quote:Op zondag 7 juni 2009 14:45 schreef mathematicus het volgende:
Zou iemand me met de volgende opgave op weg kunnen helpen?
Zij V een verzameling met n natuurlijke getallen, tussen 1 en 2n (inbegrepen).
Bewijs dat er een deelverzameling is zodat de som van de elementen deelbaar is door n.
quote:Op zondag 7 juni 2009 15:15 schreef nectje1 het volgende:
Ik heb een vraag, weet iemand een site waar LMC (litlle man computer) wordt uitgelegd. Ik snap de branches namelijk niet helemaal goed. Hoe zit het daarmee? Wanneer moet je ook alweer voor iets branch zetten en of een naam?????
Inderdaad, dat was ook waar ik even op stuk liep (vandaar de lege post). Maar bij de spoiler van Iblis werd ik toch ook nog even op het verkeerde been gezet door een typo. Zie jij die ook?quote:Op zondag 7 juni 2009 16:55 schreef GlowMouse het volgende:
Met dat verhaal in de spoiler begrijp ik de post van mathematicus opeens wel
Heeft niets met wiskunde te maken, en je hebt je eigen topic al vraag LMC (little man computer)quote:
mathematicus zag hem alquote:Op zondag 7 juni 2009 17:26 schreef Riparius het volgende:
[..]
Inderdaad, dat was ook waar ik even op stuk liep (vandaar de lege post). Maar bij de spoiler van Iblis werd ik toch ook nog even op het verkeerde been gezet door een typo. Zie jij die ook?
1 2 3 4 | dx = zeros(2,1); dx(1)=0.1*F-(1/10)*(pi/4)*(0.6)^2*x(2); dx(2)=(9.8/500)*x(1)-(0.02/1.2)*abs(x(2))*x(2); |
De termen van de som die je geeft vormen een meetkundige rij met als eerste term 1 en als reden -b (let op het minteken). Je kunt dus de somformule voor een aantal termen van een meetkundige rij gebruiken. Lukt het nu?quote:Op maandag 8 juni 2009 22:07 schreef Operations1984 het volgende:
Kan iemand me helpen met de volgende twee vragen?
Vind een formule voor de som van 1 - b + b² - b^3 + b^4 - b^5 ... - b^21. En geldt dit voor alle b?
Met formule bedoelen we geen sigma-notatie geval, maar een 'gewone' formule.
Waarschijnlijk zie ik iets simpels over het hoofd, want het lukt me niet...
Ok ik zal het nog eens uitschrijven.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:10 schreef Riparius het volgende:
[..]
De termen van de som die je geeft vormen een meetkundige rij met als eerste term 1 en als reden -b (let op het minteken). Je kunt dus de somformule voor een aantal termen van een meetkundige rij gebruiken. Lukt het nu?
Als ze bedoelen dat f weliswaar gedefinieerd is op het gesloten interval [a,b] maar differentieerbaar op het open interval (a,b) dan hoeft f' niet begrensd te zijn.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:46 schreef mathematicus het volgende:
Een korte vraag:
Zij I=[a,b] een interval met a<b, en f: I-> R een diff.bare functie met f' begrensd. ( Staat in een opgave).
Hmm, is f' niet automatisch begrend als f diff baar is, en I is gesloten?, dus dat |f'(x)|<M, voor een M>0, en x element van I
fmax werkt niet in Matlab geloof ik?quote:
Ik heb vandaag "De stelling van Gödel" van Nagel en Newman gekregen van een vriend van me, dus als ik het uit heb zal ik es laten weten of het de moeite waard is; misschien ken je het alquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:01 schreef Iblis het volgende:
Ik heb Gödels onvolledigheidsstellingen uit een dictaat gekregen, met uitleg van de docent erbij, dus daar kan ik niet direct een boek voor aanwijzen. Het Wikipedia-artikel heeft een veelvoud aan verwijzingen, waaronder een Engelse vertaling van het oorspronkelijke artikel.
Er zijn nog wel wat boeken van die Wikipediabibliografie die ik t.z.t. wil lezen, (b.v. Gödel's Theorem: An Incomplete Guide to its Use and Abuse), maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Ik heb de stationaire punten al gevonden: (0,0), (1,1), (1,-1), (-1,1), (-1,-1). Wat moet ik hierna doen?quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:20 schreef GlowMouse het volgende:
Heb je al wat matrices en een idee wat daarmee moet gebeuren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |