders vinden, dus "waarschijnlijk kon er op dat moment even geen verbinding met de bank gemaakt worden". Dus ik vroeg of dat dan drie dagen lang in twee landen zo was, toen kreeg ik als antwoord een verhaal dat het lezen van passen via de chip vaker mis gaat omdat dat gevoeliger is. Ok, in Frankrijk zou dat kunnen, maar in Nederland? Volgens haar waren sommige pinautomaten wel al omgebouwd, dus dat zou kunnen. Maar bij de AH leest het apparaat gewoon de magneetstrip, ook al hield mevrouw ASN vol dat de chiplezer gebruikt werd - ik weet niet bij welke AH zij komt, maar ik ken er geeneen waar dat zo is. Vervolgens gooide ze het erop dat ik in Nederland tussen 1700 en 1800 had gepind en dat ze dan het systeem rebooten. Ten eerste, welke mongool gaat een systeem rebooten op het moment dat half Nederland z'n boodschappen probeert af te rekenen? Ten tweede, ik was in de supermarkt na 1900, dus dat kan het ook niet geweest zijn.

Ik heb aangegeven dat de ASN-bank een onbetrouwbare indruk op mij maakte en ik overwoog over te stappen, toen kreeg ik als antwoord dat 'dit probleem bij alle banken speelt op dit moment'. Nou, knap, want ik heb er verder nog nooit iemand over gehoord en de ING heeft ook al nieuwe passen volgens mij.

Ik kijk het nog even aan, stopt m'n pas er weer mee, dan ben ik weg bij ASN.
pi_69214112
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 10:08 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

OH NEE TOCH GEEN GENTECHNOLOGIE!!!!11

serieus, gentechnologie op 1 lijn stellen met kinderarbeid en mensenrechtenschendingen .... we doen al duizenden jaren gentechnologie ....
We doen ook al duizenden jaren kinderarbeid enmensenrechtenschendingen. Wat is je punt daarmee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')