abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68894717
heren en dames,

Even een vraagje over een onderwerp waar ik geen verstand van heb maar hopelijk iemand hier wel.
Ik woon sinds eind 2007 in een nieuwbouw, een hoekwoning. De woning grenst aan de voorzijde direct aan het trottoir. De weg voor wordt een 'laan' (lees: twee gescheiden rijbanen met een middenberm) en naast ons huis is een inrit naar een parkeerplaats.
Nou heeft men voor de woning een lantaarnpaal in het trottoir geplaatst. Niet zo'n probleem, we hebben er amper last van behalve dat alle honden er tegenaan zeiken. Afgelopen week heeft men echter naast de lantaarnpaal een bord geplaatst voor de verplichte rijrichting. Dit bord staat naast de lantaarnpaal en daarmee 2 meter naast mijn voordeur en een meter voor mijn raam. Als ik dus uit mijn raam voor kijk kijk ik recht tegen de achterzijde van een groot vierkant bord aan... Lekker maar niet heus! Wat is hier tegen te ondernemen? Niet alleen staat het bord onzinnig, ook heb ik geen zin om tegen zo'n bord aan te kijken.

Wat valt hier tegen te doen? Ik heb de gemeente al gebeld die me terug zouden bellen maar ik weet niet welke rechten ik heb in dit soort situaties?
Iemand een idee?

Thanks!
PeEsHa
  maandag 11 mei 2009 @ 08:52:55 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_68894781
Waar je je druk om kan maken
pi_68894858
Ehrm... Ik heb ramen om naar buiten te kijken, niet om tegen gemeentelijke dwalingen aan te staren...
pi_68895052
Maar wat wil je bewaren dan?

Verder kan je geen bezwaarschrift indienen tegen het plaatsen van een bord omdat dit geen besluit is.
  maandag 11 mei 2009 @ 09:22:32 #5
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_68895335
TS kan de buurt niet meer zo goed in de gaten houden

Best jammer dat ze dat bord niet gewoon pal voor je raam hebben gezet
pi_68895504
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:07 schreef DonJames het volgende:

Verder kan je geen bezwaarschrift indienen tegen het plaatsen van een bord omdat dit geen besluit is.
Lol! Ik zie het in de titel... Vannacht weinig gemaft, dus nog niet helemaal fris.
Okay, is geen besluit dus geen bezwaarschrift. Maar hoe kun je hier iets tegen doen dan?

Enne, K... Voor iemand die schrijfvriendjes promoot kun je verdomd slecht lezen...
pi_68895745
gewoon contact zoeken met je gemeente en je niet met het kluitje in het riet laten sturen.

Bij ons (gem. Den Haag) hadden ze bij oplevering het straatnaambordje 30 cm van onze gevel afgezet, waardoor een raam op de eerste verdieping wel erg makkelijk bereikbaar werd. Heeft exact 2 telefoontjes gekost en toen van het bordje weg (bevestigd aan de lantaarnpaal die er ook in de buurt stond).

Het ligt echter geheel aan de gemeente hoe er op zo'n klacht gereageerd wordt.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_68896494
nr. 13 sleutel was het toch?

En dat bord kan vast ook wel aan de lantaarnpaal bevestigd worden
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Moderator maandag 11 mei 2009 @ 11:01:59 #9
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68898003
quote:
Op maandag 11 mei 2009 08:52 schreef Keiichi het volgende:
Waar je je druk om kan maken
Dat dus.
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:38 schreef Essebes het volgende:
gewoon contact zoeken met je gemeente en je niet met het kluitje in het riet laten sturen.

Bij ons (gem. Den Haag) hadden ze bij oplevering het straatnaambordje 30 cm van onze gevel afgezet, waardoor een raam op de eerste verdieping wel erg makkelijk bereikbaar werd. Heeft exact 2 telefoontjes gekost en toen van het bordje weg (bevestigd aan de lantaarnpaal die er ook in de buurt stond).

