Jij bent nog nooit gepest? Ik vond dit soort dingen verschrikkelijk... Ik voelde me hele dag kut...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:47 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Het fietsen op zich niet neeMaar dat zeg ik toch ook heel niet. Al was het leergedeelte maar dat er dingen in het leven zijn die je niet zo leuk vindt, maar waar je je maar even aan moet passen
Mijn kinderen zouden het later niet moeten flikken om hier over te klagen
Volgens mij is dit geen kwestie van pesten. Daarbij ben ik vroeger wel degelijk gepest, maar dat heeft mij/mijn ouders er niet van weerhouden zulke dingen te doen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:49 schreef Californium het volgende:
[..]
Jij bent nog nooit gepest? Ik vond dit soort dingen verschrikkelijk... Ik voelde me hele dag kut...was zo zenuwachtig om rond mensen te zijn die mij niet mee wilden / mochten dat ik toch niets leerde
![]()
Ik zeg niet dat SLP_ gepest word... maar ik snap dat ze er geen zin ik kan hebben of zich niet op dr gemak kan voelen
Ik zeg ook niet dat het om het pesten gaat... ik zeg dat ik snap dat ze er geen zin in heeftquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:51 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Volgens mij is dit geen kwestie van pesten. Daarbij ben ik vroeger wel degelijk gepest, maar dat heeft mij/mijn ouders er niet van weerhouden zulke dingen te doen.
Kan niet zeggen dat ik er slechter van geworden ben, hoogstens weerbaarder
Tis niet zo dat ze niet naar school gaat ofzo.... Of zich onder iets belngrijks wil uit lullen? Om ze een keer niet naar een stomme excursie te laten gaan omdat ze de hele dag met verschrikkelijke mensen opgescheept zit.... Dat zal echt geen invloed hebben op de manier waarop ze later in de normale wereld zal staanquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:55 schreef IrishBastard het volgende:
Maar wat helpt het in godsnaam om je kind thuis te houden? Wat schiet je daarmee op?
Het enige dat bereikt wordt is dat een kind te beschermd wordt opgevoed, en dan later in de 'normale' wereld geconfronteerd wordt met dingen waar je toch niet om heen kunt.
Iddquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:59 schreef LastRequest het volgende:
Iedereen heeft toch wel eens geen zin in een college of wat dan ook.. ik zie dit niet als iets veel dramatischer. Ze heeft geen zin om te fietsen met een groepje dat haar als dom/onwillend bestempelt, zou ik ook geen zin in hebben. Tis geen profielwerkstuk ofzo waar ze zich onderuit probeert te lullen..
Jij had dan ook (gemiddeld) een betere middelbare schooltijd dan ik hadquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:01 schreef HostiMeister het volgende:
Ik zou blij zijn met zo'n uitstapje, stukken leuker dan de hele dag in school zitten, maar dat ben ik dan weer
Omdat je in college geacht wordt de verantwoordelijkheid zelf te dragen. Er is nogal een verschil in leeftijd/verantwoordelijkheidsgevoel. Geheel andere situatie.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:03 schreef LastRequest het volgende:
Ik zie serieus weinig verschil met mensen die regelmatig niet naar college gaan.. dat moeten anderen ook en dat is ook niet altijd even leuk, maar zo'n drama is het ook niet om daarheen te gaan. Zie niet in waarom dit nou zo anders is.
Ik bedoel ik ben ook wel eens gepest, dat hield op een gegeven moment ook op. Dan nog zou ik liever een dag uit school zijn dan in school zitten. Maar ik begrijp je punt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:02 schreef Californium het volgende:
[..]
Jij had dan ook (gemiddeld) een betere middelbare schooltijd dan ik had
Indien iemand (ik zal SLP_ erbuiiten laten want daar gaat het helemaal niet meer omquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:02 schreef IrishBastard het volgende:
Ten eerste laat je je zwakke kant zien als je niet gaat. Indien er gepest wordt zal dit toch alleen maar tegen je gebruikt worden.
Daarbij gaat het gewoon om het principe. Nu niet gaan, zorgt er voor dat je altijd die neiging zult hebben/houden. Dus mijns inziens is dat maar ff doorbikkelen
Overigens is het wel knullig dat het nu gaat over SLPTis dus geen persoonlijk epistel tegen jou, wel de manier waarop je met dingen omgaat/er hier op gereageerd wordt
Echt.... ? ik zou echt de wereld geven om dan thuis te mogen blijven of om een dagje school te doenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik bedoel ik ben ook wel eens gepest, dat hield op een gegeven moment ook op. Dan nog zou ik liever een dag uit school zijn dan in school zitten. Maar ik begrijp je punt.
Vind ik wel meevallen, als ik zoveel studenten van tegenwoordig hoor die ik weet niet hoeveel colleges skippen omdat ze geen zin hebben of te lam zijn om op te staan.. Dan heeft m'n zusje (die ook 17 is) meer verantwoordelijkheidsgevoel. Op je 17e ben je m.i. echt al wel zover dat je door hebt dat het niet de bedoeling dat je voor ieder wissewasje thuis blijft..quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:06 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Omdat je in college geacht wordt de verantwoordelijkheid zelf te dragen. Er is nogal een verschil in leeftijd/verantwoordelijkheidsgevoel. Geheel andere situatie.
Dit valt in de categorie: "Blijf maar lekker een dagje thuis omdat je 'ziek' bent"
Sorry LR, maar dat vind ik een beetje naief als je zo denkt. Niet iedereen heeft dezelfde motivatie en niet iedereen heeft hetzelfde relativeringsvermogen op zijn 17e om dat dan al te beslissen. Mijns inziens tenminste.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:09 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Vind ik wel meevallen, als ik zoveel studenten van tegenwoordig hoor die ik weet niet hoeveel colleges skippen omdat ze geen zin hebben of te lam zijn om op te staan.. Dan heeft m'n zusje (die ook 17 is) meer verantwoordelijkheidsgevoel. Op je 17e ben je m.i. echt al wel zover dat je door hebt dat het niet de bedoeling dat je voor ieder wissewasje thuis blijft..
Op je 17e weet je toch omehand wel dat school gewoon belangrijk is... en dat het geen nut heeft om thuis te blijven want dan leer je niets en kom je nooit verderquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:11 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Sorry LR, maar dat vind ik een beetje naief als je zo denkt. Niet iedereen heeft dezelfde motivatie en niet iedereen heeft hetzelfde relativeringsvermogen op zijn 17e om dat dan al te beslissen. Mijns inziens tenminste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |