Ach, het is ook maar een cursus wiskunde om havo scholieren "richting" vwo te krijgen voor de statistiekvakken, dus misschien dat het daarom niet zo nauwkeurig komt qua afrondingenquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:35 schreef thabit het volgende:
Bij 7 is geen van de gegeven antwoorden goed: de uitdrukking is weliswaar gelijk aan de uitdrukking bij a, maar die is niet op 2 decimalen afgerond.
Super, bedankt voor de goede stapsgewijze uitlegquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat wegstrepen kan niet zo maar, je hebt in de teller namelijk meerdere termen staan, en maar eentje bevat σ/√n. Als je wegstreept moet je uit elke term wegstrepen.
Je hebt...
Ik ga dit zo even proberen, bedanktquote:Op donderdag 11 juni 2009 17:50 schreef thabit het volgende:
Wel, je kunt in de bovenste vergelijking de term k2X2(s) naar links gooien en dan X2(s) buiten haakjes zetten.
Oh, daaruit volgen die y_s en die x_s dus dat had je al.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:29 schreef GlowMouse het volgende:
ax+by+c=0
y = -(a/b)x - c/b
de lijn loodrecht hierop heeft helling h zdd. h*(-a/b) = -1.
Kun je hier wat stappen bij noemen? Dat is waarschijnlijk juist datgene wat niet lukt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:33 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Oh, daaruit volgen die y_s en die x_s dus dat had je al.
Pythagoras inderdaad, die uitdrukking is sqrt(y_s² + x_s²). Je kunt dan c buiten haakjes halen.
(2∙√3/√2)3 = (√4∙√3/√2)3 = (√12/√2)3 = (√6)3 = 6∙√6.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:58 schreef Kesum het volgende:
Beste mensen,
De volgende opgave krijg ik niet vereenvoudigd
(2wortel3 / wortel 2 )3
Is er toevallig iemand die mij voor deze met tussenstappen zou willen vereenvoudigen?
Sorry overigens voor de onduidelijk notatie maar kon zo gauw even geen alternatief vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |