Ik ben ook weer terug sinds gisteravond. Wat een lange reis naar Vlieland, maar het was het helemaal waard!
Ik vond het weer een heel mooie editie, het weer was heerlijk, waardoor ik elke ochtend, op zondag na, ben begonnen met een duik in de zee. En die zondagochtend was mooi een uitslaapmoment.
De nieuwe locaties waren weer heel mooi, naar buiten heel intiem in het bos en de tokkelbaan heerlijk om te chillen op die duin. Wat betreft concerten was mijn hoogtepunt de Speeldoos, dat was zo gaaf. Ik heb vandaag de hele dag al hun liedjes door elkaar in mijn hoofd. Verder vond ik Broken Twin in het bos ook zeer mooi, dat was het eerste concert dat ik op het naar buitenpodium zag, en ik was wel verrast hoe mooi het was, die muziek in combinatie met het bos. Ook Efterklang op de Tokkelbaan vond ik erg mooi, maar daar heb ik niet zoveel van gezien want we wilden weer naar iets anders toe. Chic was echt een feest, terwijl ik eigenlijk helemaal niks met die discomuziek heb, maar het was heel tof. Verder vond ik Miles Kane en Blaudzun ook wel hoogtepunten. En die regenboog bij fakkelbrigade maakte het tot nog een groter feest. De afsluiter Bombino was in het begin heel leuk om naar te kijken en luisteren, maar zoals ik hier ook al las, het bleef wel een uur lang hetzelfde. Eigenlijk heb ik geen slecht concert gezien, maar dat komt ook omdat de sfeer met die mooie locaties sowieso al goed is.
Ook het niet-muziek deel was weer heel tof. Op vrijdagavond ben ik op Eddie the eagle-expeditie gegaan, wat bizar was dat. Nadat we allemaal expeditiekleding hadden gekregen en schminkvegen over ons gezicht, kregen we een training en hoorden we dat ons doel was om een singer-songwriter te vangen. En ondertussen moesten we oppassen voor 'de blaudzun', een levensgevaarlijk monster en leerden we een speciale roep als we yuppen zagen tijdens onze tocht. Tijdens de expeditie kregen we ook nog te horen dat de lichten van een kunstwerk ook al levensgevaarlijk waren en uiteindelijk vingen we een medewerker met een camouflagenet over ons heen in de buurt van het naar buitenpodium. Helaas kon hij niet zingen, dus ging onze Poolse expeditieleider maar iets Pools zingen. En ik begon met deze expeditie in de verwachting dat we de kunstwerken gingen bekijken in een groep. Zeer bizar.
Het kampvuurprogramma op het naar buitenpodium was ook mooi. Leuk om die schrijvers/dichters in combinatie met de muzikanten te zien. En ik heb 's nachts ook nog even bij een echt kampvuur op het strand gezeten, terwijl we ons verbaasden over die heldere sterren onderaan de hemel, terwijl het toch zo bewolkt was. Toen we naar onze tent liepen zagen we pas dat het helemaal geen sterren waren, maar één of ander kunstwerk. Op de eerste avond zag ik trouwens nog een vallende ster.
Al met al was het een zeer mooie editie, ik heb ervan genoten en volgend jaar wil ik wel weer gaan.