abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68939429
*#($#*&$ dit is toch niet normaal meer!

TS denkt , Laten we eens gezond doen! dus TS fietst tering eind van school naar huis. TS moest helaas door bos.

Mocht er in het bos nou net een rupsen plaag ofzo zijn. iig elke keer als ik fiets krijg ik een rups in me gezicht. en thuis vind ik ze op me jas, tas overal! GEK WORDT JE ER VAN #*&*($

KLACHT: IRITANTE RUPS!
KLACHT2: Ze hangen aan de bomen net op oog hoogte, pff ga eens lekker op een blaadje zitten
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:25:55 #2
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_68939492
Zijn van die kleine groene zeker, damn, 't bos zit d'r echt vol mee... Laat ik de hond uit heb je d'r wel 10 in je haar zitten...

Kutbeesten...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:26:46 #3
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_68939527
En als je ze weg probeert te vegen heb je plotseling overal de rups zitten
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:29:06 #4
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_68939602
heerlijk voor in de maaltijd salade
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:30:29 #5
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_68939645
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eikenprocessierups

Ben maar blijf dat je deze niet tegenkomt, in het zuiden van het land hebben ze daar last van.
pi_68939688
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:26 schreef Penisbaard het volgende:
En als je ze weg probeert te vegen heb je plotseling overal de rups zitten
helaas wel ja.

Volgende keer maar een beschermende koepel aantrekken ofzo
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_68939747
Serieus was op vakantie in duisland en daar echt zoo veel je kan niet eens lekker in de natuur lopen. en ik kom thuis fiets en wat denkje
pi_68939799
Had ik vroeger last van maar nu heb ik er een truukje voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:34:56 #9
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_68939822
Geen last van in de stad.
I never workout
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:35:49 #10
430 Hallahan
pi_68939849
quote:
Degenen die de afgelopen dagen door het bos hebben gefietst hebben ze ongetwijfeld op hun lijf gehad: rupsen.
DAARLE - Vele miljoenen kleine rupsjes, vaak groen, hangend aan draden aan de bomen. Zowel hardlopers als wandelaars en fietsers krijgen die kleine kruipers op hun kleren.

Sommigen moeten er vele tientallen van hun jas plukken. De experts zeggen: ja, het is extreem dit jaar. Bij navragen blijkt het te gaan om de zogeheten groene spanrups, die vooral op eiken te vinden is. Ze zijn het voorstadium van de Kleine wintervlinder. Dat de diertjes om deze tijd van het jaar in de eiken te vinden zijn is niet speciaal. Dat ze dit jaar echter met zo veel zijn, is wel bijzonder. Jaren viel de overlast mee, maar dit jaar is het extreem zeggen de kenners, zoals Marien Visser van de gemeente Hellendoorn. Hij heeft al lange tijd niet meegemaakt dat er zo veel rupsen op de eiken zitten. En ze doen meer dan alleen zitten, want ze vreten ook als bezetenen. Henk Valk uit Daarle mailde deze krant met het nieuwsfeit dat duizenden rupsen een complete eik hebben kaalgevreten.

Ook elders op internet zijn berichten te lezen over de vraag of het hier om een echte plaag gaat en of de eiken het wel zullen overleven. Met andere woorden: een eik die geheel kaal wordt gevreten door de groene knagers, komt die er nog wel weer bovenop? Dat blijkt mee te vallen, laat Visser weten. Ook hem is opgevallen dat het dit jaar wel extreem is met de rupsen. Regelmatig trekt hij voor de gemeente er op uit om het groene buitengebied te inspecteren. En zo weet hij dus als geen ander welke schade de rupsen kunnen aanrichten.

"Die meneer in Daarle heeft gelijk, die beesten kunnen enorm vreten. Eerlijk gezegd valt het in de gemeente Hellendoorn nog relatief mee. Als je in het Haarler Achterveld gaat kijken, richting Nieuw-Heeten, daar is bijna de helft van de bomen kaalgevreten door de rupsen. Het lijkt misschien dat de bomen ten dode zijn opgeschreven, maar dat is niet zo. De bomen kunnen daar wel tegen. De rupsen richten hun vraatzucht op de vers uitlopende bladknoppen. Omdat ze eerst een paar keer verpoppen voor ze vlinder worden, wordt er veel blad weggevreten. De bomen hebben echter zogenaamde slapende bladknoppen. Zodra de tijd van de rupsen voorbij is, lopen ze weer uit. Ik schat dat het over een week of twee allemaal weer voorbij is. Het is nu al over het hoogtepunt heen." De eiken kunnen deze rupsenplaag makkelijk aan, zegt Visser. "Maar het moet niet elk jaar terugkomen, want dan raken de eiken verzwakt en kunnen ze uiteindelijk het loodje leggen." Het merkwaardige is, dat de verwachting juist was, dat de strenge winter (tot 18 graden onder nul) korte metten zou hebben gemaakt met de eitjes van de vlinders. Dat blijkt niet het geval. Visser: "Er zijn wel eens eitjes van processierupsen een paar weken in de vriezer gelegd, op 20 graden onder nul om te zien hoe ze zich zouden houden. Dat bleek amper effect te hebben. De eitjes kwamen gewoon uit."

