abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:37:41 #1
17205 Profesor
I have a dream!
pi_68939905
quote:
Philips ontslaat verkeerde mensen
DRACHTEN - Philips heeft per ongeluk dertien mensen van de vestiging in Drachten een ontslagbrief gestuurd. Dat zei woordvoerder Eric Drent van Philips in Eindhoven dinsdag. Volgens hem is er een fout gemaakt bij de invoer in het automatiseringssysteem.

Philips wil in het kader van een reorganisatie 34 mensen in Drachten ontslaan, maar stuurde 47 mensen een ontslagbrief. De woordvoerder erkent dat Philips een fout heeft gemaakt.

''Het is een betreurenswaardige fout, we gaan zeker naar het systeem kijken.''

Alle mensen die de brief kregen, zijn ondertussen geïnformeerd. Ook de mensen voor wie de brief wel hun ontslag betekent. ''De andere dertien mensen waren natuurlijk buitengewoon verbaasd, dat begrijp ik wel
dus..
quote:
Volgens hem is er een fout gemaakt bij de invoer in het automatiseringssysteem.
Ze geven het gewoon toe!! Ze geven het gewoon toe!! Ontslag brieven via een automatiseringssysteem.. wat voor een enorme hork ben je dan als manager!

Kijk dat je geen handgeschreven brief schrijft en dat je waarschijnlijk een template gebruikt.. dat gaat er wel in. Maar geheel via een automatiseringssysteem..
quote:
''Het is een betreurenswaardige fout, we gaan zeker naar het systeem kijken.''
Wat dacht je het systeem 'hoe ga ik om met medewerkers' wellicht zit daar een betreurenswaardige fout
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_68939971
Boeie, het is Friesland maar.
pi_68939975
fail
No Guts, No Glory
pi_68940131
Wat wil je dan, het is zo een groot bedrijf, voor elke werknemer een persoonlijke brief schrijven? De inhoud komt allemaal op hetzelfde terecht.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:46:58 #5
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_68940262
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:37 schreef Profesor het volgende:

[..]

dus..

[..]

Ze geven het gewoon toe!! Ze geven het gewoon toe!! Ontslag brieven via een automatiseringssysteem.. wat voor een enorme hork ben je dan als manager!

Kijk dat je geen handgeschreven brief schrijft en dat je waarschijnlijk een template gebruikt.. dat gaat er wel in. Maar geheel via een automatiseringssysteem..
[..]

Wat dacht je het systeem 'hoe ga ik om met medewerkers' wellicht zit daar een betreurenswaardige fout
Overschat de kantoorautomatisering niet. Een template met een merge bestand is al een "geautomatiseerd systeem".
Of zou dit toch in SAP HR zitten.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_68940689
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:46 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Overschat de kantoorautomatisering niet. Een template met een merge bestand is al een "geautomatiseerd systeem".
Of zou dit toch in SAP HR zitten.
Philips zal wel SAP gebruiken inderdaad...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_68940715
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:37 schreef Profesor het volgende:

[..]

dus..

[..]

[..]

En jij denkt dat bedrijven ontslagbrieven elke keer opnieuw typen? Die rollen er gewoon uit, net als de loonstrookjes... Niet stoms, raars of geks aan.. Als je het niet bevalt heb je pech. Start je maar een eenmanszaak, dan hoeft het niet.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:59:59 #8
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_68940748
Tsja, je bent een personeelsnummer ipv een werknemer.
Een resource ipv een persoon van vlees en bloed.
How can I make this topic about me?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:18:02 #9
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_68941384
!!!!

gaat lekker daar
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_68941456
Philips gebruikt SAP ja
De klaagbaak is een machine.
pi_68942099
Personeels- & salarisadministratie voor Philips gaat via HR-Plaza + eHRM/PMS en niet via SAP HR voor zo ver ik weet. Via workflows worden dit soort fouten normaal afgevangen, maar dit wel heel erg...
Vervelende is dat die ontslaggegevens ook doorwerken in andere systemen en alles automatisch gaat.
pi_68942750
Drachten
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_68943408
Ik vermoed dat TS zijn baan kwijt is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')