abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66966831
Ik ben door Buzzer uitgenodigd om de ASN Betaalrekening uit te proberen. Daarnaast mag ik een tijdje voor bankdirecteur van ASN Bank spelen. Ik moet dan meedenken over de bedrijfsvoering en hoe we de ASN Bank beter bekend kunnen maken. Eén van de voorwaarden is dus het openen van de ASN Betaalrekening.

Binnenkort ga ik de betaalrekening een tijdje uitproberen en zal ik mijn ervaringen hier neerzetten. Misschien interessant voor de mensen hier die nog op zoek zijn naar een (nieuwe) betaalrekening. Ik zal proberen zoveel mogelijk voor- en nadelen te beschrijven.

Misschien heb ik jullie hulp ook nodig. Want wat zoeken jullie in de ideale internetbetaalrekening? Waaraan moet een goede betaalrekening voldoen? Tips zijn welkom.
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:53:51 #2
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_66966995
- Bij een stabiele, grote bank (liefst natuurlijk eentje die geen staatssteun nodig heeft)
- Niet te duur (max 20 euro per jaar)
- Goed beveiligd (met zo'n losse reader icm pas en pincode)
- Goede intuitieve user interface
- Direct overboeken (secondes, geen uren)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_66967166
- altijd beschikbaar en snel werkende internet interface
- alle belangrijke betalingsmethoden ondersteunen:
periodieke overboeking
acceptgiro
spoedoverboeking
internationale overboekingsvormen (SEPA, BIC, SWIFT enz.)
incasso
- volledige en flexibele toegang tot rekeninggeschiedenis:
volledige overzichten
zoekmogelijkheid in betalingsgeschiedenis, met sorteermogelijkheden voor zoekresultaten
exportmogelijkheden van betalingsgeschiedenis, bijv. voor import in boekhoudingssoftware

Ook belangrijk vind ik de validatiemethode. Ik gebruik verschillende banken en veruit het prettigste systeem is dat van de (wijlen) Postbank: zodra je een betaling wilt verzenden krijg je een SMSje met daarin de eenmalige validatiecode, dus geen rare lijsten of calculators nodig.
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:28:30 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66968121
tvp-tje,
Heb nu een spaarrekening bij de ASN en een betaalreking bij de Postbank. Sinds de overgang naar ING ga ik toch maar eens naar een andere bank kijken....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:39:29 #5
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_66968514
Rabobank all the way!
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_66971821
- ook toegang via internet zonder Microsoft (Mac, Linux) en uiteraard zonder verplichte java, flash, silverlight of andere frutsels. Als er eentje is met toegang via elinks (text-only) dan stap ik vandaag nog over.
- ook als er geen fysieke kantoren zijn wil ik graag een overeenkomst met een andere bank om eens in de zoveel tijd contanten te kunnen storten (dat kan nu volgens mij bij de ASN bank niet).
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
  donderdag 12 maart 2009 @ 15:17:38 #7
247356 infp2009
More cowbell!
pi_66971891
Een betaalrekening bij de ASN is natuurlijk ook nog eens goed voor je karma.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_66972604
-Goede, gebruiksvriendelijke site voor internetbankieren, die het altijd doet (ook op Mac en Linux: wel zo gebruiksvriendelijk).
-Realtime overboeken
-TANcodes per SMS hebben sterk mijn voorkeur (zoals bij ING)
-Niet te duur
-Een goedkope creditcard, gekoppeld aan de bankrekening
-Internationaal overboeken mogelijk
  donderdag 12 maart 2009 @ 19:06:19 #9
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_66979609
medewerkers die gewoon aardig zijn ipv aan hun targets denken. En zelf, binnen kaders, (commerciele en servicegerichte) beslissingen mogen en durven nemen. Voor de rest alles no hassle.
Ik heb al een boek.
pi_66980746
Zo te zien zijn er genoeg voorwaarden waar het internetbankieren aan moet voldoen. Ik zal mijn best doen om alle mogelijkheden uitvoerig te testen. Nu al kan ik enkele mogelijkheden noemen:

- ze maken geen gebruik van het TAN-systeem zoals ING.
- ze maken gebruik van een digipas i.c.m. je bankpas.
- de kosten van de rekening zijn 18 euro op jaarbasis (30 euro voor een en/of rekening)
- ze vergoeden een rente van 1% op jaarbasis over het tegoed.
- roodstaan is het eerste halfjaar niet mogelijk, daarna op basis van de inkomsten op je betaalrekening.
- vanaf medio 2009 is betalen via iDeal mogelijk.
- een creditcard hebben ze (nog) niet, maar ik zal die mogelijkheid zeker bespreken en aandragen.

Verder ga ik zeker testen:
- de gebruiksvriendelijkheid van de site
- de snelheid van de site
- de snelheid van overboeken (realtime?)
- overzichtelijkheid
- mogelijkheid rekeningafschriften te bewaren en af te drukken (in pdf?)
- dingen die jullie willen weten...

Als vergelijkingsmateriaal heb ik mijn eigen Rabobank internetbankieren. Aangezien dat voor mij een prima ijkpunt is, zal ik de voor- en nadelen beoordelen aan de hand van mijn ervaringen met de Rabobank.
pi_66981043
Al hoewel ASN een hele goede stap in de richting is t.o.v. andere reguliere banken, heeft Triodos ook weer andere voordelen...