Het ligt echter geheel aan de gemeente hoe er op zo'n klacht gereageerd wordt.
Leuk hé? Appels met peren vergelijken
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 mei 2009 @ 11:26:03 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68898772
Bel Gemeentewerken en vraag of het bord aan de lantaarnpaal bevestigd kan worden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_68904494
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]

want...een bord voor je raam is anders dan een bord voor je raam
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  Moderator maandag 11 mei 2009 @ 14:21:42 #12
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68904576
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:19 schreef Essebes het volgende:

[..]

want...een bord voor je raam is anders dan een bord voor je raam
Een bord wat 30 cm van je gevel afstaat en het daardoor inbrekers wel erg gemakkelijk maakt is inderdaad anders dan een bord wat 1 meter van de gevel af staat en waar niemand last van heeft.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:33:41 #13
234795 sezten
El genius
pi_68905060
TS heeft er geen verstand van.
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_68909356
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:21 schreef jitzzzze het volgende:
een bord wat 1 meter van de gevel af staat en waar niemand last van heeft.
Niemand? TS heeft er last van.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 11 mei 2009 @ 17:53:26 #15
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_68912229
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Niemand? TS heeft er last van.
Ik heb er last van dat TS er last van heeft.

Telt dat ook?
pi_68912486
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:53 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik heb er last van dat TS er last van heeft.

Telt dat ook?
Je wordt beperkt in je Fok!genot?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_68912846
Niemand last van heeft? Als ik aan de andere kant van de stad had gewoond was ik hoogstwaarschijnlijk een werkloze in een achterstandswijk geweest en had ik de gehele godganse dag tegen zo'n bord aan zitten kijken. Nu heb ik er inderdaad overdag geen last van en alleen in de avonduren. Oh nee, ook dan ben ik vaak niet thuis en als ik dan thuiskom is het vaak al donker. Je hebt gelijk, ik heb er geen last van, gelukkig maar!

Enne, Keii-geval: Als je er last van hebt dat ik een eenvoudige vraag stel kun je dit topic ook overslaan. Moet je eens proberen, word je misschien zelfs wel een keer volwassen van. En anders kun je je nog altijd lekker gaan lopen opwinden over de absurte jaarafrekening van Essent..

[ Bericht 10% gewijzigd door PeEsHa op 11-05-2009 18:19:22 ]
  maandag 11 mei 2009 @ 18:30:05 #18
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_68913300
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:13 schreef PeEsHa het volgende:
Enne, Keii-geval: Als je er last van hebt dat ik een eenvoudige vraag stel kun je dit topic ook overslaan. Moet je eens proberen, word je misschien zelfs wel een keer volwassen van. En anders kun je je nog altijd lekker gaan lopen opwinden over de absurte jaarafrekening van Essent..
Ik snap werkelijk niet waarom jij uberhaupt mijn posts lees en er aandacht aan besteed

Als je wilt dat ik OT reageer: Wacht gewoon tot de gemeente terug belt
pi_68924909
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:07 schreef DonJames het volgende:

Als het een verandering van rijrichting is of een verbod van rijrichting dan wel, maar dan heeft het in al weken geleden in het dorpssnuffertje gestaan en kan er, waarschijnlijk, weinig tot niets meer aan gedaan worden.

Helaas TS is er ergens afgesproken dat belanghebbende niet meer worden geinformeert en of om instemming gevraagd(weet niet of dit per gemeente verschild??)
  dinsdag 12 mei 2009 @ 00:14:25 #20
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_68925917
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:01 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat dus.
[..]

Maar wel een goede tip om het op inbraakveiligheid van de woning te gooien. Immers bij een inbraak is de gemeente mogelijk aansprakelijk

Foto's?
pi_68926094
Dat bord kun je echt niet tegenhouden omdat jij het kunt zien vanuit je huis (merk op dat ik niet de zinsnede misbruik 'er tegenaan moet kijken' alsof iemand jou dwingt om naar dat bord te kijken).
Dat gezegd hebbende, dat bord zit vastgeschroefd met een sleutel nr 13.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')