Of er nu ook een nieuwe plaag met de eikenprocessierups aanstaande is, kan Visser niet zeggen. "Je kunt er eindeloos over speculeren, maar de waarheid is, dat er geen peil op te trekken is. Daar komt in het geval van de processierups nog bij, dat de vlinders hun eitjes in de toppen van de bomen leggen. Die kun je vanaf de grond bijna niet zien. Ik heb al wel gehoord dat de processierups op enkele plaatsen al is gesignaleerd. Maar of het zich tot een plaag ontwikkelt zal de komende weken blijken." De overvloed aan spanrupsen, voor mensen onschadelijk, hebben een gunstig neveneffect. Visser: "Het is het hoofdvoer voor vogels als koolmezen. Die hebben een fantastisch jaar."
Bron...
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:58:51 #11
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68940707
Ik moet zeggen dat ik er de laatste tijd ook wel fokking veel zie! Die kleine groene onschuldige dan he? Zat er laatst eentje op mijn voorruit van de auto, zwaar vervelend voor het dieptezicht aangezien hij er recht voor zat, zag ik de hele tijd een groen vlekje toen ik naar voren keek! Ging die fokking ruitenwisser er gewoon overlangs
pi_68941430
Ik wilde hier laatst nog een topic over openen! Fucking vies die smerige groene beesten aan die draadjes Ze weten ook precies op hoofd-hoogte te hangen

P.s. Deobus + aansteker = oplossing *The old times *

P.s.s Binnenkort hebben we een heleboel witte vlinders
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:22:42 #13
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_68941574
Bij m'n ouders (ook in Twente) zitten er ook bizar veel. Ze scheiten ook nog, als je naast een grote eik staat die vol staat hoor je continue die troep naar beneden komen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_68942277
ouwe rups
  dinsdag 12 mei 2009 @ 15:43:19 #15
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_68942385
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:58 schreef RickoKun het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er de laatste tijd ook wel fokking veel zie! Die kleine groene onschuldige dan he? Zat er laatst eentje op mijn voorruit van de auto, zwaar vervelend voor het dieptezicht aangezien hij er recht voor zat, zag ik de hele tijd een groen vlekje toen ik naar voren keek! Ging die fokking ruitenwisser er gewoon overlangs
ruitenwissersproeier
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:55:05 #16
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_68949484
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:22 schreef Catbert het volgende:
Bij m'n ouders (ook in Twente) zitten er ook bizar veel. Ze scheiten ook nog, als je naast een grote eik staat die vol staat hoor je continue die troep naar beneden komen.
Is dat niet honingdauw a.k.a luizenschijt?
pi_68949677
Jongens, ik moet ff rupsen van dit topic.

bUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUrp
U MAD?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:01:33 #18
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_68949712
Rupsen
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:16:05 #19
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_68969993
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:55 schreef RickoKun het volgende:
Is dat niet honingdauw a.k.a luizenschijt?
Nee hoor, komt gewoon uit die rupsen. Honingdauw ziet er anders uit, dit zijn zwarte korrels die en-masse uit die boom komen vallen (als je er naast staat klinkt eht alsof het zachtjes regent). Het is een grote oude eik die echt helemaal kaalgevreten wordt.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:02:22 #20
430 Hallahan
pi_68971504
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:16 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nee hoor, komt gewoon uit die rupsen. Honingdauw ziet er anders uit, dit zijn zwarte korrels die en-masse uit die boom komen vallen (als je er naast staat klinkt eht alsof het zachtjes regent). Het is een grote oude eik die echt helemaal kaalgevreten wordt.
Als je ook ziet hoe grondig die groene monstertjes zo'n boom ook kaalvreten is het idd niet vreemd dat ze zoveel schijten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')