- Afschriften (na een jaar bij de ASN niet meer zichtbaar)
- Inloggen met pincode (bij de ASN log je in met gebruikersnaam/wachtwoord (keylogger anyone?), transacties kan je niet doen zonder code)
- 13,75 / jaar (eerste jaar gratis)

ik heb overigens zelf nog geen keuze gemaakt
pi_66981214
Ik mag hetzelfde doen, dus ik babbel waarschijnlijk ook wel even mee .
pi_66982008
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:49 schreef Anne het volgende:
Ik mag hetzelfde doen, dus ik babbel waarschijnlijk ook wel even mee .
Oke dan! Samen staan we sterk
Altijd leuk, zo'n Buzz...
pi_66983435
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:37 schreef RJD het volgende:
Zo te zien zijn er genoeg voorwaarden waar het internetbankieren aan moet voldoen. Ik zal mijn best doen om alle mogelijkheden uitvoerig te testen. Nu al kan ik enkele mogelijkheden noemen:

- ze maken geen gebruik van het TAN-systeem zoals ING.
Ik neem aan dat je dit als voordeel ziet?

Ik wil z.s.m. weg bij ING, maar dit systeem is wat me tegenhoudt. Het werkt namelijk perfect...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_66986268
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dit als voordeel ziet?

Ik wil z.s.m. weg bij ING, maar dit systeem is wat me tegenhoudt. Het werkt namelijk perfect...
Voor mij gevoel is het TAN-systeem vrij ouderwets. Heb jij geen goed gevoel bij zo'n cardreader/digipas dan? Lijkt mij toch ook een prima beveiliging.
pi_66995901
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:30 schreef RJD het volgende:

[..]

Voor mij gevoel is het TAN-systeem vrij ouderwets. Heb jij geen goed gevoel bij zo'n cardreader/digipas dan? Lijkt mij toch ook een prima beveiliging.
Ouderwets? Ik krijg bij elke transactie een SMS'je met het bedrag en de TAN-code. Werkt prima. Dat met die papieren lijsten is ouderwest, maar dat gebeurt niet meer, voor zover ik weet.

Ik heb een prima gevoel bij een cardreader, maar ík vind het een omslachtig systeem. Moet ik wéér iets extra's erbij pakken. Maar hey, da's mijn mening Als het niet veilig is, merk ik het vanzelf. Als ik zelf niet onvoorzichtig ben (en dat geldt eigenlijk voor elk systeem), is het een probleem van de bank.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 maart 2009 @ 08:34:43 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66997354
Ik heb een tijdje mijn vaders bankrekening beheerd met zo'n cardreader maar wat is dat omslachtig als je TAN-codes gewend bent zeg Dat geklooi met al die nummers die je in moet tikken TAN-codes werken veel sneller en simpeler. En als je ze per SMS krijgt kun je overal bankieren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66998278
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:34 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een tijdje mijn vaders bankrekening beheerd met zo'n cardreader maar wat is dat omslachtig als je TAN-codes gewend bent zeg Dat geklooi met al die nummers die je in moet tikken TAN-codes werken veel sneller en simpeler. En als je ze per SMS krijgt kun je overal bankieren.
Zo'n cardreader kan je natuurlijk overal mee naar toe nemen, die is niet bepaald aan huis gebonden.

pi_66999205
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:21 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Zo'n cardreader kan je natuurlijk overal mee naar toe nemen, die is niet bepaald aan huis gebonden.

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat je je telefoon net iets vaker meeneemt dan dat ding
pi_67000805
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je je telefoon net iets vaker meeneemt dan dat ding
Tuuk.

Maar goed, hoe vaak boek je nou daadwerkelijk geld over terwijl je 'on the road' bent? Ik doe dat eigenlijk alleen thuis en op m'n werk en toevallig heb ik ook twee van die calculators. Weliswaar van de ABN ( ), maar kan me voorstellen dat je er ook best van de ASN twee kunt krijgen.
pi_67004455
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:42 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Tuuk.

Maar goed, hoe vaak boek je nou daadwerkelijk geld over terwijl je 'on the road' bent? Ik doe dat eigenlijk alleen thuis en op m'n werk en toevallig heb ik ook twee van die calculators. Weliswaar van de ABN ( ), maar kan me voorstellen dat je er ook best van de ASN twee kunt krijgen.
Bij ASN krijgt elke rekeninghouder 1 exemplaar. Wil je een nieuwe (of extra), dan kost je dat 12,50 euro per digipas. Vervanging van de bankpas kost 6,00 euro.
pi_67004797
ik vond de reklame weinig verschillend van een of ander ander bank, pas als je echt de tekst ging lezen

doen ze de layout nu zo om betrouwbaar over te komen? voor mij is niet echt duidelijk dat het om een bank met "goede idealen" gaat
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:41:44 #23
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67005010
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 10:42 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Tuuk.

M'n random reader ligt op m'n bureau terwijl mijn mobiel meestal beneden blijft liggen.
En als ik on the road ben kan ik altijd met rabo mobielbankieren een overboeking doen. Nadeel is wel dat het alleen naar rekeningnummers kan waar je al eerder geld naar hebt overgeboekt. Anders heb je onderweg ook weer de random reader nodig Das niet zo practisch, maar wel veilig natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 maart 2009 @ 14:23:28 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67008257
quote:

[ afbeelding ]
Ja, die ga je overal naartoe meeslepen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67019321
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zo, dat ding lijkt precies op de BizKey van Bizner.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')