Scheikunde is mijn vakgebied, niet de natuurkunde.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:45 schreef Cumshooter het volgende:
dan had je niet zo'n einstein moeten zijn
Het idee is er inderdaad: schrijf wel Fe3As2 i.p.v. Fe3As2.quote:[ afbeelding ]
Oke bedankt!!quote:Op woensdag 2 december 2009 15:06 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Scheikunde is mijn vakgebied, niet de natuurkunde.![]()
[..]
Het idee is er inderdaad: schrijf wel Fe3As2 i.p.v. Fe3As2.
Een simpel ezelsbruggetje dat je kunt onthouden is het volgende: je kunt de grootte van de lading en index verwisselen om het product te krijgen.
Fe2+: grootte van de lading = 2
As3- : grootte van de lading = 3
Dan wordt de index voor Fe 3 en voor As 2. Product: Fe3As2
Je uitkomst is juist, maar de uitwerking vind ik persoonlijk te complex en daarom te vatbaar voor fouten.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:10 schreef Cumshooter het volgende:
Oke bedankt!!
Heb ik btw zo de molecuul berekend?
ik zat al hetzelfde te denkenquote:Op woensdag 2 december 2009 15:21 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je uitkomst is juist, maar de uitwerking vind ik persoonlijk te complex en daarom te vatbaar voor fouten.
Ik doe niets anders dan:
3 * 2+ = 6+
2 * 3- = 6-
(zie je hoe ik de grootte van de lading en de index verwissel???) Positieve en negatieve lading zijn dan in balans. Hou wel de diatomaire stoffen in de gaten (F2, Cl2, Br2, I2, H2, N2,O2)!
Ik vraag me alleen af of je docent zo'n korte uitwerking goedkeurt...
Simpel. Maak 1 harmonisch geluid. Ik zal je uit de brand helpen:quote:Op donderdag 3 december 2009 23:08 schreef Gordon__Gekko het volgende:
Hey allemaal,
Ik ben bezig met het produceren van geluiden in(harmonische) geluiden binnen Matlab. Ik moet hier enkele vragen over beantwoorden, waarvan ik soms de achterliggende gedachte niet van snap:
1) Hoe hoor je het verschil tussen harmonische geluiden en in-harmonische geluiden?
Dat kun je zelf proberen in Matlab. Genereer een "chirp" met een veranderende frequentie als functie van de tijd en speel die af totdat je geen verschil meer hoort. Ik zie dat Matlab een functie heeft om chirps te genereren.quote:2) Het schijnt dat ons menselijk gehoor bij een bepaald aantal Hz (laag getal) het verschil niet meer kan tussen harmonische geluiden en in-harmonische geluiden. Weet iemand waar dit omslagpunt ergens ligt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |