Welnu. Je wilt de breuk splitsen, en je krijgt drie breuken met in de teller respectievelijk A, B en C. Als je die gesplitste breuken weer onder een noemer brengt krijg je dus (in dit geval) A*(s + 2)*(s + 4) + B*s*(s + 4) + C*s*(s + 2) als teller, die moet natuurlijk gelijk zijn aan '8'.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:38 schreef Agiath het volgende:
Ik begrijp je uitleg, ik begrijp alleen niet hoe je komt op
s2(A + B + C) = 0
Oke zo, ja dat snap ik wel, en ik zag dat ook zodra ik het opscheef.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:57 schreef Iblis het volgende:
[..]
Welnu. Je wilt de breuk splitsen, en je krijgt drie breuken met in de teller respectievelijk A, B en C. Als je die gesplitste breuken weer onder een noemer brengt krijg je dus (in dit geval) A*(s + 2)*(s + 4) + B*s*(s + 4) + C*s*(s + 2) als teller, die moet natuurlijk gelijk zijn aan '8'.
Je ziet echter dat als je die vergelijking uitschrijft dat je termen met s2, met s en constanten krijgt:
A s2 + 6 A s + 8 A + B s2 + 4 B s + C s2 + 2 C s
Dit moet natuurlijk nog steeds gelijk zijn aan 8, of wel: 0s2 + 0s + 8.
Je zou het ook zo kunnen opschrijven:
s2(A + B + C) + s(6A + 4B + 2C)s + 8A = s2*0 + s*0 + 8
Daaruit volgen dan direct de drie vergelijkingen.
Dat is niet te interpreteren zonder meer te weten. Waarom geen regressie met x en x^2?quote:Op maandag 15 juni 2009 17:50 schreef yozd het volgende:
Stel dat we een lineaire regressie uitvoeren waaruit blijkt dat X een positief effect heeft op Y en dat dit effect significant is. Vervolgens kwadrateren we X en voeren we nog een regressie uit en nu heeft X^2 een negatief effect op Y (ook significant). Hoe is dat te interpreteren?
(X is in dit geval GDP en Y een "geluks"-indicator)
Whoeiquote:Op maandag 15 juni 2009 20:42 schreef GlowMouse het volgende:
Dat klopt.
a en d zijn ook gelijk, maar die kunnen verder vereenvoudigd.
Ik moet nog om nieuwe duracell batterijen...quote:Op maandag 15 juni 2009 20:55 schreef GlowMouse het volgende:
Ik hoop dat de batterijen net op zijn bij die toets
Oja, domquote:Op maandag 15 juni 2009 21:00 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
is die toets morgen ofzo?
dat ik je uitlach heeft een andere oorzaakquote:Op maandag 15 juni 2009 21:03 schreef automatic_ het volgende:
Jullie lachen mij vast allemaal uit, maar ik ben gewoon een wiskunde-ramp
En die eerste is sowieso goed, volgens mij...
quote:Op maandag 15 juni 2009 21:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
dat ik je uitlach heeft een andere oorzaak
18: = 5log(1/8 * 16) = 5log(1/2) = log(1/2) / log(5), rekenmachinewerk
De laatste keer dat ik zo'n ding heb aangeraakt kan ik mij niet herinneren. Maar ik heb discalculie dus ik maak veel fouten en ik kan daar niks aan doenquote:Op maandag 15 juni 2009 21:20 schreef Riparius het volgende:
[..]
![]()
Laat die rekenmachine nou maar met rust ...
Ik ga dit morgen lezen, want er vallen nu geen euro'squote:Op maandag 15 juni 2009 21:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
dat ik je uitlach heeft een andere oorzaak
18: = 5log(1/8 * 16) = 5log(2) = log(2) / log(5), rekenmachinewerk
19: 10log is een stijgende functie, dus je krijgt x-2 < 12 (anders klapt het teken om). Dit levert x < 14. Log uit 0 of een negatief getal kan niet, dus x-2 > 0, dus tevens x>2.
15: schrijf om naar x² - 2x + 1 = ax ofwel x² -(2+a)x + 1 = 0. Gebruik de discriminant
7: x-3 = 2(x²-9) ofwel x-3 = 2x² - 18 ofwel 2x² -x - 15 = 0, abc-formule
3: alles keer x: 3x² - 24x = 3 + 24x ofwel 3x² - 48x - 3 = 0, abc-formule.
Komop, ik zie dat je je VWO hebt afgemaakt, dan doe je dit toch in 10 minuten? Bij 7. moet je trouwens even opletten, de oplossing die GlowMouse geeft gaat niet helemaal goed als je blind op de abc-formule afgaat. Hier kun je gebruik maken van het feit dat x2 - 9 = (x + 3)(x - 3).quote:Op maandag 15 juni 2009 21:24 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik ga dit morgen lezen, want er vallen nu geen euro's
Ja.. omdat ik verstoppertje deed? Haha. Ik ga gewoon donderdag heel de dag op de UvT sommetjes maken![]()
![]()
VWO? Ik zie het niet.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Riparius het volgende:
[..]
Komop, ik zie dat je je VWO hebt afgemaakt, dan doe je dit toch in 10 minuten? Bij 7. moet je trouwens even opletten, de oplossing die GlowMouse geeft gaat niet helemaal goed als je blind op de abc-formule afgaat. Hier kun je gebruik maken van het feit dat x2 - 9 = (x + 3)(x - 3).
De dame doet psychologie aan de UvT, dus ik ging ervan uit dat ze wel een VWO (of equivalent) diploma heeft. Maar dat hoeft inderdaad niet persé.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:45 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
VWO? Ik zie het niet.
Oplossing altijd controleren als je met breuken werktMerkwaardige producten lijkt me trouwens teveel gevraagd, als ik de overige vragen zie.
Mag je die dan tegelijk gebruiken?quote:Op maandag 15 juni 2009 20:43 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat is niet te interpreteren zonder meer te weten. Waarom geen regressie met x en x^2?
tuurlijkquote:
quote:Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Riparius het volgende:
[..]
Komop, ik zie dat je je VWO hebt afgemaakt, dan doe je dit toch in 10 minuten?
De één heeft moeite met wiskunde, de ander kennelijk met lezen.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:03 schreef automatic_ het volgende:
Jullie lachen mij vast allemaal uit, maar ik ben gewoon een wiskunde-ramp
Nee, is gewoon een gebrek aan zelfvertrouwen.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:04 schreef Haushofer het volgende:
[..]
[..]
De één heeft moeite met wiskunde, de ander kennelijk met lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |