Scripts die je vanaf de commandline uit moet voeren ja (veelal cronjobs), interactieve shell scripts nee.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:10 schreef WyriHaximus het volgende:
Zeg vraagje bouwt iemand van jullie wel een shell scripts in PHP? (Gewoon puur intresse aangezien het hier vooral over websites gaat.)
Cronjobs doe ik erg veel tegenwoordig ipv het tijdens een page request te doen werkt veel beter. Interactieve nog nooit gedaanquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Scripts die je vanaf de commandline uit moet voeren ja (veelal cronjobs), interactieve shell scripts nee.
Had ik gepost in het volgende topic: Dagcijfers Actietopic! Alle hulp is welkom!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:34 schreef The_Terminator het volgende:
Ik wou vandaag voor het eerst het script in de shell draaien maar dat ging niet goed. Ik gebruik (omdat ik PHP4 heb) cURL om de data op te halen en het uiteindelijke bericht te plaatsen. Nu lijkt het echter niet mogelijk om cURL vanuit een shellscript te draaien, er worden geen topics opgehaald.
Iemand toevallig een idee hoe dit wel werkende te krijgen is?
Het gaat fout bij cURL, daar ben ik heel zeker van. Het script print bij elke stap een regel, en nadat cURL is aangeroepen stopt hij omdat er niets is ontvangen. Ook van de init functie krijg ik niets terug... Ik heb het script nu even in een browser geopend, eens zien of dat goed gaat.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:05 schreef GlowMouse het volgende:
cURL zou prima moeten werken vanuit een shellscript, dus ik zou kijken waarom dat foutgaat. Het werkt niet anders dan wanneer je het script via de browser opvraagt.
Het is dezelfde pc inderdaad. cURL vannuit een php script aanroepen gaat wel goed zolang die door Apache geserveerd wordt. Of moet er iets ingesteld worden als cURL wordt gebruikt buiten Apache om?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:29 schreef GlowMouse het volgende:
Is het dezelfde pc? En curl is wel enabled? Error Reporting staat aan? En er is geen firewall of iets anders dat verkeer blokkeert? Het lijkt me nu echt standaard debugwerk want cURL werkt uiteraard ook gewoon via de commandline mits goed ingesteld.
Ik heb zo geen oplossing, maar is het niet handiger om PHP5 te gebruiken ipv PHP4? Als ik je posts goed begrijp, werkt het wel in PHP5.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 01:00 schreef The_Terminator het volgende:
Iemand hier een idee:
[..]
Had ik gepost in het volgende topic: Dagcijfers Actietopic! Alle hulp is welkom!
In PHP5 is cURL overbodig gezien daar al functies in zitten voor het verkrijgen of posten van data. Helaas lukt het me niet om PHP5 geinstalleerd te krijgen op mijn Suse 10 bak...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:16 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb zo geen oplossing, maar is het niet handiger om PHP5 te gebruiken ipv PHP4? Als ik je posts goed begrijp, werkt het wel in PHP5.
Da's vreemd. Is daar niet gewoon een of ander standaardpakket voor?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:27 schreef The_Terminator het volgende:
Helaas lukt het me niet om PHP5 geinstalleerd te krijgen op mijn Suse 10 bak...
Heb hier al veel tijd aan besteed. Hij mist bepaalde dependencies. Suse 10 is waarschijnlijk al te oud om dit werkende op te krijgen. En de server herinstalleren met een andere distro heb ik helaas geen tijd voor...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:41 schreef Light het volgende:
[..]
Da's vreemd. Is daar niet gewoon een of ander standaardpakket voor?
Via de webserver:quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:35 schreef GlowMouse het volgende:
Vergelijk phpinfo() op de commandline eens met die op je webserver. Als je shelltoegang kunt geven, wil ik ook wel even zoeken.
Via de shell:quote:CURL support enabled
CURL Information libcurl/7.15.5 OpenSSL/0.9.7g zlib/1.2.3 libidn/0.5.9
Exact hetzelfde dus...quote:curl
CURL support => enabled
CURL Information => libcurl/7.15.5 OpenSSL/0.9.7g zlib/1.2.3 libidn/0.5.9
Ben ik al mee bezig. Even een testcase maken en kijken wat cURL precies doet en of deze uberhaupt wordt uitgevoerd. Het lijkt er namelijk op dat cURL niet wordt uitgevoerd, gezien de init functie ook niets terug geeft...quote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:11 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zou zeggen, probeer toch met een kleiner script te debuggen.
Staat safemode aan? Zoja, dan moet je eens met chown de owner wijzigen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:27 schreef The_Terminator het volgende:
Ik ben erachter waar de fout zit, namelijk bij het inlezen van de cookie... Ik heb net even het volledige pad naar de cookie opgegeven maar dat werkt ook niet, ook CHMODDEN naar 777 heeft niet mogen baten helaas...
Zie edit. En nee, safemode is uitquote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:30 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Staat safemode aan? Zoja, dan moet je eens met chown de owner wijzigen.
Misschien had jouw user geen +x rechten op de directory waar de cookiefile eerst instondquote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:34 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Zie edit. En nee, safemode is uit![]()
Toch bedankt voor het meedenken, ik kom er zo wel uit
De cron wordt uitgevoerd door 'root', en ik had al geprobeerd de dir te chmodden naar 777. Het zou eigenlijk geen rechtenprobleem kunnen zijn. Ik blijf het wel vreemd vinden dat hij het cookie niet leest als deze in een andere dir staat dan het script zelf.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:36 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Misschien had jouw user geen +x rechten op de directory waar de cookiefile eerst instondZou niet nodig moeten zijn, maar zou wel een verklaring kunnen zijn.
1 2 3 4 5 6 7 | if(!setcookie("session", $ses, $time, "/", ".".$conf['host'])) { trigger_error("Geen cookie geset"); exit(); } echo join(", ", array("session", $ses, $time, "/", ".".$conf['host'])); ?> |
Kijk even met http://nl2.php.net/manual/en/function.headers-list.php wat er precies verstuurd wordt; het is waarschijnlijk de client die bokt.quote:Return Values
If output exists prior to calling this function, setcookie() will fail and return FALSE. If setcookie() successfully runs, it will return TRUE. This does not indicate whether the user accepted the cookie.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:08 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Kijk even met http://nl2.php.net/manual/en/function.headers-list.php wat er precies verstuurd wordt; het is waarschijnlijk de client die bokt.
1 2 3 4 5 6 7 8 | [0] => X-Powered-By: PHP/5.2.8 [1] => Set-Cookie: session=9b90ceb47c92817e61874a7c1a670002; expires=Sun, 23-May-2010 16:18:19 GMT; path=/; domain=.dareaper ) |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |