As if.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:21 schreef Marble het volgende:
Ik ben veel benieuwder naar Rose en haar loverrr Scorpius,
Er bestaat volgens mij meer Rose/Scorpius slashfic dan welk ander koppel dan ook. Met uitzondering misschien van Harry/Draco.quote:
Ik weet niet eens wie het zijnquote:Op donderdag 23 juli 2009 22:25 schreef Marble het volgende:
[..]
Er bestaat volgens mij meer Rose/Scorpius slashfic dan welk ander koppel dan ook. Met uitzondering misschien van Harry/Draco.
Harry is de hoofdfiguur van het boek, een wees met een bliksemschicht op zijn voorhoofd, en Draco zijn rivaal, een valse blonde Slytherin.quote:
quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:35 schreef Marble het volgende:
[..]
Harry is de hoofdfiguur van het boek, een wees met een bliksemschicht op zijn voorhoofd, en Draco zijn rivaal, een valse blonde Slytherin.
Rose de dochter van Ron/Hermione, Scorpius de van zoon Draco Malfoy/Astoria Greengrass.quote:
Nu we (nou ja, ik) het daar toch over hebben, ik zat me eerst altijd heel opgewonden en boos (nou ja, niet heel opgewonden en boos, meer licht gepikeerd) te maken omdat alle blonden in het boek allemaal vals of gemeen of Slytherins of Dudley waren. Ik vond dit disciminatie van JK Rowling en racistisch en xenofobisch en onacceptabel en jihad-erig en genocideaanwakkerend en voelde me begijpelijkerwijs persoonlijk in het kruis getast. Maar toen werd boek 5 (IIRC) geboren na een zware bevalling en daar verscheen Luna Lovegood als een gouden zonnestraal aan een onheilspellende donkerewolkenhemel. Eindelijk een goede kokette heldhaftige blondine in een moeras vol brunettes en zwartines en rodines en orangines en vanalleswattines (Tonks). En eindelijk voelde ik me wél correct gerepresenteerd en erkend en ontroerd en niet meer onderdrukt en was alles weer goed en ik leefde nog lang en intens gelukkig.quote:
Thanks!quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:35 schreef Marble het volgende:
[..]
Harry is de hoofdfiguur van het boek, een wees met een bliksemschicht op zijn voorhoofd, en Draco zijn rivaal, een valse blonde Slytherin.
Was me niet eens opgevallen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:51 schreef Marble het volgende:
[..]
Nu we (nou ja, ik) het daar toch over hebben, ik zat me eerst altijd heel opgewonden en boos (nou ja, niet heel opgewonden en boos, meer licht gepikeerd) te maken omdat alle blonden in het boek allemaal vals of gemeen of Slytherins of Dudley waren. Ik vond dit disciminatie van JK Rowling en racistisch en xenofobisch en onacceptabel en jihad-erig en genocideaanwakkerend en voelde me begijpelijkerwijs persoonlijk in het kruis getast. Maar toen werd boek 5 (IIRC) geboren na een zware bevalling en daar verscheen Luna Lovegood als een gouden zonnestraal aan een onheilspellende donkerewolkenhemel. Eindelijk een goede kokette heldhaftige blondine in een moeras vol brunettes en zwartines en rodines en orangines en vanalleswattines (Tonks). En eindelijk voelde ik me wél correct gerepresenteerd en erkend en ontroerd en niet meer onderdrukt en was alles weer goed en ik leefde nog lang en intens gelukkig.
Racisme valt mensen vaak ook niet op als ze niet zelf het slachtoffer zijn.quote:
Ik ben blond van nature hoorquote:Op donderdag 23 juli 2009 23:09 schreef Marble het volgende:
[..]
Racisme valt mensen vaak ook niet op als ze niet zelf het slachtoffer zijn..
Van Petunia tot Draco tot Narcissa tot Dudley tot Lucius, élke slechterik maakte Rowling blond. Tot Nelson Mandela Luna ten tonele verscheen en ons bevrijdde van de onderdrukking.
Dit is landverraad. CRUCIO! AVADA KADAVRA! Accio haarverf!quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:13 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ben blond van nature hoor't Is pas twee maanden bruin.
Nou ja, alleen in haar hoofd dus. En aangezien het een BOEK verfilming is, mag ik hopen dat ze gewoon het boek aanhouden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Hij was verliefd op Grindelwald, maar het is niet duidelijk of die liefde beantwoord werd.
Het hele boek komt uit haar hoofd hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, alleen in haar hoofd dus. En aangezien het een BOEK verfilming is, mag ik hopen dat ze gewoon het boek aanhouden.
Ja, maar haar hele hoofd staat niet in het boek....quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:24 schreef Marble het volgende:
[..]
Het hele boek komt uit haar hoofd hoor.
Ja,want dat hebben ze natuurlijk bij de andere zes films ook gedaan, precies het boek aanhouden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, alleen in haar hoofd dus. En aangezien het een BOEK verfilming is, mag ik hopen dat ze gewoon het boek aanhouden.
Bij de eerste twee wel. Tot het vervelende aan toe. Het tweede boek was al voor driekwart opvulling en dan maken ze er nog de langste film van ook. Tergend!quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja,want dat hebben ze natuurlijk bij de andere zes films ook gedaan, precies het boek aanhouden.
Aangezien Fleur niet in deel 6 voor komt (en Rons oudste broers ook niet) denk ik dat de bruiloft in zijn geheel geschrapt is.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:40 schreef Marble het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een nieuw schreenshot. Dit is duidelijk het moment net nadat ze van de gecrashte bruiloft van Bill en Fleur weg zijn geteleport. En dus komt vlak hierna de vetste scène uit de hele serie, als Hermione (vanaf dan DE opperbadass) gewoon de hele fucking vloer in de toren van Xenophilius naar beneden laat crashen bovenop de Death Eaters.
Maar... Maar... Ik had me er zo op verheugd!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:15 schreef aroha-nui het volgende:
[..]
Aangezien Fleur niet in deel 6 voor komt (en Rons oudste broers ook niet) denk ik dat de bruiloft in zijn geheel geschrapt is.
Ook omdat de aanval op de Wemels woning naar film 6 verplaatst is
Fleur en Bill zijn wel gecast voor DH. En er zijn foto's van shoots m.b.t. de vlucht na het huwelijk, dus het lijkt me dat het er wel in gaat voorkomen... edit: die Marble dus had gepost.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:15 schreef aroha-nui het volgende:
[..]
Aangezien Fleur niet in deel 6 voor komt (en Rons oudste broers ook niet) denk ik dat de bruiloft in zijn geheel geschrapt is.
Ook omdat de aanval op de Wemels woning naar film 6 verplaatst is
And then Ron was there. He caught hold of Hermione’s free arm, and Harry felt her turn on the spot; sight and sound were extinguished as darkness pressed in upon him; all he could feel was Hermione’s hand as he was squeezed through space and time, away from the Burrow, away from the descending Death Eaters, away, perhaps, from Voldemort himself...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:20 schreef Steve het volgende:
[..]
Fleur en Bill zijn wel gecast voor DH. En er zijn foto's van shoots m.b.t. de vlucht na het huwelijk, dus het lijkt me dat het er wel in gaat voorkomen... edit: die Marble dus had gepost.
Dat zou wel het streven moeten zijn. Maar goed, je bent wel heel onzeker als je een voor jou zo belangrijk thema verwerkt wil zien in een kinderverhaal.quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja,want dat hebben ze natuurlijk bij de andere zes films ook gedaan, precies het boek aanhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |