Geen idee wanneer.quote:Op woensdag 3 juni 2009 11:06 schreef Bismarck het volgende:
Wanneer wordt het resultaat van de contra-expertise van Davide Rebellin bekend gemaakt? Op verschillende sites lees ik dat de b-staal op 28 mei 2009 in het lab van Châtenay-Malabry behandeld zal worden. Het is inmiddels 3 juni 2009 en ik heb in de media nog niets vernomen.
Ach, ik geloof Kohl wel voor een deel, maar waarom zouden we hem nu opeens volledig moeten geloven als hij de afgelopen zoveel jaar de boel bij elkaar heeft gelogen.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:10 schreef dramatiek het volgende:
niemand de volkskrant hier? "Interview Bernhard Kohl" --> je moet liegen als je mee wilt doen.
(http://www.volkskrant.nl/sport/article1209744.ece/Kohl__Doping_hoort_bij_fietsen) --> dit is niet de link naar het interview maar naar een inleidend artikel.
Interview
http://www.volkskrant.nl/vk-online/VK/20090606___/3_025/#original
Ik krijg de laatste jaren sowieso al veel minder zin om wielrennen te kijken (doe het elk jaar toch weer), interview met Kohl bevestigd voor mij toch weer dat de controles de zondaars niet eruit kunnen pikken en dat die controles niet waterdicht zijn. Er rijden in ieder geval nog genoeg wielprof's rond die niet clean zijn. Je moet in feite wel aan de doping om een prof te worden, andrs val je gewoon erbuiten.
toch wel goed om te lezenquote:Tegelijkertijd zegt Kohl (27), die in de Tour de France van vorig jaar is gepakt op het gebruik van de Epo-variant cera, dat de opleidingsploeg van Rabobank bij zijn weten ‘compleet schoon’ is.
In de jaren 2003 en 2004 maakte hij deel uit van die formatie. ,,Daar maakte ik voor de eerste maal mee dat renners door de ploegleiding werd gezegd geen doping te gebruiken. Bij de teams waar ik daarvoor reed kwam dat helemaal nooit ter sprake.’’
Je noemt nu alleen wielrenners, maar dit geldt dus ook voor andere sporten.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:10 schreef dramatiek het volgende:
niemand de volkskrant hier? "Interview Bernhard Kohl" --> je moet liegen als je mee wilt doen.
(http://www.volkskrant.nl/sport/article1209744.ece/Kohl__Doping_hoort_bij_fietsen) --> dit is niet de link naar het interview maar naar een inleidend artikel.
Interview
http://www.volkskrant.nl/vk-online/VK/20090606___/3_025/#original
Ik krijg de laatste jaren sowieso al veel minder zin om wielrennen te kijken (doe het elk jaar toch weer), interview met Kohl bevestigd voor mij toch weer dat de controles de zondaars niet eruit kunnen pikken en dat die controles niet waterdicht zijn. Er rijden in ieder geval nog genoeg wielprof's rond die niet clean zijn. Je moet in feite wel aan de doping om een prof te worden, andrs val je gewoon erbuiten.
Stond ook in Trouw.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:10 schreef dramatiek het volgende:
Zoals Basso, Landis, Hamilton enz.? Ik snap dat punt niet helemaalquote:Op zondag 7 juni 2009 14:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dat hij vertelde dat het veel renners eigenlijk het wel uitkwam als ze een tijdje voor doping geschorst werden: dan konden ze tijdens de training ongestoord gebruiken en kwamen ze sterker weer terug.
en Armstrong...quote:Op zondag 7 juni 2009 14:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zoals Basso, Landis, Hamilton enz.? Ik snap dat punt niet helemaal
Ja dat snap ik, maar uit de praktijk blijkt dat renners die op doping zijn gepakt eigenlijk nooit boven hun oude dopinniveau uitstijgen na de schorsing. Óf ze komen niet aan een Pro-Tourploeg, óf ze rijden op een lager niveau.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
en Armstrong...
Tegenwoordig is het zo dat je doping vooral tijdens je trainingen doet, zodat je meer effect van je trainingen hebt. Ben je geschorst: geen controles meer, ook niet tijdens trainingen, dus je kunt helemaal ongestoord alles gebruiken. Je trainingsopbouw gaat ongestoord door en is misschien beter dan wanneer je niet koerst. Natuurlijk wel als nadeel dat je geen koersritme opdoet. En je kunt tijdens je schorsing geen uitslagen rijden, da's ook een nadeel natuurlijk.
In principe zou ik geen sport meer moeten kijken, daar heb je gelijk in. Doe ik ook niet zoveel. Mijn focus ligt voornamelijk op wielrennen, vandaar dat ik wielrennen noemde.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik ben er zeker van dat een heel deel van het peloton het zonder prestatiebevorderende middelen doet. En even aan jou. Waarom dit wel bij wielrennen denken terwijl het er bij andere sporten net zo aan toegaat? Dan zou je dus eigenlijk geen sport meer moeten volgen.
Ja, maar als je prof wil worden moet je zes maanden vantevoren je opgeven voor out of competition controles. Als je 24 maanden geschorst bent kan je dus de eerste 18 daarvan opbouwen met alle dopingmiddelen tot je beschikking, maar ik vraag me sterk af of met wielrennen dat soort opbouw überhaupt wel zin heeft. Als dat echt zo fantastisch is die twee jaar schorsing, waarom gaat dan niet iedereen er gewoon vrijwillig twee jaar uit (ja ja, kom maar op met de Armstrong-complottenquote:Op zondag 7 juni 2009 14:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
en Armstrong...
Tegenwoordig is het zo dat je doping vooral tijdens je trainingen doet, zodat je meer effect van je trainingen hebt. Ben je geschorst: geen controles meer, ook niet tijdens trainingen, dus je kunt helemaal ongestoord alles gebruiken. Je trainingsopbouw gaat ongestoord door en is misschien beter dan wanneer je niet koerst. Natuurlijk wel als nadeel dat je geen koersritme opdoet. En je kunt tijdens je schorsing geen uitslagen rijden, da's ook een nadeel natuurlijk.
quote:Nieuw dopingschandaal schokt Griekse sportwereld
Er lijkt geen einde te komen aan de stroom dopingschandalen in de Griekse sport. Volgens berichten in de Griekse media zijn opnieuw drie gewichthefsters, een gewichtheffer, een atleet en een renner betrapt op het gebruik van verboden middelen.
Als ook de analyses van hun B-staal positief blijken, riskeren ze allemaal een schorsing van twee jaar, zo meldt de Atheense krant Kathimerini. (afp/adv)
hln.be
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:09 schreef wimderon het volgende:![]()
![]()
![]()
Colom, dat had je ook nooit zien aankomen
Deze heeft maar een seizoen voor Bruyneel gereden. En in dat jaar, vorig jaar bij Astana was hij een degelijke knecht, dit jaar ineens een kopman die met de besten meekon bergop en in de tijdritquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
En ook de zoveelste in de rij ex-Bruyneel renners die elders betrapt worden ... Blijf dat toch vreemd vinden
Als het zo doorgaat, kan de hele ploeg zelfs uitgesloten worden, denk ik.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:27 schreef TheArt het volgende:
Wat verbazend dit
Het wordt voor Katusha zo nog heel moeilijk om een Tourploeg van 9 man samen te stellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |